Meni osobno ne smeta, ali mogu razumijeti zašto nekome smeta, i mislim da križevima nije mjesto u javnim ustanovama.
Meni pada na pamet da bi možda žena koja želi zatražiti abortus, pilulu za dan poslije ili mirenu, imala manje pouzdanja u instituciju koja se javno opredjeljuje za katolički vrijednosni sustav (što križ na zidu javne ustanove jest). Ili bi joj bilo neugodnije to zatražiti.
Osim toga što bi križ mogao izgledati kao favoriziranje određenog dijela društva (odnosno kršćana/katolika), stvar je u tome da je katolički sustav vrijednosti često u koliziji sa sustavom vrijednosti određenih javnih institucija, a institucije moraju funkcionirati
I nemojmo se praviti da je križ isto što i dugina zastava ili poster metallice.
Meni bi smetao križ kod ginekologa - nakon ovih članaka u Slobodnoj oko pilule poslije i KB-a Split i one neke apotekarke koja je odbila izdat antibebi (iako, ne moraju se samo zbog začeća pit antibebi) i činjenice da sam išla na IVF - bi, kako ne bi. Isto bi me zasmetalo ić' se operirat u bolnicu tipa Jehovinih svjedoka (zbog transf. krvi). Kapelica u bolničkom krugu me ne smeta niti najmanje, mislim da je to OK.
kada netko brka opce i pojedinacno, namjerno ili nenamjerno, osobno sa ne osobnim, pritom uz to uvjeren u vrlo visoku intelaktualnu razinu te argumentacije i takvih pitanja, koja su po svojoj naravi i populisticna i pomalo demagoska, onda je jako tesko raspravljati.
stavljati u isti kontekst postojanje vjerskih ustnova, crkava i slicnog kao mjesta koja posjecuju vjernici radi prakticiranja vjerskog zivota, ili turisti i posjetioci radi arhitektonske ili neke druge vrijednosti objekata, sa vjerskim simbolima u ulaznim prostorima ili zidovim javnih ustanova sekularne drzave - kao sudnica, skola, bolnica, opcina i slicno, pokazuje naprosto duboko nerazumijevanje problematike.
u raspravi o vjerski simbolima u javnim institucijama (stolove ili nocne ormarice zaposlenika ili korisnika tih ustanova izuzimam) sekularne drzave, je potpuno nebitno zasto nekome ti simboli smetaju ili ne smetaju. kao i potpuno nebitno da li jedan razumije razloge drugog.
meni ti simboli ni najmanje ne smetaju. uprkos tome mislim da im nije mjesto na zidovim javnih ustanova.
potpisujem svaku riječ, posebice posljednju rečenicu. kad čitam ova iritantna pitanja tipa "a ne smeta vam, a ne smeta vam?" ispada da mi kad vidimo križ počnemo urlikati kao linda blair u exorcistu. ali tome nije tako, vjerovali ili ne. ne padamo u nesvijest i ne počnemo pjeniti na usta kad vidimo križ ili crkvu ili svećenika.
inače, happy nam day: http://www.atheistalliance.org/news-...u-are-not-free
al kako pomiriti križ na zidu i činjenicu da drugi ne mogu imati na tom istom zidu simbol koji njima puno znači? zamisli taj isti zid bolnice sa križem, ispod njega davidova zvijezda, ispod nje polumjesec, i ispod polumjeseca, kao šlag za kraj transparentić "bog ne postoji".
evo, i budu jednog za pomikaki.
ovako, s osobne razine rekla bih ti, ok, ako je 80% ljudi koji uđu u bolnicu sretnije kad na zidu vide križ, nek im bude taj križ, hebeš mene. kad sam u bolnici, ionako nisam po dobrome, pa nit ne gledam po zidovima. to mi je najmanja briga na pameti.
ali, suštinski je to - pogrešno.
u javnoj ustanovi, gdje bi se svi građani trebali osjećati jednako. križ radi tu razliku.
meni je, osobno, drago da se beti osjećala ugodno kod ginekologa kad je vidjela križ. da sam došla po uputnicu za MPO, ne bih se osjećala ugodno. ako nije privatna ordinacija - ne možeš se okrenuti i otići. ne možeš daddy tvrditi da taj križ apsolutno ništa ne znači.
meni je osobno drago i da djeca ne moraju sjediti po hladnim crkvama, nego imaju vjeronauk u toplim učionicama, kako davno ivka reče. pa, nek im bude. hebeš mene i moju djecu.
al jednog dana ti dopi*di.
I kako odgovoriti na ovakvu uvredu? Prijavom? Iznad sam takvih stvari.
Ako je tebi nebitno u raspravi o vjerskim simbolima u bolnici zašto ti simboli nekome ne smetaju ( ili smetaju), onda dozvoli da drugome bude. Ako je tebi nebitno za pričanje o vjerskim simbolima da jedan razumije drugoga, možda nekom drugom nije.
Zašto bi netko morao razumjeti problematiku? Zašto treba uvijek upotrebljavati te riječi koje ne razumije svatko? Pa bila rasprava intelektualna ili intelaktualna ( vjerujem da je ovo lapsus). Ili posve prosječna, ma i ispodprosječna. Pričamo.
Na forumu se razgovara. Ne drže se predavanja. Ili da? Mislila sam da je bit pričati svakodnevnim jezikom, raspravljajući o vlastitim stavovima, pri tome ne morajući razmišljati da li je nešto populističko ili demagoško, i, jako bitno, nikoga ne vrijeđati zbog stava, neznanja ili bilo čega drugoga.
Briga mene za problematiku, bilo to duboko ili plitko nerazumijevanje, jer ja sa bilo kojim vjerskim obilježjem, bilo gdje, nemam nikakvih problema. I ne shvaćam zašto ih netko ima. U tome je bit. Ali, pokušavam shvatiti zašto ih ima i do kojeg opsega su ti problemi. Shvaćaš što mislim? Ili i dalje pokazujem neznanje i neinteligentnost?
lapsus je.i nisam uvrijedena. ne zato sto sam iznad ili ispod takvih "stvari", nego zato sto mi ta uvrijedenost kao argument nije potrebna.
no, pa eto, posto mi tu samo tako razgovaramo i nesto pricamo, a razmisljati mozemo i ne moramo, zanemari moj post, ne osvrci se na njega.
jer i ja samo tako nesto pricam. i razgovaram.
a sto se tice zadnjeg pasusa i brige za problematiku, naravno da te ne mora biti briga.
ja doduse ne shvacam kako se moze shvatiti zasto netko ima problema, te kojeg su opsega ti problemi, ako ga nije briga za problematiku.
razlozi moji, a cini mi se i mnogih cura koje su na ovoj temi pisali nisu:
a. skoci mi tlak kada vidim kriz ili krunicu
b. iskoci mi alergija na kozi kad mi netko kaze: pomolimo se
c. dobijem napade drhtanja i nervoze kad me gleda kriz sa zida ordinaciji javne zdravstvene ustanove
d. ja sam jedna netolerantna, necovjecna, nevjerojatno uska i netrpeljiva osoba
e. itd...itd...
razlozi su upravo u toj slavnoj "problematici", sekularnosti i takvim "bakracima".
koje nikoga naravno ne moraju zanimati. bez obzira sto ne shvaca, a zelio bi shvatiti.
i da jos dodam. crkva, damija, sinagoga u javnom prostoru sekularne drzave, nije isto kao kriz na zidu, predvorju i slicno javne ustanove u sekularnoj drzavi.
to nije moje misljenje, to je cinjenica, koja proizlazi iz prirode stvari.
ako nekoga ta "problematika" zanima, ima vise nego dovoljno materijala napisanog od prilicno pametnih ljudi. a i europske prakse pokazuju jednu siru lepezu odvojenosti drzave i religije. od francuske u kojoj isticanje tih simbola u javnim ustanovama nije dozvoljno, do npr. njemacke i austrije u kojoj je pod odredenim uvjetima dopusteno.
ako ga ne zanima, isto sve 5.
Zato sto smo sekularna drzava. Zato sto sam se borila protiv uplitanja crkve u zdravstvo, skolstvo, politiku i zakonodavstvo. Zato sto me ta organizacija n-terokratno uvrijedila i nece mi nimalo pomoci u lijecenju sto me njihov simbol gleda sa zida. Taj simbol za mene nema nikakvu duhovnu dimenziju, nego je simbol agresivnog nametanja svojih stavova i diskriminiranja manjina.
Ili zasto amerikanci pozivaju na lomljenje nogu npr.
Beti slazem se! Meni puno manje smeta priziv savjesti kod privatnika, a vlastiti izbor metode lijecenja mi je totalno uredu. Ako neces Mirenu, ok. Za maloljetnike naravno ne mislim da bi se smjelo primjenjivati lijecenja prema vjerskim nacelima.
Svojih 400 kn za npr. ginekoloski u Zg cu dati onome za kog mi je jasno da ce primijeniti ono sto je za moje zdravlje najbolje i u skladu s trenutnim europskim nacelima lijecenja.
Imamo papu. Svi ponavljaju kako je vec izbor imena znak skromnosti i kako je njegov poziv brinuti o siromasnima.
Ono sto mu se zamjera ja da je u vrijeme diktature simpatizirao generale, kao i ostra osuda homo-brakova. 2010. je Argentina kao 10. zemlja izjednacila homo i hetero brakove, usprkos zestokom protivljenju crkve, a novi papa je tada komentirao da je to vrazji potez.
"Unter dem Slogan "Die Kinder haben ein Recht auf eine Mutter und einen Vater" demonstrierten sie gegen das Gesetzesprojekt, das der Erzbischof von Buenos Aires, Kardinal Jorge Mario Bergoglio, als "Schachzug des Teufels" gebrandmarkt hatte."
Ma, iz moje perspektive je (meni osobno) relativno svejedno tko će biti papa, dok ne dođe neki promjenitelj u smislu omekšavanja stavova (da nisu toliko rigidni oko kontracepcije, oko homoseksualaca itd.).
ok Zuska
nadam se da si već pisala pravobraniteljici i da ćeš podijeliti sa nama odgovor
još samo jedno pitanjce, par vas je napisalo da vam je kapelica u bolničkom krugu ok, ali križ na zidu nije. u čemu je razlika između kapelice u bolničkom krugu i križa na zidu u hodniku bolnice?
jel to isto Ustav radi razliku ili ste se upustile u osobnu procjenu?
Posljednje uređivanje od daddycool : 14.03.2013. at 13:56
Pa kao što mi ne smeta da u gradu postoji crkva, ali mi smeta ako sam prisiljena u uredu držati statuu blažene djevice Marije (da ne bude uvijek križ).
Kapelica je mjesto gdje se vjernici mogu pomoliti, naći malo mira i utjehe. Po meni je to pozitivno i lijepo, ako imam vremena mogu i ja sjesti, i tamo me križ ni Bogorodica ne smetaju. Križ na hodniku nema tu ulogu, on je deklaracija - mi smo katolici u katoličkoj državi, ovdje se igra po našim pravilima. Tko ima što protiv, neka šuti. A tu rade i liječe se i ljudi koji nisu vjernici ili nisu katolici.
X, to jest ima dvojnu ulogu - utjehe za vjernike, ali i deklaracije. Kontekst je sve. Križ na vratu, križ na radnom stolu, molitvenik na noćnom ormariću - individualna stvar.
Križ u školi uz državnu zastavu, križ u bolnici u hodniku ili na ulazu, blagislivljanje prvašića - deklaracija.
A, i, ruku na srce, nismo nas par tu na ovom topicu takvi geniji pa smo izmislili pojam "sekularna država" i "odvojenost crkve i države" i zašto je to dobro, a sljubljivanje opasno.
Posljednje uređivanje od ina33 : 14.03.2013. at 14:15
A, i, ruku na srce, nismo nas par tu na ovom topicu takvi geniji pa smo izmislili pojam "sekularna država" i "odvojenost crkve i države" i zašto je to dobro, a sljubljivanje opasno.[/QUOTE]
xxx
ako stignem, naci cu nesto pametno, napisano od pametnih ljudi, koji su sasvim pametno, te sa pametnim razlozima, radili na stvaranju sekularne demokracije koju sad uzivamo. te objasnili razloge zasto je npr. sekularna drzava bolja od teokracije.
a tko im ne vjeruje, moze isprobati zivjeti i u teokracijama poput recimo irana.
Posljednje uređivanje od seni : 14.03.2013. at 14:57
xa tko im ne vjeruje, moze isprobati zivjeti i u teokracijama poput recimo irana.
sekularnost nije samo dvosmjerna, ona je jamac jednake slobode savjesti za sve građane.
moraš ući u krug bolnice da bi ušla u bolnicu, u tom krugu je vidljiva kapelica i ona te ne smeta iako je na javnoj površini koja je u vlasništvu države (znači nije odvojeno)
no kad uđeš u samu zgradu bolnice onda je križ na zidu problem?
ne, nije mi jasna krucijalna razlika nikako.
uostalom nebitno je što meni tvoj stav nije jasan (kao ni tebi moj), tvrdiš da je to protiv Ustava RH, u tom slučaju pretpostavljam da ćeš dobiti vrlo brzo odgovor kako je križ uklonjen jer je kršio Ustav.
Potpis na seni, a mislim da jednostavno nema pomoći oko neviđenja razlike kapelica vs. križ u bolničkom lobbyju, ako se ne radi o privatnoj crkvenoj bolnici (kakvih kod nas još nema, ali vjerojatno će niknuti nekakva takva, to bi mi bilo logično).
Doduše, u bolničkim lobbyjima se svašta zna vidjeti, smiješno mi je jednom bilo na panou vidjeti službeni dopis ravnatelja zabranjeno oglašavanje prodaje, pa onda taj dopis prekriven oglasima stila prodajem med, iznajmljujem sobu.
Ajde, zuska, baš javi jel' bilo reakcije.
Posljednje uređivanje od ina33 : 14.03.2013. at 14:40
Pa ovo što kaže Zuska - ok mi je takav sadržaj u krugu bolnice, kao i svaki drugi "catering", bilo duševni , bilo tjelesni, ovisno o potrebama (s obzirom da sam ateist, meni je to jednostavno "facility bolničkog kruga" - kao što postoje i druge stvari koje ljudima olakšavaju boravak, tipa knjižara u Vinogradskoj). Smetalo bi me da mi liječnici prije operacije kažu "pomolimo se" (prvo bi se očajno prepala, a sve da me i nije strah - smetalo bi mi).
Ja tebe, u stvari, daddy cool ovdje ne kužim. Tj. kužim da ti ne kužiš koliko to tvoje, individualno, nije opće primjenjivo na sve građane RH.
Posljednje uređivanje od ina33 : 14.03.2013. at 14:10
ustav ne radi razliku. i ako ćemo pravno, ni kapelici nije mjesto u bolničkom krugu, nego izvan, do bolnice. a sad se ti slobodno možeš upitati zašto nam je lakše zahtjevati da se skine križ koji bi nam visio iznad glave nego da rušimo kapelice.
sigurna sam (ali mi se jednostavno ne da tražiti) da postoji i zakon i podzakonski akti koji sigurno prilično točno opisuju što se u bolnici smije ili ne. kao što je netko već rekao, bolnica nije nečija osobna prćija.
p.s. čitajući jučer presudu ESLJP vidjeh da je sud odobrio stjuardesi da vidno nosi križ oko vrata, no isti križ zabranio upravo med. sestrama u bolnici. zbog specifičnosti bolnice tj. njihovog posla i mogućnosti da se povuče, ozlijedi križ koji je stavljen vidno. tj. križić oko vrata ispod majice/džempera je dozvoljen.
Meni ne bi ni smetalo da nema sporazuma države s Vatikanom, vjeronauka u školama, uplitanja crkve u donošenje zakona, bukača iz kakoseonozovu udruga, svećenika koji u medijima slobodno šire govor mržnje protiv koga im drago bez ikakvih sankcija.
Nikad me prije nije smetalo. Niti me smetaju ostala vjerska obilježja, gdje god ih nađem doživljavam ih estetski, ne smibolički, jer te druge vjere ne zadiru u moj život.
Ali zadnjih par godina osjećam nelagodu kad vidim križeve tamo gdje ne bi trebali biti.
Mene bi više veselilo da po bolnici vise posteri s konferencija na kojima su liječnici nešto predstavili, pa da ja vidim da se oni uzdaju u svoje znanje, a ne u raspelo.
Moj soc. ginekolog ima pak kip majke božje. Budući da se ne ponaša kao ovi u Splitu, nego me podupirao u liječenju neplodnosti, a i zbog toga što mi se čini da mu je to netko poklonio, pa čovjek stavio u čekaonu, nije da me veseli kad vidim, al niti ne poludim.
Ma stanu
a toleranciju treba uvježbati
ok, slika je apsurdna, i naravno da ne mislim ozbiljno - samo želim dobiti odgovor zbog čega može katolički križ a sve ovo ostalo ne bi prošlo, dapače bilo bi prvom prilikom potrgano, bačeno na pod, izgaženo i prijavljeno policiji.
Vinogradska (KBC je Sestre milosrdnice) nekada bila starački dom - crkveni posjed i u sklopu svega postoji crkvica povjesnog datuma u koju možeš i ne moraš ući sa knjižarom novijeg datuma.
U novijim bolnicama imaju odvojenu prostoriju kapelice.
Ja bih se kao i ina33 zabrinula da mi lječnik prije operacije kaže "pomolimo se" i definitivno mi nije normalno da u ljekarni netko ne može dobiti pilule jer se to protivi uvjerenju apotekarke ili ginekolog koji osuđuje abortuse i mpo postupke kao vjernici (mislim da su ti ljudi trebali odabrati druga zanimanja).
Također sam mišljenja da vjerskim obilježjima nije mjesto u javnim institucijama tj. ili svi ravnopravno na zid ili nitko, nek stave grb RH.
Vjeronauk u školi me smeta u smislu toga da se djecu ocjenjuje i da često nema alternative i da djeca koja ne idu su često "obilježeni".
Uostalom ako smo sekularna država i dijete ide u javnu školu onda po meni bi umjesto tog vjeronauka trebao biti predmet koji će ih učiti o svim vjerama te o ateizmu također. A na vjeronauk u crkvu slobodno ide tko god voli i želi.
Sekularnost naše države ispada po svemu slovo na papiru jer je svuda sveprisutna katolička crkva (činjenica je da su katolici u većini ne ulazeći sad u to koliko tko prakticira vjeru).
Svi ljudi su jednaki ali isticanje jednog simbola daje drugu poruku.
I mene si daddy iznenadio sa ovim stavom, iskreno.
Zna se šta je sekularna država.
Meni strašno smetaju slike Svetog Save koje vise po našim školama. Mislim da i u vrtiću ima jedna.
A tek slika iz vrtića Isusova glava i mapa sveta se onako pretapaju, obe poluprovidne. Pitala sam glavnu vaspitačicu da čemu to no ona se pravila da ne zna otkud to tu.
Onda, SV. Sava se obeležava kao školska slava. Ne praznik nego slava. Znači taj dan je neradan ali deca idu u školu i tamo imaju proslavu koja je totalno verskog karaktera sa popovima i ostalim obeležjima. Nije veronauka pa hoćeš-nećeš, ovo nema alternativu.
I meni to smeta. Izgleda mi to kao neko lobiranje preko dece. Sećam se sebe i svojih osećaja tada (dok sam ja išla u školu isto je bilo) i nije mi bilo ni prijatno ni drago. Želela sam da nekako i ja pripadam tom svetu i sećam se jednog razgovora, tata mi je objašnjavao zašto mi nismo "članovi" crkve, ali da ima lepih običaja i tradicija i da ih možemo prihvatiti i praktikovati. A ja sam mu rekla: kako bi sve lakše bilo da smo kao svi drugi.
Ja i dalje idem putem mojih roditelja, 25 godina kasnije ništa se nije promenilo, samo se nadam da ovu moju vrtirepku to neće toliko doticati.
Mislim da trebas provjeriti sto znaci ad hominem argument
U biti si u pravu, potpuno je ljudski.
Mislim da je kriz na bolnickom zidu daleko od teokracije
Ovaj prvi dio je upravo ono sto pokusavam objasniti.
[E=vissnja;66942]I mene si daddy iznenadio sa ovim stavom, iskreno.
Zna se šta je sekularna država. [/QUOTE]
sorry vissnja![]()
Ajme, vissnja, ovo zvuči još gore od "Dana župe" zbog kojeg moje dijete sljedeći tjedan usred tjedna nema nastavu. Naime, on bar ne mora doći u školu taj dan, iako su svi kolektivno pozvani na misu
(Da preduhitrim moguća pitanja: da, smeta me što se cijeli jedan školski radni dan gubi na vjersko slavlje, izgubit će taj dan sat hrvatskog, sat matematike...)
Beti, evo ja radim s ljudima, puno ljudi, u javnoj instituciji. Ti dakle mislis da je uredu da na svom odjelu okitim sve prostorije u koje primamo stranke zelenim zastavama i polumjesecom i da se na ulazu izuvaju. Pa ne bih ni na desktop stavila polumjesec, a kamoli na zidove. Imala sam djelatnicu koja je imala neke mudre rijeci obojene vjerskim stavovima na desktopu pa sam diskretno natuknula da zbog stranaka, racunala koja se vide javno nije uredu da nose poruke tog tipa. Nisam zabranila, ali je bilo jasno da ne smatram da na radnom mjestu trebamo dijeliti svoja vjerska uvjerenja s masom ljudi koja prolaze.
Sutra si možete kupiti Jutarnji list s megaposterom Papa Franje![]()
Nda, ja ni na kakvu reakciju nemam pravo, jer u odluci MZOS stoji:
"Godišnjim planom i programom rada škole utvrđuje se plan i raspored broja radnih dana potrebnih za provedbu nastavnog plana i programa te broj, plan i raspored ostalih radnih dana tijekom školske godine potrebnih za druge odgojno-obrazovne programe škole( pisanje ispita državne mature, školske priredbe, natjecanja, dan škole, dan župe, dan općine i grada te za izlete, ekskurzije i slično)."
(odluka od 15.3.2012., članak VI)
Dakle, ovakve situacije blagoslovilo je Ministarstvo osobno, isto kao i priču s vjeronaukom, rupama u rasporedu i ostalim. A meni preostaje samo da gunđam sa strane. I još mogu biti sretna što smo bar formalno sekularna država... kako bi to tek izgledalo da nismo![]()
ako se dobro sjecam, nisam rekla da kriz na zidu je istoznacan teokraciji.
rekoh vrlo jasno da je meni, a mislim i jednoj ogromnoj vecini europljana sekularna drzava bolje uredenje od teokracije.
a sekularna drzava ima neke uzuse, koji se medu ostalim doticu i vjerskih simbola u javnim ustanovama.
i jos da dodam, kad sam vec krenula kao ina.
nesto o ljudskosti, alergijama, ekcemima i visokom tlaku.
evo npr. moja kcer ide u razred u kojem 10 djece ne pohada vjeronauk, a 23 pohada.
profesorica koja predaje vjeronauk je zavrsila teologiju, studirala je matematiku, ali nije privela kraju, majke je dvije curice, rastavljena i jedna fantasticna zena.
u prvom razredu nize gimnazije bila je 3 popodneva (produzeni boravak) sa razedom. djeca, pogotovo cure su je obozavali. roditelji isto tako. kada je u drugom razredu dobila novi razred kao razrednica, morala je popodnevni boravak razreda moje kceri predati drugoj profesorici. ne zna se tko je bio tuzniji. djeca ili roditelji. ja i dan danas jednom u semestru odem k njoj na razgovor, posto ona jako dobro "osjeca" djecu i djeca je vole i i dalje dolaze k njoj na "casicu" razgovora. ona mi zaista da pametne savjete, odnosno opise mi "socijalnu" klimu u razredu i to kako se moje dijete snalazi i pozicionira.
eto i ovdje nema neke zamjene za sat vjeronauka. i nije uvijek prvi ili zadnji sat. (nije idealno, ali je cijeli nacin puno bolje i organiziran i sadrzajno koncipiran, pa nema svih onih muka i problema kao u hrvarskoj)
elem, moje dijete kao i druga djec koja ne pohadaju vjeronauk:
a: nekada ode u vrt ili kompjutorski sobu, ili knjiznicu
b: ostane u razredu, te napise zadacu,
ili,
cita knjigu
ili
sudjeluje u nastavi, ako joj je interesantno. sada se bave drugim religijama i to moju curu zanima.
dakle zena je fantastica kao osoba, sadrzaji njenog sata nisu u neskladu sa ustavom i zakonom drzave, dapace duboko su ljudski i humanisticki.
isto tako moja je cura isla u prva 4 razreda u skolu koja je poripada katolickoj diocezi (ne mijesati sa katolickim privatnim skolama u hrvatskoj, takve skole ovdje su dio tradicije, njihov program i sadrzaj je isti kao i u normalnim javnim skolama, uciteljice i nastavno osoblje su normalni drzavni sluzbenici - beamteri, te ih pohadaju i djeca vjernika (od kulturoloskih koji cine vecinu, do prakticirajucih), i ateista i agnostika). odabrali smo tu skolu zbog kvalitete, blizine, velikog parka, odlicnog popodnevnog boravka i jos nekih drugih stvari.
kao sto mi je direktorica na prvim razgovorima kad smo birali skolu (posto nam je naravno bilo vazno da ateizam djeteta ne bude stavljen u pitanje, ili na bilo koji nacin tematiziran u negativnom kontekstu, jer onda ne bi odabrali tu skolu) objasnila, ateizam ili vjera se u skoli ne tematiziraju u kontekstu dobro-lose, nema prica o paklu za ateiste, itd..itd. praksa je to pokazala i moram reci da nemamo ni jedno lose iskustvo. ni dijete, ni mi.
ovdje je globalno odnos drzave, drustva i religije puno suvisliji rijesen, biskupi i kardinali se u pravilu ne oglasavaju po novinama trazeci oluje i nevere, ne mijesaju se u poslove koji nisu u njihovoj domeni, ne napadaju zakone donesene u parlamentu..itd.. pa kako lijepo kaze moja kcer, sve se odvija u miroljubivoj koogzistenciji.
dakle nasa iskustva su pozitivna na osobnom nivou. no to nema nikakve veze sa tim da ja u globalu smatram da vjeronauku nije mjesto u skoli. niti se argumenti o vjerunauku u skoli da ili ne, odnosno vjerskim simbolima u sekularnoj demokraciji, mogu i trebaju formulirati i artikulirati na nivou osobnih iskustava lijepih, manje lijepih ili traumaticnih.
dakle moje osobno iskustvo, odnosno iskustvo mog djeteta je jedna stvar, globlna tema vjerunauka, odnosno religijskih simbola na opcem nivou je druga stvar.
ja ne dobijam "ospice" pri pogledu na kriz, polumjesec ili davidovu zvijezdu. i dijete i mm i ja smo bili pozivani i rado se odazivali na pozive proslave prve pricesti njenih prijateljica (i u crkvi i poslije), bili smo i na bar mizwa dobre prijateljice moje kceri itd..itd.. i uzivali smo i lijepo nam je bilo.
niti je na kraju krajeva uopce bitno da li netko dobiva ili ne dobiva ospice.
razlozi mog stava se tice te "naporne problematike", sekularizma..i slicnih "tricarija". ako je to nekom prekomlicirano, nejasno..itd..itd neka me slobodno svrsta u red neljudskih, netolerantnih, nerazumljivih i cudnovatih osoba.
necu se nimalo uvrijediti.![]()
Ajoj, ako je ovo stvarno istina:
http://www.index.hr/vijesti/clanak/e...ra/667577.aspx
ja sam pročitala nešto još gore
http://danas.net.hr/svijet/mracni-de...sti-novog-pape
ali on naravno sve negira
daddy, meni nisi odgovorio - ako može u državnoj bolnici visjeti križ, mogu li se objesiti (paralelno, samostalno - svejedno) i obilježja druge vjere? Ili natpis ateističkog sadržaja?
Ne misliš li da bi natpis Bog ne postoji ili muslimanski polumjesec bio uništen? A križ nitko ne dira, čak je "netolerantno" mailom izraziti protest?
Zašto je tako, i želimo li živjeti u takvom društvu?