isvetice, ti zagovaras kulturni relativizam. nasilje je nasilje bilo da je pocinjeno u hr ili u saudijskoj arabiji. a zaboravljas da i u tim zemljama postoje ljudi koji su toga svjesni. koliko se samo iranaca iselilo iz irana. nasilje se ne moze opravdati religijom a kamo li obicajima.![]()
Tako se moze sve relativizirati. Obrezivanje djevojcica, kamenovanja zena, ubojstva homoseksualaca. Cinjenica je da jedna skupina vrsi opresiju nad drugom/drugima. A argument da druga/ druge zapravo istu traze star je koliko i ljudi.
Ništa ne zagovaram, ali propitkujem sve.
Zapravo mi možemo učiniti jako malo da spriječimo takvu vrstu nasilja, osim podizanja svijesti, što znači javno zgražanje. Na onima je koji u tome žive da aktivno mijenjaju događaje.
Ako netko izvana pokuša nasilno uvesti promjene društvu koje je nespremno na njih, uzrokovati će suprotan učinak.
hm, hm
i robovlasnistvo i feudalizam je bilo pitanje stava/vjere..itd
hocemo li i to relativizirati?
jasno je meni pitanje isvetice u smislu prava jednog drustva da se uplice u sustav drugog drustva. ono je vise nego kompleskno, te rjesenja ako ih i ima nisu nimalo jednostavna.
no medutim, drustvo, kao i pojedinac zapadnoeuropskog kruga mora i zauzim astav o vrijednostima, ili ne.
mozde je vrijednost jedne obitelji da zlostavlja svoju djecu. sigurno ima onih koji ce pronaci teoretske podloge za to. pa mi to kao drustvo ipak ne dopustamo, ili?
Unutar našeg- zapadnog-društva je zlostavljanje djece nedopustivo, zato je tu ustav, i sekularnost. Mi smo i danas u jednoj vrsti feudalizma i robovlasništva, samo je oružje vlasti konzumerizam.
Misliš da postoje kulturološki sustavi u kojima zlostavljanje zapravo ne nanosi štetu djeci? Neutralno je, ili čak dobro za njih?
Ne, ali mislim da postoje sustavi u kojima se dozvoljava, dapače, poželjno je, zlostavljanje -da po guzi
Nisam sigurna koliko je ukusno usporedjivati konzumerizam sa potpunim nedostatkom osnovnih ljudskih prava. Takodjer mislim da je licemjerno komentirati pravo na religiju i tradiciju iz nase udobne zapadnjacke fotelje. Ayan Hirsi Ali svojedobno je komentirala upravo to zapadnjacko pranje ruku od zlostavljanja zena i djece, a sve u ime prava na boga i tradiciju.
Pa nije u pitanju da li postoje sustavi u kojima se dozvoljava po guzi, postoje i oni u kojima se dozvoljava puno više. Nije u pitanju da li je društveno prihvaćeno da muž udari ženu ili da oboje tuku djecu, nego je pitanje je li takvo zlostavljanje univerzalno loše za zlostavljane, ili je u nekim kulturološkim okvirima korisno (tj. uopće se ne radi o zlostavljanju, onda). Ja mislim da je to dubinski loše bez obzira na prihvaćenost unutar nekog društva.
Posljednje uređivanje od vertex : 28.01.2013. at 11:19
Ja jesam u neku ruku kulturni relativist (protiv sam zabrane burke, iako osobno mislim da je nošenje burke katastrofalan običaj), ali do nekih granica (zlostavljanje, ubojstva) gdje povlačim crtu.
Pitanje je više nego kompleksno.
ja sam također protiv nasillne zabrane burki. no to ne znači da ću generalno samo odmahnuti rukom i reći neka im njihove burke, to su si i htijele. ako pričamo o zapadnom društvu, isto ima alate kojima može promovirati vrednote demokratskog društva i ljudska prava, raditi na edukaciji, integraciji, osnaživanju i osvještavanju žena.
Zašto? jer ne demonstriramo po jordanu? možda. ali ipak postoji razlika u tome hoću li svoju kćer učiti tome da je jednakopravna, moćna i snažna i da nažalost mnoge njene vršnjakinje nemaju tu privilegiju, da se o tome treba govoriti jasno i glasno i u svom krugu raditi koliko se može. ili ću joj reći da postoje neke žene koje ne smiju voziti auto i da one "imaju pravo nemati pravo" voziti auto jer im to kultura/tradicija/vjera bran
Postavljala sam si ova i slična pitanja...
Na kraju, nisam čak ni u rasprave ulazila, procijenila sam da se moram prilagoditi situaciji iz koje ionako izlazim za par dana i da bi oni s kojima bih eventualno ušla u razgovor, taj razgovor mogli krivo shvatiti. Naša prevoditeljica nije nikako mogla shvatiti da živim u izvanbračnoj zajednici i da imam dijete i da to dijete ima sva prava...jer tamo kod njih djeca rođena izvan braka nemaju nikakva prava i nepojmljivo je uopće roditi izvan braka ili živjeti s muškarcem...toliko nepojmljivo da ona to uopće nije mogla zamisliti, a kamo li o tome razgovarati ili postavljati pitanja... Na jesen ionako odlazi na studij u Ameriku pa joj ne gine kulturni šok.
Uplitanje...tu je teško podvući granicu, čak i kad su u pitanju životi... Primjerice, pretičemo tamo auto na autoputu, a na suvozačkom mjestu sjedi lik koji drži u krilu dijete od 2-3 godine. A opet to sam vidjela nedavno i kod nas u gradu. Ali to je tamo najnormalnija slika, kao i to da na suvozačkom mjestu sjedi dvoje male djece... I sad bi trebalo što, objašnjavati svakom čovjeku da postoje autosjedalice, da je to što čine opasno, da djecu stavi barem otraga, ili okrenuti glavu? Ne možeš voditi sve bitke, niti je svaka bitka zrela za to..postoji društveni kontekst, stupanj društvenog razvoja...
Ipak, u svakom društvu postoji barem minimalan stupanj subverzivnosti, pa tako i tamo...tipa, djevojka s maramom (koja pokriva, po njima, najerogenije točke žene - kosu i vrat) u isto vrijeme nosi minjak.
Neke će se stvari vremenom mijenjati, ne nužno na bolje, u društvima razvoj može biti reverzibilan (pronađite fotke Afganistana 70-tih; nadalje, poznavatelji Bliskog istoka Iran opisuju kao potencijalno najsekularniju zemlju jer ima drugačije vrijednosti od ostatka Arapskog svijeta, unatoč sadašnjem režimu)... Ni zapadna društva nisu imuna na reverzibilnost i zato treba dobro čuvati vrijednosti i civilizacijske tekovine koje nam omogućuju da budemo slobodna ljudska bića, neovisno o spolu, rodu, naciji i tako dalje...
Hajde da ne mjesamo imperijalisticku politiku i unistavanje citavih naroda sa borbom za osnovna ljudska prava. Ja ne razumijem sto ti tocno mislis kada kazes da treba postovati. Sto? Jer sada pricamo o represiji i krsenju ljudskih prava. Treba li to postovati?
[QUOTE=Zuska;
Neke će se stvari vremenom mijenjati, ne nužno na bolje, u društvima razvoj može biti reverzibilan (pronađite fotke Afganistana 70-tih; nadalje, poznavatelji Bliskog istoka Iran opisuju kao potencijalno najsekularniju zemlju jer ima drugačije vrijednosti od ostatka Arapskog svijeta, unatoč sadašnjem režimu)... Ni zapadna društva nisu imuna na reverzibilnost i zato treba dobro čuvati vrijednosti i civilizacijske tekovine koje nam omogućuju da budemo slobodna ljudska bića, neovisno o spolu, rodu, naciji i tako dalje...[/QUOTE]
X
Jeste li gledali Nu2 jučer? Ja nisam stigla, uspjela sam uloviti samo par minuta, čitam članak i mislim si tko puši ovog lika i zašto, kakve izjave i koliko namjernih logičkih pogrešaka da bi mogao braniti stav crkve...
Ono što nikako ne mogu shvatiti je ovo: "Objasnio je da Crkva uvažava se da se to (masturbiranje) događa, ali se vjernike potiče da prijeđu preko toga."
Zašto bi vjernici trebali prelaziti preko masturbacije, po čemu je ona loša za vjernika ili crkvu? Što bi se to dogodilo da crkva prihvati znanstveno utemeljeni stav da je masturbacija korisna i neodvojiva od normalne ljudske seksualnosti? Mislim, kužim, ali ne zapravo ne kužim...Može li mi netko to objasniti?
Bez obzira što talibani misle o zapadnoj kulturi, bez obzira što itko misli o bilo kojoj kulturi i civilizaciji, postoje univerzalne vrijednosti - pravo na ljudski život i ljudsko dostojanstvo. Oni koji relativiziraju te vrijednosti i krše ih, ne zaslužuju poštovanje.
Ali svakako treba poraditi na razumijevanju različitosti, zašto je negdje tako kako je...to je preduvjet da se može utjecati na promjenu vrijednosti...
Gledala sam. Ne znam sto bih ti rekla. Meni osobno svi ti argumenti zvuce suludo. Recimo na Stankovicevo pitanje zasto se zene ne mogu rediti opravdao je to ucenjem Isusa i njegovim biranjem ekskluzivno muskih apostola, dok s druge strane na pitanje zasto crkva ima toliko nekretnina i gradi soping centre odgovara kako crkva ima pravo imati, tu ne vidi nista sporno..etc, iako ga Stankovic suocava s time da je Isus drukcije i zivio i govorio. Ma. Postoje i bolji nacini za potrositi sat vremena
Jedan kratki povratak na prijašnju temu (oko onog filma). Meni upada u oči kako protivnici zo-a i rodne teorije, pa i na ovom forumu, se stalno pozivaju na znanost te te teorije (rodne) proglašavaju neznanstvenima, empirijski neutemeljenima, neevolucijskima itd.
Vidjeli smo u ovom filmu i onu znanstvenicu koja evolucijski objašnjava muške i ženske interese, sklonosti, ponašanja itd.
No, ne znam što bi to točno trebalo dokazivati. Evolucija je živ proces, to što se nešto evolucijski može objasniti, ne znači da to treba tako i ostati. Nije li bit evolucije promjena?
Osim toga, ne vidim kako se brak tj. monogamija uklapa u takvu evolucijsku sliku. Monogamija sprječava raznolikost genetskog materijala, a to nije baš evolucijski poželjno.
Od uzora za mladež postao je sprdnja, mm je umirao od smijeha kad ga je gledao
Progooglala. Napravila sam medvjeđu uslugu svom ugledu na forumu. Ja i vertexin muž ruku pod ruku
![]()