Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 50 of 113

Thread: kriterij za ocjenjivanje vladanja

  1. #1
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default kriterij za ocjenjivanje vladanja

    u skoli smo dobili kriterije i od nas se zahtjevalo da se potpisemo i tako potpisano predamo kao dokaz da smo upoznati s kriterijima. kriteriji su, po meni, rigorozni.
    mislim, ja imam curicu koja je van kuce mirna i zapravo ne vidim da bi imala problema s vladanjem, no znam da vecina djece se tesko moze uklopiti u kriterije uzornog/dobrog vladanja te onda zbog toga imaju problema prilikom upisa u srednju skolu.

    "fusnote" su me lansirale jos vise iz cipela: ako je prisutan samo jedan kriterij iz dobrog vladanja dijete ne moze imati uzorno, ili iz loseg, ne moze imati dobro ili uzorno.
    znaci samo jedan! 1.
    nadalje, djeca s dijagnosticiranim ADHD ne mogu biti sankcionirani losom ocjenom radi svoje impulzivnosti ALI SAMO ako takvo ponasanje ODMAH korigiraju.

    mislim, jel samo mene ovo asocira na internate kakve gledamo u filmovima s onim "nazi" uciteljicama s bicem?

    evo ufotkanih kriterija, pa me zanima, sta mislite o tome i da li su i kod vas takvi? http://oi43.tinypic.com/mma2ht.jpg
    Last edited by leonisa; 09.09.2013 at 08:39.

  2. #2
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    a no znam da vecina djece se tesko moze uklopiti u kriterije uzornog/dobrog vladanja te onda zbog toga imaju problema prilikom upisa u srednju skolu.
    Otkud ti to da imaju problema oko upisa? U srednju skolu se upisuju prema bodovima, a bodovi se odreduju prema ocjenama, dodatnom stranom jeziku, uspjehu na drzavnim natjecanjima, glazbenoj skoli... Vladanja se ove godine sigurno NIJE bodovalo.
    U nasoj skoli na kraju skolske godine ima mozda po jedno dijete dobro vladanje (i to tek u visim razredima), rijetko kad se dogodi da nekoliko djece u razredu ima dobro ili lose vladanje.

  3. #3

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    u skoli smo dobili kriterije i od nas se zahtjevalo da se potpisemo i tako potpisano predamo kao dokaz da smo upoznati s kriterijima. kriteriji su, po meni, rigorozni.
    mislim, ja imam curicu koja je van kuce mirna i zapravo ne vidim da bi imala problema s vladanjem, no znam da vecina djece se tesko moze uklopiti u kriterije uzornog/dobrog vladanja te onda zbog toga imaju problema prilikom upisa u srednju skolu.

    "fusnote" su me lansirale jos vise iz cipela: ako je prisutan samo jedan kriterij iz dobrog vladanja dijete ne moze imati uzorno, ili iz loseg, ne moze imati dobro ili uzorno.
    znaci samo jedan! 1.
    nadalje, djeca s dijagnosticiranim ADHD ne mogu biti sankcionirani losom ocjenom radi svoje impulzivnosti ALI SAMO ako takvo ponasanje ODMAH korigiraju.

    mislim, jel samo mene ovo asocira na internate kakve gledamo u filmovima s onim "nazi" uciteljicama s bicem?

    evo ufotkanih kriterija, pa me zanima, sta mislite o tome i da li su i kod vas takvi? http://oi43.tinypic.com/mma2ht.jpg

    Jesu. Rigorozni su, a očekivanja su pretjerana za 7-godišnjake. Uopće za osnovnoškolski uzrast.
    Zanima me, jesu li to vaša školska interna pravila, ili je to univerzalno za sve osnovne škole?

    Osim što su kriteriji rigorozni, oni su i nejasni. Npr. piše "pokušava ispraviti pogreške" ili "povremeno ponavlja pogreške", ali nije jasno o kakvim se pogreškama radi? Jesu li to pogreške tipa loše sjedi u klupi pod satom (slučaj mog sina, on to ne radi iz zločestoće nego iz loše navike, ali sigurno pritom ne ugrožava ni suučenika u klupi ni nastavni proces, eventualno svoje noge), ili tuče se pod odmorom i maltretira drugu djecu?
    Nadalje, ovo "priznaje vlastite pogreške" je vrlo teško očekivati od bilo kojeg djeteta te dobi - pa čak i od mnogih odraslih.
    Jasni su mi samo kriteriji za loše vladanje, ali ova razlika između uzornog i dobrog čini mi se nekako neodređena i sklona subjektivnoj procjeni (tj. simpatijama ) učiteljice.

  4. #4
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    od 2010. ucenicima se boduje i uzorno vladanje, kaze google.

  5. #5
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    14) Moram li imati ocjenu „uzorno“ iz vladanja i u sedmom i osmom razredu osnovne škole kako bih ostvario/-la pravo na 1 bod?
    Da. Škola to provjerava na temelju razrednih svjedodžbi iz posljednja dva razreda osnovnoga obrazovanja.
    sa stranica mzos

  6. #6
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,294

    Default

    Nisu sve škole iste. U našoj školi je uzorno vladanje kao ocjena bilo rjeđe. Vjerojatno su se vodili istim kriterijima kao i leonisina škola.
    Usput, ti kriteriji su preteški (za manje dijete pogotovo).

  7. #7
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Jesu. Rigorozni su, a očekivanja su pretjerana za 7-godišnjake. Uopće za osnovnoškolski uzrast.
    Zanima me, jesu li to vaša školska interna pravila, ili je to univerzalno za sve osnovne škole?

    Osim što su kriteriji rigorozni, oni su i nejasni. Npr. piše "pokušava ispraviti pogreške" ili "povremeno ponavlja pogreške", ali nije jasno o kakvim se pogreškama radi? Jesu li to pogreške tipa loše sjedi u klupi pod satom (slučaj mog sina, on to ne radi iz zločestoće nego iz loše navike, ali sigurno pritom ne ugrožava ni suučenika u klupi ni nastavni proces, eventualno svoje noge), ili tuče se pod odmorom i maltretira drugu djecu?
    Nadalje, ovo "priznaje vlastite pogreške" je vrlo teško očekivati od bilo kojeg djeteta te dobi - pa čak i od mnogih odraslih.
    Jasni su mi samo kriteriji za loše vladanje, ali ova razlika između uzornog i dobrog čini mi se nekako neodređena i sklona subjektivnoj procjeni (tj. simpatijama ) učiteljice.
    slazem se.
    ili recimo kriterij za dobro vladanje (ne uzorno!) pomaze drugima ali samo na poticaj. koliko je djece sramezljivo i nece samoinicijativno nista napraviti, ne zato sto nije dobar prijatelj, kolega ili drug vec jer je takvog karaktera- sramezljivo. takvo dijete ne moze imati uzorno vladanje.

    mislim da svaka skola odlucuje za sebe.

  8. #8

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    ili recimo kriterij za dobro vladanje (ne uzorno!) pomaze drugima ali samo na poticaj. koliko je djece sramezljivo i nece samoinicijativno nista napraviti, ne zato sto nije dobar prijatelj, kolega ili drug vec jer je takvog karaktera- sramezljivo. takvo dijete ne moze imati uzorno vladanje.
    I to mi je palo na pamet, ali nisam htjela previše komentirati odmah u prvom postu

    Ali zanimljiva mi je tema, baš ću pitati na roditeljskom postoje li pisani kriteriji u našoj školi. Prošle godine bilo je nekih vrlo zbunjujućih situacija s tom ocjenom iz vladanja, pa sam ionako mislila zamoliti učiteljicu da ove godine unaprijed objasni "pravila igre"...

  9. #9
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    ja se vama divim, majke mi mile

    meni sve to na roditeljskom kroz jedno uho unutra, kroz drugo van. dok mi mali ne psuje, ne tuče se, ne radi neke pi*darije, ima odlične ocjene...ti kriteriji su mi zadnja rupa na svirali u životu. mom. a u slučaju prigovora na vladanje, prvo što pomislim je da je on nešto zahebao, a ne da su kriteriji - strogi.

    u rangu, mooožda su nam nešto tako i pročitali na roditeljskom.

    svake godine nešto čitaju, onako, jako ozbiljnim glasom, al pitaj me šta - nemam pojma.

    a s vladanjem je bilo nekih problema u razredu, svakako, ali ne tipa - pomaže drugima bez poticaja. više - klasika
    potukli su se u wc-u, ova je ovoga ošamarila, on njoj bacio torbu u blato, i tako.

  10. #10
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Prema mom iskustvu, ti kriteriji se uopće ne primjenjuju.

    Ja nemam problem sa vladanjem svoje djece, ali oni imaju probleme u razredu (naročito mlađi) s vladanjem drugih koji ustrajno ometaju nastavu i tu se ništa ne poduzima. Uzalud loša ocjena iz vladanja (koju ponekad dobiju, a ponekad ni to) ako se ništa ne rješava.

  11. #11
    Kosjenka's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Posts
    4,982

    Default

    haha..potpis na cvijetu
    Ja imam svoje neke kriterije, imamo i svoje izvore pa ako mu je ponašanje kritično za te naše kriterije doma ga sankcioniramo...

  12. #12
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Leo, ne brini. Na malenima ne treniraju strogoću osim, vjerojatno, u vrlo iznimnim slučajevima (slučajno sam čula za jedan). U školi mog djeteta trebalo je dvije godine redovitog, sustavnog maltretiranja, koje je uključivalo opake prijetnje, teško izrugivanje, davljenje po dvorištu kad nitko ne vidi itd., da bi se određenim učenicima vladanje snizilo na "dobro".
    O drugim pedagoškim mjerama da i ne govorim.

  13. #13
    ani4's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,633

    Default

    Nama su prosle godine rekli da vecina ima dobro vladanje, samo pojedinci uzorno ili lose. Znaci samo oni jako "zlocesti" lose i ono jako dobri uzorno, tj. 90% djece ima dobro vladanje.

  14. #14

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    ja se vama divim, majke mi mile

    meni sve to na roditeljskom kroz jedno uho unutra, kroz drugo van.
    Također.
    Jedno mi dijete ide u šesti, drugo u treći razred, nikad čula za kriterije u vladanju.

    (no, da im se nasmiješi bilo što osim uzornog, čuli bi se sa mnom, ne treba razrednica)

  15. #15
    ani4's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,633

    Default

    Moji su u kategoriji dobrog vladanja, samo jer vole setati po zenskim zahodima, trcati po hodniku i ponekad saptati pod satom. Big deal...
    I ponekad se osjecam glupo, jer me ne zamaraju te po meni sitnice, dok u skoli rade dramu oko toga.
    Ne dao Bog veceg zla...

  16. #16
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    ja se vama divim, majke mi mile

    meni sve to na roditeljskom kroz jedno uho unutra, kroz drugo van. dok mi mali ne psuje, ne tuče se, ne radi neke pi*darije, ima odlične ocjene...ti kriteriji su mi zadnja rupa na svirali u životu. mom. a u slučaju prigovora na vladanje, prvo što pomislim je da je on nešto zahebao, a ne da su kriteriji - strogi.

    u rangu, mooožda su nam nešto tako i pročitali na roditeljskom.

    svake godine nešto čitaju, onako, jako ozbiljnim glasom, al pitaj me šta - nemam pojma.

    a s vladanjem je bilo nekih problema u razredu, svakako, ali ne tipa - pomaže drugima bez poticaja. više - klasika
    potukli su se u wc-u, ova je ovoga ošamarila, on njoj bacio torbu u blato, i tako.
    ni ja ne bi da nisam morala potpisati da sam upoznata s kriterijima i potpisano vratiti uciteljici pa rekoh, kad vec potpisujem da sam procitala, da i procitam i vidim cemu takva frka na roditeljskom od strane roditelja starije djece.

  17. #17
    trampolina's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    ...na putu...
    Posts
    2,329

    Default

    Meni je općenito bezveze uzorno-dobro-loše,odnosno vrlo mi je upitna razlika uzorno-dobro.
    Ne mogu otvoriti link pa ne mogu komentirati vaše kriterije, ali po ovome što čitam i mnogi bi odrasli imali problema s ponašanjem, kamoli prvašići.

    Osim toga, ako će jedina sankcija za problematično ponašanje biti loše vladanje onda je pojeo vuk magare.

    I što bi se na primjer dogodilo da određeni broj roditelja ne potpiše te kriterije?

  18. #18
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    potpisom samo dajemo na znanje da smo upoznati, ne i suglasni

  19. #19

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    ja se vama divim, majke mi mile

    meni sve to na roditeljskom kroz jedno uho unutra, kroz drugo van. dok mi mali ne psuje, ne tuče se, ne radi neke pi*darije, ima odlične ocjene...ti kriteriji su mi zadnja rupa na svirali u životu. mom. a u slučaju prigovora na vladanje, prvo što pomislim je da je on nešto zahebao, a ne da su kriteriji - strogi.
    Znaš što, i meni bi bilo tako, da nisam prošle godine čula svoje dijete kako potištenim glasom govori za svoje vladanje "ja sam granični slučaj" (baš tim riječima), a da pritom ni on ni ja nemamo pojma što je to u njegovom ponašanju - granično. Na informacijama svaki put slušam kako je sve super i ok (osim što loše sjedi ali za to mu već pijem krv kod kuće), a njemu u razredu se kaže da je "granični". Pa ni to me ne bi smetalo da nisam primijetila kako on o sebi zbog toga stvara lošu sliku, a to je nešto što mu zbilja ne treba u životu.

  20. #20
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    potpisom samo dajemo na znanje da smo upoznati, ne i suglasni
    Mi smo se uvijek smijali kad je trebalo vratiti taj papir - ako si ga ne kopiraš, upoznaš se i vratiš u školu, pa kao cvijeta zaboraviš...

    A sad ozbiljno - isti su kriteriji za sve škole i sve učenike i meni se isto čini da je to pucanj u prazno. Netko je formalno odradio svoj posao.

    Prave kriterije postavlja učiteljica u razredu i to je jedino bitno.

  21. #21
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,294

    Default

    Razlika je da li se dijete vlada kako treba i da li će dobiti i ocjenu iz vladanja -uzorno. Ne znam kako je ove godine, ali do lani se dobivao bod za uzorno vladanje pri upisu u srednju školu. A to "uzorno" vladanje su mogli u 7. i 8. razredu dobiti samo oni koji, ma napisati ću, nisu nikada imali mišljenje različito od profesora. Silna nepravda, moglo je biti dijete posve pristojno i dobrog vladanja, ali ako je imalo svoje mišljenje i još se usudilo izreći ga..e, to je značilo da nije uzorno.

    Dobro, ove godine me to ne zanima, ali vjerujte da me je jako pogodilo kad nam se događalo. Smatrala sam to nepravednim, jer ja djecu učim da misle svojom glavom, da se bore za sebe, da poštuju starije, da pomažu ako mogu, ali ne nauštrb sebe i usvajanja znanja. A "uzorno" je bilo samo za izvjesne, "tatine (mamine)" sinove i kćeri, mi smo malo mjesto...ili one koji su šutjeli i klimali. Ma neću odgojiti "klimavca" pa ma koju im ocjenu dali. I gotovo. Uf, što sam bijesna!

  22. #22

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    od 2010. ucenicima se boduje i uzorno vladanje, kaze google.
    za upis u školsku godinu 2013/2014 se uzorno vladanje nije bodovalo, imam friškog učenika pa znam
    to je bodovanje ukinuto zajedno s onima za sudjelovanje na državnim natjecanjima

    mi imamo da trećaša ovaj tjedan roditeljski pa me baš zanima koće li isto ovako trenirati strogoću

  23. #23
    Jelka's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,006

    Default

    http://os-vholjevca-zg.skole.hr/uplo...._Holjevca.pdf

    Ovo su naši kriteriji. Ne vidim neki problem u tome, Jana je normalno odgojeno dijete, valjda ne bude u školi pop... :D

  24. #24
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Znaš što, i meni bi bilo tako, da nisam prošle godine čula svoje dijete kako potištenim glasom govori za svoje vladanje "ja sam granični slučaj" (baš tim riječima), a da pritom ni on ni ja nemamo pojma što je to u njegovom ponašanju - granično. Na informacijama svaki put slušam kako je sve super i ok (osim što loše sjedi ali za to mu već pijem krv kod kuće), a njemu u razredu se kaže da je "granični". Pa ni to me ne bi smetalo da nisam primijetila kako on o sebi zbog toga stvara lošu sliku, a to je nešto što mu zbilja ne treba u životu.
    da, kužim ja to, al to ti nema veze s kriterijima. nego s lošim pedagogom. nikakvi kriteriji tu ne mogu pomoći. to je moje mišljenje. a po tvojim ostalim postovima - bojim se da i nisam daleko od istine, nažalost.

  25. #25

    Join Date
    Feb 2010
    Location
    zapad
    Posts
    1,076

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Prema mom iskustvu, ti kriteriji se uopće ne primjenjuju.

    Ja nemam problem sa vladanjem svoje djece, ali oni imaju probleme u razredu (naročito mlađi) s vladanjem drugih koji ustrajno ometaju nastavu i tu se ništa ne poduzima. Uzalud loša ocjena iz vladanja (koju ponekad dobiju, a ponekad ni to) ako se ništa ne rješava.
    Ali se barem pokušava rješiti.
    Nastavnici i škola nemaju na raspolaganju puno drugih mogućnosti kako
    djecu privoliti da slušaju na satu i time ne ometaju druge.

    Ne mislim da su te ocjene vladanja besmilene jer ih neki pojedinci ne primjenjuju ili ih loše primjenjuju.

    Prije par dana smo imali 1. dan škole mojeg djeteta. U onih pola sata kojih smo mi roditelji i djeca
    zajedno proveli u razredu nastao je toliki kaos. Neka djeca su skakala po sred razreda, igrala se balonima,
    bockala se i vikala ne osvrčlući se na činjenicu da učiteljica nešto priča.
    A roditelji ih čak nisu niti opominjali, nego su kroz taj metež čulili uši pokušavajući nešto čuti.
    Učiteljice su nama roditeljima pokušavala dovikivati što su htjele reći,
    ali nisu imale "mandat" da tu rade neki red, pa još ni imena djeci neznaju, a i tu su im roditelji.

    Ovo je samo primjer, ali je to naša stvarnost. Nije problem u djeci. Mi im sami spuštamo kriterije
    i ne pomažemo im da budu bolji.
    Ima puno roditelja koji jednostavno ne očekuju od svojih 6 ili 7 godišnjaka da mirno sjede barem pola sata i
    da slušaju kad odrasli pričaju. I ne očekuju od 8 ili 9 godišnjaka da ne upadaju nastavnicima u riječ i td.
    I što bi onda tu škola mogla učiniti?

  26. #26
    Osoblje foruma spajalica's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    selo
    Posts
    14,789

    Default

    kriteriji bi trebali biti na stranicima skole, nama svake godine procitaju niz pravilnika, kucni red, kreterija i sl.
    i slazem se s cvijetom, nisam citala dalje od njenog prvog posta, kasnije cu kad ulovim vrmenea.

  27. #27

    Join Date
    Feb 2010
    Location
    zapad
    Posts
    1,076

    Default

    Quote Originally Posted by Jelka View Post
    http://os-vholjevca-zg.skole.hr/uplo...._Holjevca.pdf

    Ovo su naši kriteriji. Ne vidim neki problem u tome, Jana je normalno odgojeno dijete, valjda ne bude u školi pop... :D
    Meni je ovo super formulirano. Šteta da se ne dijeli po svim školama.

  28. #28

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Prvi put čujem da učenici mahom imaju dobro vladanje, a da su uzorno i loše iznimke.

    Problem je dijametralno suprotan!!!

    Iz mojeg iskustva djeca mahom imaju uzorno. Onih malo koji imaju dobro ili loše vladanje su za na prste jedne ruke nabrojiti po školi.

    Nije rijetkost da ponašanje nekih adolescenata pređe svaku mjeru, naiđe i na osudu društva, dođe do medija, a škole su davale čak i uzorno ponašanje.
    Žalosti me to. Nit je dobro razredu ni nastavniku koji trpe sustavno maltretiranje onog koji je neprilagođen niti to siroto dijete dobije odgoj i usmjeravanje koje mu treba. Nego ima platformu za gluposti.
    Podsjetilo me na Juula: takva djeca se ističu da bi im netko pomogao riješiti neki problem. A ovim ocjenama iz vladanja problem se gura pod tapet sa krilaticom: brigo moja pređi na drugoga (ili - nek njegov slučaj rješava druga institucija)

  29. #29

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Quote Originally Posted by Beti3 View Post
    A "uzorno" je bilo samo za izvjesne, "tatine (mamine)" sinove i kćeri, mi smo malo mjesto...ili one koji su šutjeli i klimali. Ma neću odgojiti "klimavca" pa ma koju im ocjenu dali. I gotovo. Uf, što sam bijesna!
    Da ne bi bilo da sam samo prema djci, da im se slučajno dogodi ovo, onda bih se čula s razrednikom, pedagogom itd. . Čitajući vas, izgleda da ti kriteriji znaju biti stvarno čudni.

  30. #30

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by Jelka View Post
    http://os-vholjevca-zg.skole.hr/uplo...._Holjevca.pdf

    Ovo su naši kriteriji. Ne vidim neki problem u tome, Jana je normalno odgojeno dijete, valjda ne bude u školi pop... :D
    Link je fantastičan, znatno konkretniji od prvog iz kojeg se ne vidi primjer nego je apstraktno

  31. #31
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    Quote Originally Posted by makita View Post
    Link je fantastičan, znatno konkretniji od prvog iz kojeg se ne vidi primjer nego je apstraktno
    pa meni su nasi kriteriji tako napisani katastrofa. ja ih ne iscitavam nikako drugacije nego kako sam napisala.
    ono sto me najvise smeta i ljuti u njemu je onaj dodatak.
    meni je jasno da ne mogu svi biti uzor niti imati uzorno vladanje, ali ako neko dijete je uzor u, ne znam, 10 tocaka, a u 11. je samo dobro jer mu je takav karakter, jer eto zna se na svoj nacin izboriti za sebe pa ce probati izvuci se iz gluposti koje je napravilo, ili je nesiguran pa ce probati sa "ali i drugi su" ili "svi su" ili je naprosto sramezljivo pa nece imati inicijativu samo zapoceti ista. a mozda ce imati i los dan, ko sto ga svi imamo pa ce uci u svadju ili ce se u svojoj zaigranosti i masti zaletiti u trku po hodniku ili ce od uzbudjenosti upasti u rijec, ne zato sto ima lose vladanje ili odgoj vec zato sto je dijete i djeca to rade. i do jucer su bili u vrticu, sad su u skoli. pa i njima treba period adaptacije, ne postaju ni oni preko noci odrasli, zar ne?
    mi smo imali vec prvi dan (prvi! u utorak) pozive roditelja na razgovor jer su im se djeca zakacila i potukla ili naganjala po razredu i skoli. prvi dan. prvi dan u kojem su od 8 do 15:30 sjedila u ucionici minus odlazak na obroke, 1.5h igre u dvoristu i odmora. mi roditelji nakon 2,5h roditeljskog u klupama dobijemo mlade, oni su jos djeca koja su dosla iz vrtica i vec im se pozivaju roditelji.

    htjela sam reci na samom pocetku, da takvo dijete po ovim kriterijima ne moze imati uzorno vladanje, makar je iz njih 10 uzoran, nije iz svih 11. i imat ce dobro kao i onaj koji iz svih 11 ima dobro.


    i dobro je sto vladanje vise ne donosi bodove jer ne treba.
    bas kao sto ne vidim smisao upisivanja izvanskolskih aktivnosti u svjedodzbe.

  32. #32

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    da, kužim ja to, al to ti nema veze s kriterijima. nego s lošim pedagogom. nikakvi kriteriji tu ne mogu pomoći. to je moje mišljenje. a po tvojim ostalim postovima - bojim se da i nisam daleko od istine, nažalost.
    Imaš ti pravo, ali baš zato bi bilo dobro da se u startu postave jasni kriteriji, pa da i dijete i roditelj zna što ih očekuje. A ne ovako, da se kriteriji mijenjaju usputno ili da uopće ne postoje.

    Ovaj popis s Jelkinog linka mi je puno jasniji, konkretniji i razumljiviji. Očito je to sastavljao netko s mozgom.

  33. #33
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    hahahha tanja, bas tako

  34. #34
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,220

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    pa meni su nasi kriteriji tako napisani katastrofa. ja ih ne iscitavam nikako drugacije nego kako sam napisala.
    ono sto me najvise smeta i ljuti u njemu je onaj dodatak.
    meni je jasno da ne mogu svi biti uzor niti imati uzorno vladanje, ali ako neko dijete je uzor u, ne znam, 10 tocaka, a u 11. je samo dobro jer mu je takav karakter, jer eto zna se na svoj nacin izboriti za sebe pa ce probati izvuci se iz gluposti koje je napravilo, ili je nesiguran pa ce probati sa "ali i drugi su" ili "svi su" ili je naprosto sramezljivo pa nece imati inicijativu samo zapoceti ista. a mozda ce imati i los dan, ko sto ga svi imamo pa ce uci u svadju ili ce se u svojoj zaigranosti i masti zaletiti u trku po hodniku ili ce od uzbudjenosti upasti u rijec, ne zato sto ima lose vladanje ili odgoj vec zato sto je dijete i djeca to rade. i do jucer su bili u vrticu, sad su u skoli. pa i njima treba period adaptacije, ne postaju ni oni preko noci odrasli, zar ne?
    mi smo imali vec prvi dan (prvi! u utorak) pozive roditelja na razgovor jer su im se djeca zakacila i potukla ili naganjala po razredu i skoli. prvi dan. prvi dan u kojem su od 8 do 15:30 sjedila u ucionici minus odlazak na obroke, 1.5h igre u dvoristu i odmora. mi roditelji nakon 2,5h roditeljskog u klupama dobijemo mlade, oni su jos djeca koja su dosla iz vrtica i vec im se pozivaju roditelji.

    htjela sam reci na samom pocetku, da takvo dijete po ovim kriterijima ne moze imati uzorno vladanje, makar je iz njih 10 uzoran, nije iz svih 11. i imat ce dobro kao i onaj koji iz svih 11 ima dobro.


    i dobro je sto vladanje vise ne donosi bodove jer ne treba.
    bas kao sto ne vidim smisao upisivanja izvanskolskih aktivnosti u svjedodzbe.
    Nije pozivanje roditelja kazna, već suradnja. Ako su se potukli, to nije isto kao nisu se sami sjetili ponuditi pomoć ili slično.

  35. #35
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    znam da nije kazna, ali mislim i da je ona pretjerana odnosno da su to mogli sami rijesiti informirajuci roditelje o dogadjaju. ipak je to bio dan prvi. djeca su ekipa s igralista i vrtica. zaigrani su. love se jer jos nisu usvojili da se u skoli ne trci. sto ne znaci da ne znaju da se ne trci ili da odbijaju poslusati.

    recimo, moja mala se razbila na igralistu. opalila je posteno glavom kad se poskliznula na kamencice i raskrvarila lakat.
    o tome mi nitko nije ni a rekao. saznala sam od nje.
    a nije da ne bi nakon takvog pada i udarca u glavu trebala pratiti njeno ponasanje i stanje narednih 24h.
    TAKAV poziv i TAKVU suradnju bi ocekivala.
    Last edited by leonisa; 09.09.2013 at 12:33.

  36. #36
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,220

    Default

    Trebali su i tebe pozvati.

  37. #37
    Deaedi's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Posts
    9,727

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Prema mom iskustvu, ti kriteriji se uopće ne primjenjuju.

    Ja nemam problem sa vladanjem svoje djece, ali oni imaju probleme u razredu (naročito mlađi) s vladanjem drugih koji ustrajno ometaju nastavu i tu se ništa ne poduzima. Uzalud loša ocjena iz vladanja (koju ponekad dobiju, a ponekad ni to) ako se ništa ne rješava.
    U našem razredu su svi (njih 24) bili uzorni! A istovremeno je sa 5,6 dečkića bilo velikih problema...tako da su mi ti kriteriji potpuno besmisleni jer se očito nisu primjenjivali. I definitivno su destimulirajući za npr. moju curu (koja je naravno fina i pristojna, a na majku joj ) a tamo mali hahar koji skače kroz prozor za vrijeme odmora i bježi doma, ide na par razgovora kod pedagogice radi lošeg ponašanja, dobije isto uzorno vladanje u svedodžbi????

  38. #38
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    pa meni su nasi kriteriji tako napisani katastrofa. ja ih ne iscitavam nikako drugacije nego kako sam napisala.
    ono sto me najvise smeta i ljuti u njemu je onaj dodatak.
    meni je jasno da ne mogu svi biti uzor niti imati uzorno vladanje, ali ako neko dijete je uzor u, ne znam, 10 tocaka, a u 11. je samo dobro jer mu je takav karakter, jer eto zna se na svoj nacin izboriti za sebe pa ce probati izvuci se iz gluposti koje je napravilo, ili je nesiguran pa ce probati sa "ali i drugi su" ili "svi su" ili je naprosto sramezljivo pa nece imati inicijativu samo zapoceti ista. a mozda ce imati i los dan, ko sto ga svi imamo pa ce uci u svadju ili ce se u svojoj zaigranosti i masti zaletiti u trku po hodniku ili ce od uzbudjenosti upasti u rijec, ne zato sto ima lose vladanje ili odgoj vec zato sto je dijete i djeca to rade..
    e sad ga brate mili prećera
    kao da si u sudnici, pa se loviš za svaku napisanu riječ u podastrijetom dokazu

    pa jel znaš ti kako izgledaju ti prvi dani prvašića u razredu? totalni kaos. ovaj oće jesti, ova uzima učiteljici olovku iz pernice jer joj je baaaš suuper, ova plače i zove mamu jer nije bila u vrtiću, dva se tuku, treći zove učiteljicu da mu obriše guzicu iz wc- a jer nije naučio sam ...

    kakve točke, kakav uzor...

    a vezano uz ova pravila druge škole, možda jesu bolje napisana, i odvjetnici bi imali manje prigovora.
    al opet se svodi na isto - ocjena iz vladanja je - subjektivna ocjena. i vrlo je teško tu postaviti objektivne kriterije. što znači - učenik savjesno i odgovorno obavlja dužnost redara, a što znači učenik nedovoljno savjesno i nedovoljno odgovorno obavlja dužnost redara?
    zar nije i to u oku promatrača?
    Last edited by cvijeta73; 09.09.2013 at 12:46.

  39. #39
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    a jbg cvijeto, al kad mi pise da ako je prisutan 1 kriterij za dobro vladanje (a on je i: povremeno ga treba poticati da preuzme odgovornost za posljedice svog ponasanja ili pomaze drugima ali samo na poticaj) ono ne moze biti ocijenjeno kao uzorno.
    e sad, ja komentiram onako kako vidim i kako moj mozak funkcionira kakav je, takav je (ne bi nikad bila uzorna, bit ce ) i ako mi nesto pise, ond aje to valjda tako jer ako nije zasto bi pisalo jer i ako pise jer nesto pisat mora onda uvijek moze pisati nesto sto ima veze sa stvarnoscu. i mozgom, kako tanja veli :D

  40. #40
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    e sad ga brate mili prećera
    kao da si u sudnici, pa se loviš za svaku napisanu riječ u podastrijetom dokazu

    pa jel znaš ti kako izgledaju ti prvi dani prvašića u razredu? totalni kaos. ovaj oće jesti, ova uzima učiteljici olovku iz pernice jer joj je baaaš suuper, ova plače i zove mamu jer nije bila u vrtiću, dva se tuku, treći zove učiteljicu da mu obriše guzicu iz wc- a jer nije naučio sam ...

    kakve točke, kakav uzor...

    a vezano uz ova pravila druge škole, možda jesu bolje napisana, i odvjetnici bi imali manje prigovora.
    al opet se svodi na isto - ocjena iz vladanja je - subjektivna ocjena. i vrlo je teško tu postaviti objektivne kriterije. što znači - učenik savjesno i odgovorno obavlja dužnost redara, a što znači učenik nedovoljno savjesno i nedovoljno odgovorno obavlja dužnost redara?
    zar nije i to u oku promatrača?
    cvijeto, iz tebe progovara roditeljska zrelost! Kapa dolje!

    leonisa, brzo ćeš ti ko i cvijeta - zaboraviti što se uopće govorilo na roditeljskom, a pamtiti samo bitne stvari koje se odnose na tvoje dijete... Svi smo mi to iskusili.

  41. #41
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    da bar. ja zaboravim lijepe i zapamtim one koje hocu mijenjati i koje me razp*djuju :D
    mozda kad narastem, ipak, konacno

  42. #42
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    da bar. ja zaboravim lijepe i zapamtim one koje hocu mijenjati i koje me razp*djuju :D
    mozda kad narastem, ipak, konacno
    Ti kriteriji za vladanje su napisani da drže vodu do 8. razreda. Kod male djece to nema smisla. Uostalom, na roditeljskom će se sve raspetljati. Uostalom, sve ovisi kako ti padne grah - ako izvučeš lošu učiteljicu ili loš sastav razreda, ni najbolji kriteriji ne pomažu. A ako je učiteljica i drugi klinci ok, onda ti kriteriji ni ne trebaju.

  43. #43
    Deaedi's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Posts
    9,727

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    e sad ga brate mili prećera
    kao da si u sudnici, pa se loviš za svaku napisanu riječ u podastrijetom dokazu

    pa jel znaš ti kako izgledaju ti prvi dani prvašića u razredu? totalni kaos. ovaj oće jesti, ova uzima učiteljici olovku iz pernice jer joj je baaaš suuper, ova plače i zove mamu jer nije bila u vrtiću, dva se tuku, treći zove učiteljicu da mu obriše guzicu iz wc- a jer nije naučio sam ...

    kakve točke, kakav uzor...

    a vezano uz ova pravila druge škole, možda jesu bolje napisana, i odvjetnici bi imali manje prigovora.
    al opet se svodi na isto - ocjena iz vladanja je - subjektivna ocjena. i vrlo je teško tu postaviti objektivne kriterije. što znači - učenik savjesno i odgovorno obavlja dužnost redara, a što znači učenik nedovoljno savjesno i nedovoljno odgovorno obavlja dužnost redara?
    zar nije i to u oku promatrača?
    Upravo tako!

  44. #44
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Ti kriteriji za vladanje su napisani da drže vodu do 8. razreda. Kod male djece to nema smisla. Uostalom, na roditeljskom će se sve raspetljati. Uostalom, sve ovisi kako ti padne grah - ako izvučeš lošu učiteljicu ili loš sastav razreda, ni najbolji kriteriji ne pomažu. A ako je učiteljica i drugi klinci ok, onda ti kriteriji ni ne trebaju.
    imali sastanak, tamo se i zakuhalo :D

  45. #45
    trampolina's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    ...na putu...
    Posts
    2,329

    Default

    Nas tek čeka roditeljski, jedva čekam čuti koju o tome.

    A ovo u vezi prvog dana, baš ste me iznenadile-kod naših je od početka rad, red i disciplina. Kad dolazim po E. iz učionice uglavnom čujem učiteljicu, nikakav nered nije u razredu. Mislim, čuju se i djeca, ali kad ih nešto pita.

    Doduše, E. je odmah prvi dan upotrijebio cijeli arsenal, ali ga je s lakoćom prizemljila
    Najmanje mi je bitno je li piše uzorno. dobro ili loše, bitno mi je da svakodnevica ide naprijed.

  46. #46
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    bas kao sto ne vidim smisao upisivanja izvanskolskih aktivnosti u svjedodzbe.
    Imas dvoje ucenika s potpuno istim ocjenama. Jedan nema nikakvu dodatnu aktivnost, a drugi ih ima nekoliko (izvannastavnih, izvanskolskih, svejedno). Ovaj drugi ocito ima jos hrpu dodatnih interesa i ulozio je puno slobodnog vremena na te dodatne aktivnosti i to daje siru sliku o tom uceniku.

  47. #47
    Osoblje foruma sirius's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    zagreb zapad
    Posts
    21,714

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Leo, ne brini. Na malenima ne treniraju strogoću osim, vjerojatno, u vrlo iznimnim slučajevima (slučajno sam čula za jedan). U školi mog djeteta trebalo je dvije godine redovitog, sustavnog maltretiranja, koje je uključivalo opake prijetnje, teško izrugivanje, davljenje po dvorištu kad nitko ne vidi itd., da bi se određenim učenicima vladanje snizilo na "dobro".
    O drugim pedagoškim mjerama da i ne govorim.
    Vjerojatno kako u kojoj skoli. M. je uvijek imao dobro vladanje zbog adhd-a, jedno polugodiste je imao uzorno i to kad je pred zakljucivanje ocjena stvarno bio u dobroj fazi.

  48. #48
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    Quote Originally Posted by enela View Post
    Imas dvoje ucenika s potpuno istim ocjenama. Jedan nema nikakvu dodatnu aktivnost, a drugi ih ima nekoliko (izvannastavnih, izvanskolskih, svejedno). Ovaj drugi ocito ima jos hrpu dodatnih interesa i ulozio je puno slobodnog vremena na te dodatne aktivnosti i to daje siru sliku o tom uceniku.
    oh ne, ne daje. to mi mislimo da daje.
    moze se raditi o uceniku koji privatno uci neki instrument i/ili strani jezik i/ili sate likovne kulture. to dijete ne moze donjeti nikakvu potvrdu.
    s druge strane jedno dijete u godini dana promijeni 5 aktivnosti, 3 sporta i 2 jezika. ni na jednom se ne zadrzi dulje od 2mj. ali radi se o klubovima/skolama i on donese 5 potvrda o svojim izvanskolskim aktivnostima.
    to sto pise u svjedodzbi ne govori apsolutno nista o interesu tog djeteta i zbog toga je totalno nepotrebno.

  49. #49
    pikula's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    doma
    Posts
    6,546

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Nadalje, ovo "priznaje vlastite pogreške" je vrlo teško očekivati od bilo kojeg djeteta te dobi - pa čak i od mnogih odraslih.
    Ne brini nađu oni načina da priznaš, pa čak i ono što nisi napravio. Moj sin je jednom nacrtao, napisao i potpisao opsežno priznanje diktiranim tuđim riječima za nešto što uopće nije napravio on nego jedan drugi dječak iz razreda i da mama od dotičnog nije došla u školu ispričati se oni nama nikad ne bi povjerovali jer eto imaju priznanje! Zato nam je ta škola sada bivša usput budi rečeno. Jadno dijete sve je priznalo samo da ga ostave na miru. Zamisli metode, pedagoške.
    Last edited by pikula; 09.09.2013 at 13:42.

  50. #50
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    oh ne, ne daje. to mi mislimo da daje.
    moze se raditi o uceniku koji privatno uci neki instrument i/ili strani jezik i/ili sate likovne kulture. to dijete ne moze donjeti nikakvu potvrdu.
    s druge strane jedno dijete u godini dana promijeni 5 aktivnosti, 3 sporta i 2 jezika. ni na jednom se ne zadrzi dulje od 2mj. ali radi se o klubovima/skolama i on donese 5 potvrda o svojim izvanskolskim aktivnostima.
    to sto pise u svjedodzbi ne govori apsolutno nista o interesu tog djeteta i zbog toga je totalno nepotrebno.
    Bitno da može donijeti potvrdu za nogomet, he he he....

    A sad ozbiljno - poznati su kriteriji što se smatra izvanškolskom aktivnošću, što izvannastavnom, koliko što bodova nosi za srednju školu itd. ali mislimda nema smisla zamarati se time već sada.

    leonisa, štedi živce, trebat će ti - tek si krenula upoznavati nebuloze našeg školskog sustava, a nije on ni tako loš koliko još stigne postati...

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •