Results 1 to 50 of 50

Thread: matematika 3. razred, pomozite

  1. #1

    Default matematika 3. razred, pomozite

    ima danas inicijalni iz matke
    i zapeli smo na jednom zadatku
    ne ona, ona rješava po shemi kako im je učka pokazala
    ali meni taj zadatak nema logike
    100 - (25+15) : 3 =

  2. #2

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Meni se čini kao da tu fale još jedne zagrade?

  3. #3

    Default

    ne ništa ne fali
    zadatak je takav
    a ispod njega je zadatak

    100-25+15:3=

    treba ta dva zadatka riješiti i usporediti

  4. #4
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    40:3 oni ne znaju riješit pa bi možda morali tako napisat? Da nije djeljivo?

  5. #5
    Boxica's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,402

    Default

    Redosljed računskih radnji

    Zbrajanje i oduzimanje su računske operacije (radnje) prvog stupnja, a množenje i dijeljenje drugog stupnja.
    Ako u zadatku imamo računske operacije istoga stupnja računamo ih po redosljedu kako su naznačene.
    Primjer 18-2+4=16+4=20 18:2:3=9:3=3
    Ako imamo računske operacije različitih stupnjeva, prvo množimo i dijelimo, a zatim zbrajamo i oduzimamo.
    Primjer 2+3•4=2+12=14
    Ako uzadatku imamo zagrade, najprije izračunavamo ono što je u njima.
    Primjer (2+3)•4=5•4=20

  6. #6
    Boxica's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,402

    Default

    meni se čini da je bitno prikazati redoslijed računja prema gore napisanom...

    100 - (25+15) : 3 = 100 - 40 : 3 = ( e ovdje bi sad trebala stati iz razloga koji je navela vertex)

    100-25+15:3= 100 - 25 + 5 = 100 - 30 = 60

  7. #7
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Da ne fali tu još jedna zagrada?
    Last edited by Peterlin; 04.09.2013 at 12:31.

  8. #8
    Boxica's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,402

    Default

    Quote Originally Posted by Boxica View Post
    meni se čini da je bitno prikazati redoslijed računja prema gore napisanom...

    100 - (25+15) : 3 = 100 - 40 : 3 = ( e ovdje bi sad trebala stati iz razloga koji je navela vertex)

    100-25+15:3= 100 - 25 + 5 = 100 - 30 = 60
    krivi izračun za drugi dio :
    100-25+15:3= 100 - 25 + 5 = 75+5= 80

  9. #9
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    Ako fali zagrada, onda treba izračunat 60:3. Ni to nisu zapravo učili. Čini mi se. Ne znam ja baš u svakom trenu šta oni rade u školi

  10. #10
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    aleks, pa kako je ona to rješila po šemi od učiteljice
    moraš prvo zagrade, pa dijeljenje, i onda dođeš do 40:3 - nema tu druge šeme

  11. #11

    Default

    ne, ne fali
    zadatak je ovakav:
    100 - (25+15) : 3 =
    i onda je ona riješila, kao tako im je učiteljica rekla
    (100-40) : 3= 60: 3 = 20

    a meni to nema logike
    ja bih rješavala
    100 - (40) : 3=
    ali 40 se ne dijeli s 3 bez ostatka
    tako da niš ne kužimo
    i mi se nerviramo
    njoj se fućka

  12. #12

    Default

    e tako baš cvijeto, meni je to toalno bzvz
    i baš je kao fora da se usporede ta dva zadatka

  13. #13
    Dijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    6,003

    Default

    Pa kako im je učiteljica mogla reći pogrešan način rješavanja??

    Nego, šta su već počeli inicijalni testovi? Kod nas nema još ništa.

  14. #14
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    pa znači fale još jedne zagrade, dobro ti veli tanjab!

    (100 - (25+15)) : 3 =

    odi pošpotaj učiteljicu! :D

  15. #15
    suncokret's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1,089

    Default

    ako im je učiteljica rekla tako kako je curka rješavala, bolje neka im ne predaje više matematiku.
    nadam se da je ipak greška u zadatku, npr. da je umjesto 3 trebalo biti 5.

  16. #16
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    i mene bi to nerviralo. il je možda mala krivo prepisala, bez ovih dodatnih zagrada

  17. #17
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    i ja znam ovako ko ti
    zagrada, dijeljenje pa oduzimanje.

  18. #18

    Default

    NEMA JOŠ JEDNE ZAGRADE

    da ime, ne bi bilo ove teme
    zadatak je tako štampan u radnoj bilježnici, nije ga ona prepisala s ploče
    zadatak je takav, a rješenje je ona upisala u RB, navodno da im je tako učka rekla
    to mogu dovesti u pitanje
    mada bi mi bilo čudno da rješenje ima u sebi broj koji nije djeljiv bez ostatka

  19. #19
    suncokret's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1,089

    Default

    ne fali zagrada ako je trebalo usporediti zadatke.

  20. #20
    suncokret's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1,089

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    i ja znam ovako ko ti
    zagrada, dijeljenje pa oduzimanje.
    i to je jedini ispravni način

  21. #21
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    Quote Originally Posted by aleksandra70vanja View Post
    NEMA JOŠ JEDNE ZAGRADE




  22. #22
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    a jel mozda ova zagrada visak? a?

  23. #23
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by Forka View Post
    pa znači fale još jedne zagrade, dobro ti veli tanjab!

    (100 - (25+15)) : 3 =

    odi pošpotaj učiteljicu!
    :D
    X

  24. #24
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Očito je greška u RB a učiteljica im rekla da dodaju zagrade i tako riješe.
    Dok je učiteljica govorila za zagrade, ona se mijenjala za trendy narukvice pa je propustila taj dio.

  25. #25
    Osoblje foruma leonisa's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    16,612

    Default

    eto zasto smo dobili besplatne knjige- jer su felericne! pih!

  26. #26
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Bile su i one koje su se plaćale felerične

  27. #27
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    Quote Originally Posted by aleksandra70vanja View Post

    zadatak je tako štampan u radnoj bilježnici, nije ga ona prepisala s ploče
    zadatak je takav, a rješenje je ona upisala u RB, navodno da im je tako učka rekla
    to mogu dovesti u pitanje
    mada bi mi bilo čudno da rješenje ima u sebi broj koji nije djeljiv bez ostatka
    a zašto ne možeš zadatak iz radne bilježnice dovesti u pitanje?
    pa nije to sveto pismo
    pa griješiti je ljudski

    osim toga, klinci u trećem razredu fakat ne znaju podijeliti 40 s 3
    ne znaju ni mnogi odrasli

  28. #28
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    Quote Originally Posted by leonisa View Post
    a jel mozda ova zagrada visak? a?

    aaaaaaa, umiiiireeeem, nemoj ju još i ti...

  29. #29
    Osoblje foruma spajalica's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    selo
    Posts
    14,789

    Default

    kad ja dodjem i imam osmijeh od uha do uha i kazem ja imam prigovor, uciteljici se smraci.
    pa eto alex odi ulozi prigovor.

  30. #30
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    aleksandra70vanja, ne uzrujavaj se....

    Pričekaj informacije pa pitaj. (Naslušala sam se ja toga dok je dijete bilo u nižim razredima).

    Sad je bolje, ali opet - dala sam neki dan svojoj djeci neke inicijalne testove s interneta, tek da vidim gdje su... Stariji zna sve, a mlađi zaboravio kak se rastavlja na proste faktore pa plače... Sva sreća da sam to otkrila prije inicijalnog testa. ALi fućkaš test, bitno je da djeca nešto nauče. I zato pitaj učiteljicu kaj je s tim ušljivim zadatkom kad budeš imala prilike.

  31. #31
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    Quote Originally Posted by Forka View Post
    pa znači fale još jedne zagrade, dobro ti veli tanjab!

    (100 - (25+15)) : 3 =

    odi pošpotaj učiteljicu! :D
    X
    Ili cura nije dopisala zagrade pogrešno odštampanom zadatku, ili učiteljica nema pojma. Vjerojatno je ipak neka varijanta Miminog scenarija.
    Nema ovdje mog i tvog načina. Bez crvenih zagrada, rješenje nije 20.

  32. #32
    Dalm@'s Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    958

    Default

    Vjerujem da je učiteljica zna za redoslijed računskih radnji i da je ovo tiskarska ili lektorska greška za koju je ona našla neko (poluspretno) riješenje.
    Učitelji su valjda već oguglali pa ne haju na raznorazne greške, ali možda bi bilo korisno da roditelji jave mejlom uredniku kad naiđu na neku.

  33. #33
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Očito je greška u RB a učiteljica im rekla da dodaju zagrade i tako riješe.
    Dok je učiteljica govorila za zagrade, ona se mijenjala za trendy narukvice pa je propustila taj dio.
    ovo je najvjerojatniji scenarij.
    ne bi učiteljica ovako nešto fulala, ne vjerujem.

  34. #34

    Default

    Pa sta to nije iz alfine knjige za treći razred zadatak?! Ja ga se sjećam od prošle godine i to je stamparska greška! Nije mi jasna vaša učiteljica.

  35. #35
    mrkvica05's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    zagreb
    Posts
    916

    Default

    Quote Originally Posted by aleksandra70vanja View Post
    ne, ne fali
    zadatak je ovakav:
    100 - (25+15) : 3 =
    i onda je ona riješila, kao tako im je učiteljica rekla
    (100-40) : 3= 60: 3 = 20
    Čini mi se da je učiteljica pokušala ispraviti pogrešku koju su autori knjige napravili s ovim zadatkom. Jedino im je to trebala naglasiti.

    Cvijeta me pretekla
    Last edited by mrkvica05; 04.09.2013 at 13:58.

  36. #36

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by aleksandra70vanja View Post
    NEMA JOŠ JEDNE ZAGRADE

    da ime, ne bi bilo ove teme
    zadatak je tako štampan u radnoj bilježnici, nije ga ona prepisala s ploče
    Mogla si odmah reći da je zadatak štampan u radnoj bilježnici, pa bi se mogla otvoriti drugačija tema, felerični udžbenici
    I sad mi uopće nije čudno.

  37. #37
    Forka's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Zagreb, Maksimir
    Posts
    3,756

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Mogla si odmah reći da je zadatak štampan u radnoj bilježnici, pa bi se mogla otvoriti drugačija tema, felerični udžbenici
    I sad mi uopće nije čudno.
    pa da!

    joooj, prije (dok sam još gledala) sam pronalazila more grešaka u tim udžbenicima, naročito od 1. do 4. razreda

    a najviše me izluđivala priroda. kaj je tamo bilo svašta nalupetano!

  38. #38

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    A tek hrvatski

  39. #39
    suncokret's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1,089

    Default

    u trećem razredu ne rade sa zagradom unutar zagrade, umjesto 3 bi trebalo stajati 5

  40. #40
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Ako sam dobro skužila to je iz Alfinog udžbenika?
    Ja (silom prilika) radim po njihovoj matematici i izgovaram "ALFA" otprilike tonom kako je Seinfeld izgovarao "Newman"

    U tim knjigama je more grešaka, a knjige su u upotrebi već dobrih 10 godina i nitko se još nije udostojio ispraviti greške!
    2006. godine je došao HNOS s rasterećenim gradivom a oni su te zadatke lijepo ostavili u listićima (npr. dijeljenje s ostatkom u 2. razredu) i samo iznad tutnuli naslov "poluprogramirana sekvenca" (što god im to značilo).
    UH!

  41. #41

    Join Date
    Feb 2010
    Location
    zapad
    Posts
    1,076

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    Ako sam dobro skužila to je iz Alfinog udžbenika?
    Ja (silom prilika) radim po njihovoj matematici i izgovaram "ALFA" otprilike tonom kako je Seinfeld izgovarao "Newman"

    U tim knjigama je more grešaka, a knjige su u upotrebi već dobrih 10 godina i nitko se još nije udostojio ispraviti greške!
    2006. godine je došao HNOS s rasterećenim gradivom a oni su te zadatke lijepo ostavili u listićima (npr. dijeljenje s ostatkom u 2. razredu) i samo iznad tutnuli naslov "poluprogramirana sekvenca" (što god im to značilo).
    UH!
    Lijepa naša Hrvatska!

  42. #42

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    U tim knjigama je more grešaka, a knjige su u upotrebi već dobrih 10 godina i nitko se još nije udostojio ispraviti greške!
    2006. godine je došao HNOS s rasterećenim gradivom a oni su te zadatke lijepo ostavili u listićima (npr. dijeljenje s ostatkom u 2. razredu) i samo iznad tutnuli naslov "poluprogramirana sekvenca" (što god im to značilo).
    UH!
    Ali zar nije dijeljenje s ostatkom u programu 2. razreda? Kod nas su to učili...

  43. #43
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,249

    Default

    naši uče samo čistu tablicu množenja, matematičke priče

  44. #44
    Adrijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    ČK
    Posts
    1,316

    Default

    Ni kod moje nisu učili dijeljenje s ostatkom. Rade po knjizi: "Moj sretni broj"

  45. #45

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Ovo mi je baš čudno pročitati, da se sadržaj razlikuje ovisno o udžbeniku. Bar kod matematike to ne bih očekivala. Naši rade po tom Alfinom udžbeniku, moram priznati da nisam dosad pronašla grešaka (što ne znači da ih nema). I uredno su radili dijeljenje s ostatkom u 2. razredu.

  46. #46
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Ali zar nije dijeljenje s ostatkom u programu 2. razreda? Kod nas su to učili...
    To ide tako ako imaš nadobudnog i savjesnog učitelja. Moj stariji je to učio, mlađi se čudom čudio.... morali smo ga učiti doma. Da ne griješim dušu, može biti da je njima učiteljica to pokazala, ali sasvim sigurno ih nije uvježbavala. Stariji je to morao guliti i sva sreća da je - njemu ide to puno bolje. Mlađemu je trebao homeschooling i tortura tijekom ljetnih praznika da se nadoknadi "rasterećeno" gradivo. Bolje da ne napišem što o tome mislim.

  47. #47
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    svašta, pa dijeljenje ostatkom mi se čini vrlo važna stvar usko vezana uz tablicu množenja (moja je isto ucila).

  48. #48

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    To ide tako ako imaš nadobudnog i savjesnog učitelja. Moj stariji je to učio, mlađi se čudom čudio.... morali smo ga učiti doma. Da ne griješim dušu, može biti da je njima učiteljica to pokazala, ali sasvim sigurno ih nije uvježbavala. Stariji je to morao guliti i sva sreća da je - njemu ide to puno bolje. Mlađemu je trebao homeschooling i tortura tijekom ljetnih praznika da se nadoknadi "rasterećeno" gradivo. Bolje da ne napišem što o tome mislim.
    Nadobudna sigurno nije, ali gradivo s njima temeljito prođe, u to sam se više puta uvjerila (i matematiku ih dobro izdrila, primijetila sam, i drago mi je zbog toga). Meni je bila najnormalnija stvar da su učili dijeljenje s ostatkom, pa i mi smo to nekad učili u 2. razredu. Nisam ni znala da se to tako raznoliko obrađuje, po školama. A MM i ja smo još bili nezadovoljni što se iz matematike više ne rade skupovi, eh, baš smo zahtjevni

  49. #49
    Adrijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    ČK
    Posts
    1,316

    Default

    Nema uopće u našem udžbeniku za 2. razred dijeljenje s ostatkom. Možda sad u 3.

  50. #50
    Osoblje foruma spajalica's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    selo
    Posts
    14,789

    Default

    skupovi vise nisu IN, ja sam ostala sokirana tom cinjenicom

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •