Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 50 of 176

Thread: ambicioznost

  1. #1

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    550

    Default ambicioznost

    Mali je dobio 4 iz jednog testa. S obzirom da je više od pola njih dobilo 1, test će se ponoviti. On ne mora ako je zadovoljan sa četvorkom.
    Da li ga poticati da se potrudi i uči još malo pa da pokuša dobiti 5, ili se zadovoljiti sa 4.
    Njemu je 4 ok. A i meni je. Al nekako me kopka ako ga sad pustim tako, da ću kasnije imati problema, odnosno da mu dajem zeleno svijetlo da se ne trudi.
    Šta vi mislite?

  2. #2
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by lunas View Post
    Mali je dobio 4 iz jednog testa. S obzirom da je više od pola njih dobilo 1, test će se ponoviti. On ne mora ako je zadovoljan sa četvorkom.
    Da li ga poticati da se potrudi i uči još malo pa da pokuša dobiti 5, ili se zadovoljiti sa 4.
    Njemu je 4 ok. A i meni je. Al nekako me kopka ako ga sad pustim tako, da ću kasnije imati problema, odnosno da mu dajem zeleno svijetlo da se ne trudi.
    Šta vi mislite?
    Ja bih djetetu dopustila da samo odluči. Porazgovarajte o tome... Ako bude ponovno pisao test, može se čak dogoditi da dobije manje + to mu je stres.

    Da je trojka, potaknula bih dijete da piše ponovno, a oko četvorke stvarno ne bih radila drame, pogotovo ako ova ocjena ukazuje na to da je znatno bolji od ostalih.

  3. #3
    Deaedi's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Posts
    9,727

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Ja bih djetetu dopustila da samo odluči. Porazgovarajte o tome... Ako bude ponovno pisao test, može se čak dogoditi da dobije manje + to mu je stres.

    Da je trojka, potaknula bih dijete da piše ponovno, a oko četvorke stvarno ne bih radila drame, pogotovo ako ova ocjena ukazuje na to da je znatno bolji od ostalih.
    Slažem se.

  4. #4
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    ako je njemu ok, onda ga ne bi poticala da pise ispravak

    iako, u svakom slucaju postoje i ove mogucnosti koje mu nece pasati - da nakon ispravka svi dobiju pet, a on ostane s cetvorkom, ili da, ako pise ispravak, dobije manje od cetvorke (daa, dogadja se lol), moje je iskustvo da u ovakvim situacijama ispadne najbolje onda kad se ne mijesamo

  5. #5

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    550

    Default

    Ma da, i on mi je rekao da može dobiti i manju ocjenu, jer je već dosta toga zaboravio.
    Znači, bila bi baš gnjavaža sad ponovo učiti.
    Inače mu ide super, pa mi ga je glupo daviti.
    Al ne bih htjela poticati nerad.

  6. #6
    ivano2's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1,165

    Default

    Nerad??? ja bi rekla da je on svoje itekako dobro odradio u usporedbi s drugima ...

  7. #7
    Deaedi's Avatar
    Join Date
    Jul 2004
    Posts
    9,727

    Default

    Quote Originally Posted by lunas View Post
    Ma da, i on mi je rekao da može dobiti i manju ocjenu, jer je već dosta toga zaboravio.
    Znači, bila bi baš gnjavaža sad ponovo učiti.
    Inače mu ide super, pa mi ga je glupo daviti.
    Al ne bih htjela poticati nerad.
    Kakav nerad, pa dobio je super ocjenu, posebno u odnosu spram drugih!

  8. #8

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Meni bi, za početak, bilo bitnije ne poticati uspoređivanje svojih i tuđih ocjena.
    A s obzirom da je riječ o četvorki, mislim da se ovdje odluka o pisanju/nepisanju ispravka može u potpunosti prepustiti djetetu. Ako ono želi pisati ispravak, u redu. Ali ako ne želi, nagovaranje na ispravak moglo bi dugoročno imati više štete nego koristi.
    Od jedne četvorke neće se poticati nerad, sasvim sigurno.

  9. #9
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Od jedne četvorke neće se poticati nerad, sasvim sigurno.
    ovo bas nije tema, ali je posljedica
    ne mogu vjerovati kako je jedna cetvorka postala problem
    sad kad su mi aktualni upisi u srednje (mislim, meni!!! ) stvarno svasta cujem
    npr neki dan mi netko za gimnaziju u kojoj trebas imati nekih najmanje 4,7-4,8 da bi upao rekao da to upisuju - propaliteti koji ne mogu u stvarno dobre gimnazije

    sto to roditelji cine djeci?

  10. #10

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by ivarica View Post
    ovo bas nije tema, ali je posljedica
    ne mogu vjerovati kako je jedna cetvorka postala problem
    sad kad su mi aktualni upisi u srednje (mislim, meni!!! ) stvarno svasta cujem
    npr neki dan mi netko za gimnaziju u kojoj trebas imati nekih najmanje 4,7-4,8 da bi upao rekao da to upisuju - propaliteti koji ne mogu u stvarno dobre gimnazije

    sto to roditelji cine djeci?
    Još malo pa će i oni s 5,0, ali bez dodatnih bodova, biti propaliteti koji se ne trude dovoljno
    Ako već i nije tako

  11. #11
    ivano2's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1,165

    Default

    ha ha sve sami genijalci ..koji onda studiraju godinama i nikad ne završe ... sorry malo OT ...

  12. #12
    Cathy's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    8,461

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Još malo pa će i oni s 5,0, ali bez dodatnih bodova, biti propaliteti koji se ne trude dovoljno
    Ako već i nije tako
    Pa za neke gimnazije, nažalost već jesu.

  13. #13
    Anci's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    10,626

    Default

    slažem se s odgovorima gore

    ono što bi meni bilo bitno je to je li dijete zadovoljno s četvorkom. hoću reći, meni je četvorka super ocjena, vrlo dobra no, ako dijete može više i želi i dobilo je četvorku bezveze, onda bih ga podržala da ispravi

    ako mu je ok i obzirom na težinu testa je zadovoljno, onda bih ga podržala :D da ostane na toj ocjeni

    nije tema, ali moram reći meni je bitno da se dijete trudi i da daje sve od sebe
    ako je rezultat toga četvorka, onda super

    ali, ako se zeza cijelo poslijepodne pa razvlači po kauču, pa sms-a i dobije četvorku, onda nisam zadovoljna :briga_me:
    no, nije ni dijete

  14. #14
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    slažem se s anci. a u našem slučaju, četvorka je u pravilu rezultat totalnog nerada. čim malo proviri u knjigu i bilježnicu, uglavnom dobije 5. a koji puta je već jedna greška u testu 4, ili dvije - to se svakome može zalomiti.

    a u ovom slučaju, ne bih ništa poticala. skroz bih njemu prepustila odluku.

    i čak, onako iskreno, nije nešto za pohvalu, al mi niti ne bi bilo previše simpatično da odluči ispravljati četvorku.

  15. #15

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    550

    Default

    Ma nije nama problem u četvorki. To je sasvim solidna ocjena. I svi smo zadovoljni njome.
    Al on se nije ništa trudio za nju, pa me kopka da li bi ga trebala ipak poticati da se trudi (i piše ponovo).

  16. #16
    Osoblje foruma sirius's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    zagreb zapad
    Posts
    21,706

    Default

    Quote Originally Posted by lunas View Post
    Ma nije nama problem u četvorki. To je sasvim solidna ocjena. I svi smo zadovoljni njome.
    Al on se nije ništa trudio za nju, pa me kopka da li bi ga trebala ipak poticati da se trudi (i piše ponovo).
    Misliš da li ga poticati da ući (ponovo?) ?

    da se razmijemmo u školi ponekad uspjevaju bistri i spretni , nije to prekrsaj.
    sigurno će (vrlo brzo) doći trenutak da to neće biti dovoljno, pa će pasti i drugačija ocjena. Možda da uživa u slavi i sreći do tada, nije to ništa loše ?

  17. #17
    Anemona's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    sjeverozapadna
    Posts
    11,053

    Default

    Iskreno, ne bih poticala da ispravi, nego ga pohvalila za dobru ocjenu.

  18. #18

    Default

    Meni je malo čudno ako se on nije nimalo trudio i dobio 4
    A više od pola razreda 1

  19. #19
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    O kojem uzrastu (razredu) je riječ?

  20. #20
    flopica's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    6,480

    Default

    ja uopće oko toga ne bi pravila problem
    zapravo, ide mi na živce pretjerana briga
    četvorka ne znači nerad, ni zeleno svjetlo za isti
    i još se čudim kud ode ovaj svijet - općenito
    djecu driblamo da je propast ako ne dobivaju same petice a s druge strane imamo hrpe i hrpe mladih ljudi sa završenim visokim školama koji čame kod kuće
    ali sad odoh u neku sasvim drugu temu, o ovoj groznoj i neorganiziranoj državi...
    i nemojte me napadati kako je kukanje dio folklora
    jednostavno danas moram kukati

  21. #21
    sarasvati's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2,248

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Još malo pa će i oni s 5,0, ali bez dodatnih bodova, biti propaliteti koji se ne trude dovoljno
    Ako već i nije tako
    Kad se moj brat upisivao u MIOC, oni s 5,0, a bez dodatnih bodova, bili su pri dnu liste.

    A što se tiče ispravljanja ocjena u školi, po pravilniku ako dijete ispravlja ocjenu, upisuje mu se samo bolji rezultat. Tako bi bar trebalo biti.

  22. #22

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    550

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    da se razmijemmo u školi ponekad uspjevaju bistri i spretni , nije to prekrsaj.
    sigurno će (vrlo brzo) doći trenutak da to neće biti dovoljno, pa će pasti i drugačija ocjena. Možda da uživa u slavi i sreći do tada, nije to ništa loše ?
    Toga me i strah. Do sad mu je bilo lagano, tako da nije nikad baš zagrijao stolicu.Ali ako sad ne stekne naviku učenja, kako će poslije? Radi se, netko je pitao, o 3. razredu.

  23. #23

    Default

    E da, to sto je rekla sarasvati, ako u ispravku napise lošije
    trebala bi mu pisati bolja ocjena tako da nema što izgubiti

  24. #24
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,293

    Default

    Quote Originally Posted by ivarica View Post
    ovo bas nije tema, ali je posljedica
    ne mogu vjerovati kako je jedna cetvorka postala problem
    sad kad su mi aktualni upisi u srednje (mislim, meni!!! ) stvarno svasta cujem
    npr neki dan mi netko za gimnaziju u kojoj trebas imati nekih najmanje 4,7-4,8 da bi upao rekao da to upisuju - propaliteti koji ne mogu u stvarno dobre gimnazije

    sto to roditelji cine djeci?
    Veliki X na ovo.

  25. #25

    Join Date
    Jun 2005
    Posts
    2,709

    Default

    Quote Originally Posted by sarasvati View Post
    Kad se moj brat upisivao u MIOC, oni s 5,0, a bez dodatnih bodova, bili su pri dnu liste.

    A što se tiče ispravljanja ocjena u školi, po pravilniku ako dijete ispravlja ocjenu, upisuje mu se samo bolji rezultat. Tako bi bar trebalo biti.
    Što se MIOC-a tiče-pretprošle godine su djeca sa 61 bodom ostala na dnu liste (ne znam jesu li na kraju ipak upisani). Riječ je o superodlikašima, a na kraju ispadnu nepoželjni u školi koju su izabrali (i zaslužili). Zato mi je taj pritisak na djecu nešto što bih rado zamijenila prijemnim ispitom. Čini mi se manjiim stresom sam ispit nego 4 godine strahote i užasa. Ne čudim se ni roditeljima koji pritisnu djecu previše čak i iz vlastitog straha da neće biti upisani pa taj pritisak na kraju rezultira frustriranim djetetom i neuspjehom.
    Što se ovog slučaja tiče-ako je dijete odlikaš i savjestan onda bih isključivo njemu ostavila izbor. Iskustvo me naučilo da oni jaaaako dobro znaju za što su sposobni, a za što nisu.

  26. #26

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    4,340

    Default

    ja bi isto ostavila njemu izbor, a koliko vidim da si napisla da je i tebi i njemu to o.k. pa zašto sad talasti

    A što se tiče upisa u MIOC. Meni nije jasno zbog čega je loše ako se ne upišeš u neku od težih gimnazija. Ako hoćeš ići dalje na faks možeš to i iz lakših ili ja živim u krivom uvjerenju.

  27. #27
    Anemona's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    sjeverozapadna
    Posts
    11,053

    Default

    Quote Originally Posted by aleksandra70vanja View Post
    Meni je malo čudno ako se on nije nimalo trudio i dobio 4
    A više od pola razreda 1
    X

  28. #28
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by lunas View Post
    Ma nije nama problem u četvorki. To je sasvim solidna ocjena. I svi smo zadovoljni njome.
    Al on se nije ništa trudio za nju, pa me kopka da li bi ga trebala ipak poticati da se trudi (i piše ponovo).
    Onda je pazio na satu...a to je jako jako bitna osobina u školi + drastično skraćuje vrijeme učenja doma. Ako to tvoje dijete zna i može - sretna si, a i on.

    Ja bih ovaj trenutak iskoristila da djetetu dam priilku da sam odluči. Rekla bih mu svoje razloge, a odluku prepustila njemu.

  29. #29
    Anemona's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    sjeverozapadna
    Posts
    11,053

    Default

    Izgleda da sam ja onda strašno neambiciozna. Stvarno ne vidim ni jedan razlog zašto bi dijete na početku 3. razreda OŠ ispravljalo četvorku.

  30. #30

    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Posts
    6,841

    Default

    Ja sam uvijek ispravljala takve svoje četvorke (doduše ne sjećam se tako rane OŠ) .

  31. #31
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    Ma ne može biti superodlikaša toliko da ne mogu stati u sve zagrebačke bolje gimnazije. Čini mi se da je to masovnim 5.0 učenicima veći problem u Zagrebu, nego u Splitu, iako i ovdje ima inflacije petica. U školi moje djece, u svim višim razredima, od petog do osmog, ima ukupno desetak djece s prosjekom 5.0. Koliko mi je to drago, toliko me i brine, jer A. nema 5.0, a većina drugih škola ipak nije toliko stroga.
    Inače, u splitski MIOC (koji je bolji od zagrebačkog ) ima godina kad se upisuju djeca s 4.0. I to je ok - tamo trebaju ići oni koji su jaki u matematici i prirodnim znanostima, a takvi često nemaju 5.0.

  32. #32
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    u rijeci kao i u splitu. kad sam se ja upisivala u ajmo reć MIOC, trebalo je imati 5.0 ili blizu. sad može i s manjim prosjekom, neda se djeci valjda upisivati u školu koja slovi kao najteža. i najbolja, učenici uvijek najbolje rezultate imaju na državnoj maturi.

  33. #33
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    http://www.youtube.com/watch?v=Ls9Cg8iaq1s#t=138

    The day I passed maths. Hey there everyone the man in the video is my dad
    I year before this video I was at a grade F in maths and in England you need a C (pass) to basically do anything with your life, ive never been amazing academically and have struggled through out school , neither me or my dad or my teachers thought I was going to get my C , I know some of you might be saying , well an c is nothing but for me it was hard to get

  34. #34
    Osoblje foruma emily's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    6,506

    Default

    Quote Originally Posted by flopica View Post
    ja uopće oko toga ne bi pravila problem
    zapravo, ide mi na živce pretjerana briga
    četvorka ne znači nerad, ni zeleno svjetlo za isti
    ovako i ja

    prepustila bih malcu odluku

  35. #35
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,240

    Default

    a kaj oni to sad uče da je toliko jedinica,

    moj klinac je prošli tjedan isto nekaj pisal i više od pol razreda je negativno. oni nemaju ispravljanja testa, nego ako u drugom testu napišu dobro ( novi dio) onda je to ispravljeno.
    Uče sad razlomke, završili su djeljenje, ovaj tjedan je veliki ispit iz razlomaka.

  36. #36
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by ivarica View Post
    http://www.youtube.com/watch?v=Ls9Cg8iaq1s#t=138

    The day I passed maths. Hey there everyone the man in the video is my dad
    I year before this video I was at a grade F in maths and in England you need a C (pass) to basically do anything with your life, ive never been amazing academically and have struggled through out school , neither me or my dad or my teachers thought I was going to get my C , I know some of you might be saying , well an c is nothing but for me it was hard to get

    aaaa, genijalno, rastopi me tata
    moš mislit muke s tim malim, što je prošao. i onaj blago teleći pogled, gleda te, sluša, a mozak na nekoj desetoj frenkvenciji

  37. #37
    sarasvati's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2,248

    Default

    Quote Originally Posted by mim View Post
    Što se MIOC-a tiče-pretprošle godine su djeca sa 61 bodom ostala na dnu liste (ne znam jesu li na kraju ipak upisani). Riječ je o superodlikašima, a na kraju ispadnu nepoželjni u školi koju su izabrali (i zaslužili). Zato mi je taj pritisak na djecu nešto što bih rado zamijenila prijemnim ispitom. Čini mi se manjiim stresom sam ispit nego 4 godine strahote i užasa. Ne čudim se ni roditeljima koji pritisnu djecu previše čak i iz vlastitog straha da neće biti upisani pa taj pritisak na kraju rezultira frustriranim djetetom i neuspjehom.
    Što se ovog slučaja tiče-ako je dijete odlikaš i savjestan onda bih isključivo njemu ostavila izbor. Iskustvo me naučilo da oni jaaaako dobro znaju za što su sposobni, a za što nisu.
    Znači da je situacija otišla u još gorem smjeru.

  38. #38
    sillyme's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    5,590

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Misliš da li ga poticati da ući (ponovo?) ?

    da se razmijemmo u školi ponekad uspjevaju bistri i spretni , nije to prekrsaj.
    sigurno će (vrlo brzo) doći trenutak da to neće biti dovoljno, pa će pasti i drugačija ocjena. Možda da uživa u slavi i sreći do tada, nije to ništa loše ?
    Ne možeš nikada znati kad će doći taj trenutak da samo slušanje na satu, malo snalažljivosti na testu (čitaj: par natuknica na šalabahteru) i ono što zapamtiš dok prepisuješ tuđu zadaću pod odmorom više nije dosta. Meni osobno tek na faksu, a tada je prekasno za radne navike učenja (bar je meni bilo...)

  39. #39
    Osoblje foruma sirius's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    zagreb zapad
    Posts
    21,706

    Default

    Quote Originally Posted by sillyme View Post
    Ne možeš nikada znati kad će doći taj trenutak da samo slušanje na satu, malo snalažljivosti na testu (čitaj: par natuknica na šalabahteru) i ono što zapamtiš dok prepisuješ tuđu zadaću pod odmorom više nije dosta. Meni osobno tek na faksu, a tada je prekasno za radne navike učenja (bar je meni bilo...)
    Vjeruj mi , mogu .
    Ali ja nekako ocekujem od roditelja da djecu nauce uciti i upute ih u nacine ucenja , ali ne na nacin da ih zapravo kaznjavaju za vrlo dobru ocjenu ( koju su dobili na osnovu inteligencije, dobrog zapazanja i spretnosti) dok je ostatak razreda dobio negativnu.
    znaci , djelovati na uzrok , ako ga ima. Ali ne vrsiti pritisak u ovom slucaju.
    Iskreno, meni je suludo da vrlodobar nije dovoljno dobar.
    i nakon dileme da se radi o trecem razredu sve ove price o upisima u elitne gimnazije.
    Nemam pojma tko je tu izgubio kompas.

  40. #40
    Anemona's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    sjeverozapadna
    Posts
    11,053

    Default

    Slažem se sa sirius. I stvarno se ne mogu načuditi ispravljanju 4 u 3. razredu kad su svi dobili jedinice. ZAŠTO???

  41. #41
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by Anemona View Post
    Slažem se sa sirius. I stvarno se ne mogu načuditi ispravljanju 4 u 3. razredu kad su svi dobili jedinice. ZAŠTO???
    Slažem se, djetetu bi trebalo pustiti da zadrži tu ocjenu ako želi. Bez brige, učitelj/ica će jako dobro zapamtiti (i zapisati) tko joj je riješio test od prve i ta četvorka više vrijedi od petice na ispravku.

    A veliki broj jedinica kod ostale djece - pa sustav ima načina da se to riješi. Moji su sinovi u višim razredima osnovne škole, pa imam dobar uvid kako to izgleda. Ako je više od pola razreda negativno ocijenjeno na testu, profesor će ga ponoviti, jer to znači da djeca nisu gradivo savladala. Zašto? Pa ima više razloga, ali nije samo do djece. Zato se test i ponavlja. Da se poštedi one koji su gradivo savladali, oni ne moraju ponovno pisati, ali mogu ako žele. Sve je to u redu. Pa zato kod nas često djeca pišu "probne" testove čiji rezultati ne idu u imenik, ako prof.nije siguran jesu li djeca savladala gradivo. Moj mlađi sin ne priča o tome, ali vidim u njegovim bilježnicama "štih probe" iz geografije, prirode i pravopisa. Matematika - ima gomila malih testova (5 min) prije nego se ide pisati veliki. Očito profesorica na taj način provjerava kako djeca savladavaju gradivo prije velikog testa. I budući da im je grupno predznanje dosta traljavo od ranije, često se ti testovi odgađaju dok djeca ne savladaju.

    Ja često na informacijama i roditeljskim sastancima slušam pritužbe na profesore s kojima moje dijete nema baš nikakvih problema (matematika). Nema to veze s profesorom, ali ima s mojim djetetom. On jednostavno kuži matematiku od prve i ne treba mu puno tumačiti. Nije to zasluga ni profesora ni roditelja - on to razumije. Druga djeca nisu takva - njima treba više puta objasniti. Istina, moj sin je rano naučio paziti na satu (to je doslovce uvježbano u njegovom slučaju, krenuo je u školu s papirima o prekratkom intervalu pažnje pa je učiteljica s njim radila + mi doma isto) i to se dugoročno pokazalo korisnim, ne za matematiku koju kuži nego za povijest koja mu je dosadna, a opet uspijeva savladati.

  42. #42
    sillyme's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    5,590

    Default

    Ma ja isto ne mislim da treba ispravljati cetvorku, samo sam komentirala misljenje kako ce brzo doci kraj snalazenju i dobrim ocjenama samo temeljem slusanja na satu, malo snalazljivosti i inteligencije... Jer se to ne moze znati.

    A usaditi radne navike ucenja nekome tko ucenje ne treba je tesko... Mislim - cemu uciti ako imas 5 a nisi ni pogledao doma? Onda ocito je dovoljno to na satu. I sto onda treba uciti i kako stvarati "radne navike" - za sto? Za nesto sto se ne uci i ne treba. Roditelji bi valjda trebali osmisliti cijeli paralelni skolski sustav ucenja za svoju takvu djecu jer im skolski sustav kao takav i njegova uravnilovka to ne pruza (ili bar nije u moje vrijeme a cisto sumnjam da je sad drugacije)

  43. #43

    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Posts
    6,841

    Default

    Peterlin, kad kažeš "naučio paziti na satu", na što misliš? Kako ste to učili?

  44. #44
    Anemona's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    sjeverozapadna
    Posts
    11,053

    Default

    sillyme, pitanje je dobro, ali ne znam odgovor.
    Ja sam jedna takva - bez radnih navika.
    U OŠ sve 5 bez učenja, u gimnaziji 4/5 s minimalnim učenjem, a bome na faksu je trebalo sjesti, ali što su moji roditelji trebali ili ja u OŠ, ako sam sve znala bez učenja???
    Kako objasniti djetetu da neka sad ipak čita nešto sat vremena bez obzira što to zna?

  45. #45
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Vjeruj mi , mogu .
    Ali ja nekako ocekujem od roditelja da djecu nauce uciti i upute ih u nacine ucenja , ali ne na nacin da ih zapravo kaznjavaju za vrlo dobru ocjenu ( koju su dobili na osnovu inteligencije, dobrog zapazanja i spretnosti) dok je ostatak razreda dobio negativnu.
    znaci , djelovati na uzrok , ako ga ima. Ali ne vrsiti pritisak u ovom slucaju.
    Iskreno, meni je suludo da vrlodobar nije dovoljno dobar.
    i nakon dileme da se radi o trecem razredu sve ove price o upisima u elitne gimnazije.
    Nemam pojma tko je tu izgubio kompas.
    slažem se i ja. i s peterlin.
    Last edited by cvijeta73; 23.10.2013 at 09:16.

  46. #46
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by sillyme View Post
    Ma ja isto ne mislim da treba ispravljati cetvorku, samo sam komentirala misljenje kako ce brzo doci kraj snalazenju i dobrim ocjenama samo temeljem slusanja na satu, malo snalazljivosti i inteligencije... Jer se to ne moze znati.

    A usaditi radne navike ucenja nekome tko ucenje ne treba je tesko... Mislim - cemu uciti ako imas 5 a nisi ni pogledao doma? Onda ocito je dovoljno to na satu. I sto onda treba uciti i kako stvarati "radne navike" - za sto? Za nesto sto se ne uci i ne treba. Roditelji bi valjda trebali osmisliti cijeli paralelni skolski sustav ucenja za svoju takvu djecu jer im skolski sustav kao takav i njegova uravnilovka to ne pruza (ili bar nije u moje vrijeme a cisto sumnjam da je sad drugacije)
    nije drugačije.
    teško je to objasniti djetetu i ja nisam uspjela. jedino nas nogomet spašava, kao aktivnost gdje se treba potruditi na treningu da ostvari neki rezultat.
    martina, moj isto pazi na satu, al ne znam od kud ta motivacija
    mislim da je puno i do samog razreda, njegov razred j, onako, dosta štreberski rekli bi mi.

  47. #47
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,240

    Default

    vidiš peterlin i kod mojeg skoro svaki tjedan pišu testiće iz matke do 15 min, ali sve ide u imenik

  48. #48
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by martinaP View Post
    Peterlin, kad kažeš "naučio paziti na satu", na što misliš? Kako ste to učili?
    Imao je iz Suvaga papire da ima izuzetno kratak interval pažnje. Srećom, došao je pametnoj i sposobnoj učiteljiici koja je točno znala kad je tko od djece prestao paziti i uredno bi ih "vratila" odnosno prizvala natrag. Djeca u prva četiri razreda to nauče uz dobrog učitelja/icu. Mnogi to mogu sami, ali ima ih sigurno pola kojima treba pomoć oko usmjeravanja pažnje.

    Dala nam je i upute za doma: audio priče (kratke, pa sve dulje) koje treba slušati i onda znati prepričati; čitanje slikovnica (to je još za predškolce) pa prepričati, s tim da sadržaj treba prilagoditi uzrastu i sposobnostima djeteta. Isto, kad djetetu pričaš, svodi se na to da bitno treba reći u prve tri rečenice jer četvrtu već slabije sluša ako ne napraviš prekid. To vrijedi za predškolce, ali za mnoge još i dosta kasnije.

    Kod mlađeg sina koji ima razred pun odvlačitelja pažnje pali nešto drugo - u rečenicu ubaciš nešto što tamo ne pripada. Ideja je iz filma "K-Pax" - scena kad žena rastresenom mužu ujutro priča što je plan za popodne, pa provjerava da li on sluša i kaže "otpala mi je glava jutros, zašila sam je zubnim koncem", a on odgovara "da, da, dobro..."

    Nema jedinstvene metode za produljivanje pažnje. Dobar učitelj/profesor prepoznaje znakove nepažnje kod učenika i vodi o tome računa. Isto je bitno i okruženje - ako je razred pun ometatelja i razbijača pažnje, uzalud vam trud svirači. Takav sastav razreda ima moj mlađi sin i vrlo mu je teško paziti na satu kad uvijek netko brblja, izvodi cirkuse ili šeta - takvi su od prvog razreda... Moj sin je čak pokvario neke "prijateljske" veze kad je klincima iz razreda rekao "Pusti me da slušam profesora". Vidim da mu je lakše u višim razredima jer je gradivo zanimljivije, ali svejedno, teško je takvu ekipu motivirati da slušaju. Doma to ide lakše - neki dan sam peglala veš i zvala sina "čitaj mi geografiju/prirodu/whatever - zanima me vaše gradivo". Dok čita ja točno znam po intonaciji glasa (ide sve ravno, bez naglasaka) kad se čitanje pretvori u mehaniku bez slušanja, pa prekinem i pitam nešto.

    S druge strane, dok se sjetim sebe (tako me tata uvježbavao i savjetovao) imala sam istih problema - povijest dosadna, pa sam znala zapisati pitanja koja je profesorica postavljala drugima, od čiste dosade. I nije mi trebalo nikakvo učenje doma. Ja sam vizualno stvorenje i to mi je pomagalo, ali moj tata (a ne profesori) je to prokužio i samo mi dao "hint" kako da pomognem sama sebi. Sad ja to radim sa svojom djecom kad mi se učini da treba.

  49. #49
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by jelena.O View Post
    vidiš peterlin i kod mojeg skoro svaki tjedan pišu testiće iz matke do 15 min, ali sve ide u imenik
    Mali testovi idu u imenik lijevo (pod napomene) a od tri ocjene uzima se srednja vrijednost i ta se upisuje u desnu stranu gdje su rubrike.

  50. #50
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    Quote Originally Posted by Anemona View Post
    Kako objasniti djetetu da neka sad ipak čita nešto sat vremena bez obzira što to zna?
    Nikako, to je protuprirodno.
    A odgovor je da je odgovornost na školi. Ne možeš nekoga školovat ispod njegovih mogućnosti 12 godina, pa onda tvrditi da je sam kriv što nema radne navike.

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •