Pokazuje rezultate 1 do 50 od 372

Tema: Što čitaju i što biste vi htjeli :D da čitaju

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Da ne pišem na krivom podforumu (jer je tema "Što čitaju" aktivna na 9-13), imam potrebu iznijeti neka svoja zapažanja vezana uz novi kurikulum gimnazijske nastave hrvatskog, tj. uz novi pristup podučavanju književnosti.
    Dakle, očito je da se po "Školi za život" više ne uči klasična povijest književnosti, nego je pristup više... problemski? Tematski? Ne znam kako to nazvati. U svakom slučaju, književna djela se obrađuju nekim drugim redoslijedom i logikom koju baš ne shvaćam najbolje.
    Ukupno je manji broj knjiga za lektiru nego nekad, što je očito pristup koji bi trebao olakšati djeci koja čitaju sve manje. Povijest književnosti uče, ali nekako fragmentirano. Npr. u 2. razredu su radili renesansu i barok, Držića i Gundulića, ali u 3. razredu je na redu Shakespeare (opet renesansa) i opet Gundulić!
    U 2. razredu su radili Kranjčevićevu poeziju (po mom mišljenju, preteško za 2. razred), dok im realizam u književnosti dolazi u 3. razredu. A antičke epove uopće nisu dosad ni radili, pretpostavljam da će i to doći na red u 3. razredu, zajedno sa Smail-agom Čengićem, u sklopu epike.

    Rezultat je, koliko mogu primijetiti, poprilična izgubljenost tinejdžera u vremenu i temama. Prije dva tjedna čitao je i analizirao Hamleta, a sad se mora prebaciti 300 godina kasnije, na Ibsena i njegovu "Noru". Ne trebam ni naglašavati da mu hrpa toga uopće nije bila jasna dok mu nisam stavila djelo u vremenski i stilski kontekst (na što je reakcija bila "ahaaaaa!").

    Ukratko, prilično sam skeptična prema rezultatu koji će izaći iz takve nastave književnosti ali vidjet ćemo, za koju godinu...

  2. #2
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,250

    Početno

    Moj je sad u 3. čitao Hamleta pa Dubravku i sad će Ilijadu.

    I dalje se jezik radi na kapaljku, samo drve po književnosti.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2021
    Postovi
    735

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Da ne pišem na krivom podforumu (jer je tema "Što čitaju" aktivna na 9-13), imam potrebu iznijeti neka svoja zapažanja vezana uz novi kurikulum gimnazijske nastave hrvatskog, tj. uz novi pristup podučavanju književnosti.
    Dakle, očito je da se po "Školi za život" više ne uči klasična povijest književnosti, nego je pristup više... problemski? Tematski? Ne znam kako to nazvati. U svakom slučaju, književna djela se obrađuju nekim drugim redoslijedom i logikom koju baš ne shvaćam najbolje.
    Ukupno je manji broj knjiga za lektiru nego nekad, što je očito pristup koji bi trebao olakšati djeci koja čitaju sve manje. Povijest književnosti uče, ali nekako fragmentirano. Npr. u 2. razredu su radili renesansu i barok, Držića i Gundulića, ali u 3. razredu je na redu Shakespeare (opet renesansa) i opet Gundulić!
    U 2. razredu su radili Kranjčevićevu poeziju (po mom mišljenju, preteško za 2. razred), dok im realizam u književnosti dolazi u 3. razredu. A antičke epove uopće nisu dosad ni radili, pretpostavljam da će i to doći na red u 3. razredu, zajedno sa Smail-agom Čengićem, u sklopu epike.

    Rezultat je, koliko mogu primijetiti, poprilična izgubljenost tinejdžera u vremenu i temama. Prije dva tjedna čitao je i analizirao Hamleta, a sad se mora prebaciti 300 godina kasnije, na Ibsena i njegovu "Noru". Ne trebam ni naglašavati da mu hrpa toga uopće nije bila jasna dok mu nisam stavila djelo u vremenski i stilski kontekst (na što je reakcija bila "ahaaaaa!").

    Ukratko, prilično sam skeptična prema rezultatu koji će izaći iz takve nastave književnosti ali vidjet ćemo, za koju godinu...
    Sad sam vidjela da ima i ova tema; jupiiii; imam ja kandidate po dobi i za nju, morat ću prostudirati što ste pisale, veselim se...

    A ovo sve potpisujem i žalosti me što se književnosti pristupa kao dosadnom materijalu kojeg se treba još više "ogaditi" mladima i onemogućiti im ikakvo sustavno razmišljanje i promišljanje. A kamoli ih protresti do srži...što zapravo jedino traže.
    I onda im najveće stresove i probleme na maturi stvara esej....što mi je najtužnija činjenica o našoj maturi ikad. Bez premca.

  4. #4
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,032

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Da ne pišem na krivom podforumu (jer je tema "Što čitaju" aktivna na 9-13), imam potrebu iznijeti neka svoja zapažanja vezana uz novi kurikulum gimnazijske nastave hrvatskog, tj. uz novi pristup podučavanju književnosti.
    Dakle, očito je da se po "Školi za život" više ne uči klasična povijest književnosti, nego je pristup više... problemski? Tematski? Ne znam kako to nazvati. U svakom slučaju, književna djela se obrađuju nekim drugim redoslijedom i logikom koju baš ne shvaćam najbolje.
    Ukupno je manji broj knjiga za lektiru nego nekad, što je očito pristup koji bi trebao olakšati djeci koja čitaju sve manje. Povijest književnosti uče, ali nekako fragmentirano. Npr. u 2. razredu su radili renesansu i barok, Držića i Gundulića, ali u 3. razredu je na redu Shakespeare (opet renesansa) i opet Gundulić!
    U 2. razredu su radili Kranjčevićevu poeziju (po mom mišljenju, preteško za 2. razred), dok im realizam u književnosti dolazi u 3. razredu. A antičke epove uopće nisu dosad ni radili, pretpostavljam da će i to doći na red u 3. razredu, zajedno sa Smail-agom Čengićem, u sklopu epike.

    Rezultat je, koliko mogu primijetiti, poprilična izgubljenost tinejdžera u vremenu i temama. Prije dva tjedna čitao je i analizirao Hamleta, a sad se mora prebaciti 300 godina kasnije, na Ibsena i njegovu "Noru". Ne trebam ni naglašavati da mu hrpa toga uopće nije bila jasna dok mu nisam stavila djelo u vremenski i stilski kontekst (na što je reakcija bila "ahaaaaa!").

    Ukratko, prilično sam skeptična prema rezultatu koji će izaći iz takve nastave književnosti ali vidjet ćemo, za koju godinu...
    Jaooo, s ovim pristupom smo i mi muku mučili... Ja sam svoje sinove ganjala da uvijek prije čitanja pojedinog djela naprave pripremu (ekvivalent tvog stavljanja u kontekst):
    - pogledaju što piše u čitankama, ne samo o djelu nego o povijesno-književnom razdoblju
    - pogledaju u knjizi uvod i zaključak (jer tu se uvijek nađe jako puno detalja koji su bitni za razumijevanje, kako o piscu tako i o djelu)

    Puno nam je značio portal e-lektire https://lektire.skole.hr/abecedni-popis-djela/ jer tu je bilo korisnih informacija

    Tek kad se na taj način obavi priprema, djela dobiju smisao.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •