Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 50 of 63

Thread: (pre)poznaju li brandove?

  1. #1
    Osoblje foruma apricot's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    zagreb, istočno od... svega
    Posts
    32,414

    Default (pre)poznaju li brandove?

    Čitam tekst o nekom istraživanju gdje kažu da djeca počinju prepoznavati robne marke prije nego što navrše dvije godine :shock:

    Moje dijete ne zna ni za Kraš, ni za Ledo, ni za Milku... a da ne spominjem Benetton ili Lacoste.
    Kako je kod vas?
    Govorite li: idemo kupiti kruh i mlijeko ili idemo kupiti Mlinarev kruh i Dukatovo mlijeko.
    Odakle bi djeca to znala?
    Osim ako danonoćno ne sjede pred TV-om?

  2. #2

    Default

    Naravno da moje malo dijete jedva prepoznaje sebe u ogledalu, o brandovima da ne pričam... Međutim, prije par godina sam čitala o istraživanju u Americi u kojem su djeci pokazivali siluete 10-ak predmeta i više je djece prepoznalo bocu Coca-Cole (onu staru staklenu) nego jaje.

  3. #3
    Osoblje foruma apricot's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    zagreb, istočno od... svega
    Posts
    32,414

    Default

    :shock:

    da, i ovo istraživanje je sjevernoameričko. Kanadsko, preciznije rečeno.

  4. #4

    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Zagreb, Centar
    Posts
    2,295

    Default

    Quote Originally Posted by apricot
    Čitam tekst o nekom istraživanju gdje kažu da djeca počinju prepoznavati robne marke prije nego što navrše dvije godine :shock:
    ja mislim da je to živa istina, i uopće se tome ne čudim.
    pa pogledajte malo oko sebe; npr. kad se vozite u autu gradom - da li primjećujete drveće i ptičice ili htjeli ne htjeli jumbo plakate i citylighte za ovo, za ono, apsolutno smo bombardirani brandovima na svakom koraku - na ulici, kroz medije, svugdje. ja se inače apsolutno grozim tekovina potrošačkog društva i svega vezanog uz to, ali toliko smo okruženi s tim da to djeca naprosto upijaju, htjeli mi to ili ne.

    vid prepoznaje recimo znak Kraša - odmah viče "čokolada! čokolada!", bilo koji logo ili reklama bilo koje pive njemu je "piva!piva!", prepoznaje i neke druge brandove...
    e sad, a zašto mali ameri ne prepoznaju jaje, ali prepoznaju bocu coca-cole, to je već za neko drugo istraživanje :/

  5. #5
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Pa, kad bolje razmislim, baš i ne. To mu nije bitno. On prepoznaje Coca-colu ali kao piće (koje ne pije), ne kao brand. Npr. Mc Donalds prepoznaje kao mjesto, kao i druga mjesta pored kojih prolazimo. Njemu je bitan sadržaj, a ne marka. Kod odjeće, važno mu je da bude praktično - da se hlačice lako zakopčavaju i otkopčavaju i da imaju puno džepova, a kaj piše na njima nije mu važno. Lego je za njega naziv za kockice koje se slažu, pa bile one i ne-Lego, itd.

  6. #6
    Ines's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,593

    Default

    prepoznaje neke.
    ne gleda televiziju danonocno.

  7. #7
    Audrey's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,023

    Default

    Ja sam ostala u šoku kad sam jednom vrtićkoj prijateljici moje Marije rekla kako ima lijepu majicu, a mala (4,5 godine!) iz topa: to je iz Bennetona! Ali mala i dolazi iz takve familije gdje se 'brandovi' jako cijene. Osobno me užasava pomisao da nije više daleko vrijeme kad će ostala djeca vrednovati moju prema tome što su obukli (slušam priče frendice čija je mala 3.razred, to nije za povjerovati!).

    Što se ostalih robnih marki tiče, ah, pokupe sve odasvud. Svaki dan se vozimo pored Kraša u Dubravi i onda oboje viču: mama tu ti je tvornica bombona! Kad gledamo televizor, čim se začuje muzika kakve reklame, oni odmah zum glave prema tv-u i gledaju kao opčinjeni (daleko od toga da smo danonoćno pred tv-om, zapravo dosta strogo kontroliramo koliko vremena provedu pred tv-om ili kompom, ali po njihovom ponašanju zapravo kužim koliko su te reklame priljepčive), i znaju da je nešto reklama za auto, za pivu, ali naravno ne za koju vrstu.
    Mc Donalds za njih znači tobogan ispred restića, Legići su sve kocke, a Barbike su sve lutke tog tipa.

  8. #8

    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Zagreb
    Posts
    678

    Default

    Ja posramljeno priznajem da mi je sinčić jučer zapjevao Žuja je zakon. U našu obranu prilažem da sigurno pojima nema što je Žuja.
    Ali, nemojte biti iznenađene, jer ne odgajamo samo mi svoju djecu, tu su i društvo i mediji. Brand je na cijeni i kolikogod mi bili protiv toga, starija djeca znaju i za marke odjeće i mobitela. Ne možemo to izbjeći, ali možda ih možemo usmjeravati. Jednom sam im ispričala o Nike tenisicama i iskorištavanju radne snage. Te tenisice su im sad omražene i bojkotiraju ih. Jučer smo išli na izlet i htjedoh samo staviti malo šminke, al nestade mi Loreal maskara. No, gdje je, vičem po kući. U smeću, kaže najstarija, znaš da oni testiraju na životinjama, nemoj to više kupovati. Eto, bacih 200 kn, al nekako mi je drago kad vidim da pozitivno razmišljaju.

  9. #9
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    hm...ne znam što su pri tome mislili.
    npr. Fran vec nekoliko mjeseci kad vidi Fiat stilo (bilo koje boje) kaze-mamin didi, kad vidi corsu kaze-ujo, kad vidi twingo kaze- deda vizi didi. Do definitivno znači da razlikuje marke automobila iako ih ne imenuje.
    ne znam zasto nam je ok ako razlikuje i imenuje marke automobila, a nije ako to isto radi sa robom :?

  10. #10
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    e da i prepoznaje bankomat od raiffeisena pa kad idemo ilicom gdje ih ima vise vrsta govori- tu mat, tu ne novcici.....sve dok ne dodjemo do "naseg", gdje kaze- tu mat tu dici novcice

  11. #11
    Osoblje foruma apricot's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    zagreb, istočno od... svega
    Posts
    32,414

    Default

    tweety,
    pa normalno da neće reći da je Fiat stilo - Škoda, ako je Fiat stilo.
    Kao što neće reći da je majica - haljina, ako je majica.

  12. #12
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    Quote Originally Posted by apricot
    tweety,
    pa normalno da neće reći da je Fiat stilo - Škoda, ako je Fiat stilo.
    Kao što neće reći da je majica - haljina, ako je majica.
    da ali on prepoznaje tri marke auta kao različite.kužiš nije vidio bijeli stilo i rekao da je moj, već sivi.nije vidio narančasti twingo već neznamnijako****je! prepoznao je različite vrste auta.
    zašto dijete isto tako nebi prepoznalo krokodilića ili benettonove boje

    žišku?

  13. #13
    josie's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    ZG
    Posts
    1,435

    Default

    ne bih rekla, apri.
    ja bi haljinu i majcu usporedila kao auto i bager, npr.

  14. #14
    Osoblje foruma ivarica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,526

    Default

    Quote Originally Posted by apricot
    tweety,
    pa normalno da neće reći da je Fiat stilo - Škoda, ako je Fiat stilo.
    Kao što neće reći da je majica - haljina, ako je majica.
    ne kuzim.
    normalno je sa dvožije godine da mu nisu svi raptori dino a nije normalno da mu ljubicasta lada nije toblerone?

  15. #15
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    tvoja opaska bi bila primjenjljiva za ovo s bankomatom, jer kuži da nije pegla, a ovaj naš kuži po boji, ali aute kuži po markama

  16. #16
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    kuži i tvornice koje prerađuju ciklu

    ona merkatora mu je ninja(fina) a ostale su mu -nije ninjo

  17. #17
    Osoblje foruma apricot's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    zagreb, istočno od... svega
    Posts
    32,414

    Default

    možda ste vi u pravo (zapravo, vjerojatno jeste jer ste u većini), ali...
    ja nikada djetetu nisam spomenula "milka".
    ili "kraš". ili "nešto".
    čokolada je čokolada, u kakvom god omotu se nalazila.
    (toblerone je poseban jer se oblikom razlikuje od ostalih).
    i žvaka je žvaka, a nema pojma da postoji winterfresh ili orbit.

    mislim, u kojoj prilici djeca to čuju?
    imam vestu s krokodilom i kad ju je prvi put vidjela rekla je da je to krokodil.
    a ja je nisam ispravila i rekla da je to Lacoste.

  18. #18

    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    949

    Default

    Luce pjeva Žuja je zakon, ali vjerovatno ne zna da je to reklama za pivo..njoj su "kockice" Hrvatska i gdje god vidi rcveno-bijele kocke viče Hrvatska, iako vjerovatno nemože pojmit.
    Zna za Mazdu i za Puma brand, jer su nam tako slatke bile njene patikice, da smo ih zvali pumice
    Čini mi se da djeca koja naglašavaju da je majica iz Benetona i sl. u toj dobi ustvari kopiraju svoje roditelje kojima je to napeto

  19. #19

    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Zagreb
    Posts
    678

    Default

    Postoje različiti proizvođači građevinske opreme, žica za sušiti veš, posteljine, pribora za jelo, auta, obuće, robe...svi oni imaju svoj logo, ali ne vjerujem da je apri na to mislila. Možda nisam u pravu, lijena sam sad tražiti ima li razlike između logoa i branda, pa ipak za neke proizvode mislim da im je ime brand, a za neke ne. Za ciklu ne mislim.

  20. #20
    kloklo's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb/Jarun
    Posts
    2,990

    Default

    Quote Originally Posted by Bomballurina
    ... pa ipak za neke proizvode mislim da im je ime brand, a za neke ne. Za ciklu ne mislim.

  21. #21

    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Zagreb, Centar
    Posts
    2,295

    Default

    Quote Originally Posted by apricot
    možda ste vi u pravo (zapravo, vjerojatno jeste jer ste u većini), ali...
    ja nikada djetetu nisam spomenula "milka".
    ili "kraš". ili "nešto".
    čokolada je čokolada, u kakvom god omotu se nalazila.
    mislim, u kojoj prilici djeca to čuju?
    imam vestu s krokodilom i kad ju je prvi put vidjela rekla je da je to krokodil.
    a ja je nisam ispravila i rekla da je to Lacoste.
    pa ne moram ja vidu govoriti da je milka - milka, on je to čuo i od bake, druge djece, u razgovoru drugih ljudi..uostalom on mene pita kako se zove ljubičasta krava..a šta da kažem, dragica? pa milka, brate!!!

    ma nije problem u tome da djeca znaju da je krokodilić na majici lacoste, ili štajaznam, problem je s brandovima i našim PERCIPIRANJEM VRIJEDNOSTI tih brandova. to nešto imaginarno što ti reklama utuvi u glavu kao poželjno, kao nešto što moraš imati.činjenica je da marketing s sve više puca na najmlađe, i to mi je odvratno, to bi trebalo zakonom zabraniti.. ali zato smo tu mi /roditelji/ da ne pridajemo brandovima veliku važnost i vrijednost u očima djece. vjerujem da je dijete koje je odmalena u baby dioru-gabanni-ralph laurenu vjerojatnije kasnije podložnije "brandmaniji" od druge djece.
    sve je o.k. dok je krokodilić samo krokodilić na majici, problem je kad ti kćer kaže da neće niti jednu drugu majicu već jedino tu s krokodilićem, jer je to ono pravo, cool, to ju čini vrednijom...ma znate što želim reći.

  22. #22
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    tako je anek!

    i sad se treba vratiti na početak i vidjeti u kojem smislu je napravljena studija!

    vjerujem da znanstvenici nisu rekli kako djeca prije druge godine odabitu nositi nike a ne pumu, već da će iz mnoštva tenisica prepoznati koje nosi ono, koje mama, koje tata.
    meni se bar nekako čini da bi to bio zaključak, iako...daj nam apri neki link pa da vidimo početak!

  23. #23
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    eee da i naravno da se slažem da je katastrofa kad klinac kaže mami da neće Lumpi majicu, već da mu da njegovu benetonku (a prvi-drugi razred je), ali ne zato što je to rekao već zato što znam da je on zaista mislio to da je Lumpca sr.... samo zato jer nema znakić.

  24. #24

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    5,467

    Default

    Anek

  25. #25

    Join Date
    Dec 2003
    Posts
    3,187

    Default

    Lea prepoznaje samo velike natpise KOnzum, Era, Merkur, Metro... (većinu povezuje s igraonicama, čokoladama sa sličicama i sl)

  26. #26
    Osoblje foruma apricot's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    zagreb, istočno od... svega
    Posts
    32,414

    Default

    nema linka, ima nas koji i čitamo razne budalaštine.
    ovo je Reader`s digest i baš sam mislila poslati mail uredniku da nam pošalje to pa da objavimo na Portalu.
    Naslov: reklamna bitka za djecu
    Podnaslov: Gotovo svi koji žele zaraditi, sudjeluju u borbi. Pomozite svojoj djeci da shvate kako ne moraju imati baš sve.

    Ali, topic o reklamama smo nedavno imali, pa me samo zanimalo je li istina to što njihova istraživanja pokazuju jer oni govore i o prepoznavanju pahujica za doručak, preko mobitela do tenisica.

  27. #27
    Osoblje foruma tweety's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagreb,medvescak
    Posts
    4,452

    Default

    evo kako se i obično znanstveno istraživanje sa zaključkom kako su djeca mali bistići, može iskoristiti u ekonomiji/trgovini

  28. #28
    Maggie's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    144

    Default

    Uh sve prepoznaje i to već dosta dugo.

    I apri, kod nas je skroz obrnuto nego kod vas, kad vidi čokoladu ona veli Milka ili Kinder.

    Ostalo točno zna koji brand ide uz šta, npr kad lista časopis samo nabraja...banka, halo (VIP), mljeko (Vindija), koža (Vichy) LOL...itd

  29. #29

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    4,884

    Default

    Quote Originally Posted by anek
    vjerujem da je dijete koje je odmalena u baby dioru-gabanni-ralph laurenu vjerojatnije kasnije podložnije "brandmaniji" od druge djece.
    Khm...Ja bih ovo potpisala.
    Sad sam se sjetila onog topica o Jacadiju u Kaptol centru.

  30. #30
    andrea's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    zgb
    Posts
    2,374

    Default

    iako je bojan, igrom slučaja, imao bodiće baby dior, mislim da je vjerojatnije da će prepoznati "rodina rasprodaja" brend

  31. #31
    ana.m's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Zagreb,wild west
    Posts
    9,219

    Default

    Ja se užasavam pomisli da moje dijete jednog dana pati na brandove ili ne daj Bože nekog cijeni po tome koju marku nosi. Ili mora imati benetton je rto i drugi imaju...Ali vjerujem da u svemu veliku ulogu igra odgoj i stav roditelja prema takvim stvarima.
    Sad je još premali da bi znao bilo kaj takvoga razlikovati. A kakvi smo MM i ja sumnjam da će i kasnije...

  32. #32

    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Istra
    Posts
    1,374

    Default

    Što se tiće hrane , pića, banaka i sl. poznaje jer čuje na tv-u ili od nas. To mi je nekako normalno. Poznaje gotovo sve marke i tipove automobila i većinu motocikala (ali to mu je strast )

    Od odjeće poznaje znak od Lotta ali samo zato što mi koji put pomaže u poslu, a surađujemo s njima. Ostale marke ne poznaje i što se mene tiče neće ih niti naučiti do daljnjega.

    Poludila sam neki dan kad se moj tata pohvalio kako je moj mali brat (skoro 8 god) navalio da hoće Nike tenisice i da sve ostalo je smeće. Najgore je to šta je mom tati to bilo smješno. Al je dobio jezikovu juhu

  33. #33
    Barbi's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,599

    Default

    Prepoznaje marke automobila, naravno počeo je od onih koje MM i ja vozimo, pa naši prijatelji, i tako dalje.
    Prepoznaje znak Nike odavno - uopće nemam pojma zašto mu je taj tako zanimljiv, nemamo puno Nike odjeće ali Patrik ima jednu Nike majicu s kapuljačom koju obožava, možda zato. Budući da ima sličnu majicu sa znakom Batmana on je zaključio da je Nike također neki super heroj pa zna skočiti ispred mene i reći "ja sam Nike" .

    Toliko o brandovima.

  34. #34

    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Zagreb - Wien
    Posts
    1,171

    Default

    Moj M ne prepoznaje brendove, ali zato prepoznaje Madonnu na TV-u i radiu. Cim cuje prve taktove jedne njene pjesme, pocne se keziti i kaze Magona! :shock:

  35. #35

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,229

    Default

    Kad bi svi natpisi bili veliki kao sto su za Mcdonals ili Toysarus sva djeca bi puno brze citala.

    To je cjela fora. Napravili su ih velikima iz razloga da ih djeca sto prije zapamte. Ni moji ne poznaju razlike u kruhu i mlijeku ali definitivno poznaju
    natpis za Toysarus i Mcdonalds. Ali sto tako znaju i za znak STOP.
    Ajde sad ti znaj.

    Uglavnom citala sam da smo mi sve djeci pretjerano smanjili. Mislim na slova u slikovnicama i knjigama. Kazu da od pocetka krenemo uciti djecu da citaju malo veca slova ili malo vece natpise brze bi naucili i u tome skidam kapu svim onima koji su zamislili te velike natpise jer su ocigledno pogodili srz problema.

    I da moja djeca imaju brendiranu garderobu ali nemaju pojma sta nosaju ali to neznaci da ce imati sve sto pozele.
    Krene se sa oduzimanjem bomboncica a ostatak slijedi

  36. #36

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,229

    Default

    Quote Originally Posted by ana.m
    Ja se užasavam pomisli da moje dijete jednog dana pati na brandove ili ne daj Bože nekog cijeni po tome koju marku nosi.
    Mislim da ce to zavisiti od onog sto ponese iz kuce.

  37. #37

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,229

    Default

    I da moja djeca imaju brendiranu garderobu ali nemaju pojma sta nosaju ali to neznaci da ce imati sve sto pozele.
    Sad moram samu sebe citirati

    Ali isto tako ja rado uzmem kad mi neka od frendica ponudi robu od svoje djece koju su oni prerasli i isto tako imamo i robe za peri i deri. Ustari kod nas je mix. Kako oni prepoznaju je ono lijepo je ili nesvidja mi se bas, sto se moze desiti sa svim vrstama.

  38. #38

    Join Date
    Apr 2005
    Location
    zagreb
    Posts
    2,235

    Default

    evo malo ovo podizem jer me moje dijete bas nekoliko puta ostavilo :shock: u poslijednje vrijeme.
    prepoznaje brandove za koje se uopce ne mogu sjetiti da sam ih ikada spomenula, a i ne gleda cijeli dan u tv, bas naprotiv.
    ali kod nas (a mislim da i u ovoj kanadskoj studiji) se ne radi o prepoznavanju brandova na ovakav nacin kakav se ovdje opisuje, u smislu starci pate na markice pa su ima i djeca opterecena (mi definitivno nismo taj tip ljudi).
    radi se o tome da dijete prepoznaje znak. dakle logotip branda je toliko vizualno upecatljiv da ga dijete upamti. na isti nacin kao sto upamti slovo ili kao sto upamti i prepoznaje geometrijske likove.
    takodjer dosta cesto pita "sto ovdje pise?" jer vidi odredjeni logotip vise puta pa je znatizeljna saznati.
    eto da malo razbijem predrasude o prepoznavanju brandova kod djece. jer u krajnjoj liniji brandovi su svugdje oko nas. gdje god se okrenes pise coca-cola, disney, RTL, konzum itd. (osim ako bas ne zivis na selu). svaki prehrambeni proizvod iz ducana na sebi nosi logotip firme u kojoj je proizveden, svaki kozmeticki proizvod, vecina igracaka i odjece, automobili od kojih po cesti jedva mozes proci, nad svakim ducanom natpis, na svakom stupu i izlogu plakat...i zato mene uopce ne cudi ako djeca prepoznaju brandove, dapace, puno bi me vise cudilo da ih bas uopce ne prepoznaju ili da se nikada ne zapitaju sto to sve znaci.

  39. #39
    Poslid's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    ČK
    Posts
    2,914

    Default

    Moji znaju za Dorinu, a vezano uz to i Milku. Ja uvijek kupujem Dorine (za njih i za drugu djecu) i oni znaju da je to zato jer je to Hrvatsko. Isto tako znaju za Frank, Cedevitu, Pik (zbog ONE reklame), ali mi kupujemo u Vajdi jer je to "naša" (međimurska) mesna industrija. Znaju da se kruh kupuje od Čakovečkih mlinova a isto tako i brašno.
    Prepoznaju odjeću od Angela (lokalni brand). Beneton, Pumu, Adidas, Levis ne poznaju i niti neće, ako se mene pita.
    Ako već moraju znati brendove, onda nek ih raspoznaju u smislu patriotizma.

    I da, prepoznaju skoro sve marke automobila, ali nemaju osjećaj da je npr. Mercedes ili Audi ili BMW nešto "elitno". Za njih je najbolji auto Ford fokus (zna se zašto)

  40. #40
    tatek's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Zagreb/Precko
    Posts
    4,271

    Default

    Quote Originally Posted by tridesetri
    evo malo ovo podizem jer me moje dijete bas nekoliko puta ostavilo :shock: u poslijednje vrijeme.
    prepoznaje brandove za koje se uopce ne mogu sjetiti da sam ih ikada spomenula, a i ne gleda cijeli dan u tv, bas naprotiv.
    ali kod nas (a mislim da i u ovoj kanadskoj studiji) se ne radi o prepoznavanju brandova na ovakav nacin kakav se ovdje opisuje, u smislu starci pate na markice pa su ima i djeca opterecena (mi definitivno nismo taj tip ljudi).
    radi se o tome da dijete prepoznaje znak. dakle logotip branda je toliko vizualno upecatljiv da ga dijete upamti. na isti nacin kao sto upamti slovo ili kao sto upamti i prepoznaje geometrijske likove.
    takodjer dosta cesto pita "sto ovdje pise?" jer vidi odredjeni logotip vise puta pa je znatizeljna saznati.
    eto da malo razbijem predrasude o prepoznavanju brandova kod djece. jer u krajnjoj liniji brandovi su svugdje oko nas. gdje god se okrenes pise coca-cola, disney, RTL, konzum itd. (osim ako bas ne zivis na selu). svaki prehrambeni proizvod iz ducana na sebi nosi logotip firme u kojoj je proizveden, svaki kozmeticki proizvod, vecina igracaka i odjece, automobili od kojih po cesti jedva mozes proci, nad svakim ducanom natpis, na svakom stupu i izlogu plakat...i zato mene uopce ne cudi ako djeca prepoznaju brandove, dapace, puno bi me vise cudilo da ih bas uopce ne prepoznaju ili da se nikada ne zapitaju sto to sve znaci.
    Tocno tako - djeca prepoznaju geometrijske oblike, boje itd, a sad da li su to brandovi ili pak vrste cvijeca, njima je to u toj dobi jos nebitno. Tiem ona samo pokazuju da promatraju okoliu oko sebe i da im raste moc zapazanja, a ne da su vec robovi potrosacke groznice.

  41. #41

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,949

    Default

    evo ja mislim ko i 33 i tatek,
    mali zna neke logotipe i prepoznaje ih i na tv i u novinama,ja sam zbog tog jako vesela,jer je to preduvjet za čitanje....

  42. #42

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    [quote="MajaMajica"]..njoj su "kockice" Hrvatska i gdje god vidi rcveno-bijele kocke viče Hrvatska, iako vjerovatno nemože pojmit.
    quote]
    Moj D. kad vidi hr.zastavu, viče pivo!!! jer je jedno vrime na reklami pred kućom bilo pivo s hrvatskim kockicama

  43. #43
    a zakaj's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    2,149

    Default

    Quote Originally Posted by maria71
    evo ja mislim ko i 33 i tatek,
    evo ja mislim ko i 33 i tatek i maria71.

    toncek prepoznaje nesto malo brandova (recimo Turbo Limac, taj je bio prvi), ali ne veze uz njih nikakve vrijednosne sudove.
    Pogotovo kad se radi o odjeci.
    Zanimljiva mi je bila situacija s jugio kartama. Sad vec dosta dugo brije na njih, a mi, skrtice, uglavnom kupujemo one ne-oridjidji. I bas me zanimalo u kojem trenutku ce shvatiti (odn. kad ce mu drugi klinci objasniti razliku). Uglavnom, dugo je trebalo. Sad razlikuje 'kopirke' od 'regionalki' ( 8) ), ali ih podjednako koristi, i uopce mu nije bed sto ima pretezno kopirke.

  44. #44
    Nika's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,533

    Default

    Neki dan na telki reklama za Mcdonals i pita me Ben da kaj je to, ja sam mu odgovorila reklama za junk food. Odmah malo ponovili engleski i na tom je ostalo.

    Jucer se mi vozimo, kad on skuzi veliki natpis McD i veeeliki tobogan, te vikne: mama ja bi isao u junk food na tobogan!

  45. #45
    ~lex~'s Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    793

    Default

    Prolazimo pred par mjeseci pored neke zgrade u Krapinskoj na kojoj piše veliko "R T L", a Nikola se zadere: "Mama, vidi! Televizija neka!"

    Vozimo se, stanemo na semaforu, a dečki, svatko iz svoje sjedalice se počne derati: "Mama, vidi, Pežo! Lavić! Reno! Opel!"

    Sad, nije bitno tko kaj vozi, ali oni su prepoznali SVE aute iz obitelji i to točno, a niti jedan nije bio ISTI onaj kakve mi vozimo, čak niti boja, već samo isti brend.

    Ne gledamo televiziju, odnosno televizijski program, samo im puštam Bejbi Ajnštajn i neke crtiće. Ali ono što ulove kod baka i deda, očito im je dovoljno da zapamte. Eto, jučer su mi se cijeli dan derali "Čokolino!", a nikad u životu ga nisu probali, niti sam ga ikad imala doma.

  46. #46

    Default

    Quote Originally Posted by anek
    vjerujem da je dijete koje je odmalena u baby dioru-gabanni-ralph laurenu vjerojatnije kasnije podložnije "brandmaniji" od druge djece.
    [/quote]

    A zato ja uvijek prepoznam iskonski Borovo stil

  47. #47
    AdioMare's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    9,023

    Default

    Quote Originally Posted by Virgo30
    A zato ja uvijek prepoznam iskonski Borovo stil
    sad si odgovorila i meni, .

  48. #48

    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Rijeka
    Posts
    191

    Default

    Nemogu reci da prepoznaje robne marke,ali počela je birat šta bi za vrtić(3 godine),jer obavezno šta joj ja odaberem je ružno .Šta se tiće ostalog zna sve vrste čokolada ,bombona....uostalom ulice su pune reklama kao šta nas i TV bombadira.Isto tasko zna mi nešto reć pitam ju odkuda ti to to ti je na reklami i tako ali ima djece u vrtiću njene dobi koja dobro već raspoznaju markice.

  49. #49
    ornela_m's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Njemacka
    Posts
    853

    Default

    Quote Originally Posted by mommy_plesačica
    Naravno da moje malo dijete jedva prepoznaje sebe u ogledalu, o brandovima da ne pričam... Međutim, prije par godina sam čitala o istraživanju u Americi u kojem su djeci pokazivali siluete 10-ak predmeta i više je djece prepoznalo bocu Coca-Cole (onu staru staklenu) nego jaje.
    Prije godinu dana vrli goli kuhar Jamie Oliver napravio je dokumentarac kojim me napokon osvojio, o losoj kvaliteti hrane u britanskim skolama. Sam dokumentarac je osvojio hrpetinu nagrada s punim razlogom, a ja sam sve epizode odgledala kao da se u najmanju ruku radi o raskosnoj BBCjevoj ekranizaciji nekog od romana Jane Austen.

    Kljucna scena za mene je bio sat u skoli kada Jamie klincima pokazuje slike voca i povrca, a oni krenu lupati njihove nazive. Tako je poriluk bio sve osim poriluka, articoku nikad nisu vidjeli, a i jadna mrkvica vulgaris se nacekala dok su je identificirali.

    Onda je Jamie izvadio slike brandova fast-fooda i sve do jednog su prepoznali, nadvikujuci se i nadglasavjuci ko ce prije reci tocan odgovor. Jeza.

    Citam neki dan (vecernjak on-line?) clanak o prehrani u hrvatskim skolama, automatima za slatkise i sokove, tjestenini sa upitnim umacima (koje skolska uprava smatra hranjivima) pa me spopada blaga tuga jer vidim kud to ide. Iskreno se nadam se nece doci do faze kojoj svakodnevno svjedocim u drustvu koje pada na nos na temeljnim ispitima zdravog razuma, a onda utjecajni pojedinci i udruge svim silama nastoje od Vlade iskamciti nesto malo novca da se stanje krene popravljati. No to je vec za neku drugu temu...

  50. #50

    Join Date
    Dec 2003
    Posts
    1,535

    Default

    ima 4,5 godine.

    tenisice su mu ili najkice ili pumice. ako su bijele - onda su najkice. ako su plave - pumice.

    nema veze sa stvarnom markom, to je on nesto poslozio u svojoj glavi

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •