da se opisno izrazim, primjerom cipela. djeca u nekom trenu prolaze fazu "sam/sama" i pokusavaju sve sami napraviti. i onda se tu uplete roditelj koji nema zivaca i vremena gledati kako dijete prije izlaska iz stana 45 min pokusava samo obuti cipele jer za 45min vec treba biti na drugom kraju grada, pa ga prekine i obuje ga. prvi, drugi, treci put. cetvrti dijete prestane pokusavati i pusa da ga obuje roditelj. ista stvar je s hranjenjem. a bogme i socijalizacijom.
zasto nitko ne ocekuje da 10mjesecno dijete samo obuva svoje cipele? nije da nema djece koja nece vec tada pokazivati interes da to ucine sami. ali ima i onih koji ce to pokazati tek s 3.
imam doma oba primjera.
ista stvar je s djecom koja s 2,5g zovu druge doma na igru. kao i one koji to nece ni s 4.
i bottom of line, dijete nece prestati zeljeti samo obuvati cipele ako ga se jednom (a i vise puta) prekine, bas kao sto nece shebati svoj socijalni i emotivni zivot ako se tocno ili pogresno procijeni da za njega u tom trenu nije spreman.
btw. u parku mojoj mladjoj ulijecu nepoznate zene i bake i primaju je da joj "pomognu" da se popne i mene gledaju s visoka zasto je pustam samu kad vidim da se "muci", svako malo vicem da je se pusti da to (nesto) sama napravi jer zeli i moze, da joj se tek pri kraju kad se vidi da zaista ne moze sve sama mrvicu pomogne, no ne ucini umjesto nje, ali ce se te iste osobe pitati zasto ne ide u vrtic i kada ce. smijesno, zar ne?
