Kao što i sam naslov kaže, zanimaju me preporuke gdje da obavim pregled - obradu za ADHD?
Ovdje nisam našla nikakvih novijih informacija i svakako bi mi dobro došla preporuka od kuda kenuti.
Kao što i sam naslov kaže, zanimaju me preporuke gdje da obavim pregled - obradu za ADHD?
Ovdje nisam našla nikakvih novijih informacija i svakako bi mi dobro došla preporuka od kuda kenuti.
Za sto vam obrada treba?
papire za poseban pristup u nastavi?
ili neke detaljnije preporuke za vas , kako postupati?
i , da , koliko je dijete staro?
Djevojčica je 8 godina, 2. razred.
Već dulje vrijeme se provlači sumnja, ne mogu reći da je ona hiperaktivac u punom smislu riječi ali definitivno postoji dosta elemenata.
Ona nastavu prati bez problema, dakle sjedi mirno, dok doma se stalno vrpolji, skače, prebacuje,ok djete je i ne može stajat ko svijeća, ali npr. čita lektiru i radi kolut naprijed, razgovaramo ona poskakuje, i sl, ok takva je i to sam prihvatila ali stalno zapinje za nešto udara se, žao mi je.
Ne treba nam papir za školu, jer nemamo većih poteškoća, uglavno je za sada ok.
No koncentracija joj je slabija odnosno manjak pažnje je prisutan,i učiteljica to stalno ponavlja a i ja to vidim, žuri jako, mora biti prva u pisanju, al ajde nekako se s tim borimo, razgovaramo, i ona je skužila kad čita polako da uvjek dobije 5. Najveći problem šta se tiče škole je to što nezna prepričati npr film koji su gledali u kinu, predstavu i sl. tu najviše dolazi do izračaja taj deficit pažnje, barem ja tako mislim, možda sam u krivu.
Ali najveći problem je ustvari impulzivnost, odnosno nemogućnost kontrole emocija, ima niski prat tolerancije na frustracije, često plače uglavnom za sitnice, svađa se ima ispade bijesa, teško to sve kontrolira, i isto tako se ponaša i u školi i onda je naravno nakon toga nesretna.
Ima nisko samopouzdanje, često je nezadovoljna, srce me boli.
Uglavom, pomoć trebam, da olakšam i sebi ali najviše njoj.
Od kud krenuti?
Psiholoski centar Medvescak-privatno. Tamo dobijete najdetaljnije testiranje i upute, jedino sto se dugo ceka i kosta...
Dosta forumasa je tamo bila na obradi , pracenju i radionicama ( moj sin takoder).
Hvala ti!
Provjerit ću koliko se čeka.
Dok čekamo imate li kakav pametan savjet, kako se postaviti, šta mogu sama raditi da poboljšam neke stvari. Vjerujem da ovdje ima cura s puno iskustva, pa je svaki savjet dobro došao.
Isprike kaj pišem ovak zbrkano al tipkam s posla.![]()
Ovako...
Ne bih samo tako bacala prognoze i dijagnoze , pogotovo adhd-a.
Postoji u tvom pisanju dio koji bas nije logican za adhd. Kazes da je u skoli mirna i ne ometa nastavu ( niti vrpoljenjem , niti upadicama) to bas nije tipicno za adhd pogotovo u 8 godini. Kod njih je nemir prisutan bez obzira na okolinu, tj. mirnoca zahtjeva izuzetan napor .
Sto se tice ovog dijela koji nazivas impulsivnost. To zapravo nije tipicna impulsivnost nekoga tko ima adhd, vise izgleda kao previsoka ocekivanja nje same ( za sebe i svijet oko sebe).
Zbog toga vam i preporucam psiholoski centar Medvescak, oni ce znati prepoznati da li tu postoje neki elementi adhd-a ili je nesto sasvim drugo u pitanju.
Do tada strpljenja , raditi na samopouzdanju , tipicne price sa roditeljskih radionica : dosljednost , pozicaji , i bez prevelikih pritisaka ...
Potpisujem za PC Medveščak, ali možda bi prije toga dijete trebao vidjeti logoped, pogotovo ako ga imaju u školi. Opis djevojčice meni isto ne izgleda kao adhd, nego prije kao brzopletost. Evo opisa, pa vidi da li bi se dijete moglo uklopiti u ovaj okvir: http://www.maminosunce.hr/article.asp?documentId=81
Hvala, ma ni ne mislim da je ona ADHD, ali čitajući ono što mi je dostupno dosta stvari se poklapa.
U svakom slučaju hvala ti.
Ko da moje dijete opisujes u puno stvari. Vodila sam je na obradu u psiholoski centar Sever ( pretpostavljam da sirius isto misli na taj centar). Dijagnoza koju je dobila: perfekcionizam lol
Previsoka ocekivanja od sebe, kad joj ne nesto tesko prvo da sve od sebe a ako ne uspije onda odustane i ode u otpor. Ili kad nesto nije onako kako si je zamislila onda ima ispade bijesa, frustracije. Tesko je to gledat :/
Još jedno mjesto za dijagnostiku je ERF, ali nemam nikakvog vlastitog iskustva. http://www.erf.unizg.hr/Odsjeci/Odsj...Edukacija.html
I mene je opis tvoje djevojčice jako podsjetio na mog starijeg sina, skoro do u detalj; jedina je razlika, pretpostavljam ipak bitna - što se moj tako ponaša samo kući, ali ne u školi i u igri.
Mislim da im prepričavanje u drugom razredu nije još jača strana, da se još uče iznošenju redoslijeda događaja i to mi se ne čini kao pokazatelj deficita pažnje.
Čini se da kao problem ostaje jedino ta impulzivnost i manjak kontrole. Pazite li da je dobro naspavana i sita?
Jer moj ne zna ni kad je gladan ni umoran ni žedan. Ponekad se ne sjeti ni na WC otići bez podsjećanja.
Posljednje uređivanje od Jurana : 10.04.2014. at 15:10
Evo,da ne otvaram novu temu,zanima me gdje na obradu u slučaju poremećaja pažnje?
Kod nas se radi o dečku od 10 g,3 r.
Dobili smo uputnicu od dr. ali nam je ostavio na volju gdje ćemo obaviti testiranje.
Kakva su vaša iskustva?
Unaprijed hvala!
Hada slala sam ,ail na ERF ali nema termina do jeseni, ostalo još nisam nigdje pitala, jer imam dogovoren razgovor sa defektologom u školi pa ću onda vidjeti trebam li i gdje ću krenuti.
Sirius je bila negdje pisala da Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež ima svoju ambulantu u DZ Zapad , Baruna Filipovića, i da se ne čeka dugo, možda da pitaš tamo?
Iako, u ovom je slučaju vjerojatno i običan psiholog dovoljan.
Na uputnicu možda Klaićeva?
Ide li Poliklinika na uputnicu, ne znam?
http://www.poliklinika-djeca.hr/o-poliklinici/
vecina skola (ako se trebaju papiri za IP) trazi timsku obradu.
najbrze, sve na jednom mjestu i isti dan radi se u Kukuljevicevoj (i u DZ zapad, rade na dva mjesta).
psiholog, defektolog/logoped/dj.psihijatar
Mozes i sama pokusati obaviti kod strucnjaka koje odaberes , u ustanovama koje odaberes (osim kukuljeviceve, klaiceva i rebro ima psihologa i psihijatra, defektolog je na ERF-u).
Ako trebate samo informaciju za vas, tada je i dobar psiholog dovoljan.
Posljednje uređivanje od sirius : 05.05.2014. at 09:42
sirius, je li mi onda dovoljno ako je dijete na ERF-u obradio samo psiholog, znaš koji? Nije nas slala ni logopedu ni defektologu.
Ne znam, ovisi o vasoj strucnoj sluzbi, a mozda ima i propisano pravilnikom.
moji u skoli su inzistirali na timskoj obradi.
Raspitivala sam se kod drugih roditelja i saznala da moze misljenje i privatnih psihologa /psihijatara( ili neurologa) i defektologa, ali mi je bilo komplicirano hodati na sto mjesta pa sam sve obavila u podruznici kukuljeviceve.
dakle, treba vidjeti u pravilniku da li tocno pise koji strucnjaci u timskoj obradi moraju biti.
Hvala svima
Ovako,kod nas je situacija sljedeća,ukratko:nisko samopuzdanje,nedostatak upornosti,ometaju ga u školi zvukovi,nemirno spavanje,danas nauči gradivo za 5,sutra ne zna ni za 1,a prekosutra opet za 5,na slobodnoj aktivnosti(hokej) odigra 2 utakmice super a 3. "prespava"(već su i dr.roditelji komentirali da se "isključi"),teško da napiše zadaću samostalno...
Uglavnom,odličan je učenik i za sada dobro funkcionira u školi.
Testiramo ga na moju inicijativu,u dogovoru s učiteljicom.Uputnicu smo tražili od dr. školske medicine.
Danas sam zvala Kukuljevićevu i Klaićevu.
Klaićeva-dobio je termin za psihologa,a u Kukuljevićevoj su nam dali termin 21.5. i to za psihijatra(dr.Merkaš),uz objašnjenje da će on odlučiti da li je potrebna daljnja timska obrada.
Odlučila sam se za varijantu Kukuljevićeva,iz razloga jer je termin bliži i ok mi je varijanta da se prvo procijeni da li je potrebna timska obrada.
Ako ima još savjeta iskusnijih,mogu promjeniti odluku![]()
Vidim i tvoj ide na hokej . :D
i istu pricu imamo i sa tim.
Ides na pregled kod psihijatra i psihologa , to je dobro. Cuti ces oba misljenja , pa ces biti pametnija ( ili neces).
Sirius,možda smo u istom klubu pa ćemo razmjeniti iskustva
Na tom polju hokeja je bilo stvarno teško(i još ponekad),kao i sa školom.Potpuno me iscrpilo sjedenje i pisanje zadaća.Ako bi ga pustila da sam organizira pisanje,vjerojatno bi dočekao slijedeći dan i polazak u školu.A tek lektire!!!Svaki dan slušam kako SUTRA počinje,i naravno zadnja 2 dana je urnebes(jer obično se poklopi da je u tom terminu i turnir,i test,i zadaća)
Do nedavno sam se borila s fazama kada smo bili mišljenja da je lijen,pa da je to normalno,pa da je bezobrazan,pa je stvar karaktera,krivi odgoj.
Sve do dana kada sam pročitala tekst o ADHD I ADD,a netom je bio turnir u kome je odigrao sjajno 3 tekme a onda se "ugasio".
U sekundi su mi se posložile kockice i shvatila sam da možda postoji objašnjenje.
Možda sam u krivu i jednostavno je neko od gore navedenih faza(odgoj,karakter,lijenost)a možda i sve skupa.
Ali ću u svakom slučaju provjeriti pa ćemo vidjeti,a kako ti kažeš,a možda i ne![]()
Kod vecina djece sa takvim oscilacijama, od sjajnog do nikakvog ,u pitanju je organski poremecaj .
i to nije ponasanje koje biraju, ili mogu snagom volje/odgojem ili bilo cime promjeniti.
u pitanju je kemija u mozgu, sa takvim stanjem su se rodili.
dijagnostika najvise pomaze obitelji da znaju sa cime se nose i da dijete nije takvo zbog njihove nedovoljne discipline, dosljednosti ili cega vec.
Nazalost , ja ne mogu niti danas prepustiti M. odluku kada ce se pokrenuti za bilo sto ( lektiru, zadacu, ucenje za test)
sve mu ja organiziram i planiram, inace nastaje strka i panika , i ucinak je los.
zapamti najvaznije , adhd-ici NE uce iz vlastiti gresaka, tako da ga nema smisla pustati da nauci lekciju ako kasni sa necim ili nesto zaboravi. Oni jednostavno nemaju tu ladicu u mozgu .
je li škola ili šk liječnica u pitanju?
u praćenju je kod privatnika?
ili na ERFu?
Skola.
nalaz je od privatnog psihologa, ali bio je testiran kod defektologa na ERF -u i skola je to znala ( iako nikad nije vidjela nalaz , ali je defektologica komunicirala sa njima).
Ali nema veza, uvjeravali su me da treba timska obrada, pa sam to napravila. Mogla sam otici i samo kod psihologa na uputnicu i gotova stvar. I tako je nalaz timske obrade jednak nalazu psihologa kod kojeg je u pracenju , samo puno manje detaljan ( jedno 3 x). A zakljucak je naravno potpuno isti.
nema veze, i tako se IP prakticki ne provodi , glavno je da papir imam.
mozda bude koristan kod upisa u srednju, ako pravila ne promjene.
![]()
a šta da ti kažem baš sam jutros razgovarala s jednim tatom djeteta s p.p. (dg je takva da podrazumijeva trajno nepromjenjivo stanje) kojeg svake godine mora radi kategorizacije voditi na testiranja/pregleda kod hrpe stručnjaka. uglavnom čovjek ne može vjerovati kako ljudi u birokraciji ne razumiju da vrijeme i pregledi tih stručnjaka koštaju a ovdje se zloupotrebljavaju nepotrebno (u svrhu skupljanja papira).
Evo cijelog teksta pravilnika koji se tiče procjene:
Pravilnik o postupku utvrđivanja psihofizičkoga stanja djeteta, učenika te sastavu stručnoga povjerenstva
23. svibnja 2011.
Na temelju članka 20. stavka 4. i članka 21. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10. i 105/10. – ispr.) ministar znanosti, obrazovanja i športa (u daljnjem tekstu: ministar), uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove zdravstva, donosi
(1) Ovim pravilnikom propisuje se postupak utvrđivanja psihofizičkoga stanja djeteta odnosno učenika/ce (u daljnjem tekstu: dijete), te sastav stručnoga povjerenstva koje utvrđuje psihofizičko stanje djeteta.
P R A V I L N I K
o postupku utvrđivanja psihofizičkoga stanja djeteta, učenika te sastavu stručnoga povjerenstva
Članak 1.
(2) Izrazi koji se u ovom pravilniku koriste za osobe u muškom rodu su neutralni i odnose se na muške i na ženske osobe.
Članak 2.(1) Stručno povjerenstvo za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta (u daljnjem tekstu: stručno povjerenstvo) utvrđuje psihofizičko stanje djeteta radi:
- redovitoga upisa u prvi razred osnovne škole,
- prijevremenoga upisa u prvi razred osnovne škole,
- odgode upisa u prvi razred osnovne škole,
- trajne odgode upisa u prvi razred osnovne škole,
- trajne odgode pohađanja škole,
- predlaganja primjerenog programa školovanja i primjerenih oblika pomoći djeci s teškoćama tijekom osnovnoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja.
(2) Stručno povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka čine: nadležni liječnik škole - specijalist školske medicine i djelatnici škole: stručni suradnik pedagog ili psiholog i/ili stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskoga profila, učitelj razredne ili predmetne nastave odnosno u srednjoj školi predmetni nastavnik.
(3) Predsjednika i članove stručnog povjerenstava te njihove zamjenike (u daljnjem tekstu: članovi), za svaku školu, na prijedlog škole, imenuje ured državne uprave u županiji nadležan za poslove obrazovanja odnosno Gradski ured Grada Zagreba nadležan za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: ured) na vrijeme od dvije godine.
(4) U slučaju potrebe stručno povjerenstvo može zatražiti i mišljenje stručnjaka drugih specijalnosti.
(5) Članovi stručnog povjerenstva obavljaju poslove u svezi s utvrđivanjem psihofizičkoga stanja djeteta u sklopu redovitih tjednih radnih obveza.