Pokazuje rezultate 1 do 21 od 21

Tema: Potrošačko pravo-što je to?

  1. #1
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno Potrošačko pravo-što je to?

    Sposobna sam iskopati sve što me zanima. Naravno, pričam o kupovini. Odmah da kažem, ne želim da ispadne da radim razliku u zemljama (npr. BiH i Hrrvatska)- svugdje ima svega. Čini mi se, sve je to koliko dopustiš i koliko se potrudiš uraditi za svoju dobrobit kao potrošača. Spominjanje BiH i Hrvatske je samo jer "češljam" trgovine i amo i tamo.

    Potakla me trenutna potražnja za AS i šokovi pri kupovini, a sve sam to slično prolazila i prije godinu i kusur kad sam tražila kolica. Generalno, to je čitav lanac ljudi koji ti za krš žele uzeti mnogo, nerealno mnogo novaca. Ne samo u ova dva iskustva već na svakom koraku u skoro svakoj trgovini. Od kune do 100000 kuna, ma i više. Tu ubrajam trgovačke lance ili velike uvoznike koji hoće svašta uvaliti po visokim cijenama, istekle proizvode, loše proizvode koje promoviraju (boga pitaj zašto) određene trgovkinje, neinformiranost prodavača (svatko može biti prodavač!), a na kraju i neljubaznost i otvoreno čuđenje u stilu "Razguli stara, ma šta ti toliko ispituješ, šta hoćeš ti??!!"

    Dakle, među ostalima, zovem nekoliko trgovina u BiH, odreda Bimaco grupa, koje prodaju Cybex AS koje me zanimaju. Sve su prodavačice išle tražiti godinu proizvodnje, mnoge komentirale da nemaju garanciju na proizvod (HA-LO?!, Cybex da nema garanciju?!, proizvod od 500KM, pa prokislo mlijeko od MARKU možeš vratiti i tražiti drugo!), dalje, sve AS su odreda 2011 i 2012 godina proizvodnje. Dvije-tri godine potucanja po skladištima, policama, trećina istekle garancije.

    I sad... nakon što je otišla tražiti gdje se nalazi godina proizvodnje pa sam ponovo nazvala malo kasnije, prosu mi žena komentar od kojeg mi se digla kosa na glavi. "Mi ne možemo (NE MOŽEMO [sic]!) naručiti nove autosjedalice dok ne prodamo stare koje su nam na stanju!", a na moj komentar da je u HR ista AS po nižoj cijeni, a proizvedena je u tekućoj godini, dobila sam odgovor: "A gospođo, pa to je Hrvatska! To je drukčije!" Nije ona jadna kriva što je takvo stanje u trgovini, samo je prodavačica, ali onda bolje šutiti nego se prosipati s takvim izjavama.

    Da, potrudila sam se pročešljati Hrvatsku i našla AS proizvedenu 2014. godine s 25% popusta, tj. za 525kn manje od prodajne cijene, tj. od prodajnih cijena i tih AS koje u Bosni prodaju s 2-3 godine potucanja po policama i već trećinom istekle garancije!

    Gdje je tu potrošačko pravo? Tko mi ga garantira, tko kaže da neću biti prevarena i da imam PRAVO na išta? Gdje bih bila da svaki puta ne napravim provjeru i studiju svega, ajoooooooj!?! Da sam neka tutlača, otišla bih u trgovinu, pitala nešto prodavačicu i povjerovala joj kad mi kaže kratko: "To vam je super AS, vidi se najbolje po cijeni, cijena je kvaliteta!" (bilo je i takvih komentara) i kupila loš proizvod po previsokoj cijeni. Bila bih prevarena. A potrošačko pravo ostaje tada samo slovo na papiru za one koji ga hoće čitati.

    Upornošću i samo upornošću se uspije ostvariti neko pravo, a mislim da je to pravilo po pitanju potrošačkog prava. Čast iznimkama poput ove tete danas u Baby centru u Zagrebu koja treba biti uzor svima- informirana, ljubazna, temeljita i jako uslužna. Moliti boga prije kupovine da naletimo na ovakvu prodavačicu u povoljnoj trgovini koja nudi kvalitetne i divne proizvode- jače je to nego očekivati da će netko negdje nama na "usluzi" kao kupcu razmišljati o tome da se zadovolje naša prava kao potrošača. Eh...

  2. #2
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Radi prava kao podstanar sam napustila sigurno 10 stanova u 10 godina podstanarstva, radi prava u banci (strani državljanin u Bosni je bez prava u skoro svim bankama) sam napustila banku i prešla u drugu, radi prava na pristojan posao na neodređeno s punim radnim vremenom koji sam zaslužila svojim školovanjem sam napustila svoju državu, itd. Kažu da su VAGE (hehe, malo i horoskopa) izuzetno osjetljive na pravdu. Ne znam za ostale, ali ja baš jesam. Mnoga sam svoja prava ostvarila i upornošću i pameću, ali iza sebe sam zato ostavila trag kao possibly nezgodna osoba, hehe! Dobila sam pitanje jednom nakon postavljanja milion nezgodnih pitanja kako bih istjerala svoje pravo: "Zar se ti sa svima moraš "posvađati". Niti je ton bio nezgodan, a nisam bila ni ja. Ali čim zineš i kreneš grebati gdje drugi ne žele da grebeš, odmah si loš.
    Posljednje uređivanje od zekana : 15.06.2014. at 23:16

  3. #3
    Apsu avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2013
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    3,100

    Početno

    Ja sam prije bila osoba koja je šutila, nije pitala previše i zapravo uvijek su me mogli preveslat kak su htjeli a ja bi rekla "ma ok".

    Onda sam upoznala mm koji je kao ti. Nekad me znalo biti sram dok sam stajala sa strane i slušala njega kako tjera pravdu. Najradije bi ga zaustavila i samo da odemo, nema veze što je nama na žao..
    Dok nisam malo stala i pogledala što se događalo.. Mi smo bili zakinuti- on je istjerao pravdu. Bili smo pokradeni-on nam je vratio naše. Dobili smo loš proizvod- on se uvijek vratio po novi.
    Istina, u očima prodavača/doktora/radnika itd, on je ispadao loš, ali ni u jednom trenu nije bio u krivu. Nikad nije dozvolio da meni/nama netko nešto krivo da a obećano je drugačije..

    Pa rekoh hej, nije on baš tako lud.. Sada sam i ja kao vi

  4. #4
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    A ma ne znam... nekada pošaljem mail (redovno bez odgovora, tu i tamo iznimka)- oni koji ti krše prava to rade SVJESNO. Od najjeftinijih artikala pa do onih najskupljih, paziti treba svugdje. Kad sam se žalila u Bahceci radi naručenog, a ne dobijenog 4D ultrazvuka, vratili su mi novac, ali sam prvo bila pala pod pritiskom "šššššššššš!!!!", nemoj ništa, a onda shvatila da ne mogu prešutiti. Radilo se o totalnoj neinformiranosti sestre na prijavnom pultu koja valjda nije ni znala što je to 3D ili 4D ultrazvuk (tko joj dade posao u klinici?!).
    A ako se dogodi da je netko katastrofalno bezobrazan uz to što ti povrijedi pravo kao kupcu, onda se potrudim što više podijeliti svoje loše iskustvo.

    Svi ti ljudi koji rade u toj gomili koja nas treba opskrbiti s raznim potrepštinama, svi oni dobijaju plaću i treba da odgovorno rade svoj posao. A ako se bave lopovlukom i svjesno nas zakidaju, onda treba vikati i urlati i dati svoj glas protiv takvih. Takva banda daje svoj doprinos uništavanju zemlje... lopovi i prevaranti...

    Isto tako, kad mi netko pruži dobru uslugu, hvalim na sva usta. I to ne smije proći neprimjećeno.
    Posljednje uređivanje od zekana : 16.06.2014. at 18:44

  5. #5
    bella77 avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2013
    Lokacija
    tu i tamo
    Postovi
    1,478

    Početno

    Zekana, ja sam kao ti. Žalim se na sve - nekad prođe, nekad ne. Na svu sreću, u HR funkcionira ured državnog inspektorata i imam jako dobra iskustva s njima. Nitko (ili skoro nitko) neće priznati svoju grešku, ali kad im se zaprijeti nadzorom, uglavnom odgovaraju. Neke sam i prijavila, pa su dobili nadzor (he, he, he) i vratili mi novce - iako se nisam žalila na povrat novaca, nego na ne odgovaranje na pritužbu u zakonskom roku. žao mi je jedino da ih inspektorat nije kaznio - izvukli su se da im je moj prigovor otišao u junk mail, pa nisu vidjeli. Moguće, ako imaju rule da im mailovi sa naslovom "prigovor potrošača" idu u junk.

    Znam prigovoriti i svakakvim sitnicama: npr. sad su u Mlinaru digli cijene mafina sa 4,90 na 8,50. Ja si svako malo priuštim taj mafin, pa sam primjetila. i odmah sam im rekla, njihov odgovor je bio da je to drugačiji mafin, ali da nemaju više onih starih - moš misliti. Nije to sad neki prigovor, ali ja sam svoje rekla i iako u taj Mlinar idem redovito više ne kupujem taj njihov super novi mafin.
    U restoranu ću vratiti jelo kojim nisam zadovoljna. Muž se samo crveni, jer bi on pojeo bilo što samo da ne radi "scenu".

    Iskustvo mi je pokazalo da ako uletim u dućan ko bijesna furija i napravim scenu, veća je vjerojatnost da će pozitivno riješiti odmah, samo da maknu ludu babu iz dućana. Ako pokušam prvo na fino, uglavnom se izmotavaju.

    Jednom sam poslala mail na upravu Gorenja u Sloveniji i prigovorila da kakav im je to servis u HR koji radi od 8 do 16, kad radim i ja i jel očekuju da uzmem GO za servis u jamstvenom roku (servis u cc). Ovi iz servisa su se javili kroz pola sata i pitali kada mi odgovora... ma ima svega. Treba biti uporan.

  6. #6
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Ma nije to samo u trgovini, prava potrošača i to. Ja sam uvjerena da su ljudi lijeni čitati zakone. Ja čitam onda kad dođe na red i zatreba. Tako sam si spasila godinu plaćanja fakulteta (cca 9000kn)- nakon puno zavlačenja i muljanja samo rekla da kad mi oni neće reći moja prava, odoh direktno u ministarstvo (nazvali za 20min da mi je godina upisana u index!), tako sam si našla posao (na svako pitanje imala unaprijed odgovor- stranac u državi s boravkom po braku), tako sam si mnogo puta pomogla na raznim područjima!

    Ali stvarno mi nisu jasni prodavači. Kad sam u svojoj trgovini kupila najskuplji fen koji je samo igrom slučaja bio na akciji (i opet je bio najskuplji od svih i računam- najkvalitetniji), riknuo grijač odmah idući dan. Ja se sama feniram i fino polumokre kose do trgovine. Šeficu uhvatila i sad žena objašnjava da će ona njega slati na popravak, bla, bla! A ja pošizila! Ma nisam ga kupila prije mjesec dana nego jučer! I kupila sam ga jer mi fen TREBA, a ne da dam tolike novce pa da sam mjesec dana bez fena, čupava i ljuta. I navalila sam na nju da mi da drugi fen, pa zaboga, nisam tražila novac nazad! Toga se, valjda, najviše boje! I uspjela sam da strogo dam do znanja da ne odlazim dok se nešto ne riješi, uspjela sam se ne posvađati, hehe! I dala mi je drugi, nisam htjela otići bez fena.

    Draga bella77, ja kavu vratim ako ne valja. Žena mi u kafiću kavu iz automata pošećerila i servirala još sa dva šećera sa strane. A ja pijem sve bez šećera! Svi se zacrvenili, a ja ljuta kao pas! Hoće to tako...

    Mislim da svi protrnu kad im dođe ovakva kao ja koja ne da da ju se voza.

    Odgovorili su mi iz Bimaco radnje na mail, odgovirili na upit zašto imaju samo 2011/2012 AS Cybex koje koštaju i više nego ove u HR od 2014 proizvodnje- kao ono, proizvođač im samo te poslao u 2013 i 2014 godini. Ma molim te?! Mi, kao, idioti. I kad sam konstatirala da mora da su jeftinije po nabavnoj cijeni, i kako drugi u BiH imaju iz 2014. godine proizvode, pa kako ONI mogu dobiti od proizvođača, onda su mi napisali kako su pregledali (samo me zanima GDJE?!) svoje AS i da su iz 2013 godine i da im se ne sviđa što ih optužujem da zakidaju svoje kupce (starom robom po novim cijenama!). Pa kad sam navela veliku trgovinu u Mepasu u Mostaru gdje su 2011 i 2012 jedine AS, a onda i najpoznatiji sarajevski BBI sa AS samo iz 2012 godine, a da dalje onda nisam ni htjela zvati, onda mislim da sam sve rekla. Uostalom, dala sam im do znanja da mi više ništa ne moraju odgovarati jer sam u Zagrebu za 575 kuna jeftiniju sjedalicu već kupila, i to iz 2014. godine.

    Stvarno misle da smo idioti. A na nekim idiotima tako masno i zarađuju. Ne smatram se aždajom što tražim svoje pravo da ne budem prevarena. Ma ljudi dragi, svaku kunu, tj.marku gledam da bih dozovolila da me nasanjkaju lopovi! Zar oni misle da su oni pametniji od mene?- to se uvijek pitam...
    Posljednje uređivanje od zekana : 21.06.2014. at 17:16

  7. #7
    jennifer_gentle avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    2,627

    Početno

    Recite vi što hoćete, ali meni nije ok upadanje u dućan ko furija ili ljutiti se ko pas na konobaricu jer je donijela krivu kavu. Jel' biste vi to trpili na svom radnom mjestu, da vas se tako napada za svaku grešku?
    Mislim da treba inzistirati na svojim pravima, ali treba uzeti i obzir da je s druge strane čovjek i da se svakom može dogoditi da pogriješi, i da onaj koji pogriješi također zaslužuje nekakvu pristojnost i razumijevanje.

  8. #8
    tangerina avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    Split
    Postovi
    8,759

    Početno

    Citiraj jennifer_gentle prvotno napisa Vidi poruku
    Recite vi što hoćete, ali meni nije ok upadanje u dućan ko furija ili ljutiti se ko pas na konobaricu jer je donijela krivu kavu. Jel' biste vi to trpili na svom radnom mjestu, da vas se tako napada za svaku grešku?
    Mislim da treba inzistirati na svojim pravima, ali treba uzeti i obzir da je s druge strane čovjek i da se svakom može dogoditi da pogriješi, i da onaj koji pogriješi također zaslužuje nekakvu pristojnost i razumijevanje.
    Naravno, može se borit za sebe i pristojnim rječnikom i mirnim tonom.
    Ja preko manjih stvari obično nastojim preći, a borim se samo za ono što mi je baš bitno i kad procijenim da će me to proganjati ako prešutim.

  9. #9
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Citiraj jennifer_gentle prvotno napisa Vidi poruku
    Recite vi što hoćete, ali meni nije ok upadanje u dućan ko furija ili ljutiti se ko pas na konobaricu jer je donijela krivu kavu. Jel' biste vi to trpili na svom radnom mjestu, da vas se tako napada za svaku grešku?
    Mislim da treba inzistirati na svojim pravima, ali treba uzeti i obzir da je s druge strane čovjek i da se svakom može dogoditi da pogriješi, i da onaj koji pogriješi također zaslužuje nekakvu pristojnost i razumijevanje.
    Slažem se, svi mi možemo pogriješiti. Ali isto tako pstooji na radnim mjestima odgovornost za koju ste PLAĆENI. Postoje male greške i postoje GREŠKE i postoje namjerne i lažne GREŠKE tipa potkradanja, nemara ili čiste prijevare. Ja urlam na druge dvije kategorije. A kava- ma neću da pijem slatku kavu koju nisam naručila samo zato da se netko ne bi naljutio. Niti ishlapjelu mineralnu neću prešutjeti niti piti iz prljave čaše. Naravno da neću nekome glavu otkinuti radi toga, ali da ću se ljutiti- HOĆU. Ako ne naglas, onda u sebi. Ali neće proći. Koliko god da je to bezvezan posao i nije tako slabo plaćen, ako ga nećeš raditi- odi radi nešto drugo.

    Ali svatko ima pravo na svoje mišljenje. Mnogi će i na ogromne štete prešutjeti- njima po volji i na njihovu štetu. Ali onda se nemaju pravo žaliti.

    A za primjer kretenizma koji mnogi ovdje trpe- u frizeraju koji je rasulo, ali od svih je još naj (bože sačuvaj), ja se radije šišam kad odem u Sarajevo, farbam se sama, feniram se sama nego da doživim ijednom što sam doživjela u samo jednom posjetu. Da mi farba stoji preko sat vremena unatoč napominjanju o vremenu dok je laprdala s frendicom fenirajući ju beskrajno. Da me posjedne za kosu ispirati pa mi samo na brzinu opere šalice od kave iza vrata i da to prskanje osjetim na koži. Ne gadim se na svašta, ali DE DOBRO JE! I onda već nervozna kažem 3-4 puta da mi se žuri, da ne treba feniranje, imam posla kod kuće, a ona navaljuje da "samo na četku osuši" i naplati mi na kraju krajeva i farbanje i FRIZURU.

    E draga, to je kod mene i prvi i zadnji put. I ja sam alrgična na ljude koji u današnje vrijeme, o kojoj god da profesiji pričamo, fušare svoj posao. Odi sjedni kući, ima ljudi koji će raditi. I radije ću nekada ostaviti više novaca malom dućanu gdje su uljudni nego otići negdje gdje me netko preveslao, ma koliko god da jeftiniji bio. Volim radnike, voim fer i volim ljubazno. Krećem od sebe.

  10. #10
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Citiraj tangerina prvotno napisa Vidi poruku
    Naravno, može se borit za sebe i pristojnim rječnikom i mirnim tonom.
    Ja preko manjih stvari obično nastojim preći, a borim se samo za ono što mi je baš bitno i kad procijenim da će me to proganjati ako prešutim.
    Potpisujem. Prešutjeti pa se gristi, prošla su ta vremena.

  11. #11
    JaMajka avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2004
    Postovi
    498

    Početno

    Mislim da svo to ponasanje prema drugima i (ne)tolerancija krece od zadovoljstva sa samim sobom i svojim zivotom.
    Ima situacija kada treba reagirati, ali da je to nekakav stil ponasanja - to mi je vec stvar kulture.

  12. #12
    Carmina406 avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2014
    Postovi
    1,706

    Početno

    Trebala si samo u frizeraju pitati račun. A onda pitati zašto ti naplaćuje uslugu koju nisi tražila. I tako do kraja. Točno kužim o čemu pričaš. Ja nisam tip od nekog istjerivanja pravde po dućanima,ako bih vidjela da je AS iz doba Jugoslavije okrenula bih se i otišla jer nemam živaca ispravljati krive drine,ali mi je drago da ima ljudi koji će odreagirati. Nažalost tako je to više manje svugdje,ničemu se ne čudim. Ako sam nezadovoljna poslom nije mi stranka koja dođe kriva za ništa. Ljubaznost i profesionalnost se isplati,pa volim "igrati na tu kartu" tako volim i da prema meni postupaju. Ide mi strašno na živce kad se na prodavaču vidi da je nezadovoljan,nezainteresiran za svoj posao...ali mogu razumjeti da je tako. Na takvim se mjestima ne zadržavam.

    Došla jedna moja prijica sredit nokte u jedan fancy salon. Cura krenula s manikurom i kaze toj mojoj bez pardona "Ti si mi zadnja danas,jedva čekam kući. Pun mi je k.. više i turpije i noktiju cijeli dan.....itd itd" koja usluga,i još to sve masno naplati. Ima da se osjećaš baš spešl

  13. #13
    Apsu avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2013
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    3,100

    Početno

    Nisam za pretjerivanja. Ako me netko pokuša prevariti tu se izborim za sebe. Isto tako ako prodavač priča s nekim i bezobrazno ne obraca paznju na mene, odem. Ali, ako dođem i prodavac ili konobar nije bas najuljudniji prema meni, nasmijem mu se i ja onda budem uljudna. Često dobim promjenu reakcije. Možda netko ima stvarno loš dan i jednostavno nema snage glumit da je super. Onda se nasmiješ, i često dobiješ osmijeh natrag

    Zamisli da si blagajnica u nekom ducanu, ili teta u pekari., dijete ti je bolesno i upravo si saznala da ni danas neces dobiti placu.. Recimo. A treba ti jako, dijete ti želi čokoladu a ti mu ju ne možeš kupiti da ga razveselis. Vjerojatno bi bila toliko jadna da bi okrenula ocima na kupca koji ne želi ovaj pregoren kruh nego onaj u sredini ali lijevo, ako nije tvrd. Taj kupac ne zna tvoj zivot ni koliko ti je tesko, i sad ti bas treba da se jos i on istrese na tebe..

    Ne treba pretjerivati, hladno nikad nece promijeniti hladno. Ljutnja gradi samo jos vecu ljutnju i prkos. Jedino što mijenja stvari je protusila.. Dakle ljutnja - osmijeh .. Prevara - pravda , laž- istina.. Ako je netko neljubazan, zasto da vas bude dvoje ? Budi ljubazan pa ce i on bit.. treba zbunit protivnika

  14. #14
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno

    boriti se za svoja prava je jedna stvar
    biti ljut ko pas radi jedne pišljive kave je nesto sasvim drugo

    uljetati negdje ko furija, vikati, prijetiti....
    to nije borba za svoja prava, već maltretiranje

  15. #15
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    Citiraj Carmina406 prvotno napisa Vidi poruku
    Došla jedna moja prijica sredit nokte u jedan fancy salon. Cura krenula s manikurom i kaze toj mojoj bez pardona "Ti si mi zadnja danas,jedva čekam kući. Pun mi je k.. više i turpije i noktiju cijeli dan.....itd itd" koja usluga,i još to sve masno naplati. Ima da se osjećaš baš spešl

  16. #16
    šafran avatar
    Datum pristupanja
    May 2013
    Postovi
    3,085

    Početno


  17. #17
    bella77 avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2013
    Lokacija
    tu i tamo
    Postovi
    1,478

    Početno

    ma joj - uletiti ko furija, nisam bas s vrata vikala, ma nisam ni podigla glas niti rekla nista ruzno. jednostavno sam digla as na blagajnu, pokazala ostecenja s kakvima su mi je prodali i zahtjevala novce natrag. nisam se dala maknuti (vec je bilo i drugih ljudi u redu) dok ne rijese prvo mene. ostecenja su bila takva da su ih prodavacice morale vidjeti. u takvim primjerima me ne zanima niciji los dan jer je evidentno da su me htjeli prevariti. tolerancija mi pada na nulu kad vidim da me netko hoce preveslati.
    drugi primjer - kupujem web kameru i donesem doma i ne radi. vratim se natrag i objasnim na blagajni da ne radi da mi vrate novac. zenska meni da odem na druga vrata u servis?!! e tu sam digla glas da jel ona to mene zaj.....! odmah je vratila novac. u tim situacijama cu itekako siznuti i nastavak komunikacije nece biti ugodan. ni za koga.
    neki dan kupujem nesto na 50% popusta i na proizvodu pise popust, ali na blagajni je stara cijena. i kazu da mi ne mogu dati po ovoj nizoj cijeni. nije mi se dalo zezati i objasnjavati im zakon pa kazem da mi storniraju taj artikl jer su ga vec naplatili. zena meni da evo pricekam da odradi red kupaca pa ce onda. ja trudnica kojoj se trbuh i te kako vidi da cekam? i nju sam pitala jel me zaj... tocnije viknula da me i red cuje.
    kad trazim kavu s hladnim mlijekom a redovno dobijem s toplim i bez case vode, to presutim. ne zato jer mi je zao konobara - ako radi taj posao trebao bi ga znati raditi. nije to sf. jednostavno sam izgubila volju ispravljati takve stvari.
    ja cijenim sebe i svoj rad i novac koji zaradim. ne poklanjam ga nikome i borim se za svaku kunu.
    s druge strane, ako sam necim zadovoljna preporucim svima. konobar u kvartu koji mi nosi kavu s hladnim mlijekom i casu vode dobije tringlt svaki put jer saslusa moju narudzbu do kraja.

  18. #18

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    1,269

    Početno

    meni se nekako, općenito gledajući, čini da smo zbog nekog načelnog nezadovoljstva i jada zbog stvari na koje ne možemo utjecati, našli ispušni ventil za utjerivanje pravde na tim "sitnim" stvarima pa nam to daje osjećaj da imamo nekakvu kontrolu i da branimo svoja prava. da me netko pogrešno ne razumije, i ja sam imala takve faze, točno znam taj osjećaj - "ma nećeš mene hebat" - pisanje prigovora od dvije-tri stranice, držanje prodika prodavačici, prijavljivanje poštarice koja mi zvoni na vratima i pustim je u kuću, a ona mrtva-hladna ostavi u mojoj pošti samo žuti papirić, pa moram u poštu podizati pošiljku iako sam bila kod kuće...itd. točno znam kako bih se posvetila tim misijama, bila sam potpuno zaokupljena i imala silan osjećaj "pobjede pravde" kad bih istjerala stvar do kraja.
    ALI, sada, s vremenskim odmakom, žao mi živaca koje sam potrošila, jednostavno nije se svijet nimalo promijenio, nisam ništa ostvarila za trajnu i opću dobrobit, nije ostao vrijedan trag, osim što sam nekom od onih koji su mi učinili "nepravdu" priuštila neki neugodan razgovor sa šefom...ne znam jesam li bila dovoljno jasna, sve ove stvari nisu toliko bitne kao što nam se čine u trenutku dok istjerujemo pravdu, na neki način samo čekamo da nam netko "naleti" i da na njemu treniramo ono što znamo o našim "pravima". ne želim tako, ne želim ovaj svijet zagađivati negativnom energijom i agresijom, ne želim život trošiti na prigovaranje i istjerivanje pravde. sada sam puno zadovoljnija sobom općenito i sve je manje takvih situacija, dal slučajno ili ne....?

  19. #19
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Citiraj Apsu prvotno napisa Vidi poruku
    Nisam za pretjerivanja. Ako me netko pokuša prevariti tu se izborim za sebe. Isto tako ako prodavač priča s nekim i bezobrazno ne obraca paznju na mene, odem. Ali, ako dođem i prodavac ili konobar nije bas najuljudniji prema meni, nasmijem mu se i ja onda budem uljudna. Često dobim promjenu reakcije. Možda netko ima stvarno loš dan i jednostavno nema snage glumit da je super. Onda se nasmiješ, i često dobiješ osmijeh natrag

    Zamisli da si blagajnica u nekom ducanu, ili teta u pekari., dijete ti je bolesno i upravo si saznala da ni danas neces dobiti placu.. Recimo. A treba ti jako, dijete ti želi čokoladu a ti mu ju ne možeš kupiti da ga razveselis. Vjerojatno bi bila toliko jadna da bi okrenula ocima na kupca koji ne želi ovaj pregoren kruh nego onaj u sredini ali lijevo, ako nije tvrd. Taj kupac ne zna tvoj zivot ni koliko ti je tesko, i sad ti bas treba da se jos i on istrese na tebe..

    Ne treba pretjerivati, hladno nikad nece promijeniti hladno. Ljutnja gradi samo jos vecu ljutnju i prkos. Jedino što mijenja stvari je protusila.. Dakle ljutnja - osmijeh .. Prevara - pravda , laž- istina.. Ako je netko neljubazan, zasto da vas bude dvoje ? Budi ljubazan pa ce i on bit.. treba zbunit protivnika
    Slažem se. Ja ne nudim uslugu za "klub potrošača" ali sam često na meti nervoznih roditelja i pubertetske djece, lijene djece, nezainteresirane djece, hehe! Tu treba veeeeelika tolerancija i baš TA taktika- osmjehom izmamiti osmjeh, ljubaznošću dobiti ljubaznost. Okrenu se ljudi u trenu To je po "secret-u" Ne veže neljubaznost borbu za svoja prava. Ponavljam, osobe koje ne dozvole da ih svatko voza i nasamari su generalno obilježene kao nezgodne. Ali mene to ne dira jer mi alternativa da budem prevarena i oštećena nikako nije prihvatljiva.

  20. #20
    zekana avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2012
    Lokacija
    Slavonka u Hercegovini
    Postovi
    932

    Početno

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa Vidi poruku
    boriti se za svoja prava je jedna stvar
    biti ljut ko pas radi jedne pišljive kave je nesto sasvim drugo

    uljetati negdje ko furija, vikati, prijetiti....
    to nije borba za svoja prava, već maltretiranje
    Prvo: Bila sam ljuta kao pas jer je gospodična još i facu napravila, kao ono: Pa šta hoćeš ti?! A ponavljam, ja sam osoba koja ono što ne valja vrati. Inače to bude s moje strane hladno, a vjerovatno se ljute (po običaju) oni kojima se neispravna stvar vraća, hehe!

    Drugo potpisujem. Slažem se u potpunosti da onaj koji urliče i prijeti nije normalan i da maltretira druge. Takvi samo istresaju svoje frustracije gdje ne treba. Znaš svoja prava i tražiš svoja prava kao kupac. Eh, a ako ne ide lijepo... Postoje određeni organi koji će riješiti neki veliki problem, ako postoji takav. Ne vrijedi živce trošiti na takve stvari niti je korektno živčaniti na IKOGA.


  21. #21
    bella77 avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2013
    Lokacija
    tu i tamo
    Postovi
    1,478

    Početno

    ja jesam nezgodna. da to je prava rijec. i slazem se sa rijecankom da su ljudi nezadovoljni sa mnogim stvarima u zivotu. ali na njihovu reakciju ih je samo iskustvo poducilo. pa evo najfriskiji slucaj sa hvara... ljudi su navikli da pomoc od sluzbenih vlasti nece dobiti i isli rijesiti problem sami. jest da je to sad ekstreman primjer ali ni za nas sitne ribe nije pravda brza.
    danas je u pitanju 100 kn, sutra 500, prekosutra 1000. gdje je granica ili smo svi netolerantni, samo je pitanje iznosa. ima onaj vic na tu temu...
    mislim, ja cijelo vrijeme pisem o financijskom ostecenju, jer je to ono sto me realno pogodi. to jel netko ima ovakav ili onakav pristup prema ljudima me ne dira sve dok sam ja zadovoljna s realnom transakcijim.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •