@Flopica, pa bas zato se i ja onako cudim i pitam ovo... jer se ne sjecam da je meni to bila neka drama... no doduse ja sam bila u HR (zapravo tada jos YU) sustavu skolovanja.
No ovdje (Italija) oko toga svi rade dramu i big deal. Trebali ste vidjeti koja su to lobiranja bila koga cemo staviti na popis pozeljnih razrednih kolega. .
Pa me bas zato to navelo da pitam i ovdje....

Mene najvise, zaista, brine taj bus. Ako njen frend ne ide jedan dan u skolu, cekat ce bus sama. To me brine.
Jer ovdje su djeca puno nesamostalnija po tom pitanju - u ovim nizim 1-5 razredima je pravilo da dijete doceka punoljetna osoba pred skolom i pred skolskim busom, skolski sustav ih ne odgaja tako da budu samostalni. Doslovce su se jos do prije 2 tjedna morali voditi za ruku kad bi isli u dvoranu na tjelesni. :/
Roditelji/bake i djedovi/dadilje su im nosile ruksake do ulaznih vrata skole.:/
Kisobrani su bili oduzimani "da ne bi smetali" i ponovo su ih nosili pred skolu na kraj nastave roditelji/bake i djedovi/dadilje. Ispada da ne znaju sto bi da izadju iz skole, a pada kisa. :/

A onda dodje rujan, 'prima media', i sut u guz, snadji se sine. :/
Pa mislim, da su im barem tu zadnju godinu dali odredjenu dozu autonomije....

Moju sam nekako trenirala kako se kretati u prometu, sto ako joj netko pridje dok ceka bus, itd., znam da ZNA sto treba napraviti - pa me je svejedno strah.
A ne mogu i ne zelim ju i dalje pratiti, jer, kada ce onda steci tu samostalnost?

Osobno sam vec od 1. razreda OS isla sama pjeske u skolu i natrag (nekih 10 min. u jednom smjeru), ponekad s grupicom frendica, a ponekad i sama (ako sam morala u muzicku direktno iz skole i sl.). Po mene su dolazili kad bih bila u drugoj smjeni, ili navecer kad bi pao mrak u muzicku skolu, ali bila sam puno samostalnija.
Ovdje je odgoj jednostavno drukciji, vise "uz suknju".


A sto se tice skole, prosli tjedan smo dobili svjedodzbe talijanskog 5. razreda i uz njih EU certifikat o kompetencijama koji se daje na kraju zavrsenog svakog pojedinog ciklusa skolovanja.
E. ima sve odlicne ocjene, najbolja i jedina u razredu, certifikat kompetencija joj je sve A (advanced, ponovo najvisa ocjena), i usto je s maksimalnim brojem bodova polozila Cambridge Young Learners ispit (koji nije bio obvezan, ticerica je davala dozvolu tko je za ispit spreman, i iz njenog razreda ih je islo 6).

Nabrzinu popricano s njenom nastavnicom iz talijanskog kad je dijelila svjedodzbe, kaze da samo nastavi kao i dosad s radnim navikama i da ce sve biti OK.

Vidjet cemo, jer imam dojam da je ovdje to ipak velika promjena, u HR je taj prijelaz, vjerujem, nekako blazi.

Kao pripremu za 'scuole medie', cijeli razred je dobio: popis lektire, knjige iz engleskog za ljetnu zadacu (to je vec zavrsila), i preporuku da se ponovi pojedino gradivo iz matematike i zemljopisa (imali smo promjenu nastavnice, pa pojedine dijelove gradiva nisu obradili detaljno).

Bila sam kod sekretarice nove skole dati dva imena potencijalnih razrednih kolega, i sad cekamo popis profesora i ucenika po razredima i popis knjiga za 1.razred (U HR bi to bio sesti razred).

Njeni planovi za 1. razred "scuole medie" su u ovom trenutku aktivni: planira ici na napredni engleski i dodatni njemacki (sada dobijaju i njemacki - ne moze se birati jezik), likovni i jos jednu ili dvije radionice, ako budu ponudjene i u novoj sk.godini. Usto ce u redovnoj baletnoj skoli imati nastavu 4x tjedno...Zanima me kako ce sve to uskladiti, a da joj ostane vremena i za odmor, igru, druzenja....