Ekoi, počela si nadobudno pa te jedan mail spustio. Jesi li se za početak informirala o Vijeću roditelja, svojim pravima, djelokrugu rada Vijeća itd.? Čisto da znaš koji ti je prostor rada i reakcija.

Nisam (još) u temi školstva, ali za početak na tvome mjestu bih proučila što kaže Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Tu ti nije važan samo članak 137. koji govori o Vijeću roditelja, već cijeli Zakon jer Vijeće ima dosta širok djelokrug rada.

Onda bih pročitala Statut škole, tamo se neke stvari preciznije definiraju pa i samo Vijeće.

Ima li vaše Vijeće Pravilnik o svome radu? Unutra bi trebale biti informacije o načinu rada samoga Vijeća, o sazivanju sjednica, predlaganju dnevnoga reda itd.

To si pročitaj, podcrtaj važne stvari i pokušaj shvatiti koji ti je prostor djelovanja, a svoj način svakako prilagodi tim dokumentima - drži se onoga što piše, pozivaj se na ono što piše. Nađi si istomišljenike...biraj bitke. Polako.

...

Ukratko

Što je Vijeće roditelja?

Vijeće roditelja je tijelo u kojem sudjeluju roditelji učenika škole. Ustrojava se na početku školske godine, kada roditelji učenika svakog razrednog odjela biraju između sebe svog predstavnika. Vijeće roditelja bira između sebe predsjednika i zamjenika predsjednika. Također, Vijeće roditelja predlaže svog člana u Školski odbor.
Vijeće roditelja osniva se u svakoj školi, prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08), a u cilju ostvarivanja zadaća školstva i povezivanja škole s društvenom sredinom. Vijeće roditelja surađuje s tijelima škole, surađuje s Vijećem učenika, surađuje s drugim institucijama izvan škole u pitanjima odgoja i obrazovanja te zaštite zdravlja učenika. Način rada i djelokrug Vijeća roditelja uređuje se Statutom škole.

Čime se bavi Vijeće roditelja?

Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima značajnim za život i rad škole, te daje mišljenje i prijedloge u svezi:

s prijedlogom školskog kurikuluma i godišnjeg plana i programa rada škole;
s radnim vremenom škole, početkom i završetkom nastave te drugim oblicima odgojno-obrazovnog rada;
s organizacijom izleta, ekskurzija, športskih natjecanja i kulturnih manifestacija, s osnivanjem i djelatnosti učeničkih zadruga te sudjelovanju učenika u njihovom radu;
s vladanjem i ponašanjem učenika u školi i izvan nje;
s pritužbama na obrazovni rad, na unapređenje obrazovnog rada, o uspjehu učenika u obrazovnom radu, izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima;
o socijalno-ekonomskom položaju učenika i pružanjem odgovarajuće pomoći.