i kaj su klinci rekli kaj je bilo na hrv?
Kako s kojim rezultatima?
Pa zna se koje gradivo se ispituje, koja pitanja pokrivaju koje gradivo pa se lako može vidjeti za svakog učenika i za cijelu populaciju ucenika koje gradivo je dobro svladano koje nije itd.
Plus naravno prosjecni rezultati i usporedbe na nivou škola, županija itd.
Naravno može se onda i raditi usporedba ocjena iz tog predmeta i i rezultata, pa usporedivoat ocjena po školi, nastavnika itd.
Jako puno se tu može saznati samo je pitanje što će nam htjet objaviti i što će s njima napraviti. Za prvi korak. Što će kasnije biti - vjerojatno utjecaj na upis u srednje. Napokon.
Ja moram priznat da ja jesam za malu maturu u kombinaciji tih rezultata i ocjena.Tako je pravednije i transparentnije.
A maknut te sulude prijemne,par komada u par dana i još iz istog predmeta nidje veze.
Sirius, žao mi je suosjećam. Baš ste u specifićnoj i izazovnoj situaciji.
Ma reci djetetu nek pročita 10ak pitanja (ili koliko joj se već da), na njih odgovori i ne muči se dalje dok ne osmisle testiranje i za djecu s odredjenim poteškoćama. Ima stresa i ovako napretek, ne treba joj sad i to.
Moja kaže da je bilo zabavno jučer na hrvatskom. Najteže joj je bilo otvoriti vrećicu u kojoj su testovi![]()
Kako sam i pretpostavljala najteži dio je bilo čitanje obavijesnoga teksta.
Kaže moja kćer: Mama svi odgovori na pitanje su izgledali kao da su točni, samo moraš odlučit koji je najvažniji podatak iz teksta i to je baš zeznuto.
Za pisanje sastava su imali temu nešto o doručku i morali su napisat minimalno 200 riječi. Kaže da je napisala nešto malo preko 200 i dosta joj...(ahahahahaa)
Prijateljica iz drugog grada kaže da su djeca u velikom postotku predala prazne ispite.
Moja se nije ništa pripremala. Ne treba se pripremat niti za upis jer neće ići u "elitne zagrebačke" gimnazije.
Mi smo roditelji štreberi i bivši učenici MIOC-a i podržavamo svoje dijete...hahahahaa
Ja prvi put čujem da ih neće ispitivat 3 tj, baš ću pitat.
Kad svi pišu iz pozicije svog djeteta, kod nas je ovako: dijete oslobodjeno nastave prošlu sri, išlo na dva župan.natjecanja (jedno u čet,drugo u pet), u sub išlo na prvenstvo RH u atletici.
U pon opet bez nastave zbog nac. ispita.
Odradjeni nacionalni iz hrv i sad slijede nadoknade gradiva od prošlog tjedna i onda opet sutra nacionalni iz eng, pa u pet iz matem.
A paralelno se ima koliko shvaćam skraćena nastava + nacionalni ispiti, dakle nadoknada gradiva čeka do vikenda.
Ovo pišem samo da ukažem da je tajming nac. ispita vis a vis župan.natjecanja loše odabran.
Moje dijete se ne žali, ali ja da
Ako se u školstvu treba mislit na sve a onda treba i na djecu natjecatelje kojima se te iste škole koriste za promociju, a zauzvat ...
Last edited by Lili75; 14.03.2023 at 11:16.
kod nas su navalili na klince cijeli drugi mjesec do sad, samo testovi i ispitivanja zbog nacionalnih, to nam je bilo stresnije nego ovo sad
sad sljedeća tjedna nema ispitivanja niti testova, mogu se javiti sami ako žele nešto odgovarati, tako je dogovoreno na nivou škole
Moja danas piše test iz matise, navodno je preporuka da ne pišu na dan ispita a ne tri tjedna uopće.
E onda mi tek tajming izgleda sulud jer će nakon 3 tjedna svi navalit s ispitima, a oni koji su ispada "nedajBože" prošli na državna natjecanja i/ili imaju prijemne za upis u gimnaziju, neka izvole sve troje istodobno odrađivat i pripremat.
Bit će divota travanj i svibanj, ludilo brale...
Sinu će bit bolje za 2 godine, on će onda pisat samo malu maturu, neće imat prijemne. ako sve bude išlo prema planu i programu.
Edit: odgovarala jeleni i Willow.
Last edited by Lili75; 14.03.2023 at 12:18.
moj si je već uspio pokvariti ocjene jer su pisali sve iz jednog predmeta testove u zadnjih mjesec dana
valjda će ih malo poštedjeti nakon nacionalnih, barem se ja nadam
evo što kaže filipović HRT: Filipović: Projekt nacionalih ispita za osmaše koštat će oko 3,5 milijuna eura
"Dodao je da će već ove godine provedbom nacionalnih ispita u svih 878 osnovnih škola stvoriti realne provedbene i operativne pretpostavke da će se nacionalni ispiti moći u doglednoj budućnosti, kad to obrazovna politika odluči, primijeniti kao jedan od kriterija za upise u srednje škole."
Ima se -moze se.
Jer prioriteti.
Jednosmjenska nastava i obevezna predskola cijelu skolsku godinu ( ne bi li imali dovoljno godina obrazovanja kao ostale zemlje u Evropi i ne bi li djeca koja nisu ukljucena u vrtice imala bolje sanse)- nula bodova.
100€ po uceniku godišnje pokriva cjelodnevnu nastavu ili obavezno 1 predškolsku godinu?
Mislim da ipak ne.
I da, objektivno vrednovanje znanja i ujednacenost kriterija je prioritet svakog školskog sustava. Svakog.
Last edited by sillyme; 14.03.2023 at 14:07.
Ali svakako donosi vise koristi. Posebno za djecu koja imaju manje stimulativnu okolinu. Dugorocno onda i za drustvo u kojem zive jer je raniji start i izjednacavanje mogucnosti garancija skolskog uspjeha i kasnijeg uspjeha na trzistu rada.
Ali to ne treba testirati. Brojne studije postoje o tome. I preporuke. Ali nama su i dalje najvaznija testiranja u sustavu.
Ali bas lijepo od gospodina Filipovica iz centra da misli na nas roditelje pa cemo nakon nacionalnih ispita odmah znati u koju srednju da upisemo dijete .jer smo do sad zivjeli u potpunim neznanju o sposobnostima i interesima svoje djece.![]()
Postoje studije i o obaveznoj predškolskog godini i o cjelodnevnoj nastavi. Ali to zahtjeva veliko i dugogodisnje ulaganje (pogotovo ovo drugo) a s druge strane ne rješava postojeći problem potpuno neujednacenog i neusporedivog vrednovanja znanja u školskom sustavu.
Zbog čega jedno isključuje drugo? Zato što nema novaca ili traje dugo prvo ne treba popravljati ovo drugo? Meni se pak čini sasvim racionalno da se ide popravljati ovaj problem koji ne zahtjeva neka visoka ulaganja, više košta obavezni 2-dnevni odlazak u Vukovar za sve osmase, ako se ima za to ima se i za nacionalne ispite. Ili čemu natjecanja za odlične kad ima toliko depriviranih koji se muče s osnovama. Sigurna sam da romske djece ima više nego natjecatelja na županijskim i državnim natjecanjima. Koja isto koštaju. Treba li to ukinuti jer su prioritet Romska djeca? Ili bi ipak trebalo naći novaca za oboje?
Na papiru koji smo mi dobili piše: "Potičemo i preporučamo svim učenicima osmih razreda da pristupe pisanju ispita."
Dakle, ispiti nisu obvezni i ja, da imam dijete kao sirius, ne bih ga poslala na sve testove, ili pak na niti jedan.
Također piše: Učenici koji se školuju uz individualizirane postupke ili uz prilagodbu sadržaja pisat će ispite uz prilagodbu ispitne tehnologije i/ili s prilagođenim sadržajem. Učenici koji se školuju na jeziku i pismu nacionalnih manjina pisat će ispite na jeziku i pismu nacionalne manjine.
Ako ni tako dijete ne može pisati ispit, ne pošalješ ga u školu i gotovo.
Što je cilj ovog vrednovanja? Upisi u srednju školu?
Meni to osobno nije problem. U skoli sam najavila da ce dijete ici ako ce zeljeti i ne bude joj prenaporno.
Sto se tice prilagodbe ispitne tehnilogije koja se svodi na to da djeca sa IP ili PP budu izdvojena u posebnu prostoriju.
Razlog tome je da mogu produziti vrijeme pissnja za 50% nakon 90 minuta. Bas me zanima cija je to fenimenalna ideja i kako mogu misliti da ce djeca sa poteskocama pisati koncentrirano nesto ( potpuni jednako po sadrzaju/kolicini/formi kao ostali 90 minuta , a onda jos malo ako treba.
Moja ljutnja je usmjerena na potpunu neosjetljivost sustava koje su potrebe nekoga sa poteskocom ucenja . Ispiti samo pokazuju da u sustavu ne postoji ni blizu pojam-jednake mogucnosti.
Da ne bi bilo da se samo na forumu ljutim dopisujem se detaljno sa Centrom za vanjjsko vrednivanje, njegovom podruznicom za prilagodbu ispitne tehnologije. Ali cini.mi se da su me stavili na blok nakon mog zadnjeg detaljnig maila.![]()
Eto, tu pokusavaju objasniti sto je cilj. Ali nisam bas shvatila.
#adhd
https://magazin.hrt.hr/mladi/filipov...jzj2taMBA5MKCM
Ako je ovo cilj
Škole će ih koristiti, na temelju analize učeničkih postignuća, kako bi znale što treba popraviti u načinu rada. Koristit će i nacionalnoj politici u smislu novih nacionalnih programa, eventualne revizije kurikula i svega onoga što bi trebalo pridonijeti unapređenju sustava odgoja i obrazovanja
Podržavam. Ne samo da školama koristi nego da postoji vanjsko vrednovanje ali za škole. Samo taj cilj se ne može ostvariti u jednoj godini, nego bi bile potrebne godine praćenja.
Ali svaki put kad se nešto počne uvijek su isti protuargumenti - čemu to, sad to ovoj djeci ništa ne znači, oni od toga nemaju koristi itd. Svi bi rješenje iz 0 do 100% u jednom koraku. A to tako ne ide... negdje se mora početi.
tu ima još informacija koga zanima
Sutra kreću nacionalni ispiti za 40 tisuća osmaša: Izdvojili smo pet stvari koje morate znati o tome (srednja.hr)
Evo na linku je Vodic kroz sadrzaj i strukturu NI 8 razred pa ko ima vremena neka lista:
https://www.ncvvo.hr/wp-content/uplo...NI-finale1.pdf
Evo i za 4 razred:
https://www.ncvvo.hr/wp-content/uplo...ovne-skole.pdf
Bok! Imam par pitanja u vezi XVI. i II. gimnazije pa ako ce neko dat par informacija bila bi jako zahvalna! Znaci kakve su opcenito skole i koliko je tesko, kakvi su profesori..? I nade li se vremena za druzenje ako upisem neku od ovih skola?
ne znam jel netko pogledao ove zadatke iz matematike ? recimo 1. zadatak jel to namjerno greška u pitanju??
Misliš ovo za osmaše, na strani 22? Tko zna....
Možda je tipfeler
Zadatak se odnosi na racionalne brojeve, nijedno od ponuđenih rješenja ne odgovara postavljenom zadatku, ni kad se u zagradi stavi da je zbrajanje
5/8(2/3-1/4)=?
Vele da je rješenje 3/2
Da bi bilo 3/2, umjesto 5/8 trebalo bi pisati 18/5 ak sam dobro vidjela
Last edited by Francesca85; 15.03.2023 at 12:38.
vjerojatno je ipak trebalo pisati Prvi dio : drugi dio, onda je rj 3/2, NADAM SE da ipak nisu bili neprovjereni zadatci kojih masu zna biti po knjigama
Tipfeler očito, izostavljen je znak za dijeljenje pa se podrazumijevalo množenje
U pravu siako se stavi 5/8 : (2/3-1/4) rješenje je 3/2
Last edited by Francesca85; 15.03.2023 at 13:23.
piše li gdje budu li javna pitanja, bar kad prođe sve to
e upravo to, neko se trudi, iako to se riješi u minutu i pol, ali ??????? na glavi kud i kamo
Pa taj zadatak nitko nije dobio na stol za riješiti jer su to primjeri kakvi će bit zadaci. Nadajmo se da na testu će bit bez grešaka.
Sillyme kažem ti da su prošli tjedan na županijskom natjecanju iz jednog stem predmeta imali greške u testu, pa ne bi me uopće čudilo da ih bude i u nac. ispitu.
ali bez obzira kakvi su zadaci na NI, koje vide samo klinci i učitelji, ovo javno mogu vidjeti svi, pa što reć da ni toliko malo nije točno zadano, ili bar iz ovog zadatka ako je ok, da su stavili pravi odgovor, ili da nijedan nije pravi odgovor
Last edited by jelena.O; 15.03.2023 at 20:44.
Moj osmaš je danas nakon NI iz engleskog jezika imao još 3 regularna školska sata (zemljopis, kemiju i matematiku). Nije se ništa pripremala za engleski j. i rekla je da je bilo lakše od hrvatskog. Vidno je bila mentalno umorna nakon nastave i nekako mislim da nije dobra ideja da u jednom danu nakon nacionalnog ispita imaju dalje normalnu nastavu... kako bi tek bilo da se morala pripremat za NI ne mogu niti zamislit taj stres... U ponedjeljak kad je bio NI iz hrvatskog jezika nije bilo u rasporedu ništa osim tog ispita, a vidim sad u rasporedu za dalje da to više neće biti tako...
Imaju li vaši osmaši u danu kad je NI poslije normalnu nastavu?
isto kao kod vas, nisu imali nakon hrvatskog jer je ispit trajao 4 sata, ove ostale dane imaju normalno nastavu nakon što završe ispit
s tim da su naši samo prva smjena pa će im to biti većinom 3 sata, da idu i popodne bilo bi im stvarno previše taj dan
strane jezike obično puno bolje napišu od hrvatskog i na maturi, očito im je hrvatski svima boljka danas![]()