Cubana, pa normalno, i na mom faksu ih je bilo mnoštvo, ogorman postotak izravno upisanih. Ali nisu svi. Ne mogu bit svi, možda 3%. A to im je ciljani faks uglavnom.
Cubana, pa normalno, i na mom faksu ih je bilo mnoštvo, ogorman postotak izravno upisanih. Ali nisu svi. Ne mogu bit svi, možda 3%. A to im je ciljani faks uglavnom.
Medicinska, zubni tehničar (ili kako već), farmaceutski tehničar...
su isto trenutno prespektivnije od nekih fakulteta
Iz mog razreda (30 ucenika), moje strukovne skole, medicinu su upisale 4 djevojke. Tri su je zavrsile i rade sa svojim specijalizacijama koje su takoder u meduvremenu zavrsile. Jedna se prebacila na biokemiju. Još njih 15 iz razreda je upisalo i zavrsilo vise (3 godine) srodne skole i svi su redom diplomirali, te rade u struci. ostali koji nisu išli ili nisu zavrsili fakultet u velikom postotku rade u struci. Mozda njih 5 ne radi u struci (ili ne radi uopce) svojim izborom.
Tako i iz moje (provincijske, jezične) gimnazije, ima liječnica, zubarki, inženjera i inženjerki, pa profesora, nastavnika, ekonomista....mislim da su baš svi diplomirali i većina radi.
Iz moje 4 godisnje strukovne svi su upisali fakultet koji su zeljeli, 90% ih je zavrsilo, svi rade. Svi u svojim strukama, 4ero im vlastite firme koje uspjesnobposluju. Pola nas je otislo u drustvenjake iz izrazito prirodnjacke skole.
Možda je, a možda i nije.
Ali, svi oni koje znam da su to upisali, nije im to bio prvi izbor.
Već kad nisu uspjeli u onom što su htjeli, onda su upisivali za kuhare, konobare, slastičare...
Zašto nitko neće u krovopokrivaće, vozače... ?
To su u mojoj županiji deficitarna zanimanja, automatski se dobije stipendija, besplatni liječnički, kasnije posao i svejedno neće djeca u vozače.
Zašto?
Ja ću samo poželjeti Tanči puno zdravlja njoj i mužu da vide kćer kako diplomira.
Moja osobna dilema je koliko dijete usmjeravati, navoditi (ne naravno prisiliti) u nešto što mi procijenimo kao dobro ili pustiti dijete da samo bira bez ijednog savjeta sa strane
I ja imam istu dilemu. Navoditi ili pustiti da samo pronadje svoj put.
Kolegica inzenjerka, muz inzenjer, a sin je upisao i zavrsio drvnotehnicku srednju. Sad je sretan i zadovoljan stolar koji obozava svoj posao. Sigurna sam da ce jednog dana otvoriti svoju firmu, zaposliti nekoliko ljudi i mozda financijski bolje proci od doktora.
S druge strane, prijatelj mi je zavrsio famoznu V. gimnaziju s 5 a kasnije nije zavrsio ekonomski fakultet. Sad radi lose placen i dosadan posao. Tak da petice nisu nuzan uvjet za uspjeh i srecu u zivotu.
Last edited by kajsa; 25.06.2016 at 22:47.
Ja ne znam za krovopokrivaće,ali recimo u mom kraju je zanatska škola zidarije, instalacija.... većinom u moje doba su se tamo upisivali lošiji đaci, ali znam njih par godinu starijih od mene i moja generacija kojima je to bio prvi izbor, i sada su jako uspješni u svom poslu.
Zavisi kakvo dijete imas.
Ako dijete ima neku jasnu i ostvarivu ideju sto dalje koja odgovara njegovom karakteru i mogucnostima tu se nema potrebe intervenirati i usmjeravati.
Ako imas dijete bez jasne ideje i ogranicenih mogucnosti ( ocjene, zdravstveno stanje , obiteljske financije...) tada trebas uletiti sa idejama i savjetovanjem.
Vjerujem da je dijelom zbog stigme koja prati obrtničke škole, a dijelom zbog toga što je teško, puno teže od gimnazije.
Sjećam se sebe i bratića, vršnjaci samo i on je uposao obrtničku, a ja PM gimnaziju. On je već s 14 god ima 2 dana škole, 1 dan radioničkih vježbi u školi i 3 dana naukovanja gdje bi se naradio ko konj i došao doma tek oko 5 mrtav umoran. Isto je bilo i ljeti, ja bih radila ako bih htijela, on je morao odraditi cijelo ljeto. Danas je uspješan automehaničar i ima svoj obrt.
Ja sam prvo upisala društveni faks i onda se prebacila na tehnički. Da sam ostala na društvenom vjerojatno bih bila nezaposlena ili radila za male novnce kao i večina mojih bivih kolega.
Tako da nije sve tako jednostavno.
ako moje dijete nastavi ovako, ona će imati uvjete za MIOC ili V
ali ja joj ih ne bih savjetovala, ako će uz gimnaziju upisati i srednju glazbenu školu koja traži svoje
ne želim da mi dijete bude preopterećeno
ima i drugih odličnih gimnazija
i potpuno se slažem da se i iz strukovnih škola može upisati i završiti fakultet (imam primjere u užoj obitelji)
i znam primjere gdje se nakon MIOC-a nije završio nikakav fakultet, a u tom slučaju bi bilo bolje da se završila strukovna škola gdje postoji šansa za posao
Bitno je da dijete nešto voli i da smo racionalni u prosudbi sposobnosti. Jer ako se čovjek istroši, ništa od dugoročnog obrazovanja.
ovo je najvažnije od svega, stalno joj ponavljam da izabere ono što će joj se najviše sviđati
ali kako rekoh, mislim da ima odličnih škola i ne treba inzistirati na najzahtjevnijima
jer će netko nakon strukovne škole završiti FER i dobiti sjajno plaćen posao u struci, a netko nakon završene V. gimnazije ili MIOC-a može ne upisati/završiti fakultet
sve je to jako individualno i nema garancija
Evo prigodnog članka o strukturi brucoša
http://m.srednja.hr/Matura/Vijesti/E...e-strukovnjaci
skroz potpisujem sirius. ja iz riječke perspektive :D dok vas čitam, stalno se dvoumim jel pretjerujete il stvarno u zg ako imaš dvije četvorke u sedmom i osmom razredu svijet propada
ja sam svoje vodila na nagradno putovanje u veneciju/gardalan/caneva park/veronu, jučer se vratili i zabavili se ko nikad, jer su oboje prošli s pet. odličan uspjeh. a jel to 4,5 il 5,0 tako svejedno. iz perspektive budućnosti. j je u sedmom imao tri četvorke, ove godine jednu, nešto je navukao dvije četvorke u zadnji čas na peticu. u sedmom nije ni pokušavao. ni na kraj pameti mi nije bilo ni pitat ga zašto nije :D
suludo je tako postavljati stvari da je sve propalo ako ne upišu najprestižnije gimnazije. skroz suludo. jedino di mi ima logike je da su neki lumeni u matematici, imaju četvorku iz likovnog i užasno su nesretni jer ne mogu upisati mioc. ajd, to bih još razumjela. al ovako mi nije jasno. al ovako...ne kužim![]()
a i danas stvarno ima i tih strukovnih škola skroz ok, četverogodišnjih, gdje mogu poslije i na faks. a u njih upadaju i sa šta ja znam, 60 bodova.
nema mjesta da ih opterećujete s crnom budućnosti. jednostavno - nema mjesta.
a sad, kako ih natjerati da imaju radne navike, da uče, a ne da se zahebavaju, to ne znam. taj dio nisam uspjela s j jer mu je sve išlo lako i bez muke. :D kad mu se može :D
Last edited by cvijeta73; 26.06.2016 at 14:00.
A koliko ih potičete u odabiru određene škole, koliko uopće hoće saslušati što im imate za reći ? Ja vidim sad kod svoje da su im razmišljanja u smjeru da ne bi jako tešku školu. Jasno je meni da ona čuje priče kako u nekima treba puno učiti. I naravno iz njene perspektive to joj ne zvuči privlačno. Osnovna joj je lagana i malo troši vremena na nju a rezultati su odlični. I vidi se da ima potencijala za "najteže " gimnazije.
Sad ću ja obratno, zavidim vama iz manjih sredina i jednoj gimnaziji![]()
nemoj tako, nije baš jedna :D
prva riječka, gam, sušačka, opatijska, salezijanska.
a gle, ja mislim da i kad ne utječeš, utječeš :D
ja sam završila gam matematičku, i stalno ga zahebavam da su sve ostale bezveze :D
procjenjujući njegove sposobnosti koje su upravo ovakve kakve si ti opisala, lagana osnovna na koju troši malo vremena, a rezultati odlični, hbg, prirodan izbor je gimnazija. GAM :D matematička :D
imao je ideja za sportsku i da je baš upilao, a šta bih nego mu pustila odabir. al ja to po svom, onako na mala vrata, da, potičem suptilno :D ma daaaj, pa nećeš se morati ubiti od učenja ako nemaš ambiciju prolaziti s pet, nekakav prosjek 3,8 peace of cake :D ma daaaj, šta ti je neš ti škole, sve je to za prosječnu djecu koja i izlaze i bave se sportom i sve, ako su ona dva veslača uspjela medicinu završit, bome možeš i ti taj tvoj nogomet i gimnaziju.
važno mi je da ta granica poticanja bude toliko neprimjetna da ima osjećaj - sam pao sam se ubio, ako krene u krivo :D
i tako, sutra kreće, još uvijek nije siguran šta će staviti kao prvi odabir, vidjeti ćemo.
Cvijeta, nisam vidjela tvoj post dok sam pisala svojZapravo sam se nadovezala na krumpin post.
No vidim da imamo slične metode
Last edited by larmama; 26.06.2016 at 15:14.
E tu ide jedan mali koji igra s j. Sad, jel se preserava il govori istinu ne znam, al ono sto on prica o toj skoli je prestrasno.
cvijeto, daj još malo suptilno usmjeravaj, za GAM, naravno, da poslije roditeljskog mozemo na kavu.
mene je strah te lakoće s kojom je ostvarivao sve do sada 5,0. taj radnih navika nema, ali baš nikakvih. dobro, napiše zadaće, ispuni radne bilježnice ako treba, ali učenje ...0 bodova.
tako je došao pred kraj ove godine i rekao da bi morao odgovarati jedan predmet za 5, ali da neće jer mu se neda, tko će sjesti i ponoviti. ja sam se lomila u sebi, da kažem, ok, tvoja briga, nikad nisam znala ni što ni kada pišeš ni što ni kada odgovaraš, pa ne moram ni sada.
ALI onda sam se uplašila da mi dijete prihvati liniju manjeg otpora kao model ponašanja u životu. i rekla sam mu da mora odgovarati za 5. bio je u čudu, "jel ti čuješ sebe što pričaš?" kaže on meni. "jako dobro", kažem ja njemu. moraš odgovarati, svejedno je imaš li na kraju 5,4,3,2 ili završiš na produžnoj nastavi, ja ne želim da budeš onaj koji odustaje prije nego pokuša. to rade luzeri. ti odgovaraj, ponavljao ili ne, svejedno mi je.
odgovarao je i dobio 5 na kraju, što nisam ni sumnjala. nije to bilo meni bitno, mene je taj njegov pristup iznenadio.
Ako redovito pise zadace i ispunjava radne biljeznice tada to jesu - radne navike.
Ne vidim razlog zasto bi uz to i ucio kada dovoljno nauci na satu i ispunjavajuci obaveze, te uz takav nacin ima sa lakocom 5,0.
ok, ovaj monolog sa linojom manjeg otpora mi je jasan, i slazem se.
Ali mi nije jasna potreba da se nesto postize mukom, ako to nije potrebno.
ma kažem ti, to je iz usta 16-godišnjaka :D al ono, da roditelji koji plaćaju, sve i diktiraju. od ocjena pa nadalje.
rjecanka, vidjet ćemo. za sad ipak vodi opća :D
Last edited by cvijeta73; 26.06.2016 at 21:00.
Baš sam si i ja mislila da je na neki način lakše u manjoj sredini. Uostalom, i sama sam iz jedne takve i nije bilo puno mogućnosti. Biraš između onoga što se nudi. U većim gradovima je veći izbor aliiii i puno veća konkurencija.
Inače, ja sam mislila da će moj mlađi u neku opću gimnaziju, doslovce bilo koju, recimo najbližu, ali on je odabrao nešto po svojoj volji. Meni se čini da bi se njegov odabir mogao u nekim segmentima pokazati težim, ali nema veze. Bumo vidli.
Uostalom, razumijem ga. Ja sam išla u mat.smjer šuvarice ne zato jer me netko gurao nego zato jer sam to htjela. Lijepo mi je tata rekao da ću se tamo naraditi, a tako je i bilo. Isto je bilo i sa studijem. Odabrala sam ono što je i moj tata 25 godina ranije završio. Nije me mogao uvjeriti da to za mene nije najbolji odabir i da bar razmislim o drugim mogućnostima. Nisam slušala ni s 14 ni s 18 godina. Nikad nisam slušala i uvijek sam radila po svojem. Sad moj mlađi sin radi doslovce isto. I što reći? Znam kako će mu biti, svakako teže nego si misli, ali kaj sad?? Nek mu je sa srećom.
ja baš nisam primjetila da je netko napisao da je tragedija i kraj smislenog života ako se ne upišu XV ili V
ali ako dijete želi ići u te dvije gimnazije i ima dovoljno dobre radne navike (toga se ja bojim) i kapaciteta za njih, mislim da je stvarno nepravedno da mu se na tom putu ispriječi četvorka iz tehničkog ili tjelesnog
ne kažem da je tragedija, ali je nepravedno
i malo me smeta što oni, čija se djeca žele upisati u te gimnazije, tu proglašavaju nekim elitistima ili goničima robova
zašto bi se netko trebao sramiti svojih sposobnosti ili ambicija?
ne govorim o roditeljskim ambicijama i željama
već dječjim
kao da se ja, čije je dijete poprilični antitalent za sport, čudim prijateljici što je bila blago razočarana, što je njeno, super talentirano za sport dijete, nije uspjelo postati državnim prvakom u sportu kojim se bavi
a dijete stvarno to voli
ne voli, obožava, i grize i trenira i imalo je poprilične šanse da postane prvak
ali nije
i sad da ja njoj kažem, aj što ti ima bit žao, neće svijet propasti
neće život stati
neće, ali zašto da netko ne iskoristi svoje potencijale?
ponavljam, ako je to njegova, a ne roditeljska želja
Ja mislim da roditelji više kompliciraju nego je potrebno
I sama sam iz provincijske matematičke gimnazije, SVI osim jedne cure (rano se udala i rodila) su završili fakultete (bilo nas je preko 34-36).
Bez problema sam upisala "nematematički" fakultet koji je jako teško upisati.
MM je išao u MIOC, iz njegove generacije MIOC-a ih je puno koji nisu završili faks pa sad u usporedbi s mojom gimanzijom ti se misli
Pretjerujete s te dvije gimnazije a opet da mi dijete ima uvjete (a vjerujem da hoće ako je na mamu i tatu) vjerujem da bih je usmjeravala upravo na MIOC.
Glede u svezi nemioca i mioca, stvari su u moje vrijeme bile ovakve (vrijeme radnje 1980/81): Hrpa ljudi je došla iz raznih mjesta, a na faksu su iz matematike jako dobro kotirali ljudi iz riječkih gimnazija, pa tek onda zagrebački mioc, pa provincijski ekvivalenti mioca. I splitski đaci su bili super... Osobno, prve dvije godine sam morala učiti jako malo matematike, puno sam znala iz srednje škole. ALIII na drugim predmetima (fizika, osnove elektrotehnike) najbolji su bili ljudi iz šibenske tehničke škole, a nakon toga iz zagrebačkog Ruđera. Tako da sve ima svoje prednosti i nedostatke. NEMA te škole koja bi učenika u potpunosti mogla pripremiti za studij, a nema ni tog studija, odnosno bilo kakvog obrazovanja koji će nas u potpunosti pripremiti za izazove budućeg radnog mjesta. NEMA. NE_MA. Kraj priče.
* * *
Btw. puno ovisi i o osobi. Sjećam se, ja sam imala biologiju samo u prvom i drugom razredu srednje, a kasnije ništa. Jednom prilikom (već sam bila na sredini studija) netko je u vlaku imao test za upis na veterinu i ja sam ga onak riješila, prihvatljivo dobro jer mi je to bilo lagano i u školi mi je ulazilo u glavu bez napora. Isto, sjećam se da smo pregledavali pitanja s prijemnog na arhitekturu ili građevinu, pa se pojavilo pitanje koja crkva je u prilazu JNA (danas Deželićevom). Ja kokoš provincijska znam da je tamo Sv.Blaž. Eto, takvih se pitanja sjećam. Danas to drugačije izgleda zbog drž.mature, ali čini mi se da je opseg gradiva tu negdje - prije je trebalo znati za prijemne, a sada za maturu. Tako to ide. I teško se možeš na sve pripremiti, jer uvijek negdje ostanu rupe. Bit stvari je samo imati dovoljno široku bazu da za maturu ili prijemni ne moraš početi učiti od nule.
Last edited by Peterlin; 27.06.2016 at 10:39.
aleks, pa da. ako dijete želi. samo, malo je tih koji su si zacrtali u šestom razredu - e ja bi baš mioc i petu
ako je kao ovaj tvoj sportski primjer, da grize, uči, šta ja znam, ide na natjecanja, a sve sa željom da upiše mioc, i samo mioc, onda je nepravedno, slažem se.
ako pojma nema što će, ide im sve podjednako, i matematika i povijest, onda ne vidim razlog čemu uzrujavanje u šestom/sedmom razredu radi četvorke iz tehničkog, koja ruši jedan bod.![]()
Last edited by cvijeta73; 27.06.2016 at 11:15.
Ali takvih ima...
Moje sinove je zakvačila promjena pravila - do pred koju godinu bodovao se uspjeh iz sedmog i osmog razreda, a od petog i šestog samo prosjek. To su promijenili kad je moj L. bio u šestom, a E. u petom razredu. Uveli su bodovanje za sve ocjene iz viših razreda dok su neki već bili u tom loncu, nisu to uveli za djecu koja se tek upisuju u peti razred kako bi bilo korektno.
Pisala sam nekoliko prigovora MZOŠ-u da nije u redu mijenjati pravila usred utakmice, upravo zato jer su naudili ovakvoj djeci koja su možda namjeravala u neku od dvije navedene škole, a sad to više ne mogu. Bez rezultata. Dogodilo se nije ništa. Zapravo jest - pogoršalo se. Godinu dana kasnije ukinuli su i bodove iz glazbenih i sličnih umjetničkih škola koji su mnogima popravljali prosjek za upis u srednju. Tako sam otkrila da su javne rasprave o NPIP i uvjetima upisa u srednju školu samo fasada. I kad bolje razmislim, nema velike razlike između načina na koji se vodi Hrvatski nogometni savez ili MZOŠ ili država. Sve isto. I nadam se da griješim dušu i da nisu stvari tako crne, ali nisam baš uvjerena u to. Djecu koja imaju niže bodove sigurno isto zakidaju, pogotovo one koji su "negdje oko crte", nije to samo pitanje ove dvije škole. To je samo primjer.
Last edited by Peterlin; 27.06.2016 at 11:50.
moj veli da je upisao škole - valjda zna kaj radi, jer mi kao neroditelji niš ne kontroliramo.
jedino kaj sam pogledala imam li spremljene sve svjedodžbe. I neda mi se proučavati kaj od dokumenata još treba priložiti.
i da, ne pada mu na pamet ponoviti gradivo za prijemni, tak da vjerujem da će ispasti po našem - najbliža škola![]()
i moja je prijavila i već 3 puta promjenila raspored. Do danas smo znali poredak, al danas su se pojavile neke gimnazije koje su "njen odabir". Pustili smo kako želi, bolje da upiše što želi nego da nam poslije prigovara...
XVI je bila prvi odabir, a trenutno je na trećem. Tko zna kaj će biti još ovih dana.
Moj je projavio. Prve tri su ozbiljan izbor, s druge tri se glupira.
Valjda zna sto radi
pa i ako ne zna u 5. i 6. razredu?
i onda mu se u 7. i 8. jako dopadne fizika
i skuži da je to to
da želi u mioc
a neće radi četvorke iz tehničkog, povijesti, tjelesnog
baš sam (slučajno) razgovarala s jednom prof. iz mioca (baš predaje te, miocovskepredmete)
i onda je sama (nisam je navodila) rekla baš tako nešto
zagovarajući prijemni
da izgube potencijalno odlične učenike, radi ocjena iz predmeta koji nemaju veze s matematikom, fizikom
Test godina je tu,pa ce MIOC vidjeti jel sto uspio s prijemnim.
Sada mi je lakse kad vidim da se i drugi "igraju" s izborom skola
Prve tri : skola u koju mu je isla mama, pa skola koju smo mi "preporucili", pa skola u koju mu je isao tata.
Last edited by NanoiBeba; 27.06.2016 at 18:35.
pa cak da je i tako (a je, zivot nije nikad skroz fer) ima i drugih jako dobrih gimnazija sa jakom mametametikom i fizikom kojima ne smeta cetvorka iz likovnog.
Obzirom da je srednja skola priprema takvih ucenika za fakultet sigurno ce ih ako su motivirani i druge gimnazije jednako dobro pripremiti.
za alex
Last edited by sirius; 27.06.2016 at 18:36.
moj je reko da će sutra, i išo van. frend mu je napravio polovicu, ali veli mama mora to danas, jer je ona razrednik 8-ša pa mora i svoje cijelo vrijeme nadgledavati, jedan prijatelj će u mesićevu na njemački
I jos za aleks. Moja je godiste tvoje, i o kojoj god smo gimnaziji pricali jer se stariji upisuje, ona je rekla da oma ne bi.
Ima puno dobrih gimnazija a i dalje mislim da udaljenost kuca-skola, nije los kriterij
Evo zagrebačke elite:
http://srednja.hr/Novosti/Upisi-u-sr...jbolji-ucenici
Moj je skoz elitno dijete. Prijavio je 5 od ovih 10.
I moj 5 od 10 i isto je vani, i uopce se ne uzbudjuje. Ne uzbudjujem se ni ja ali se nadam da bu sve gotovo prije naseg odlaska na more
Jel vidite vec bodove i kako stojite na svakoj listi?
Sent from my iPhone using Tapatalk