jwl riječ o Kl?
Danas bio sastanak u školi, veli raska da su jako dobri, i hvale ih navodno svi profaci
Moj je ok, ima ih par koji su za popravni.
eto malo za nove https://bicikli.hak.hr/obavijesti dobro provjerite je li mora djete ići na kakvi ispit
Ne znam zanima li vas, u razredu mog "prvašića" 12tero djece ima 5,0.
to meni nije jasno
jesu ta djeca toliko pametnija od nas u toj dobi?
u mom razredu, kulturi, prije 30 godina, 4 je učenica završilo razred s odličnim
ni jedna nije bila 5,0
daleko od toga
Zašto bi bila pametnija? Valjda ambicioznija, više uče, više im je stalo do škole.
To je takav razred.
Da ne misliš da se hvalim, moj nije u tih 12
ne znam baš da je to samo ambicija
ja bih rekla da ima nešto i u srozavanju kriterija
isto tako u mojoj osnovnoškolskoj generaciji je jedna jedina djevojčica, od na s dva razreda, bila 5,0
to je nekada bilo ne tako često kao danas, i posebno se vrednovalo
kako sad srozavanje kriterija!? a opće je stajalište da su učenici preopterećeni...
Moja je sestra maturirala osamdesetih u dubrovačkom "miocu", CIJELI njen razred 4. je srednje
prošao s 5 (bar njih pola s 5.0).
S 5.0 bilo je nas nekoliko u razredu kroz cijelu OŠ. U razredu moje velike ima ih petoro od njih 27.
ajoj, za mioc možda možeš reći i ovo i ono, ali da su srozani kriteriji, to sigurno nisu... upravo suprotno
u toj školi je i glazbeni izoštrenih kriterija, o ostalome da ne govorim...
btw, nano, razred moje m. imao je na kraju prvog razreda prosjek 4,87
ne mislim da su pametniji nego što smo mi bili...
istina, neki su puni ambicije i svo vrijeme koje imaju izvan nastave provode u učenju, ali neki baš i ne![]()
Ja sam sigurna da se u MIOC-u ne radi o srozavanju kriterija, dapače, mislim da su kriteriji viši nego nekad.
A po osnovnim školama - ha, tko zna. Najvažniji razlog je, mislim, to što su ocjene postale jako važne radi upisa u srednju školu., i to onda dovodi do toga da se djeca trude imati veće ocjene + nastavnici su im skloni dati višu ocjenu.
Koga je u moje vrijeme bilo briga hoće li imati jednu-dve četvorke? Baš nikoga.
Eto. A moj je skoro isao na popravak iz hrvatskog. Dosta ih i ima popravak. Aleks, to je prava skola i strogi kriteriji, bila i ostala, a ne ovaj njihov mioc :D salim se, salim sea sad ozbiljno, bome u njegovom razredu svega, bas cu ga pitati jel ima 5,0 uopce. Jednom, kad ga vidim
![]()
Ovo je baš nabrijan razred. Moj je ispod razrednog prosjeka, a ima za moj pojam visok prosjek.
U mojoj generaciji je bio ista takav razred. Vecina ih je danas negdje vani
provode li škole evaluaciju rezultata na državnoj maturi i ocjenjivanja kroz četvorogodišnje školovanje?
ne bi li trebalo biti alarmanto ako kod nekog profesora djeca imaju zaključene petice a državnu maturu polože sa trojkama?
također, u sustavu e-dnevnika, zašto nitko ne prati ukoliko se pojavi veliki nesrazmjer između ocjena u osnovnoj i srednjoj školi?
ne znam ništa o zg miocu
kad sam govorila o srozavanju kriterija mislila sam na osnovne škole
možda su i prije u zg miocu bili pol razreda 5.0
ja sam išla u školu, srednju, koja je imala program kulture
kod nas nije bilo 5.0
u istoj škol je bio i program matematičke gimnazije
ne znam, možda su oni bili 5,0
ali ja nisam takve poznavala, one matematičare koje sam ja znala nisu bili 5,0 sigurno
Kod moje kćeri ima koliko čujem 8 djece sa 5.0. Koliko ih je prošlo s pet - ne znam. Kod mene u OŠ nas je možda 5-6 prolazilo s pet, a 5.0 ne znam da je itko imao.
Ali, realno, ja sam odrasla u radničkom naselju. Mnoga djeca koja su išla sa mnom u školu, tj. njihovi roditelji su se tek doselili u grad. Kod mene neka djeca nisu naučila čitati do kraja osnovne škole.
Moja kći definitivno mora učiti više od mene u osnovnoj školi, ne više, nego puno, neusporedivo više. Ja se recimo ne sjećam da sam ikad išta učila iz udžbenika - od nje se očekuje da mora znati svaku riječ iz udžbenika.
Tako da ne znam kako bi tu mogli govoriti o sniženim kriterijima. Ono što jest drugačije je da je škola totalno fokusirana na ocjene i ocjenjivanje, i to je strašno važno.
Posljednje uređivanje od jelena.O : 16.06.2017. at 06:52
Na stranu osnovnoškolski kriteriji (o njima znam već i više nego što bih htjela znati), ali stvarno me zanima kako su se snašli srednjoškolci (odnosno gimnazijalci, imam dojam da su takvi ovdje u većini), kakav je uspjeh na kraju 1. razreda, kako su generalno zadovoljni školama koje su upisali? Dojmovi su vjerojatno drukčiji sada nego nakon prvih mjesec dana...
evo, sad pričam s j - nitko nije prošao s 5,0, 4 ih je prošlo s 5, a većina ih je prošla s 4.
što se tiče dojmova...
društvena strana i opće zadovoljstvo - j je jako zadovoljan.
e sad, evidentno je došlo na naplatu :D prijelaz iz osnovne, gdje niš nije učio, u gimnaziju. gdje je mislio da puno uči, ali to nije bilo dovoljno. rekao je da mu je to bila škola i da nema šanse da si priušti ova zadnja 2 tjedna slijedeće godine.
hrvatski, gdje je profesorica jedna od onih kakva mora bit barem jedna u generaciji, strah i trepet, mu je sve živce popio, učio je dan i noć, cijelu čitanku iz književnosti naučio skoro pa napamet. plus lektire. da je upol toliko učio preko godine, bar bi dva imao. sad briljira na pitanjima u potjerii dođe predzadnji dan, svi napeti ko puške čekaju hrvatski da isprave komade, a ona mrtvo hladno kaže - danas učimo novo gradivo
kakvo novo gradivo profesorice, pa imamo još samo sutra, rekli ste da ćete pitati...ja ne moram brinuti o vašim ocjenama, to je vaš briga. ovaj u šoku.
sutra se ipak smilovala i pitala. kaže njemu, ajde j, od cijele godine, drame, epike, lirike - biraj što ćeš da te pitam za 2. a on njoj, pitajte me što god hoćete, znam sve :D i pitala ga samo jedno pitanje i dala mu 2.
a ovi ostali predmeti - ista stvar, samo ne u tako drastičnom obliku, uglavnom između 3 i 4, s par dvojki i par petica. u svim težim predmetima mu se zalomila i neka jedinica, koja mu je kvarila prosjek. na kraju mu je prosjek 3,6.
u principu - ja sam zadovoljna. obzirom da je iz društva valjda jedini koji ide u gimnaziju, i to ovu koja slovi kao najteža u rijeci, obzirom da je trenirao cijelu godinu, obzirom na sve ostale obzire :D ja mislim da je on super i baš sam neki dan rekla kako sam jako ponosna na oboje.dođe mi tako ponekad :D
eto ispravka prošlo ih s 8-9 njih s 5, nitko s 5.0, većina ih je prošla s 4, samo par komada klinaca s 3
sve u nije loše, moj je dobio čak i 5.0 iz hrvatskog a u osnovnoj mu nikad nije htjela dati 5 zaključeno
i da cura iz našeg kvarta koja ide u Mioc je prošla s 5.0, što i nije čudno za nju, ipak je bila na puno državnih prvenstva prošlih godina
Posljednje uređivanje od jelena.O : 16.06.2017. at 12:30
a je li logično da ima dvojke i trojke kroz godinu pa onda na kraju diže ocjenu? Ili to što se svaka loša ocjena može ispraviti?
rehab, on iz zalaganja ima petice i četvorke, iz usmenog odgovaranja 5-4-3, iz lektira isto.
ali, sve testove iz književnosti, od početka godine ima jedinice. i to je isto učio, za zadnji je čak rekao da je super napisao :D
dakle, nije učio onoliko koliko je trebao i koliko ona traži.
a da je normalno i logično, a ni meni nije baš. kažem ti, al svi se više manje sjećamo bar jednog takvog munjenog, gdje je dobiti 2 bio uspjeh.
rekao je da će se do kraja života sjećati što je to šloka, a da se kladimo i da bolje od tebe zna strukturu biblijskog teksta, starog i novog zavjeta![]()
kopiran moj 1. razred
i da, najzabavniji dečki su imali slične priče
ne vjerujem da su kriteriji u miocu niži od ovih
valjda su djeca van zagreba manje napaljena na 5,0
i meni je ovo normalno
mene je strah srednje škole u kojoj većina djece u razredu prolazi s 5, a neuspjeh je ako nisi 5.0
selim se nazad
i upisujem kći u svoju staru školu
odlično
pa i ja mislim da je ovo super
i mislim da djeca trebaju i živjeti, a ne samo ganjati ocjene
ja se slažem s mimom.
jedino što ja vidim kao problem u ovom našem slučaju su - nejasni kriteriji. npr. pitanje je, ne znam, napiši evanđelja iz novog zavjeta. on napiše. ona prekriži cijelo pitanje jer nisu napisana kronološki i nije objašnjeno u čemu se razlikuju. a nigdje nije stajalo da to treba napisati.
ali opet - neka djeca su to napisala, dakle, znala su da ona traži više.
onda, sto put ju je pitao jel može ispraviti. ona mu je cijelo vrijeme govorila da ne, jer da mu se mora slegnuti.
i onda kad se sleglo, došao kraj godine.
Ma ne mislim na tvog sina cvijeta, ta vaša profa je očiti primjer loodog profesora sa nejasnim kriterijima. Ima takvih valjda svaka škola, nažalost.
Evo, ja smatram da bi se takav sistem trebao mijenjati. Smatram da bi bilo bolje da se tijekom godine ucenici motiviraju za ucenje putem malih zadaca, projekata, istrazivackih radova, okruglih stolova, seminara i da se na kraju godine uzimaju u obzir bodovi iz takvih radova (u smislu da budu prevaga kod granicne ocjene) i ocjena iz zavrsnog testa. Takav razred bi, po meni, bio mjesto gdje bi se prije svega jacalo zajednistvo u razredu, poticalo na pravo usvajanje znanja i motiviralo ucenike za daljni rad. Umjesto da djeca strepe od ispitivanja, bilo bi bolje usaditi im volju da nesto naprave i nauce.
Ne znam, mrzila sam ta bubacenja i usmjerenost samo na ocjenu jos kada sam bila skolarka, a tek se sada jezim kada mi je sin usao u skolski sustav.
To je upravo srz problema o kojem pisem. Cilj ovakvog sustava je pronaci rupu u znanju, usaditi strah ucenicima i natjerati ih da uce iz straha da ne dobiju losu ocjenu. Samo sto to netko radi na ekstreman, a netko na manje ekstreman nacin. Zar se ne moze napraviti sustav u kojem ce djeca uciti iz zelje da pokazu sto mogu, u kojem ce se stvoriti pozitivan natjecateljski duh i koji ce ih motivirati na jos vise ucenja iz nekih pozitivnih razloga ? Znam da zvucim malo utopisticki, ali bodu me ovakvi primjeri gdje je dijete sve naucilo i ima zakljucenu ocjenu dovoljan, a odlicno znanje.
rehab, sigurno da može bolje, pa vidi fince. al ova profesorica je devijacija i ovog našeg sustava :D
iz drugih predmeta je stvar drugačija - uglavnom, koliko uče - toliko i imaju ocjenu.
Moj L. u miocu je lani na kraju prvog razreda jeeedva izvukao odličan uspjeh. Ove godine je rekao da će imati prosjek 4,43 (valjda) ali je na kraju ipak uspio izvući peticu iz kemije i opet je bila ista priča. U razredu mislim da je samo jedna djevojka 5,0 i lani i sad u drugom razredu, a nešto preko pola razreda ima odličan uspjeh, uglavnom kao i L.
E.je u tehničkoj školi dobio 4,0 i to je prava slika njegovog znanja. Njegov uspjeh nije navučen nego je baš takav kakve su i ocjene. Iz jednog stručnog predmeta dobio je dvojku, a vjerojatno zna za više, ali ima moj dugi jezik i usudi ga se koristiti i u komunikaciji s nastavnicima, što mu ne ide uvijek u korist. Rekao je da mu na pamet nije padalo žicati i moljakati bolje ocjene. To je i L.rekao, da je bio spreman odgovarati svaki predmet za bolju ocjenu, ali nije za sve došao na red.
Zajednički nazivnik je deficitaran kontinuirani rad. Mladi srednjoškolci često krivo provcijene koliko vremena treba za naučiti, a koliko za ponoviti gradivo i često prekasno počnu s radom, oslanjaju se na osnovnoškolski sgil učenja i na kraju izvuku deblji kraj.
Ja nisam nezadovoljna uspjehom svoje djece, sad u srednjoj trudim ih se poticati, ali sve manje nadzirati. Ne kanim im do ženidbe dihati za ovratnik.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 16.06.2017. at 13:36
Sustav je takav kakav je, i u takvom sustavu ispravljanje ocjena na kraju godine uopće nije fer. Dapače, koliko mi se čini, baš taj običaj ispravljanja ocjena je dobrim dijelom krivac za poplavu odlikaša.
A inače, svakako da bi sustav trebao biti manje orijentiran na ocjene, a više na znanje i učenje. Samo kako do toga doći, to je drugo pitanje. Neocijenjivanje cijele godine i onda polaganje nekakvih zavšnih ispita - to mi se za školarce stvarno ne čini primjereno, nego previše stresno i naporno. Kako bi mogli očekivati od djeteta u osnovnoj školi da polaže gradivo cijele godine iz 5-10 predmeta odjednom i u isto vrijeme. Tek taj sistem bi zahtijevao kontinuirano cjelogodišnje učenje i ponavljanje, a bez kontrole kod djece te dobi - teško da bi to funkcioniralo.
U razredu moje kćeri dvoje ima 5,0.
Navodno su oni najbolji od svih drugih razreda.
Tako nam je raski na roditeljskom rekao.
Moja ima 4,85
Odnosno dvije četvorke i to oba predmeta prosjek 4,3.
Dakle, za dlaku joj izmakle petice.
Tako da nema šanse da je u Miocu labavo i da se ocjene poklanjaju.
Ona je pitala profesorice može li odgovarati za pet, no nisu dale.
Ni njoj, ni ostalima koji su pitali.
Da je bila cijelu godinu zdrava imala bi 5,0 bez problema.
No, nema veze.
Najvažnije je da je ona sada dobro.
pa dobro, ako je takva situacija u miocu, ako su takvi razredi gdje većina djece prolazi s 5, pita da odgovara za 5 :D i ima tako visoke prosjeke, ako dijete nije taj tip, jednostavno - ne ide u mioc. osim ako samo ne želi baš i i isključivo tamo, a onda sam pao sam se ubio :D
moj bi u takvim kompetetivnim razredima ja mislim uvenuo.
Rehab, hajde probaj zamisliti povijest, geografiju, prirodu, biologiju po tom tvom željenom sistemu. Završni test s cjelogodišnjim gradivom? Potpuno je nemoguće držati sve te suhe podatke u glavi.
Kontinuirani nerad mora imati sankciju. Samo usporedi nekakvo završno usmeno ispitivanje kojim učenik želi popraviti par jedinica kroz godinu.
Koliko mu pitanja nastavnik može postaviti u gužvi na kraju godine, 3-4? Pa to usporedi s brojem pitanja kroz kontinuirana ispitivanja tijekom godine.
Moja kći poludi kad vidi da nastavnik u gužvi kraja godine mrtav-hladan pušta da učenici na usmenom listaju knjigu i čitaju odgovore. Pa me pita zašto je ona morala učiti redovito i biti pitana po 20 min., kad je na kraju godine tako lako kroz 2 pitanja dobiti 4 ili čak 5.
Završni cjelogodišnji test može biti u jezicima ili matematici, ali ovi teor. predmeti....
I moj mlađi je jasno rekao da mioc nije za njega. Pa sad ima strogu i ne manje kompetitivnu tehničku školu i nadrapao je s prosjekom na isti način kao tvoje dijete iz hrvatskog, zbog traljavog predznanja u kombinaciji s previsokim mišljenjem o sebi.
Ovaj koji je u miocu nije nikakav natjecatelj, taj oduvijek uči radi sebe. Tako i opstaje u toj sredini jer ga brine samo vlastita zadnjica, a ne i tuđi rezultati.
Ajoj, pa upravo se ti predmeti mogu uciti na kreativniji nacin, nego bilo koji drugi, koje crno bubanje suhoparnih podataka..
Mislim, opet kazem, to je samo moje teoretiziranje, ali ovo mi je bas nepravedan sustav. I da, men nije bed to zavrsno ispitivanje za popravljanje ocjena. Samo mi je bed nacin na koji se izvodi i cime rezultira.
U razredu mog mudraca ima jedna jedina učenica s 5,00 (jedina je u generaciji, misli ovaj moj). On ima tri četvorke i navodno je drugi po uspjehu u razredu. Riječki GAM.
Ako netko izvan zg treba radnu iz hrvatskog Fon-fon nek se slobodno javi, oni ju nisu ispunjavali kaj me i čudi jer su sve drugo ispunili od korica do korica
Ajme, Rehab, pa naravno da bi naš cijeli školski sustav (ne samo kurikulum!) osobito od 5.r.nadalje trebalo preokrenuti, prekrojiti i šivati ga ispočetka, ali ovakav kakav je sada jednostavno ne može iznjedriti kreativno, tematsko, radioničko poučavanje sa smislenim završnim ispitom cjelokupnog gradiva.
Kad ti dijete stigne u više razrede past ćeš u nesvijest kad shvatiš da je suho nabrajanje gomile komprimiranih činjenica jedino što u udzbeniku postoji. Probijaš se kroz gusto i sitno otisnute dugačke rečenice bez proreda (da udžbenik bude tanji) i čitaš ih 2-3 puta da razumiješ. Poludim kad čujem nastavnike da djeca ne znaju naučiti najvažnije. Što ih ne upute na najvažnije? Koje crno najvažnije kad test sadrži i oni pitaju SVE, pa i više od onog što tamo piše!
Znam da je do nastavnika, ali i njih podučavaju na jednak način kako se podučavalo prije 40 g.pa generacije uspješno, velikom većinom (čast iznimkama) voze na isti način dalje.
moja rijetko kad nešto tako kaže, rekla sam joj da gleda samo sebe i svoj uspjeh, što i kako drugi, ne treba je zanimati
a i takve stvari joj baš ističem
kako je njoj super na kraju školske godine
kada ne mora učiti za podizanje ocjene ni žicati da je se pita
nadam se da će je to baš naučiti važnosti kontinuiranog rada
i kako time sebi znatno olakšava život
na stranu to što tako puno kvalitetnije savlada gradivo