Page 189 of 298 FirstFirst ... 89139179187188189190191199239289 ... LastLast
Results 9,401 to 9,450 of 14861

Thread: Gimnazije i srednje škole

  1. #9401
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Kod mojeg velikog je bila hrpa njih s 5.0 koliko ne sjećam se,moj nije bio u toj priči,imao je stalno 4 iz važnog predmeta,u kojem je imao sve četiri godine srednje 5, da ne kažem imao tek pokoju 4 iz tog predmeta
    Možda su različiti kriteriji.... ali dobar je to primjer

  2. #9402

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Lili75 View Post
    Ja ne znam otkud toliko odlikasa sa svim peticama, u razredu moje kcerke (6.razred) samo njih 3 ce proci s 5.0.
    Nastavnici jako puno traze od njih, i to mi je ok, neka nauče.


    Ne kuzim kako ima toliko petnulasa?!

    Jer ako je nekoma navucena petica, taj ce se napatit samo tako u gimnaziji, posebno ovim zahtjevnijima.
    Ne kuzim poantu guranja djeteta u neke skole ako dijete nije kapacitet za te skole...pricam opcenito of course.
    Pa ako gledaš samo jednu školu i samo jedan razred, nema ih puno. Treba gledati veće cjeline. Samo u Zagrebu ima preko 100 osnovnih škola. U svakoj od njih ima minimalno 2-3 razreda po generaciji, često i više. Neka su u svakom razredu 3 takva učenika koji prolaze s 5,0 sve razrede. Pa sad računaj koliko ih je takvih - samo u Zagrebu po ovoj računici ih je preko 1000. A treba uzeti u obzir da se u zagrebačke srednje škole često upisuju i djeca iz okolice Zagreba, što još dodatno povećava broj.
    U manjim sredinama je pritisak pri upisu puno manji zbog manjeg ukupnog broja djece.

  3. #9403
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Teško da ih je samo troje, po Zg školama se taj postotak kreće od 20-35% otprilike za više razrede oš (i to u godini prije korone, a lani još i više.) To se lijepo vidi u e rudniku.
    Naravno ne znači da su to učenici sa 80 bodova jer tamo nema podatka koliko učenika sve više razrede prođe s 5,0 - ali svejedno mi se čini da je broj popriličan.

    I to su na vrhu škole koje su na glasu kao najbolje.

    No, situacija u najzahtjevnijim gimnazijama je ista takva, jako visoki prosjeci, i opet su na vrhu one koje su na glasu kao najbolje.

    Na primjer, u Titušu je lani 92,58% učenika prošlo s odličnim! A njih 19% je imalo 5.0! Pa izgleda da ne treba brinuti za petnulaše.

  4. #9404
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    WOW, 92.58% odličnih? Koja gimnazija vodi po postotku odlikaša?

  5. #9405
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Tituš je prvi zaot sam ga i navela

    Druga je - baš smiješno - Druga!

    A MIOC je na trećem mjestu sa 78.5 % odličnih i 19.56% petnulaša

  6. #9406

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Teško da ih je samo troje, po Zg školama se taj postotak kreće od 20-35% otprilike za više razrede oš (i to u godini prije korone, a lani još i više.) To se lijepo vidi u e rudniku.
    Naravno ne znači da su to učenici sa 80 bodova jer tamo nema podatka koliko učenika sve više razrede prođe s 5,0 - ali svejedno mi se čini da je broj popriličan.
    Slažem se, namjerno sam napisala troje jer se ranije navodilo kako je u razredima djece forumašica samo troje, dvoje ili nitko od učenika prošao s 5,0, pa sam namjerno stavila manji broj da ukažem kako je ukupan broj takvih učenika svejedno jako visok kad se gleda na razini cijelog grada.
    Kao i što većina osnovnih škola u Zg ima više od dva osma razreda u jednoj generaciji.

  7. #9407

    Join Date
    Oct 2014
    Location
    zagreb
    Posts
    996

    Default

    ima li nekog iz X opće ili pm sa skupinom predmeta na stranom jeziku?
    molim iskustva i jesu li polagali Cambridge IGCSE ispite iz nekih predmeta i koliko je to zahtjevno
    (znam da je individualno ali ipak)?
    S kojom su razinom engleskog ušli u školu?

  8. #9408
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Tituš je prvi zaot sam ga i navela

    Druga je - baš smiješno - Druga!

    A MIOC je na trećem mjestu sa 78.5 % odličnih i 19.56% petnulaša
    Onda mi nema druge nego usmjeriti dijete u Tituš. Ima ogromne šanse zadržati status odlikaša!

  9. #9409
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    I naše odlikašice ne( 5.0) su nastavile biti odlikašice u titošu ne (5.0)

    Kod velikog u srednjoj je više od pola razreda bila odlična kroz sve godine srednje,ali bilo je i par koji su jedva prošli s 2-3

  10. #9410
    kajsa's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    zagreb
    Posts
    1,264

    Default

    Kod mojeg djeteta je u razredu samo 1-2 učenika sa 5.0, ali puno učenika prolazi s odličnim.

    Ove godine, 8. razred - samo jedan učenik 5.0

  11. #9411
    Willow's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    ZG
    Posts
    2,829

    Default

    Još se sjećam kad je u 7. razredu u mojoj generaciji došla cura iz neke druge škole koja je sve razrede dotad prošla s 5.0, mi je gledali ko svjetsko čudo (kod nas je bilo je 7 ili 8 razreda u generaciji, nijedan petnulaš). Ne sjećam se je li na kraju ona jedina i 7. i 8. prošla s 5.0. U svakom razredu je bilo 5-6 odličnih učenika (od 30-ak). Ostalo vrlo dobri, poneki dobar. Svi upisali super škole, većina završila i faks.
    Ovo danas je sve naopako.

  12. #9412
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,686

    Default

    Tanja_b,

    Potpuno sam smetnula tu cinjenicu. Sad gledam i iz te druge perspektive.

    Willow,
    Kod nas mi se cini da nije bilo bas takvo čudo proci s 5.0 sve razrede, a mozda se samo meni to cini jer sam ja uvijek bila taj djir. Uopce nemam predodzbe i ne mogu se sjetit koliko nas je bilo s 5.0, jel 2-3 ili vise ili manje.

  13. #9413

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zg
    Posts
    6,777

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Pa ako gledaš samo jednu školu i samo jedan razred, nema ih puno. Treba gledati veće cjeline. Samo u Zagrebu ima preko 100 osnovnih škola. U svakoj od njih ima minimalno 2-3 razreda po generaciji, često i više. Neka su u svakom razredu 3 takva učenika koji prolaze s 5,0 sve razrede. Pa sad računaj koliko ih je takvih - samo u Zagrebu po ovoj računici ih je preko 1000. A treba uzeti u obzir da se u zagrebačke srednje škole često upisuju i djeca iz okolice Zagreba, što još dodatno povećava broj.
    U manjim sredinama je pritisak pri upisu puno manji zbog manjeg ukupnog broja djece.
    vidim da je tanja ovo već napisala

    nije to tako velik broj 5.0
    pritisak je na nekoliko gimnazija koje ukupno primaju možda 1500-2000 učenika
    Ni u te škole se ne upišu samo 5.0.
    Barem 300-400 djece u gradu ima dodatne bodove s kojima mnogi dođu do 80 bodova
    Last edited by Vrijeska; 16.06.2021 at 08:11.

  14. #9414
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Recimo sin mog kolege iz razreda je upisao drugu,tada kad je upisivao stanovali su u Ri,sad mu roditelj stanuje u zd, ne upisuju samo zagrebački prsten zagrebačke škole,dobar dio Zagorja, prigorja,Moslavine ,Karlovca ide u ZG škole.

  15. #9415
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    23.19% učenika u Zagrebu je lani završilo osmi razred sa 5.0 . to je 1683 učenika, od njih 7262. Godinu dana ranije, znači prije korone 20.28%.

    (normalno, ne znači da svi imaju 80 bodova, jer je to uspjeh samo u osmom razredu)

  16. #9416

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zg
    Posts
    6,777

    Default

    ja ne bih rekla da su to sve poklonjene ocjene
    mislim da naša djeca jako dobro uče i svladavaju gradivo bez poteškoća

    ne mislim da bi to gradivo trebalo pojačati (jer to rade godinama), nego da i dalje ne vidim provedenu reformu koju bih ja voljela da se provede

  17. #9417
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Zašto bi bile poklonjene? Ja isto ne bih rekla da su poklonjene, dapače, smeta me spominjanje "petnulaša" sa nekakvim ironičnim prizvukom.

    Kao što možemo vidjeti, trend visokih prosjeka ocjena se nastavlja i u srednjim školama, i to je najviši u onima koje su na glasu kao najbolje, pa očito da se onda ti petnulaši i dalje dobro nose sa gimnazijskim programom.

  18. #9418

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Vrijeska View Post
    ja ne bih rekla da su to sve poklonjene ocjene
    mislim da naša djeca jako dobro uče i svladavaju gradivo bez poteškoća

    ne mislim da bi to gradivo trebalo pojačati (jer to rade godinama), nego da i dalje ne vidim provedenu reformu koju bih ja voljela da se provede
    Ma nema reforme. Pokušaj reforme je zaustavljen, a ova "škola za život" je, koliko čujem, samo napravila zbrku u osnovnoj školi (a i u srednjoj u nekim predmetima, ali to je već drugi par rukava).

    Ni ja ne bih rekla da se petice u osnovnoj masovno poklanjaju. Negdje možda ima navlačenja, ali ne bih generalizirala.
    Gledam sinov razred u gimnaziji, sve su to djeca upisana s maksimalnim brojem bodova + prijemni, dio ih je imao dodatne bodove ili izravan upis. I svi su (ili gotovo svi) i dalje marljivi, trude se oko učenja, ne izbjegavaju obaveze i nastoje dati svoj maksimum.
    Tako da ti "superodlikaši", kako ih mediji vole nazivati, u gimnazijama na koje je pri upisu velik pritisak, većinom ipak opravdavaju ono na temelju čega su se upisali.

  19. #9419
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Upravo to opravdaju oni što su upisali tu školu. Bravo!

    Mada se nađe i koji kukolj u prekrasnom žitu,ali zato i postoje prosjeci?

  20. #9420
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,223

    Default

    Sad se već u školskom rudniku mogu pratiti rezultati jedne generacije od 8. razreda do upisa na fakultet, odnosno može se usporediti koliko je iz koje osnovne škole izašlo superodlikaša i kako su na kraju prošli na državnoj maturi i upisima na fakultet (kome se da). Možda se tu može nešto iščitati koliki postotak tih petica je zaslužen/poklonjen.

  21. #9421
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,686

    Default

    Ma nisam ni ja mislila na ironičan prizvuk nego stalno neka priča poplava superodlikaša, a gledam kćerkin razred, sve su to vrijedna dječica, al samo će njih par biti 5.0 i oni se jako ističu. Zaista odskaču.

  22. #9422
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,223

    Default

    Razlika je i u percepciji: ti kažeš da samo njih troje ima 5.0 u razredu, a ja znam za dvije šibenske osnovne škole da nemaju nijednog osmaša koji sad izlazi iz škole s 80 bodova ( a nisu live škole , gradske škole srednje veličine)

  23. #9423

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    zagreb
    Posts
    2,825

    Default

    I ja znam nekoliko zagrebačkih OŠ gdje su vrlo, vrlo rijetki petnulaši u svim razredima (od 5. do 8.).

    Ponekad i u jednoj školi ovisi kako se poklopi garnitura profesora pa tako u jednoj smjeni bude četvrtina razreda s 5.0, a u drugoj nitko, ili po jedno dijete, a ista škola.

  24. #9424
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Ni ja ne bih rekla da se petice u osnovnoj masovno poklanjaju. Negdje možda ima navlačenja, ali ne bih generalizirala.
    Gledam sinov razred u gimnaziji, sve su to djeca upisana s maksimalnim brojem bodova + prijemni, dio ih je imao dodatne bodove ili izravan upis. I svi su (ili gotovo svi) i dalje marljivi, trude se oko učenja, ne izbjegavaju obaveze i nastoje dati svoj maksimum.
    Tako da ti "superodlikaši", kako ih mediji vole nazivati, u gimnazijama na koje je pri upisu velik pritisak, većinom ipak opravdavaju ono na temelju čega su se upisali.
    Točno ovakvo iskustvo imam i ja s oba razreda svoje djece. Plus sad već mogu reći i za početak faksa. Em su uglavnom upisali kaj su htjeli, em su i dalje jako dobri.

    S tim da u njihovim razredima u OŠ nije bilo puno superodlikaša. Možda 2, 3. A U gimnaziji su cijeli razredi ovakvi kako tanja piše

  25. #9425

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    zagreb
    Posts
    2,825

    Default

    I potpisujem ovo o nastavku uspjeha superodlikaša.
    Gledam na generaciju svojeg sina: djeca koja su kod njega imala sve godine OŠ 5.0 i sada u gimnazijama u 90% slučajeva nastavljaju prolaziti s odličnim. Ostali s jačim vrlo dobrim.
    No, ta ista djeca sjede i griju stolice više sati dnevno sada u srednjoj školi. Nitko im ništa nije poklonio.

  26. #9426
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Ne znam, pogledajte e-rudnik, tamo su podaci i rijetke su škole u Zagrebu koje nemaju visoke postotke petnulaša. Možete i meni reći školu pa ću pogledati

  27. #9427
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,686

    Default

    Quote Originally Posted by Jurana View Post
    Razlika je i u percepciji: ti kažeš da samo njih troje ima 5.0 u razredu, a ja znam za dvije šibenske osnovne škole da nemaju nijednog osmaša koji sad izlazi iz škole s 80 bodova ( a nisu live škole , gradske škole srednje veličine)
    Pa sad ne znam ni ja unaprijed kakvo će biti stanje kad završe osnovnu školu, pričala sam sad o 6. razredu.

    Quote Originally Posted by buba klara View Post
    I ja znam nekoliko zagrebačkih OŠ gdje su vrlo, vrlo rijetki petnulaši u svim razredima (od 5. do 8.).

    Ponekad i u jednoj školi ovisi kako se poklopi garnitura profesora pa tako u jednoj smjeni bude četvrtina razreda s 5.0, a u drugoj nitko, ili po jedno dijete, a ista škola.
    Ovako imamo i mi kod nas, u ovoj strožijoj garnituri profesora je manje petica općenito. Prof. mat iz strožije garniture traži u 6. razredu projekte kakve prof.mat iz druge garniture traži u 8. razredu, razlike su ogromne. Moju je zapala strožija garnitura, ali meni je to ok jer će puno naučiti, a ona je ionako jako vrijedna i savjesna.

    Quote Originally Posted by buba klara View Post
    I potpisujem ovo o nastavku uspjeha superodlikaša.
    Gledam na generaciju svojeg sina: djeca koja su kod njega imala sve godine OŠ 5.0 i sada u gimnazijama u 90% slučajeva nastavljaju prolaziti s odličnim. Ostali s jačim vrlo dobrim.
    No, ta ista djeca sjede i griju stolice više sati dnevno sada u srednjoj školi. Nitko im ništa nije poklonio.
    Meni je posve normalno i očekivano da superodlikaši nastavljau svoj uspjeh u gimnaziji i na faksu.
    Moje dijete i sad u osnovnoj u 6. razredu sjedi i grije stolicu više sati dnevno. Bez muke, nema nauke a ni petica. Ona tako želi i sama se organizira.
    Last edited by Lili75; 16.06.2021 at 10:26.

  28. #9428

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    zagreb
    Posts
    2,825

    Default

    Bome i moja petašica se naradila. Proći će s 5,0 ali se propisno naradila ovu godinu.
    Peti razred je popriličan šok za sve, i još kad se zareda nekoliko izolacija, upala pluća, korona + ova "žešća" garnitura profesora, skidam joj kapu.

  29. #9429

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Moram reći, otkako mi je dijete u srednjoj školi, moj stav o onoj "bez muke nema nauke" se prilično promijenio.
    Sad bih rado da mu mogu poručiti "nauka nije muka, ako to voliš i zanima te", ali opsjednutost ocjenama je preduboko pustila korijenje
    U osnovnoj se za većinu petica nije morao pretrgnuti od posla, osim da bude redovit sa zadaćama i aktivan na satu, i ne vidim da mu je to imalo naštetilo u daljnjem obrazovanju. Doduše, dvije korona-školske godine svima su školovanje okrenule naglavačke, tako da su sad vjerojatno i razni kriteriji drukčije postavljeni.

  30. #9430
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Moja mlađa je lišo prolazila sve do 7.r., a sad je shvatila da bez grijanja stolice i ako 1-2x pročitaš, više ne ide ne kao prije. Bome se ove godine naradila u mnogim predmetima.

  31. #9431
    anavi's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Zagreb, Trnje
    Posts
    87

    Default

    Quote Originally Posted by orange80 View Post
    ima li nekog iz X opće ili pm sa skupinom predmeta na stranom jeziku?
    molim iskustva i jesu li polagali Cambridge IGCSE ispite iz nekih predmeta i koliko je to zahtjevno
    (znam da je individualno ali ipak)?
    S kojom su razinom engleskog ušli u školu?
    Moj sin sad završava 2. razred, opće sa skupinom predmeta na engleskom.
    U svibnju su polagali IGCSE engleski, rezultati će biti u kolovozu. Ne bih rekla da im je to bilo zahtjevno, oni su svi super u engleskom. Cijelo vrijeme su imali i fakultativnu nastavu iz engleskog koja ih priprema upravo za taj ispit, ali zbog korone i online nastave mislim da su tu dobili manje nego prijašnje generacije.

    Također, ove godine je išao i na fakultativnu iz fizike, koja ih isto priprema za Cambridge ispite, ali zbog korone i online nastave isto su dosta zakonuti ostali, tako da se nadam da će možda nagodinu polagati fiziku.

    S kojom razinom engleskog je ušao u školu- ja bi rekla odličnom, u osnovnoj su imali zahtjevnog profesora, čak je u 8. razredu imao 4 iz engl., ali ga je stvarno dobo naučio.
    Last edited by anavi; 16.06.2021 at 10:55.

  32. #9432
    kajsa's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    zagreb
    Posts
    1,264

    Default

    Prema erudniku u OŠ Izidor Kršnjavi,Zagreb ima svake godine duplo više petnulaša nego OŠ u našoj osnovnoj školi.
    Recimo ima godina kad je u našoj školi bilo 10% - te godine je bilo u OŠ IK 19%
    Korona godina u našoj školi 20% - OŠ IK 38%

    38% sedmaša je šk god 2019/20 imalo 5.0??
    očito moje dijete ide u razred s neambicioznim učenicima i/ili roditeljima kad u njegovom razredu toga nema

    edit: petaša je u toj školi 56% prošlo s 5.0 prošle godine
    pa to je ludo
    Last edited by kajsa; 16.06.2021 at 11:03.

  33. #9433
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Moja mlađa je lišo prolazila sve do 7.r., a sad je shvatila da bez grijanja stolice i ako 1-2x pročitaš, više ne ide ne kao prije. Bome se ove godine naradila u mnogim predmetima.
    Bravo
    I na vrijeme se sjetila početi učiti

  34. #9434
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Poznajem puno djece iz IK. Radi se, uglavnom, o vrlo ozbiljnim visokoobrazovanim roditeljima koji školovanje djece ne prepuštaju (samo) školi, nego itekako doma s njima rade, kontroliraju ih i priremaju za najzahtjevnije gimnazije.
    Last edited by čokolada; 16.06.2021 at 11:13.

  35. #9435
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Sad čitam i vidim da sam vrlo neozbiljni visokoobrazovani roditelj. A i mm isto.

    Srećom nam za sada djeca dobro sama uče. KUC KUC

    No kad smo već kod ocjena, moj je u revijalnom tonu s dobrim ocjenama nastavio i na faksu. I opet KUC KUC

  36. #9436

    Default

    Nas tek dogodine čeka upis u sr
    Velite da ako dijete nema 80 bodova, nema kaj raditi u dobrim gimnazijama
    Ipak, kad poslije krenu na faks, zar i djeca iz gimnazija koja su u oš imala npr 78 bodova nisu u stanju studirati neki dobar fakultet za koji imaju afiniteta? Jer nekako ispada sad da ako nisi 5.0 u oš, zapravo ispada iz igre
    Ja se nadam da to nije tako. U mojoj generaciji na faksu bilo je puno ekipe koja nije nikada imala 5.0, uspješno su završavale studij itd.
    Sveučilište u Zg, PMF

  37. #9437
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Nano, uvijek se postavljaš u istu poziciju i gledaš samo iz svojih cipela, a ja ti kažem ono što vidim i godinama iz prve ruke oko sebe pratim. Ne kažem da su svi takvi, ali mnogi jesu. I u tom slavnom IK ima nastavnika koji ne ginu na poslu pa roditelji krpaju rupe, raspituju se o prijemnim ispitima, uočavaju gdje su djeca tanka itd. Naravno da ima i jako puno jako pametne djece koja su odmalena navikla na rad.

  38. #9438
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Poanta priče je da ako vidimo da je u školi koja se uvijek spominje kao jedna od "najboljih", najzahtjevnijih oš u Zagrebu tako visok postotak odličnih i super odličnih, možemo li zaključiti da je to zato što se ocjene u toj školi poklanjaju, ili su u pitanju neki drugi razlozi. I generalno - ako poredate osnovne škole po uspjehu, možete vidjeti da su u topu upravo one za koje se uvijek govori da su "najbolje" ili zahtjevne.

  39. #9439
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Nano, uvijek se postavljaš u istu poziciju i gledaš samo iz svojih cipela, a ja ti kažem ono što vidim i godinama iz prve ruke oko sebe pratim. Ne kažem da su svi takvi, ali mnogi jesu. I u tom slavnom IK ima nastavnika koji ne ginu na poslu pa roditelji krpaju rupe, raspituju se o prijemnim ispitima, uočavaju gdje su djeca tanka itd. Naravno da ima i jako puno jako pametne djece koja su odmalena navikla na rad.
    Ne postavljam se. Al okružena sam sebi sličnima, dok na forumu se uvijek piše o velikom utjecaju roditelja. I dalje sa stava da djeca trebaju sama. Jedino kaj sam možda trebala imati više djece pa bi me možda dočekalo da okrenem mišljenje, kak to obično u životu i biva.

    Iako, kad vidim kak ne možemo doći do majstora za popravke u stanu, žao mi je da nemam dijete koje bi bilo dobar majstor.

  40. #9440

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by NanoiBeba View Post
    Ne postavljam se. Al okružena sam sebi sličnima, dok na forumu se uvijek piše o velikom utjecaju roditelja. I dalje sa stava da djeca trebaju sama. Jedino kaj sam možda trebala imati više djece pa bi me možda dočekalo da okrenem mišljenje, kak to obično u životu i biva.
    Ni vlastito okruženje, a bogme ni ovo forumsko, nije reprezentativno za dobivanje šire slike. Statistika e-Rudnika ipak je nešto drugo.
    I to što čokolada piše - da roditelji djece u IK rade doma s djecom i kontroliraju ih - ne znači da SVI roditelji tako rade, ali da ih ima veći udio koji to ipak čini, pa se sveukupno to odražava i na školsku statistiku. Sigurno i u IK ima djece koja sve odrađuju sama, kao i u drugim školama.

    Osim toga, angažiranost roditelja ne znači samo sjediti djetetu kao kobac za vratom i paziti je li napisalo zadaću. Ima i drugih oblika angažmana

  41. #9441
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    "Dobar majstor" je jednako rijetka pojava kao i "izuzetan maturant" jer mu kvaliteta opet ovisi o talentu, količini uloženog rada, ima li dobrog vlasnika obrta koji će ga naučiti poslu itd.

  42. #9442
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Kod nas se treba zaslužiti ocjena,lak i više od tog,nije sve u prosjeku. Baš mi jučer pričala sestra od moje kume ,kak njena mala MORA pisati godišnji test ako želi iz hrvatskog 5, a prosjek joj je 4.58,naravno ako opravda na ispitu da je dobiti 5, ako ne onda ...
    Mala je 5. razred

    Kod nas u školi su matematičari bilo koja postava jako strogi,sa puno projekata,eto moji su imali istu postavu prodala,a opet različiti od Liline male,i sve su radili ko i Lilina mala.

    Usto dosta često su naši klinci na državnim prvenstvima,i osnovnoj i u srednjim školama,recimo kolega od klinke je ove godine završio na državnom iz nemwtematičkih razreda,a cure na državnom iz hrv
    Last edited by jelena.O; 16.06.2021 at 11:44.

  43. #9443
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    Evo, sasvim konkretan primjer - ako inače pametno dijete u nekom težem predmetu zaglavi zato što im se izmijenilo nekoliko učitelja tijekom godine (pa imaju i rupe dok se organizira stručna zamjena itd.) ili zato što je stalni učitelj nemaran/slab, što ja kao roditelj trebam poduzeti? Bi li bilo poželjno reći - koprcaj se sam kako znaš ili je mudrije nabaviti negdje sa strane zbirku zadataka s ispisanim postupcima i sugerirati djetetu da proba samo po zbirci raditi i shvatiti gradivo? (jer sam ja npr. truba za to)

    Jesam li helikopter roditelj ako napravim ovo drugo? Hoću li mu napraviti dobro ako kažem - škola je tvoj problem, snađi se sam, pa u sljedeći razred ode s rupčagama u znanju?

  44. #9444
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    ja pomognem klincima, ako traže. Naglasak TRAŽE! Veliki zna pitati, klinac isto, klinka jaaako rijetko, ali ona se snađe da pita velikog, ili uzme njegove stvari , pa po njima.

  45. #9445
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    Ovo, traže. Naši dvoje su možda par puta nešto pitali. I obično im je mm odgovarao. To par je doslovno par.

    Što ne znači da se nisu mučili u školi. I muče se još uvijek.

    Ne znam, nisam se našla u situaciji, al vjerujem da ima takvih situacija isto kao što vjerujem da ima jako puno roditelja koja djeci "vise" za vratom.

    Mislim da roditelji n često ne uskaču zbog rupa u znanju, neg "rupa" u ocjenama,. Jer imamo sustav kakav imamo

  46. #9446
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Evo, sasvim konkretan primjer - ako inače pametno dijete u nekom težem predmetu zaglavi zato što im se izmijenilo nekoliko učitelja tijekom godine (pa imaju i rupe dok se organizira stručna zamjena itd.) ili zato što je stalni učitelj nemaran/slab, što ja kao roditelj trebam poduzeti? Bi li bilo poželjno reći - koprcaj se sam kako znaš ili je mudrije nabaviti negdje sa strane zbirku zadataka s ispisanim postupcima i sugerirati djetetu da proba samo po zbirci raditi i shvatiti gradivo? (jer sam ja npr. truba za to)

    Jesam li helikopter roditelj ako napravim ovo drugo? Hoću li mu napraviti dobro ako kažem - škola je tvoj problem, snađi se sam, pa u sljedeći razred ode s rupčagama u znanju?
    Teško je tu dati jednoznačno rješenje...
    Kad se prisjetim generacije svog sina - zbog deficitarne nastave matematike u višim razredima osnovne škole, cijela njegova generacija bila je zakinuta. On je jedini iz generacije koji se upisao u mioc. Ne iz razreda, nego cijele generacije. Dio razloga svakako je izuzetno loša nastava matematike u tim godinama, ufff... Mlađi sin je već imao bolju situaciju. Osim toga, widim na web stranici škole da imaju par novih ljudi, pa vjerujem da je u međuvremenu stvar riješena.

    Odgovor na pitanje:
    Problem je za raspravu na informacijama, roditeljskom sastanku, pa i vijeću roditelja, ali često je rješenje neizvedivo, pogotovo pred kraj škg.

    Ja bih probala ovakav pristup:
    Prvo udžbenik i zbirka koju imaš, nakon toga dobra zbirka riješenih zadataka, a ako ne bi išlo, onda eventualno instrukcije. Postoji i međurješenje koje obožava moj mlađi sin, ali isto nije za svakoga - youtube kanali s predavanjima vrsta raznih (tako je naučio programirati, slušajući predavanja na engleskom, ali to je već bilo debelo u srednjoj školi). Ima toga i na hrvatskom - Toni Milun je najpoznatiji za matematiku, ali postoje i predavanja iz drugih predmeta, npr. fizike i kemije na youtube kanalu.

    Problem je u tome što učenici (a i neki roditelji) ponekad ne mogu prepoznati deficite nastavnika, misle da znaju puno ako imaju dobre ocjene. Ja sam s mlađim sinom imala takav problem u nižim razredima OŠ (većina predmeta), sa starijim u višim razredima OŠ (matematika, izmijenilo im se najmanje pet nastavnika u četiri godine) i donekle u srednjoj (isto, jedne školske godine dobra matematičarka bila je na dugotrajnom bolovanju).

    Meni nije bilo teško prepoznati deficite u znanju iz matematike, fizike i kemije, ali su mi drugi predmeti bili problem. Npr. promaknuo mi je deficit iz njemačkog (ista stvar - u osnovnoj školi profesorica je bila na višemjesečnom bolovanju, zamjene su bile traljave i to se nikako nije dalo nadoknaditi). To je mom starijem sinu bio najteži predmet u srednjoj školi, jer je morao pokrpati rupe iz osnovne. Bome smo se mm i ja otelili (morali učiti njemački po sinovim knjigama) ali nismo uzeli instrukcije. Da nije bilo poboljšanja, svakako bi to napravili.

    ***
    Matematika, fizika i kemija - rješenje za homeschooling bio je Element https://element.hr/proizvod/matematika-8-1-dio/ (odlične zbirke riješenih zadataka - kupovali smo svaku, od petog osnovne do četvrtog razreda srednje, obično na Interliberu na popustu). Moja djeca nisu uživala da im mama i tata budu u ulozi predavača. Podnosili su roditeljske instrukcije negdje do četvrtog osnovne, a nakon toga, unatoč činjenici da smo mi znali gradivo - nije bilo šanse da im doma držimo predavanja. Naravno, to nije u kamen uklesano. Nekoj djeci dobro ide učenje iz knjiga i zbirki (moj stariji je tipičan primjer), a drugi cijelu školsku godinu knjige ni ne otvore, nego se oslanjaju na bilježnice i ppt prezentacije - e, takvima obično trebaju instrukcije.

    Moji su za maturu obojica tražili da im organiziramo instrukcije iz hrvatskog, iz različitih razloga - jedan zbog toga što se u školi nije odradio cijeli program nastave koji je trebalo proći, a drugi je želio polagati A razinu (školski program bio je po B razini).

    Faks - nema šanse da im sad pomognem, gradivo matematike, fizike i informatike preraslo je moje skromne mogućnosti.

  47. #9447

    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    916

    Default

    Razredi bi trebali biti složeni po normalnoj raspodjeli( Gauss). Tako bi trebale biti i ocjene. Ako su ocjene previsoke treba sastavljati teže testove. Sve to ako je cilj znanje i napredak učenika. Upisivanje u srednje škole isključivo po ocjenama u Zg je potpuno poremetio sustav ocjenjivanja. Još je gore to što većina djece jedino ocjene doživljava važnima. E sad, angažirani roditelji mogu biti angažirani u nadgledanju stjecanja znanja ali i u nadgledanju ocjenjivanja.

  48. #9448
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    A možda ocjene iz testova i jesu po Gaussu ?! Ali djeca danas imaju cijeli niz ocjena iz ovoga i onoga.

    Premda moram priznati da mi je ocjenjivanje po Gaussu uvijek bilo čudno.

  49. #9449

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Problem je u tome što učenici (a i neki roditelji) ponekad ne mogu prepoznati deficite nastavnika, misle da znaju puno ako imaju dobre ocjene.
    Ovo je vrlo čest problem.

  50. #9450
    NanoiBeba's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    12,705

    Default

    .
    Last edited by NanoiBeba; 16.06.2021 at 13:43.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •