Gledala sam neki dan kako rješavaju to u Srbiji
Imaju probnu malu mat, matematike i srpskog, a pravu iz srpskog,matematike i nekog izbornog predmeta, navodno jako puno njih izabralo biologiju
Gledala sam neki dan kako rješavaju to u Srbiji
Imaju probnu malu mat, matematike i srpskog, a pravu iz srpskog,matematike i nekog izbornog predmeta, navodno jako puno njih izabralo biologiju
To je i preporuka da se te dane ima dalje nastava. I sasvim logično. Nije baš takav stres, mogu imati nastavu ali nema ispitivanja ni testova te dane. Nadam se da kad neće biti probno da će onda ipak biti u neko doba kad je nastava gotova (to je i jedino logično).
Moji su smjenska nastava ali te dane kad im je nastava inače popodne a pišu NI je škola organizirala da su im ti dani nastava ujutro (po popodnevnom rasporedu) a onima koji inače imaju ujutro nastavu je nastava popodne (po jutarnjem rasporedu). Tako da isto imaju samo pola dana nastave.
sillyme, super onda za klince da ne idu dvaput u školu![]()
jelena.o a nisam znala da oni imaju malu maturu, ajd ako imaš više info nabaci koji link
sve se nađe na portalima
ali evo nešto
https://www.espreso.co.rs/vesti/drus...ra-2023-godine
hvala jelena, našla sam i ja malo više o tome
https://www.euronews.rs/srbija/drust...jteze-uci/vest
bome su ispred nas, nadam se da će tako i kod nas uvesti uskoro jer ovi upisi samo s ocjenama su i doveli do toga da se ganjaju isključivo petice pri čemu znanje igra sve manju ulogu
Dijete mi je par dana prije NI reklo da su u školi dobili info da ove tjedne kad su NI nema drugim provjera i ispitivanja osim ako se učenik samostalno javi za odgovaranje.
Jučer je dobila novi info da će u ponedjeljak biti ispitivanje iz povijesti i njemačkog.
Kako vaša djeca stoje sa ispitivanjima i testovima dok traju NI?
Posljednje uređivanje od Basic : 17.03.2023. at 01:38
Basic, preporuka je bila da ih se ne pita niti pišu testove samo na one dane kad pišu nacionalne ispite. Neke škole su očito zaključile da je djeci stres cijelo to razdoblje i preporučili su profesorima da ih ne pitaju niti ne pišu testove 3 tjedna, osim ako se klinci sami ne jave (tako je i kod nas).
U svakom slučaju, mogu ih pitati u ponedjeljak, kako god okreneš, no ovisi o školi.
Inače, dobro se raspitajte za ove dvojezične programe. Koliko ja imam info a čini mi se da sam i tu čitala, nije baš neka sreća slušati npr. povijest na nekom stranom jeziku ako profesor ne zna baš najbolje taj jezik ili nije izvorni govornik. Udžbenike sigurno nemaju na npr. engleskom iz povijesti. Pitanje kako je sve organizirano i kolika je kvaliteta takve nastave, učenici uče iz prezentacija ili ipak na hrvatskom? Nešto sam čula da onda čak i mogu birati hoće li odgovarati na hrvatskom iako su slušali na engleskom. Svakako, tu bi ja tražila više informacija i otišla na dane otvorenih vrata i pitala kako je to točno organizirano.
Ja sam već pisala o osobnom iskustvu dvojezične nastave, koje je iskustvo doduše od prije 30 godina u pilot programu![]()
Ali bilo je upravo ovakvo kako je Willow napisala. A, ponavljam, koliko sam upoznata, nije se mnogo što promijenilo. Ako je profesor povijesti nekad u svom školovanju učio engleski, pa ga nabada, to je bilo dovoljno za nastavu na engleskom. Učenici se rugaju lošem znanju jezika (pretpostavlja se da su odabirom takvog razreda izvrsni u jeziku), profesor reže žile od užasa, od gradiva ostaje nula.
Otprilike je tako u X. u dvojezičnom programu.
Rekla bih kako današnja djeca vjerojatno bolje govore engleski od svojih roditelja i nastavnika. Oni su ipak puno uz kompjutere i sa mobitelima.
Već sam napisala kako školovanje na hrvatskom nije prepreka uspješnom studiranju na engleskom.
Evo još malo informacija o NI (pišem iskustvo svog djeteta za orijentir budućim osmašima).
Prošli tjedan je pisala matematiku i rekla je da je bilo dosta lagano. Sve je riješila i niti jedan zadatak nije bio posebna muka. Naglašavam da se dijete nije pripremalo za nacionalne, nije učenik koji ide na natjecanja iz matematike, svaki razred je imala zaključeno odličan, a svaki inicijalni riješi između 90 i 95%. Imala je neke rupe iz korona razdoblja, ali je to popunila u jednom trenutku prošle godine - oko mjesec dana je to trajalo (imam zanimanje iz STEM područja pa sam uskočila za matematiku).
Jučer je pisala biologiju i to joj je bio do sada najlakši ispit. Nije se pripremala, a biologiju ima odličan i nije nikad išla na natjecanja.
Danas piše fiziku i to budem javila naknadno, a sljedeći tjedan povijest i tu očekuje totalni potop jer ne voli povijest i jedino iz tog predmeta ima zaključenu četvorku prošle godine, a bogme i ove godine joj se smiješi.
Čula sam od jednog roditelja da su u njihovoj školi osmaši imali pripreme za NI u vrijeme zimskih praznika. Sve mi to govori da će sljedeće godine to vjerojatno biti praksa po svim školama.
Posljednje uređivanje od Basic : 23.03.2023. at 12:19
Moji su smjenska nastava ali te dane kad im je nastava inače popodne a pišu NI je škola organizirala da su im ti dani nastava ujutro (po popodnevnom rasporedu) a onima koji inače imaju ujutro nastavu je nastava popodne (po jutarnjem rasporedu). Tako da isto imaju samo pola dana nastave.[/QUOTE]
Mislim da je ovako isto i kod moje.
Kod mojeg osmaša je druga škola u gostima još od potresa tako da nemaju mogućnost mijenjanja smjena. Prošli tjedan je bio naporan, ujutro u pola devet je morao biti u školi. Kad završi NI, onda trkom doma, pojesti ručak i natrag u popodnevnu smjenu, nije ga bilo cijeli dan doma. Ovaj je tjedan lakši jer ide samo jednom u školu. Ispitivanje i ispite nemaju samo one dane kad se pišu nacionalni ispiti, tako da ovaj tjedan u PON, SRI i PET piše ispite iz redovne nastave a UTO i ČET nacionalne ispite.
Što se tiče dojmova, HJ i strani jezik su bili lagani, matematika prelagana, biologija srednje teška, za fiziku ću dojmove čuti danas. Dojmovi njegovih kolega su različiti, nekom je nešto teško, nekom nije, ali svi se slažu da je biologija bila najteža do sad.
To me čudi, jer upravo iz tog predmeta imaju jako zahtjevnu profesoricu i to je predmet koji je moj sin najviše učio u cijelom obrazovanju![]()
Kćer razmišlja o upisu u X. gimnaziju. Zanima me da li netko ima kakve informacije i dojmove o toj školi (profe, ali i škvadra, itd.)?
Hvala vam unaprijed.
draga KKBO
nasa curka 1.raz dvojezicni opci smjer
odusevljena
ali ima super razred..klinci iz razred su zaista divni
a frendičina kcer je 3.raz pm smjer i nije joj dobro..
eto
slobodno pitaj ak treba kaj konkretnije
po mojem, sve pohvale za X., ALI nasi kriteriji se, provjereno, razlikuju od drugih roditelja oduvijek![]()
Moj sin i od prijateljice sin su maturanti, opći i opći dvojezični smjer. Generalno smo obje zadovoljne školom. Škola je korektna, no profesora ima svakakvih i sve ovisi koje će dobiti. Koliko će naučiti ovisi o samome djetetu i njegovoj želji i motivaciji, a i ocjene su onda u skladu s tim. Uglavnom, neće imati traume od profesora i gradiva. I da, profesori imaju puno volje voditi ih na raznorazne izlete i aktivnosti što je meni plus, to su iskustva i uspomene za cijeli život. Po meni, škola koja im omogućava lijep balans obaveza i slobodnog vremena, odnosno da najljepše moguće iskoriste gimnazijske dane.
Moj je završio mat X bio je oduševljen i profačima i društvom
evo info za nacionalne ispite, dobit ćemo za klince postotak riješenosti odn. bodove, testove neće dati na uvid
https://www.srednja.hr/novosti/pozna...ign=03-04-2023
Willow, meni i dalje nije jasno što će ti ti bodovi točno reći.
Prvo nitko se od djece nije ozbiljno spremao, pa ni ponovio gradivo od cijele godine.
Drugo možde će to reći više o samoj kvaliteti nastave.
Meni je jako neobično da su djeci biologija i povijest koliko čujem bili najteži ispiti. Valjda sma dobro pohvatala, al sjećam se za BIO da mi ih je nekoliko reklo.
Pitam se jel moguće da su oni koji su sastavljali ispite za te predmete i smatraju svoje predmete jako "važnima" za obrazovanje, pa su ih začinili i otežali, ne znam jel to moguće?
Ne znam kako napisat da ne zvuči prenapuhano, no pišem iz perspektive roditelja djeteta koji uči sve predmete jednako predano, ima sve petice, daje mi info ukoliko su za neke predmete zakinuti kvalitetom nastave.
S obzirom da su oba kriterija zadovoljena (s obje strane), gradivo preneseno i usvojeno, nije mi jasno zašto je toliko odstupanje recimo s biologijom. Evo samo zato sam radoznala.
Posljednje uređivanje od Lili75 : 04.04.2023. at 15:45
Meni je to baš jasno, to su "štreberski" predmeti gdje djeca uče činjenice prije testa, a to se onda bez ponavljanja lako zaboravi. Moja kći je u srednjoj najgore napisala inicijalni iz biologije, a u oš je imala baš najzahtjevniju nastavnicu i puno je učila bio.
Imaš poantu Mima. Uopće mi to nije palo na pamet.
Vjerojatno bi sjeli pa ponavljali gradivo da im je to bilo za malu maturu.
E vidiš inicijalni u srednjoj, to je nešto što bi me jako zanimalo. Bit će zanimljivo usporedit inicijalne iz srednje s rezultatima NI.
Posljednje uređivanje od Lili75 : 04.04.2023. at 16:17
Ne znam kako su sastavljeni ti nacionalni ispiti. Oni bi valjda trebali biti tako sastavljeni da testiraju ono što bi dijete trebalo znati na kraju osnovne škole i bez ponavljanja, a pitanje je je li to stvarno tako.
Ima tu još nešto zanimljivo, danas djeca imaju različite udžbenike, ja se pitam uče li oni baš sve isto. Sjećam se da mi je kći baš za biologiju, a i za kemiju, rekla da je na inicijalnim bilo stvari za koje ona uopće nije čula. Valjda se na nacionalnim ispitima vodi računa o tome.
Posljednje uređivanje od Mima : 04.04.2023. at 16:28
E vidiš još jedna upitna stavka.
To postojanje gomile izdavača za školske knjige je po mom mišljenju glupost na kub.
a valjda će ti bodovi ipak nešto reći, ako ništa drugo, a ono u kojoj školi su klinci makar tako savjesni da su ispunili ispit a ne predali prazan test (čujem da je i toga bilo)
hrvatski, matematika, strani jezik - sve se nadovezuje jedno na drugo
fizika, kemija - to im je još friško
biologija, povijest - štreberaj, uče i zaborave
geografija - e tu su možda malo razumniji
ja što gledam udžbenike ova tri zadnja predmeta, jedino mi je geografija još ok posložena, ima glavu i rep
povijest je daleko preopširna a biologija prekomplicirana, možda ih rezultati nacionalnih prosvjetle
Posljednje uređivanje od Willow : 04.04.2023. at 17:49
I kakvi su zadaci bili iz povijesti ,zemljopisa i biologije?
Bez obzira kaj imaju različite knjige, trebali bi imati isti nastavni program, jer svi bi (?!) trebali biti po istom kurikulumu
Posljednje uređivanje od jelena.O : 04.04.2023. at 18:07
povijest puno detalja, onako posloži što je bilo prije a što poslije... zemljopis više osnove, biologija zaključivanje
nego, evo popis gdje je prijemni ove godine, koliko vidim, sve kao lani, naravno opet samo ZG, bit će i u III gimnaziji
https://www.srednja.hr/novosti/ove-g...rgcKb3WzLNxvA4
I. opca je novost i III. pm
I. opca je novost i III. pm
Pa malo veze knjige imaju. Profesor, razredna dinamika i mirkouvjeti puno više utječu koliko se , koje i kako gradiva obradi u školskoj godini.
Posljednje uređivanje od Vrijeska : 05.04.2023. at 00:08
Bilo bi zanimljivo provesti anketu o razlozima odabira 3.gimanazije, ali moje je mišljenje da ako dijete želi upisati neku školu, da mu postojanje prijemnog nije eliminacijski faktor!
Dio ih i takvih ima, zasigurno, ali da su u većini to čisto sumnjam.
Što se tiče NI, naša OŠ je prošle godine bila dio eksperimentalnih škola u kojijma su se pisali NI. Kćer se nije pripremala, nimalo, a riješila je sve na iznadprosječnoj razini (nešto i 100%) osim biologije koju je riješila za srednju razinu znanja, cca75% točno. Em nije ljubitelj biologije, em kaže da je bila gomila podataka, onih koje naučiš i zaboraviš čim prođe ispit.
U srednjoj je imala inicijalni samo iz matematike (jednak ako ne i mrvu bolji rezultat nego na NI) i hrvatskog (u 2-3% lošiji rezultat inicijalnog od NI (tipa 88% inicijalni, a 92% NI, ako se dobro sjećam).
Imala je još i inicijalni iz engleskog, ali njega prošla generacija nije imala na NI
https://www.index.hr/mobile/vijesti/...dex_tid=339937
Jedan prijemni u ZG.
napokon
nadam se da će se i uspjeti dogovoriti
Aleluja otpočetka se čudim da tako nešto nije odmah smišljeno.
I prošle godine se isto pričalo pa ništa.
Ako sam dobro zapamtila imamo
- prijemni matematika za PM gimnazije
- Prijemni mat + hrvatski za opće gimnazije
- ispit jezika za dvojezične gimnazije (četvrta, deseta i ona još jedna)
- prijemni za prelog bio-kem-fiz
I još se ovdje pisalo da sigurno ne može bit isti prijemni iz matematike za npr mioc i desetu jer mioc ipak traži više i bolje...
Baš me zanima u kojem opsegu će se provesti "jedinstveni" prijemni ako u ikakvom.
hm, piše da će se tek dogovarati, pitanje hoće li se i dogovoriti![]()
Mislim da se nije pisalo da ne može biti isti prijemni za MIOC i X, nego da prijemni u MIOCU nije 'obični' matematički test, kao na primjer nacionalni ispit iz matematike, nego je sastavljen više kao testovi na natjecanjima, što je i logično jer se ispituju posebna znanja matematike. Vjerujem da su i druge pm gimnazije na taj način sastavile svoje prijemne, tako da bi se pm gimnazije stvarno mogle dogovoriti i napraviti zajednički prijemni - ionako one najviše i imaju prijemne.
Pa dobro, meni se stvarno ne čini da se tu izričito tvrdi to što ti kažeš. Ja sam odgovorila na tvoje pitanje kakvu to neobičnu matematiku pišu u MIOCU, tanja uspoređuje MIOC i Prelog u kojima mi stvarno ne bi bilo logično da se pišu jednaki prijemni iz matematike, a i ove pretpostavke da će svaka škola željeti svoj prijemni su prilično logične (posebno kad se prisjetim da većina tih pm gimnazija nije imala nikakav realni razlog za uvođenje prijemnog, osim što su eto mogli). Evo ipak se nadam da će se radi dobrobiti djece pm gimnazije dogovoriti.
https://www.srednja.hr/novosti/ne-u-...e-evo-detalja/
evo ipak preciznije na srednja.hr, jedinstveni prijemni za određeni program, što je i logično.
Posljednje uređivanje od Mima : 06.04.2023. at 19:28
Nas su zvali da dođemo na PO,koja ce biti u školi.Na upisi.hr još nema ništa novo.
PO je profesionalna orijentacija
Posljednje uređivanje od Peterlin : 16.04.2023. at 08:36
I evo dogodilo se upravo ono što smo i očekivali.
Djecu su sad natrpali svim zaostalim ispita koje su na 3 tj pomaknuli zbog nacionalnih.
Našima uz sve to pada ovaj tjedan i odlazak u Vukovar na 2 dana, a u subotu imaju krizmu tako da im ovaj tjedan ne ginu 2 (ili 3 ?) pismena ispita, ispovijed za krizmu, put u Vukovar (ni manje ni više polazak u 5:30h), povratak u čet kasno naveče oko 22h,u petak ujutro opet škola nakon Vu i naveče proba u crkvi, a u sub tako lijepo mortus umorni krizmaA za desert u PON i UTO veliki pismeni ispiti iz još 2 predmeta (mat i kemije). Ne bi ni znala da mi nisu druge mame ukazale na raspored ispita. Još je jedva nagovorena kemičarka da im ne da ispit iz kem odmah u pet ujutro, kad će doći naveče kasno iz VU onako nenaspavani (kako su i inače došli s maturalca).
No comment ni za organizaciju, stavljanje u isti tjedan Vukovara i svih čudesa za krizmu a onda za bonus i još 4 ispita. Sve zgurano u 7-8 dana.
Moja će to izgurat, ali velikom broju djece to će biti naporno, pogotovo dio s učenjem (za 4 ili 5 pismenih) uz sve ostalo.
Posljednje uređivanje od Lili75 : 18.04.2023. at 10:39
Ali Lili, to nije pitanje gimnazije ili srednje škole, već interne organizacije u vašoj osnovnoj.
K tome, krizma i nema veze s osnovnom školom (barem ne bi trebala imati). Put u Vukovar, na žalost, ima, ali za to ste vjerojatno znali još početkom školske godine.
Ako ništa drugo, shvati ovo kao pripremu za srednju školu, u kojoj će itekako biti takvih situacija. Doduše neće biti krizme i Vukovara, ali bit će drugih događanja koja će im odvlačiti koncentraciju i energiju od učenja pred završetak nastave.
Baš sam i ja htjela reći, neka se još i na krizmu pazi, ih