da, to sa stoljećima pretpostavlja da znaju da je 17XX u 18 stoljeću,
ali kad se to savlada, meni je najlogičnije događaje staviti prvo u neko stoljeće,
povezati sa događajima iz istog stoljeća, zapamtiti da je nešto bliže početku ili kraju stoljeća
i onda nabubetati te dvije konkretne znamenke.

možda treba pitati dijete kako si ono zamišlja to sve skupa.

npr, ja sam svojima godinu crtala kao krug i onda mjesece
kao sate, ali obrnutim smjerom od smjera kazaljke na satu. ja sam si tak uvijek zamišljala godinu.

povijest mi je uvijek bila brojevni pravac, a uvijek su mi bile najupečatljiviji događaji koji su se događali početkom stoljeća,
tipa 1808, pad Dubrovnika, pa bi onda sa njima povezivala druge događaje, da su bili toliko i toliko prije ili kasnije.
Mletke je Napi pobijedio 1797, dakle 8+3=11 godina prije Dubrovnika.
okrunio se 1804, 1808-4, ili 1800+4

drugi princip bi mi bio 1573 zapamtiti kao: bila je u 16. stoljeću, a sestrična mi je rođena 73-će,

francusku revoluciju sam zapamtila da je bila u 18 st. tj. 17xx po odjeći sa slika i filmova, a 89-ta mi je ostala u sjećanju jer
se sjećam da smo ko klinci gledali na telki proslavu 200 godišnjice i imala sam 9 godina. Pad Bastille je opet nečiji ročkas.

1492 mi je 8 manje od okrugle 1500