A joj gdje su jos visi razredi.
treba ova prva cetri prezivjeti.![]()
A joj gdje su jos visi razredi.
treba ova prva cetri prezivjeti.![]()
A joj, bas vam je neka uciteljica
Nasa je malo smotana, al je ok
Ostavila nam e-mail, 2 broja mobitela i kucni telefon
Na vjeronauk ih ne ide 4-5, ona to uopce ne dozivljava, nije pitala ni zasto, al sam ipak uz to da ne ide dodala recenicu-dvije
Ne ide u boravak, to im je zadnji sat pa je ranije pokupim
Mrvna, stvarno puno zadace
I moja ima svaki dan, al nesto manje (i meni cesto bedaste, stalno neki vrag crtaju)
Sillyme ovo za bolesno dijete mi je suludo..al najavit u informativku da dolaziš na informacije mi je posve ok (npr. ako ima više roditelja da se zna organizirat i ona i da roditelji ne čekaju previše), ne vidim u čemu je problem napisat jednu rečenicu u informativku.
Ovo boldano ja uopće ne mogu povezat s našim 1. razredom škole ili je možda i do djeteta, ne kužim kakav tempo koji melje
Nisi spominjala nikakve opsežne zadaće kao kod Mrvne, imaju u prosjeku 4 sata na dan, pa nije brate da se ubijaju...ne znam mi bar nemamo takvo iskustvo.
Super da je curka ustalila ritam spavanja i da ste se tako dobro organizirali, to je velika stvar![]()
Posljednje uređivanje od Lili75 : 09.10.2015. at 10:52
Posljednje uređivanje od Lili75 : 09.10.2015. at 10:55
Ja sam i dalje pozitivno sokirana nasom uciteljicom.
Zena sve pamti, super je koncentrirana , ne zamara se ( niti djecu i roditelje ) detaljima nego gleda cijelu sliku i ima smisla za humor.
Bila sam na prvim informacijama pa su ovo detaljniji dojmovi.
Ali mail nemamo, niti telefon, a informacije su jednom mjesecno u popodnevnoj smjeni.
To nisam imala niti sa starijim pa mi je svejedno.![]()
Cure znam da padam s Marsa, ali evo ako mogu da utešim Mrvnu: naša učiteljica (koja je veoma iskusna, radi već godinama po NTC sistemu, i poznata po tome da njeni đaci i u starijim razredima zadržavaju svoj uspeh) kaže da je 1.5h ok vreme za rad kod kuće. Toliko su i u boravku, u prvom razredu imali predviđeno za izradu domaćih zadataka.
Dakle, ona daje dosta domaćeg, ali meni je to ok, pre svega za sticanje radnih navika. U početku prvog (kao i sad u početku drugog) izrada domaćeg je trajala malo duže (ali nikad duže od 2h, sa pauzom negde na pola). Kako vreme odmiče i oni ulaze u štos, tako se to skraćuje (mada obim domaćeg ostaje uglavnom isti kod nas).
Dakle, 1.5h dnevno, uz provedena 3-4 sata u školi ne mislim da je nešto previše. I dalje im ostaje još pola dana za slobodne aktivnosti.
uh sirius ovo je krasno za čutibaš ste imali sreće.
Meni se L.-ina učiteljica jako sviđa prem onome što mi dijete priča i koliko sam vidjela. Jel bih trebala otići na prve informacije? nemam iskustva sa školom pa ne znam kojii je običaj i koliko često.
Inače imamo infromacije svaki tjedan, jedan tjedan ujutro, drugi tjedan popodne.
ja sam bila na prvim informacijama nakon 2 tjedna. tek toliko da cujem prve dojmove. s obzirom da sam bila vec tako rano mislila sam da cu biti jedina, ali bilo je dosta roditelja.
Posljednje uređivanje od *meri* : 09.10.2015. at 14:51
nasi su prekjucer imali prvu pisanu provjeru iz matematike. to sam danas vidjela na e-dnevniku. ja ga pitam sta su to radili, a on se ne sjeca![]()
![]()
Ne znam, kad mi frendica prica kako "njena" uciteljica svima prvo prije izleta posalje mail s detaljnim planom i programom, a nakon izleta opis sa slikama, pitam se da li nam djeca idu u istom gradu/drzavi u skolu.
Za informacije mi je i dalje glupo, sto se ima "organizirati", ima bit tamo i cekati da li ce netko doci. Ionako nam je rekla unaprijed da nemamo sto vise pricati od 5 minuta, vec vidim da ce bit jedna-dvije njene recenice i - iduci. No javim kad uspijem otici prvi put, do sada informacija uopce nije bilo, pocele su ovaj tjedan...
Pa zar bi se trebao sjecati? Kao da je taj pojam " provjera" njemu nesto silno vazno? Radio je na satu sto je uciteljica trazila , i to je to.
Kad citam ovu temu kosa mi se na glavi dize odocekivanja ponekih roditelja i skola.
Odjednom je normalno da djeca kojasu do jucer bila aktivna i ucila na drugaciji nacin (projektni rad u vrticu) dodu u potpuno novu okolinu, u novo drustvo i onda sjede za knjigama cc 3 sata prije podne i jos koji sat poslijepodne za zadadacama. Strasno!
Mislim da bi svima u ovom trenutku trebao biti cilj da se djeca dobro uklope u novu sredinu, a ono sto uce ... treba vidjeti koji je smisao toga.
Npr. pisati cijelu stranu slova "a"? Pa nije smisao pisanja ( vise puta) slova " a" da ono bude lijepo. Tko ce ikad u zivotu pisati malo stampano slovo " a" . Nitko . Osim preko tipkovnice. Znaci smisao ucenja slova " a" jest da dijete zapamti kako slovo izgleda jer ce mu to trebati za citanje kasnije.
Ok, ja imam starije dijete sa poteskocama pa sam naucila izdvojiti bitno od nebitnog i ici direktno na smisao.
Ocito , imam i srece da ova uciteljica od mlade takoder tako poucava i ocjenjuje.
Mi dobijemo fotokopirani plan puta od agencije i uplatnicu, o izletu se prica na roditeljskom.
Nakon izleta dobijemo povratnu informaciju ( bez slika ) ako je netko radio gluposti.
Na roditeljskom ili informacijama, ovisno o tezini preksaja.
Na ovim prvim informacijama sam sa uciteljicom pricala 20 minuta. I ostalih 3 troje roditelja prije mene. Ostala je dulje od predvidenog. Cini se da joj je stvarno stalo da upozna dobro svako dijete.
kod nas ne sjede 3 sata za knjigama (za sad) sjede 10-15 min, pa ih digne malo, rade nesto fizicki, pa ponovo sjednu naprave nesto, pa odu malo van da se istrce u sumicu kraj skole... ne forsira ih previse. ne pisu cijelu stranicu slova, nego dva reda. zadacu dobiju takvu da ju moze rjesiti u 10-15 minuta (kad ne bi dramio i odugovlacio sa time), uglavnom 3-4 zadatka (crtanje, bojanje, spajanje odredjenih oblika...... nista drasticno).
nisam ocekivala od njega da razumije sta je to provjera znanja, nego sam ga pitala da li su radili nesto iz matematike, a da nije iz udzbenika ili radne biljeznice (jer smo dali novce za te nekakve ispitne listice).
sto se tice informacija. nase su prvi put bile nakon dva tjedna. isto sam pricala sa njom nekih 15-tak minuta. inace imamo informacije svaki tjedan i ne treba se najavljivati. kad su popodne ona ceka u razredu, a kad su ujutro (dok oni imaju engleski) ona ceka u knjiznici, pa tko dodje, dodje.
*meri* sto se odugovlacenja zadace tice ...mislim da je u nekoj razumnoj mjeri to potpuno normalna i ocekivana stvar u pocetku kod vecine djece. Prihvacanje novih obaveza je takoder proces, pa " natjeravanje " da to prihvate je dio ucenja.
ma on pocne raditi bez problema, ali onda stane, pa bi radio malo onaj slijedeci zadatak pa da se vrati kasnije na onaj prvi (a ako tako radi onda sve pomjesa), pa onda ako pogrijesi se pocne ljutit i histerisat oko toga (to je bio problem sa njim jos i u vrticu, kad su radili zadatke), pa mu se onda vise ne da............... a moramo rjesiti prije nego dodje braco kuci, jer bi onda nastao kaos, jer bi mu on cupao knjige............... pa napise rijec na pola, pa pocne crtati, pa zaboravi napisati rijec do kraja......... ugl veselo....
Ma nije to nista.
budem ti kasnije napisala kako je izgledao ( i danas izgleda) rad sa mojim starijim. :D
U maloj sam nedoumici - kceri su oslikali lice danas u cc1, dosta jednostavno, manje nego ovdje npr: https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net...98&oe=56C2CB99
Nisam sigurna kakva je politika skole po tom pitanju. Ona je beskrajno jadna sto ce mozda ujutro to morati pocistiti, a opet bolje da to obavimo doma nego da ju uciteljica "opere" pred svima. Ima tko iskustva kakva? Da skidamo ili da ostavljamo?
Nemam pojma, ali neki dan je moja isla u skolu u " elza haljini " sa plastom .
i imala je plavi lak na rukama.
Ne mogu djetetu zabraniti da se izrazava samo zbog toga sto je u skoli.
Mrvna ja svoje dijete takvo u skolu ne bih slala osim u vrijeme maskara. To mi onako ne prilici. Ne mogu iskreno vjerovat da razmisljas tako nacrtano dijete poslat u skolu. A mozda sam ja staromodna...
Da napomenem upozorila sam ju da ce mozda biti kritika na odjecu i lak na rukama obzirom da nisam sigurna kakva su pravila. Ali obzirom da bih ju u vrtic vodila u takvoj haljini, ili sa lakom za nokte ili nasminkanog lica, mislila sam zasto ne pustiti ju i u skolu taj jedan dan. I tako joj je dosta promjena u zivotu, ne treba joj jos i rez na modnom izricaju . : zivot je kratak:
nije bilo nikakvih kritika od strane uciteljice, ali je rekla da su joj se malo rugale neke malo starije ucenice na dvoristu. Uz njezin zakljucak da su sigurno ljubomorne i da nju to nije briga jer je sebi i svojim prijateljicama iz razreda-lijepa.![]()
Kod moje starije nema ni lakova, a bome ni labela.
Postoji pravilnik o odijevanju u školi. Ne znam da li je to općenita stvar (MZOŠ) ili škola propisuje samostalno neke detalje.
Imam dečke, pa se ne sjećam što je pisalo za lak na noktima, ali mislim da je i to na popisu stvari koje se ne smiju imati na nastavi. Sjećam se da se ne smije imati otvorena ramena (majice na bretele za djevojčice/djevojke i majice bez rukava za dečke), kratke hlače moraju biti takve da pokrivaju koljeno, ne kraće. Mislim da je to vrijedilo i za muške i za ženske...
Bilo je još toga, ne sjećam se. Znam da lak za nokte i šminku naši nisu dozvoljavali osim na priredbama, maskenbalima i školskim plesovima, pa je razrednik mog sina rekao da je u takvoj prigodi jedva prepoznao neke svoje učenice, he he he...
Ja sam provjerila unaprijed na roditeljskom, lak za nokte može ako je ponekad. Za crtarije na licu nisam pitala, meni to isto nije za skolu, pa i da je prilika ne bih je poslala. Ali ako nije uciteljici ok trebala bi napisati poruku u informativku a ne prozivati dijete pred razredom... bar u mom svijetu.
Osobno tako malom djetetu ne bih dozvolila da ide u skolu obucena kao pjevacica u sumnjivim klubovima. Prekratke suknje , prekratke majice koje otkrivaju pupak i sl. , uz pripadajucu sminku.
Ok, u tome opcenito ne bih dozvolila da hoda okolo. Sve ostalo mi nije strogo zabranjeno ako je cisto i uredno , i u granici dobrog ukusa.
Posljednje uređivanje od sirius : 19.10.2015. at 15:09
x
i, u danasnje vrijeme, stvarno ne kuzim - zasto ne lak na noktima? sto on znaci, koju poruku on salje?
ja dosla pitati jesu li vasim prvasicima uciteljice nemilosrdne u krizanju crvenom?
nasa je bome laka na krizanju i upitnicima , ponekad ( moje misljenje) i bez razloga. Za moju je to prilicno demotivirajuce.
cak sam nasla zadatak koji joj je sa minusom a,evo nas 6 odraslih nije uspjelo shvatiti sto je krivo
sutra idem na informacije, jer sam ionako planirala pa neznam dali da pitam za to.
Ne.
Uciteljica iz jutarnje smjene krizanje ( plavom olovkom) koristi minimalno.
uciteljica iz boravka plavu olovku koristi temeljitije , ali dijete ne ostaje u boravku pisati zadace tako da se ne uzrujavam zbog toga ( danas je ostala prvi put, pa mi je ta cinjenica upala u oko).
A da vidim upitnik to bi me prilicno uzrujalo. Sto bi upitnik djetetu od 6, 7 godina trebao znaciti ?!
Nasa koristi crvenu olovku, kvacice, minuse i smajlice
Al di sad je imala jedan minus pa ne znam kriza li inace
Mislim, treba oznaciti ako je krivo, ali upitnik ne kuzim - cemu to?
i ja se spremam na informacijama potegnuti ovu temu - sve se crveni, i jedna i druga uciteljica. gotovo na svakom slovu kvacica, ali, naravno, i ako ne valja, ispravljena svaka sitnica na slovima...ne kut+zim način pisanja zadaća u boravku (stariji mi nije isao u boravak) - vidim da dijete, napise,uciteljica pregleda i obiljezi sto je krivo - i nakon toga nis nije ispravljeno. kako ce dijete nauciti ako nema priliku ispraviti ono sto je pogrijesilo? nemam pojma dal joj objasni ono sto je pogrijesila? i, onda mi jos poslijepodne, nakon osam sati boravka u skoli, ispravljamo pogreške, a nekad dobije i za zadaću jošššš malo pisanja
Da ignoriras ? I opustite se nakon napornog radnog i skolskog dana. :D
E. sve pise preko crta i zrcali svako slovo koje se moze zrcaliti. Biti ce to veselje, vec vidim. Ali dijete je zadovoljno u skoli, ima ekipu, trudi se. Uciteljica je zamoljena da ne ispravlja, osim minimalno. Do sada je to islo.
Posljednje uređivanje od sirius : 22.10.2015. at 22:27
Kod moje u pisanki stavi crvenu tocku ili podcrta neispravna slova, pa onda isprave jos u boravku. Ali - moja zna pisati, tako da je sve to njeno relativno uredno i ispravno, rijetko koja tockica i skoro nikad nema zadacu za dovrsiti doma. A kriteriji su ostri, slovo malo preko crte - odmah tockica. Puno pisu.
Ja sam sad shvatila koliko smo imali srece s njenom ljubavi spram crtanja i pisanja, i da je izvjezbala jos u vrticu pa je precizna i uredna. Skola kao da je napravljena za djecu koja vec znaju stampana slova citati i pisati, ne mozes nauciti uredno pisati nakon dva reda nekog slova prvi dan, za to ipak trebaju mjeseci...
Mislim da cu paziti da mladji isto zna sva slova prije skole, jer sigurno nije lako onima koji ne znaju..
Anatom obavezno pitaj za kriterije na informacijama.
Kod nas ocito vise funkcionira sustav nagradjivanja nego kritike. Nase ne koriste crvene olovke nego plave . Mislim moja je jako uredna pa se zato mozda nisam susrela s tim ispravcima samo sam jednom primjetila lagano skroz blijedo potcrtanu tocku na kraju recenice.
mislim da kod nas kad se uoci greska da je djeca idmah isprave dok su na nastavi i tako vjezbaju a valjda uciteljice to tako lagano naznace.
Moja je oduaevljena tim smajlicima i kvacicama posebno jer sad smajlici dobivaju i masnice i haljinice
Moram napomenut da je ona picajzlasto uredna. Ko da pise tehnickim pismom.
I dalje odusevljena skolom, najmladja u razredu, moli nas da je ne kupimo rano iz dezurstva sto je obicno 16:20h pa sad ostaje 10-15 min duze.
ona je bas skolsko dijete al vidim da se dosta djece muci s prilagodbom.
Uciteljice nismo mogli pozeljet bolje.
Slazem se sa syllime.stvarno je puno lakse djeci koja otprije znaju sve te stvari.
uciteljice su mi rekle na informacijama da je i dosta losa priprema djece u maloj skoli u vrticima,ne samo u pisanju nwgo opcenito da djeca prihvate i postuju neka pravila ponasanja a ne da svatko radi sto mu se radi pa djeci bude sok u skoli da sad npr trebaju svi sjedit 20 min i crtat psa i macku.
uostalom najbitnije je da je dihete sretno i zadovoljno u skoli.
Nasa ne ispravlja. I nas roditelje je zamolila da ne ispravljamo, neka djeca vide koliko su napredovala iz stranice u stranicu.
U produzenom jim kaze sta je krivo pa onda oni to pobrisu i isprave. I to je to, nema oznacavanja sto je krivo.
Moj nezna slova i nema problema, nije to nesto strasno uredno ali ni ja, ni uciteljica nemamo problema s time. Meni je drago da nezna slova jer i ovako zna ponekad rect da mu je dosadno u skoli, sta bi onda radio da zna slova?
Uciteljice ga hvale ( sve tri ), kazu da je jos malo zaigran a xve ostalo super ( prijevremeno upisano dijete). I njemu je dkola super dosla, bas je ozbiljno to shvatio i nemogu zamisliti da smo ga ostavili u vrticu jos godinu dana.
prvo( sto se slova tice) uciteljice ne vole da se znaju slova prije skole jer onda moraju ispravljati krivo nauceno kako se slova ispravno pisu. Postupak pisanja, a ne kako slovo izgleda.
drugo, djeca koja mogu imati poteskoca tesko uce slova i silne kritike ih mogu jako frustrirati.
npr. Moja ima poteskoce koje za koje ne znamo u kojem ce smjeru ici, a otkrili smo ih prije skole samo zato sto imam iskustva sa poteskocama i sto sam izuzetno oprezna. Da nije bilo tako mogla je ispasti neuredna , brzopleta i nepazljiva. : etiketa:
ma, moja zna slova vec dvije godine, pa joj top nis nije pomoglo, jer ova, nakon mjesec dana skole moraju biti - savrsena.
Sirius, ne znam kako ignorirati kada F zna da ima zadacu i nesretna je zbog toga. Nije mi bas cilj ni dati joj poruku da se obaveze ne moraju izvrsavati...
Onda razgovaraj sa uciteljicom. Mi smo sa svojom razgovarali o tome prvi tjedan skole jer smo ocekivali da ce slova biti neuredna, obrnuta, da nece vidjeti crte... Meni je cilj imati zadovoljno dijete koje rado ide u skolu, a ne da se inzistira na detaljima . Pa se od drveta ne vidi suma.
inace, moja je rekla neki dan da bi voljela da ne postoji gumica jer joj je uciteljica obrisala nesto napisano u skoli pa se uvrijedila .![]()
S obzirom da u 5 opisa rada učiteljica s prvašićima imamo 5 različitih pristupa istim problemima nekako sumnjam da postoji iti jedno univerzalno pravilo za prvašiće u našem školskom sustavu... Moja je naučila od prije ispravan način pisanja, tako da je sad samo finesa da li U piše sa ili bez crtice, što se brzo svlada, ali kad treba u jednom danu ispisati u početnici po 2 reda veliko U i dva reda malo u i onda još u pisanki red veliko U, pa red malo u, pa red Uu pa red UA, pa red ua itd - onda su oni koji imaju prakse u prednosti.
Radije bih da mi je djetetu malo dosadno ali je motivirano pohvalama nego da je se demotivira na način koji piše bubica - da se sve crveni od upozorenja i križanja. A ne možeš znati kakva će ti učiteljica zapasti. Da se to može riješiti razgovorom na informacijama - ne vjerujem. Netko tko 30g križa crvenom kemijskom prvašićima krivo slovo U se neće promijeniti nakon jednog razgovora na informacijama.
Radije ću ja podraditi na samopouzdanju s olovkom/bojicama i samim time motivaciji djeteta dok je još u vrtiću i ima vremena nego da ga ovakav tempo pregazi i demotivira u prvom razredu (neki dan su npr učili čak dva slova isti dan - Nn i Kk - i za svako je trebalo ispuniti kao gore - i početnicu i pisanku puna stranica po slovu). Pa ako dobije neku super učiteljicu - super, a ako dobije neku s crvenom kemijskom - bar će proć bolje ako zna nego ako ne zna.
Posljednje uređivanje od sillyme : 23.10.2015. at 10:53
slažem se da jedan razgovor na informacijama neće niš promijeniti, probala to odavno, sa starijim, naravno, kroz brdo razgovora...
sillyme, mislim da tu nije važno znaju li oni pisati slovo u ili crtati valove, važno je da su vični olovci i da imaju prosječnu grafomotoriku, sve ostalo ne bi trebalo biti važno.
ja moram, prije svega, napomenuti da nisam nikada bila roditelj koji se petlja u rad odgojitelja a sada i ucitelja. Ja njihov rad iznimno poštujem i smatram da se sve moze rjesiti dobrom suradnjom. Meni se krizanje ucinilo dosts ostro pa sam htjela cuti vasa iskustva.
Bila sam na informacijama i dogovorile smo strategiju. Iskreno priznajem da me jedna stvar jako zatekla.
Ona losije cita.
Sada ja vas pitam kad se dogodilo to da sustav od malaca ocekuje nakon dva mjeseca nastave da super citaju? Citamo doma puno. Nisam stekla dojam da cita lose, vec se meni to cini sasvim na razini.
Prije skole smo puno radili na grafomotorici. Slova nisam forsirala , ali je prevladala njezina znatizelja, pa je neku podlogu imala.
Obzirom da vidim da se sada muci ( jer osim zadace koje ima stvarno jako puno, jos moramo dodatno raditi na hrvatskom) jako mi je zao da nismo drilali pisanje i citanje prije. Sad se vec i stvara otpor s njene strane prema pisanju , jer nije bedasta pa zna i vidi da joj ide losije.
Cesto mi ih bude zao. Imaju stvarno puno obaveza. Ja se nesjecam da smo mi bili toliko optereceni, i da smo imali takav grdi tempo. Dva slova u jednom danu, a iduci dan vec trece! Stvarno premalo vremena za izvjezbati.
Moj stav- definitivno raditi slova prije skole.
a što ako dijete neće pokazivati interes, silit ćeš ga ili?
Moj prije polaska nije znao niti čitati niti pisati, iako smo pokušali s njim ali nije bio zainteresiran.
U školici se lijepo snašao, komunikativan, dosta zna, ali eto još ne zna čitati. Iako je sada počeo spajati slova i vidi se napredak. I baš mi je drago što smo dobili super učiteljicu, koja mi je na 1.informacijama rekla, dijete ne treba znati čitati i pisati, ja sam tu da ih naučim.
Moj mali moram imati okolinu oko sebe koja ga potiče, totalno je natjecateljski i razred na njega pozitivno utječe.
Naše ispravljaju s crvenom, ako nije dobro napravio neka mu zacrveni neka zna da mora ispraviti i biti uredan. On misli da mora biti prvi pa mu mi stalno govorimo, da je bitnije da je on uredan nego da je prvi.
Najbitnije od svega mi je to da je on sretan u školi i da se vidi napredak iz dana u dan.
Pa lijepo sam rekla da ću poraditi na motivaciji i samoopouzdanju. Ne na prisili?! To što tvoja učiteljica radi na jedan način ne znači da tako rade sve. I to je moja poanta - da sam odlučila da neću prepustiti se sustavu već se pobrinuti da ga preduhitrim gdje vidim da je nužno...