Ovako je bilo i kod nas.
Ali pristup kod nas definitivno nije stil obitelji, nego je prilagođen karakterima djece. Stil obitelji je jahanje po radnim navikama, svakome prema njegovoj mjeri.
Mom starijem sinu ne treba nikakav nadzor - taj MENE zna podsjećati da je četvrtak, B smjena i da treba otići na njegove informacije. Nemam pojma čak ni koje gradivo uče, taj sve radi sam. Jučer me uhvatila u školi njihova profesorica biologije i hvali ga na sva usta, a ja rijetko kada znam koje gradivo uopće uče. Kad bolje razmislim - bio je u boravku u prva tri razreda. Nikad nije bilo neke potrebe da ga nadzirem. To nema nikakve veze s odgojem, jednostavno je takav.
Mlađem sinu i dan danas u sedmom razredu ponekad provjerim radne bilježice (vikendom, povremeno) jer njemu iz glave izvjetri zadaća čim dođe iz škole. Redovno piše samo matematiku i hrvatski. Za njega jako dobro znam što uče i što rade jer ga ispitujem (ne gradivo, nego O GRADIVU) da provjerim razumijevanje. On je dobar u predmetima koje voli, ali je šlampaviji i to se osjeti na znanju i na ocjenama. Recimo, brzo zaboravlja staro gradivo, što sa starijim sinom nije slučaj - ovaj uredno zna i prošlogodišnje gradivo. Ponekad imam dojam da je njemu stariji brat nedostižni uzor, ali kad je u pitanju glazbena škola, situacija je obrnuta. Isto - ni to nema veze s odgojem.
Nisam za to zaslužna - tako nam (im) je pao grah.