Naša zgrada je relativno nova, ima nas koji tu živimo 3-4 godine, neki manje, par stanova još nije useljeno.
Učimo se suvlasničkoj demokraciji i suživotu, za sada održavamo sastanke svakih par mjeseci uvijek kod nekoga, imamo dnevne redove, zapisnike, dogovaramo se...
No, ono što nas još malo muči jest kako dijeliti zajedničke troškove.
Zajednička struja - to je struja rasvjete na stubištu, više manje pali se redovito jer je hodnik mračan. I vrata od garaže su na struju, ali ne koriste se prečesto jer većina parkira vani. I sad, kako podijeliti tu struju?
Po stanu? Nemaju svi isti broj članova, nemaju svi garažu.
Po članu kućanstva? Neki imaju male bebe, broje li se i one? Neki imaju članove koji dio godine ne žive u stanu, broje li se i oni? Broje li se svi koji su prijavljeni?
Do sad nam struja nije bila neka velika stavka pa se to nije potezalo, ali je ove zime rata skočila 4 puta u odnosu na potrošnju ljeti pa smo svi malo flipnuli, nije nam jasno zbog čega. I sad je već teže platiti ratu i svi misle da tu nešto nije fer.
Recimo, ovi u prizemlju, ne pale ni rasvjetu jer im ne treba, niti imaju garažu..
Čišćenje - to plaćamo po stanu. No, ni tu nije sve jasno - nemaju svi stanovi jednak broj članova koji prljaju stubište. Netko živi na prizemlju, a netko na 3. katu itd.
Kako se to dijeli da baš ne bude nefer (jer fer će teško biti), a da opet podjela tih režija ne bude složeni matematički račun.
Da se razumijemo, do sad nije bilo nekih problema, niti se mi svađamo ili ružno gledamo, ali voljela bih znati kako vi to drugdje rješavate pa da vidimo možemo li unaprijediti sustav u svojoj zgradi.