btw. što je ono bilo na temi o mobitelima o djeci koja ih primjereno koriste ..?
btw. što je ono bilo na temi o mobitelima o djeci koja ih primjereno koriste ..?
Ni meni se "stari" ne čini nešto problematičnim. Znam jednog djeda koji svog unuka zove stari, meni je to baš duhovito nekako.
Zapravo me užasava da su sad zanimanja koja i nisu izvorno bila tako zamišljena postala javna, u smislu izložena su kritici baš svakoga i zabavi puka. Thompson barem zarađuje toliko da može u kratkom roku platiti milijun kuna zatajenog poreza.
Naravno da je bilo, već u osnovnoj školi, uvijek je bilo razrednih zabavljača, kao što je bilo profesora koji su ih rješavali lijevom rukom, a i onih koji su bili bespomoćni (i koji bi vjerojatno zapisivali sir i vrhnje u e dnevnik).
Ali ono čega definitivno nije bilo je - psovanje, gađanje profesora, drastično ometanje nastave koje bi tek tako prolazilo (ometač je letio van iz razreda ) itd.
Pa da, ovo je sad samo dostupnije svima , pogotovo ( tudjim) roditeljima.
Vecina je smjesna i bezazlena.
A sto se tice ovog stari - mozda je bio komentar u stilu napisane zadacnice, i na mjestu.
Profesor koji ima blizak pdnos s ucenicima moze biti i autoritet. Zasto bi jedno iskljucivalo drugo?
Pa što ja znam, ovako u kontekstu (i nakon što sam vidjela profu - cvijetu fala) mi taj stari ne zvuči dramatično.
Išla sam u škole gdje smo pisali samo službene stvari, ove kolokvijalne smo samo izgovarali. Zato mi je toliko upalo u oči taj "stari" napisan crvenom kemijskom pored ocjene.
Doduše, kad se sjetim osnovne škole, vjeroučitelj totalni geek, napisao je bilješku u dnevnik da mu učenik prijeti pištoljem.
Da, plastičnim pištoljem na vodu. Još mu je i ćelavu glavu pošpricao. Taj dio nije napisao. Samo prijetnju pištoljem.
Mama dotičnog učenika je umalo doživjela infarkt na informacijama.
U srednjoj sam bila odlična učenica, zaljubljena u stručne predmete. S puno previše neopravdanih sati. Voljela loše društvo. A ipak nisam ni ja, ni bilo koji školski kolega, psovali na glas, vrijeđali profesore, gađali ih ičime, ponižavali na bilo koji način. Najdalje smo se znali nacugat pa smrdit pod satom. Al smo se smijuljili potiho. Drugi dan nas je bilo sram.
Ovi, bojim se, nemaju mjere ni srama
Istina.
Škola je slika i prilika društva.
* * *
Zaboravih napisati da batina ima i drugi kraj - kad se takvi mudrijaši budu pokušavali zaposliti, baš me zanima tko će ih htjeti.... ali sad još ne misle o tome.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 11.05.2015. at 15:46
Ne mogu se oduprijeti misli:
Da takvo što pročitam u e-dnevniku svojih sinova, dočekala bi ih takva jezikova juha da mi me cijela zgrada čula.
Da takvo što rade kolege moje djece, ozbiljno bih popričala s roditeljima te djece, jer takvim ponašanjem onemogućavaju mojima normalno pohađanje nastave.
U svakom slučaju, nebih se smijala i promatrala takvo ponašanje. Gdje je ravnatelj i koja je njegova uloga u školi, kad se tako ponašanje tolerira?
neko je pitao da li postoji papirnati dnevnik.
ne, koliko je meni poznato, jer nasa uciteljica ima sad svoj rokovnik, u koji pise sve i svasta.
Mozda ga nije briga. Ima , nazalost, takvih jako puno. A mozda mu vise vremena oduzimaju stvarni i pravi problemi. Jedenje sira pod satom i gadjanje profesora je ruzno i neodgojeno i bezobrazno. I bezopasno.
Nisam nikad shvatila zašto je udaljavanje učenika sa sata (uz neopravdani, pa ti, stari, slobodno gomilaj do 35 ili koliko već) postala nepedagoška mjera.
u osnovnoj ne smiješ udaljiti dijete sa sata jer ti time više nije pod nadzorom-ali u srednjoj mi zaista nije jasno zašto se takve ne udalji sa sata i iz škole.
štoviše, ovima što šmrču nešto bijelo, bacaju stolice kroz prozor, prijete "pištoljima" pozvati policiju pa nek im mamice i tatice dođu u stanicu objašnjavati je li bijelo šećer, ili nešto drugo, pištolj plastičan, ili pravi, itd.
Gdje je ravnatelj? Nisu oni svemoguci. Znam za situaciju gdje je dijejte od prvog razreda bilo kao ovi srednjoskolci, bezobrazno, prosto, nasilno. Sve su strucne sluzbe bile ukljucene, pedagog, psiholog, skolski lijecnik, ravnatelj... Roditelji svaki tjedan pozivani u skolu. Trajalo je godinama bez ikakvog rezultata. Na kraju je dijete prebaceno u drugu skolu. I sve opet ispocetka.
Čitam na jednom portalu osvrt nekog nastavnika da inspekcije i nadzori inzistiraju na tako plastičnim opisima "nepodopština" jer po njima "što se ne zapiše, nije se ni dogodilo".
Tako znam priču čupanja WC inventara koji se dogodio pred očima ravnatelja, ali sutradan u školu dođe tata s odvjetnikom koji traži snimku događaja.
pa u ovome i je najveći problem današnjih učenika,
tj. njima nije problem, jer znaju - kakvo god sranje napravili
mama i tata čvrsto stoje iza mene.
nagledala sam se toga u kćerinom razredu prije,
a sad gledam stasanje tih mojedijetetonikadnebi,
još su u povojima, ali brzo će oni shvatiti kako sve skupa funkcionira.
u naše vrijeme je bilo gluposti,
ali si znao da ti opasnost prijeti sa dvijete strane - roditelj i škola
i da će te dvije strane biti složne![]()
ovo sve više sliči na Javne škole iz zemalja gdje se školstvo dijeli na javno: nekvalitetno, problematično, neperspektivno
i privatno: kvalitetnije i perspektivnije.
Sjetilo me je na situacije kad bi sa kolegama iz inozemstva znala razgovarati o školstvu i kad bih ja izjavila da sam išla u javnu školu,
a oni bi me blijedo gledali jer u mnogim zemljama iz javne škole ne bih imala pristup ni blizu fakultetu, a kamoli dobrom fakultetu
i dobrom poslu.
Ne znam, jesu li ovi primjeri iz strukovnih ili iz onih škola koje su na glasu kao bolje?
Ili ja samo brijem da postoji neka razlika.
pa ne bih baš rekla da skroz brije. ne znam kako je sad, mislim da se situacija puno popravila i poboljšala, al u moje vrijeme je pojam huligana bila pomorska škola u bakru. i legende o tome kako su palili buseve za bakar, a vozači jedva glavu živu izvlačili. doslovno. ja čak (usamljeno) mislim da su ovi današnji klinci puno bolj i mirniji. u globalu.
na tu temu, imate tu još jednu zabavnu fejs stranicu. huligani iz gimnazije.
a bilješka za huligana iz gimnazije u e-imeniku:
pod nastavom engleskog uči hrvatski. pri tom sjedi u prvoj klupi.
oteo se skroz :D
I mi smo svašta radili. Ali stvarno svašta.
Meni je danas jedino problem što to "svašta" dolazi u kombinaciji sa smanjenim ovlastima i sve češćim prirodnim nedostatkom autoriteta kod profesora, te nehajnosti roditelja.
Iako, bilo bi mi zanimljivo pogledati o kojem postotku učenika se radi i u kojim školama. Cvijeta spominje pomorsku školu u Bakru. Ja pamtim da su kod nas redovito zanatske škole bile rasadnik ovakvih bisera, dok su gimnazija i ekonomska škola imale tek povremene ispade, većinom od nekolicine istih učenika.
Oko zanatlija se nitko nije previše uzrujavao. Jedna profesorica je znala reći da od njih očekuje samo da je pristojno pozdrave pri ulasku i izlasku iz razreda. Na gimnazijalce i ekonomiste se dizala veća galama.
Pa i u srednjoj skoli su maloljetni, u 1.,2. razredu mladji od 16 godina imoraju biti pod nadzorom, sta ne?
Znam vertx, znam
u moj razred u gimnaziji je u 3.srednjem došao učenik iz neke druge škole. on je radio što je htio. doslovno. pušio je u razredu. učitelje psovao. nas djecu zastrašivao. prijetio se da će doć s pištoljem u školu. nitko ništa nije mogao.
eto. sjećam se nemoći učitelja koji su ga pokušavali ignorirati. on je bio krupniji duplo od svih učitelja i sa moćnom obiteljskom pozadinom. to je stavrno scary.
i onda kad pročitam u bilješci da je učenik rekao da će profesorici pljunut u facu jeza me prođe. profesori, koje alate imate u takvim situacijama? osim da zapišete incident u e dnevnik.
Ali i nastavnici imaju putra na glavi. Neke mjere postoje, ali se za njima poseze kad je voda vec preko glave (joj, pa dajmo mu sansu...).
Da sad ne ulazim u raspravu zasto mnogi nastavnici ne znaju kako izgraditi autoritet ili pak nisu materijal za autoritet (jer nekima ipak uspijeva, je l' tako?). A tu bismo onda dosli do onog - ne ide joj skola? pa nek'bude uciteljica...
Što se tiče nastavnika oni svakako imaju putra na glavi, jer se ponašaju defenzivno i popustljivo, barem je moj doticaj sa školom do sada takav.
(kako npr. učitelj može reći da ne daje djeci puno zadaće jer se roditelji onda bune??!!)
Nikakve. Sve je rijesio produzeni strucni postupak koji dolazi umjesto izbacivanja iz skole. Ucenici znaju da posljedica nema.
koliko je meni poznato da ga posalju u strucnu sluzbu.
a onda jako jako ovisi kakva je organizacija same skole. tj. koliko je ravnatelj voljan rjesavati slucaj, a takvi su rijetki. radje pusti ga otici ce.
za osnovnu skolu ako se i odluci nesto da ga maknu iz skole, onda odlazi u drugu skolu (jer je OŠ obavezna) i tamo nastavlja u revijalnom tonu.
na primjerima teme o mobitelima vidjeli smo kako jedni ravnatelji rade na jedan nacin, a drugi ignoriraju slucaj.
Meni je više nego jasno da treba uvesti sistem kažnjavanja. Teško da je Hrvatska jedina zemlja na svijetu sa zločestim učenicima, po drugim zemljama postoje sistemi udaljavanja sa nastave, suspenzije itd.
ja sam isto za suspenziju. jer ovako imam osjecaj da galopiramo u anarhiju
Ja sam definitivno za neki sustav discipliniranja/sankcioniranja za one slucajeve u kojima je nuzno. Za ostalo, educirati profesore o gradnji autoriteta ( bit cu bezobrazna, prije bi rekla stjecanju m*da) i omoguciti im u sustavu da taj autoritet i koriste.
A na temu , kaze meni T da je jucer jedan decko dobio zapis u disciplinku "atraktivno pada da bi zabavio razred" nakon sto se vracao na mjesto poslije brisanja ploce i kolegau klupi mu izmaknuo stolac. Zapis je dosao od strane profesorice koja je podjelila 15 trojki iz sastavka zbog - rukopisa.
Pricam o sedmom razredu sa 15 finih i kulturnih prilicno dpbrih djaka
Pa o tome pričamo! Kako takvog nastavnika ucenici mogu postovati?
Netko je bio spomenuo nastavnicu koja je zapažanja o šk.zadaći započela sa "Stari, ovo ti je...itd.". Ako je riječ o onoj fotografiji biljeznice koju sam vidjela na FB, radi se o cijenjenoj i postovanoj prof.hrvatskog koju ucenici obozavaju.
to što se ona obraća sa stari stvarno nema nikakve veze.
Učenici UVIJEK obožavaju profesore koji imaju neki drugačiji, osebujni stil, i to nema nikakve veze sa autoritetom.
Ja znam jednu učiteljicu razredne nastave koja je izjavila kako kod nje svi imaju 5. Na prvu sam pomislila da žena nije normalna, no žena je nakon 5-10 godina borbe odustala jer joj je dosta da joj roditelji dolaze i maltretiraju je zbog ocjena njihove djece. Ako nije petica nije valjalo-dolazili su se svađati, prepucavati sa njom-čak je i prijetnje primila... a inače radi u "malo boljem " kvartu gdje su svi fensi-šmensi. Kako onda od djece očekivati da poštuju učitelje , profesore i školu kad znam osobno neke roditelje da dođu u školu i doslovno lažu profesorima u oči i zaštite svoje dijete. Takvi klinci onda maltretiraju i učenike i profesore i stvaraju kolektivni nered.
iskreno, ni ja ne kužim ovo što mima kaže. pa šta ako se bune? pa neka se bune.
Ma gle, sustav i društvo u cjelini su nam totalno permisivni. Svuda se radi površno. Rješavaju se posljedice uglavnom, tko šiša uzroke.
Biti dosljedan i profesionalan u školi unutar takvog sustava znači jako puno raditi (puno više od 8h dnevno) i ulagati ogromne količine energije za nikakvu satisfakciju (materijalnu, statusnu, ....). Zapravo učinak je jedini da zaposlenike dovodiš do sagorijevanja.
Vi se zgražavate sa školstvom a ja sam osupnuta stanjem u socijali, pa i policiji. Što sve ljudima koji rade u CZSS profesionalno i korektno svoj posao rade "korisnici"!! A sustav to podržava i blagoslivlja! Koji je to gubitak vremena, energije, novaca..... I onda se pitamo zašto ova ili ona služba nije učinkovita.
Strava!
Pitam se npr. kako će biti riješen problem iz tvog uvodnog posta? Hoće li osoba (punoljetna je koliko znamo) koja je otvorila profil snositi ikakve posljedice?
Posljednje uređivanje od no@ : 12.05.2015. at 12:34
Joj govorim o tome da se učitelj opravdava da ne da dva lista zadaće iz matematike nego jedan, jer kad da dva onda se roditelji bune i kažu da djeca ne stignu napisati zadaću.
Evo stvarno mi nije jasno kako to uopće može izgovoriti, a te i takve stvari slušam četiri godine.
I nije to jedan primjer, nego generalno sa kim god kontaktiram u školi dočeka me opravdavanje i defenzivno ponašanje. Pa čak i ne samo u školi, nego generalno svuda gdje imaju posla sa djecom.
NAjdraža mi je rečenica: joj znate li vi koliko mi djece imamo.
Sve mi se čini da se sve manje ljudi voli miješati u svoj posao.
Mislim da tu nitko neće snositi nikakve posljedice. Djeca imaju vlastite šifre za e-dnevnike i dijele svoje vlastite zabilješke. Nisu se igrali E. Snowdena, ne sjećam se da je igdje ikad itko rekao napisao ili spomenuo da su podaci u dnevniku tajni.
mi nemamo e dnevnik pa nisam imala nekog blagog pojma o svemu skupa,
ali iskreno ne vidim razloga zašto učenici imaju pristup cijeloj stvari.
ok ajde ocjene, mada i to svatko za sebe zna,
ali ovaj ostatak bi trebao biti odnos profesor/roditelj ili škola/roditelj.
mene zanima zašto vi mislite da roditelji ne bi snimali screenshotove njima smiješnih primjedbi u e-dnevniku i isto ovako ih objavljivali na faceu?
Zato jer dijete ide u skolu i ima pravo biti ukljuceno u taj odnos. Ne pricamo o vrticu, vec o mladim ljudima 15+ .
Drugi par opanaka je sto pojedinci to pravo zloupotrebljavaju.
Drugi razlog je sto pravilnik o ocjenjivanju , koliko ja znam, ne inzistira na ocjeni kao matematickoj sredini, vec te opisne mogu utjecati na zakljucnu. A mora biti transparentno.
A mene uopce ne cudi mogucnost da roditelji sudjeluju u kreiranju ove fb stranice. Makar sam sigurna da su u manjini, ali ih ima.
ovdje se ne radi samo o 15+ djeci nego o cijeloj OŠ.
drugo, ako pravilnik o ocjenjivanju dozvoljava da zaključna ocjena nije aritmetička sredina (što se toplo nadam da dozvoljava) zašto e-dnevnik od ove godine automatski izbacuje prosječnu ocjenu po svakom predmetu? Jedna meni bliska učiteljica tvrdi da ocjena koju izbaci e-dnevnik mora biti i zaključna ocjena.
A ne znam to, ne radim u skoliali nama vec 7 godina tupe da ne mora biti aritmeticka sredina, pogotovo ako nije" cista" ocjena.
nama je bas jucer na roditeljskom uciteljica rekla da ne mora, da to dozvolja pravilnik, a da neki zakljucuju aritmeticku sredinu neki ne.
Posljednje uređivanje od spajalica : 12.05.2015. at 15:11
i ja mislim da nisu sve ocjene jednakovrijedne - ali zamisli kad ti e dnevnik automatski izračuna aritmetičku sredinu pa se ti tek sad raspravljaj s djecom i roditeljima. Uopce ne kuzim cemu ta opcija.