Vjerujem da je istina, kao i inače, negdje in the middle.
Vjerojatno je razrednica lošija/nemoćnija/neiskusnija štogod, a vjerojatno ni dijete nije cvjećka. I eto, vladanje dobro, Big deal.
A ja kao pravnica ti kažem da je zakonski neutemeljeno. I objasnila sam više puta proceduru koja je točno propisana.
Subjektivna jest.
Dakako da bez obzira na znanje, ocjena iz vladanja može biti bilo kakva.
Stvar je u tome da je pohvalnica ovisila samo o ocjeni iz vladanja. Znanje je tu (5,0), al pohvalnice nema.
Da se razumijemo: ja ne mogu imati uvid u njegovo ponašanje u školi. To mogu samo učitelji.
Ali se mene kao roditelja mora upozoriti na pravi (zakonit) način da postoji problem. Jer meni npr. sukob izvan škole nije školski problem.
I izrekni tu pedagošku mjeru, da se vidi da nešto radiš. A ne srezati podmuklo na kraju godine!
E to smo čekaliŠalim se
Sad zamisli kako je bilo toj nemoćnoj uciteljici sto puta ponavljati da ne viču, da se ne guraju, da slušaju, da ovo da ono......
Uloži prigovor i vidjet ces odgovor. Uđi u pravnu bitku. I vjerojatno ćeš izgubit. Ili dobit. Nebitno. Iskreno, dijete će ti vjerojatno biti etikerano "ma znaš onaj mali od one mame pravnice..."
Ne znam nikoga. Obično se roditelji pokunje i posrame, obećaju da će popričati s djetetom. Obično.
Sretno!
Ono što je nekome nevažno - drugome je važno, šta ćeš.
Ja se sada grizem što je moje dijete ispalo manje vrijedno od pera i marka jer sam ja dopustila da sjedi s lošim učenicima. To stoga jer mi je razrednica to izravno rekla - da je stavila mog sina s nemirnim učenikom da ga moj sin smiri.
Samim time, ja sam podrazumijevala da je moj sin uzoran, jer, jelte, ovaj drugi se treba ugledati na mog sina i biti kao moj sin.
I onda ovaj rez na kraju.
Smeta mi.
Ne znam, moguće da sam se izgubila u citiranim pravilnicima, ali čini mi se da i žene koje su se ovdje javile a rade u školi tvrde suprotno - dakle, ne bih rekla da učeniku mora biti izrečena pedagoška mjera da bi dobio ocjenu "dobar" iz vladanja.
(zato ne razumijem zašto ti lunas stalno navodiš pravila o izricanju pedagoške mjere)
Drugo, apsolutno se ne slažem da sukob izvan škole nije školski problem, što god pravilnici o tome govorili. Posebno što se sukob dogodio na putu iz škole.
Pogledaj si npr. ovo:
http://www.os-slatine.skole.hr/ocjenjivanje.htm
Pedagoške mjere su neminovno povezane s ocjenom iz vladanja.
A nažalost, učitelji se ne drže općih akata i u ovom našem slučaju nisu izrekli nikakvu pedagošku mjeru. Meni je žao što nisu jer bih onda ja kao roditelj imala prava glasa. A ovako su me samo doveli pred gotov čin.
Ma daj molim te, postoje određene granice (kao prvo definirane općim aktima) - zar učitelj koji naleti na učenika u gradu kako se tuče - daje mu lošu ocjenu iz vladanja. Kakve to veze ima sa školom?
Piše ti u općim aktima točno gdje i kada se isti primjenjuju.
U konkretnom slučaju se ne primjenjuje.
PS. Neću reći čast izuzecima, jer iz mojeg iskustva ova učiteljica je izuzetak. Većina ih je ok i pridržavaju se i pravilnika i svega.
Pa, ali mali ti se potukao s razrednim kolegom na putu kući!!! Mislim da je tvoj ili to dijete ozbiljno stradalo, da su se potukli metalnim nogama od stolaca, a to djeca počinju raditi u višim razredima kad ih netko živcira cijeli dan, bi li onda smatrala da što se to tiče škole? Meni je apsolutno nejasno, a odgajala su me dva pravnika, da ti misliš da se škola treba baviti samo onim što se događa u školi po propisu. To znači da ako se djeca ispred škole potuku, učiteljica treba pozvati policiju radi ometanja javnog reda a ne viknut Dosta!
ako nije bitno to sto se dijete tuklo izvan skole , ne razumijem zasto se to uopce zna u skoli.
Jer ako postoji problem (i) izvan skole, a skola se uvuce u to (netko prijavi dijete, trazi se reakcija strucne sluzbe), tada kao da se to dogodilo i u skoli.
Ti misliš da učenik koji mlati druge na putu iz škole ne bi zaslužio pedagoške mjere i sniženu ocjenu iz vladanja, jer se to ne događa u zgradi škole? Ili ako se tuče, uništava stvari, a to dođe do škole (a sigurno da bi došlo).
Pa tako stvari ne funkcioniraju niti u "stvarnom" životu, a kamoli u školi koja je odgojna ustanova.
sirius, pa normalno. Učitelji i profesori, kakogod nepravedni i glupi zanju bit, ipak su ljudi koji odgajaju tuđu djecu i osjećaju nekakvu odgovornost za to kakve ljude stvaraju.
Ma neee, koliko ja znam nije bilo nikakvih posljedica. Još se taj mali ispričao mom sinu. A veći je i jači od mog malca.
Inače si malo nejasna.
Prostor ispred škole ulazi u jurisdikciju škole po (mislim svim) općim aktima.
Ako su ti roditelji pravnici, ne znači da vladaš pravnom materijom. A i ima pravnika i pravnika. Ovisi u kojem su fahu. Ako nisu nikad imali doticaja sa Statutima škola i sl., ne mogu ni znati o tome.
Probaj ih pitati konkretno. Da li se neprimjereno ponašanje npr. 500 metara od škole može sankcionirati npr. ukorom?
Vjerojatno će ti vrijeme olakšati taj osjećaj poraza i nepravde. A još više će ti olakšati stvarnost neimanja 5,0 u višim razredima, što je statistički negdje 96% vjerojatnost![]()
Koliko djece završi cijelu osnovnu školu sa 5,0 i uzornim vladanjem? A koliko od te djece su dečki? Ne podcjenjujem dečke, i sama sam mama dvojici, ali statistika je na mojoj strani.
Kad sam jednom upitala učiteljicu kako se dijete mora ponašati za to uzorno vladanje ( kada je nešto značilo za upis u SŠ ), rekla mi je da dijete mora biti mirno, skromno, empatično, čak altruistično, bez primjedbi, a kao da je rekla i da ne smije preispitivati odluke profesora. Uglavnom, para mi je počela ići na ušii rekla sam joj da ni ne želim odgojiti takvu djecu koja ne smiju misliti svojom glavom. Neka njih dobrih, uzorni neka su ti mlakonje. Oprostite na ovakvom izboru riječi, dugo me to ljutilo.
Nisam išla istraživati da li je razrednica bila u pravu.
Nagrada škole ni pohvalnice mi nisu bitne, a ocjena iz vladanja je toliko nebitna kad odrastu da ne treba o tome razmišljati. O njihovom ponašanju treba, neovisno o ocjeni.
a da li se maltretiranje (skolskih kolega) u virtualnom prostoru moze kazniti -ukorom?
..
I mi i roditelji tog drugog djeteta smo taj sukob shvatili kao dječja posla.
Zadirkivanje u školi su uočili učitelji i nisu reagirali. A tad je bilo vrijeme za reagirati. Hoćemo li svaliti malo krivicu i na učitelje?
A hbg, ako su mislili da su nadležni, onda su trebali izreči ped. mjeru. Imaju ih 5 vrsta. Ali teško je bilo to napraviti jer je tu papirologije. A da ne pričamo kako nisu ni nadležni za to napraviti jer nije na području škole.
Sad nije bilo posljedica, a za dvije godine će biti rasječena usna, u osmom razredu će biti par šavova...
Nisam ja nimalo nejasna. Autobusna stanica na kojoj se čeka bus nije u jurisdikciji škole, pa opet svakodnevno kolege kad prođu tuda na putu svojoj kući, djeluju. I krše zakon, svjesno, jer im se čini da je pametnije prekršit zakon, nego da koje dijete nastrada u prometu. Ovo za autobusnu stanicu, baš pouzdano znam, jer je bilo pritužbi u toj školi od strane roditelja, koji misle da se na njihovo dijete profesor koji im ne predaje nema pravo derati dok čeka bus. I ne njihov mail, nije nikog gurao na cestu, on je bio isprovociran i samo se branio.
Pa, eto, neka mama je smatrala da se profesor koji djetetu ne predaje, odnosno njezino dijete ne poznaje tog prof. nema što obraćati tom djetetu. Da taj neki stranac uznemirava dijete. Mogu li ja ići uokolo i upozoravat svu djecu na neprimjereno ponašanje?
Mislim, valjda ima neki zakon koji kaže da se ne smijem derat na nepoznatu djecu u javnosti ako me ne diraju.
Lunas, biraj bitke. Ti ces pisati dopise, a dijete ce na kraju biti ono koje ce svaki dan biti u skoli.
Ma slažem se ja u svemu s tobom.
Ali baš mi je bilo tužno i nepravedno kad je moj mali izvisio.
Vjerojatno je u višim razredima dovoljno 4,5, ne znam. Ili je i sada dovoljno 4,5 , ne treba 5,0.
Pozitivne strane su: vladanje se više ne ocjenjuje pri upisu u srednju školu, i moj mali uopće ne treba paziti na ponašanje jer mu ionako neće biti izrečena ped. mjera, a i da mu je izrečena i da ima čak i loše vladanje - nebitno. Bitne su samo ocjene.
A ovo preispitivanje učiteljice - toga je bilo podosta - i svaki je put on bio u pravu. Očito joj se to nije svidjelo. A kome bi?
Pa, ti bi mene na nekakav tečaj slala, ne ja tebe...
I na kraju krajeva, mislim da ćeš uspjet prebolit ovu ocjenu jer je nevažna, što i sama znaš. Mislim da bi bilo konstruktivnije da nazoveš školu i predložiš da odvolontiraš zajedno sa stručnim timom donošenje propisao ocjenjivanju vladanja.
e da, sad da ne tražim i citiram, upalo mi je da pišeš da su neka djeca dobila uzorno jer imaju veze po vijećima
kakvim vijećima?
vijeću roditelja?
u VR je jedan roditelj, dakle vezu bi mogao imati jedan učenik, jedino kao su dvojčeki, trojčeki...
a ja sam godinama (mislim bila, nagodinu se neću dati) u VR pa nisam primjetila da ijedno dijete ijednog roditelja koje je u vr ima ikakve veze kod nastavnika
ina niz
a što se tiče pitanja za montessori ja sam to više sebi prevela da je učiteljica mislila "ako vam naša škola i pedagogija nije dobra, da razmislte o montessori pedagogiji"
kao što ja svojoj, kad frkne nosom na ručak, kažem ako joj nije dobar neka ode u esplanadu
i da, nisam vidjela odgovor na više puta postavljeno pitanje kako su u školi saznali za tuču
nisi vidjela, jer lunas nije ni odgovorila na to pitanje
ma kakve crne veze po vijeću roditelja, šta vam je?
e, da. mislim da ću podignut pravnu tužbu, jer moje dijete nije dobilo nikakvu nagradu, a po svemu ovdje iščitanom, vidim da je trebala.![]()
i još bum jednu tužbu podnijela jer me pritom nitko nije pismeno obavijestio o tome da joj nagrada neće biti dodijeljena![]()
Meni ni članstvo u školskom odboru ( i predsjednica Vijeća roditelja) nije dovelo do uzornog vladanja moje djece.u svjedodžbi.
Biser s moje strane, vladanje: uzorno, a ja si mislim, što to nije mogla s još kojim pridjevom ukrasiti![]()
migmig i tebi, ali ja i dalje smatram da ne mora biti izrečena pedagoška mjera
da bi vladanje bilo dobro.
a isto tako smatram da se sve ono što se događa na putu do škole i iz škole tiče i same škole.
ako moje dijete na putu do škole prebije (ovo je figurativno, može biti bilo što drugo) drugo dijete koje ide u istu školu
pa neću se obratiti župnom uredu ili lokalnom pekaru, nego stručnoj službi u školi,
i naravno da se to njih tiče i pedagoga i ravnatelja i razrednika, a i roditelja.
Ako ti je sad ocjena iz vladanja noz u ledja, sve me strah pomislit koju ces frazu izbaciti za godinu dvije...
Pa nije napisala da joj je ocjena nož u leđa.
Postupak davanja ocjene osjeća kao nož u leđa. Ustvari postupak učiteljice, jer nije nagovijestila da će dečko imati manju ocjenu.
Inace , kod nas razrednik uvijek pita razred koju ocjenu iz zalaganja je zasluzilo odredeno dijete.
Meni je super da razred za mog uvijek kaze-uzoran.
Samo sto razrednica ima uvijek zadnju rijec.![]()
Meni je dosta, ovo je prenaporno. I oduzima mi previše vremena. Zahvaljujem vam što ste ga potrošili raspravljajući ovdje sa mnom oko ove, nazovimo, sitnice.
Ostala sam vam dužna kako se saznalo za sukob - djeca koja su ih vidjela rekla su učiteljima. I drugi dan je uletio stručni suradnik usred nastave i rekao šta je čuo da se desilo pred svima. A ovi su se do toga već pomirili i sve zaboravili.
Eto, to je to. Javit cu vam se za 4. godine.![]()
Nekako mislim da ces se javiti i puno prije.
novi izazovi.![]()