Pokazuje rezultate 1 do 21 od 21

Tema: Vizualno -motrička integracija i verbalno shvaćanje

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Aug 2012
    Postovi
    2,806

    Početno

    I ja sam mislila da je "samo" to, no nije. Radila je testove ADHD, no nema ADHD.

  2. #2
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj MAMI 2 prvotno napisa Vidi poruku
    I ja sam mislila da je "samo" to, no nije. Radila je testove ADHD, no nema ADHD.
    Suvag je zakon za te stvari. Ja mislim da moj stariji nikad nije ni dobio sve papire koje je mogao (on je isto imao kraći interval pažnje, ali nikada nije bio hiperaktivan - kod njega je eventualno mogao biti ADD u igri) ali vrsna iskusna logopedica koja je rješavala njegov izgovor L i R usput je riješila sve što je trebalo, odnosno sve što je primijetila: pažnju, vezu oko-ruka, radila na motorici (koja se popravila, ali nikad do savršenstva - nema veze) i puno puno na razumijevanju govora.

    Logopedi znaju kako poboljšati razumijevanje govora. Teško mi se sad svega prisjetiti, ali prilikom dijagnostike oni mjere kakva je kratkotrajna memorija, dugotrajna memorija, slušno prepoznavanje, vizualno prepoznavanje.... Nisam logoped ali imam jednog sina koji je imao usporen razvoj sžs i smetnje motorike i drugog s vizualnom disleksijom, silom prilika sam naučila, ali imala sam od koga...

    Razvijanje slušne pažnje, povećanje fonda riječi, rješavanje agramatičnosti... sve to ima svoje.

    Čekaj malo, sjetit ću se ja igara...

    Zagonetna životinja (npr. zamisliš si psa, a dijete postavlja pitanja na koja odgovaraš samo sa Da ili Ne):
    - da li je to divlja životinja? - NE
    - da li ima perje? - NE
    - da li ima dlaku? - DA
    - da li daje mlijeko? - NE
    - da li mijauče? - NE
    - da li laje? - DA
    Odgovor: PAS (Bravoooooo)
    ...

    Inače, to su igre za manju djecu, ali pale i kod većih. Moji su se još prošle godine igrali ovu igru i "kalodont" na sinovom rođendanu.

    Na slovo, na slovo...

    Pokvareni telefon (to je odlično za slušno prepoznavanje, ali treba više igrača, pa se može uključiti cijela obitelj...)

    Razne recitacije - naročito smiješne pjesmice i zagonetke.

    Evo, probat ću staviti jedan moj materijal (nije moj - samo obrada je moja): http://www.filedropper.com/stihovi
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 28.07.2015. at 09:11

  3. #3
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Literatura - nisam to koristila (jer je izašlo kad smo već to prerasli) ali postoji knjiga Govor-ritam-pokret (Ivana Herljević iz Suvaga & Ilona Posokhova) gdje je opisano kako se to radi, ali za vrtićku dob.

    Od ostalih materijala za vizualno prepoznavanje kod male djece mi smo koristili slovarice i slogovnice (to je više trebalo mlađem sinu) i kojekakve igrice na računalu tipa Petica 1-2-3-4, odavde http://www.artrea.com.hr/cd.html, pa razne druge igre (Hlapićev ABC i slično, ali to je za malu djecu)

    Za veće - razumijevanje teksta postižeš uz slikovnice ili knjige, da dijete pročita, da RAZGOVARATE o tome, a nakon toga se napiše sastavak. Moj stariji je sad pravi maher u tome, a njegov profesor hrvatskog me jednom prilikom pitao "Jeste li ga učili da piše sastavke po špranci?" Pa nego kako? Upravo to sam radila. To mu je na brzinu pomoglo. Sastavak ima tri osnovna dijela - uvod / zaplet / zaključak, svaki treba imati određeni broj rečenica. Za dob od 9 godina špranca je 2-3 rečenice - uvod, 5-7 rečenica zaplet, 2-3 rečenice zaključak, a za starije se to proporcionalno povećava. Pišeš sastavak kao odgovor na niz zamišljenih pitanja. Pisala sam već o tome negdje... ALI ključno je da dijete prije sebi u glavi posloži stvari. To je bitno za razumijevanje govora, razumijevanje pisanog teksta i u kontra smjeru - oblikovanje odgovora ili oblikovanje pisanog teksta. Neki ljudi to znaju spontano, mnogima treba pomoć - sustav kako se to radi.

    Moj stariji je u osmom razredu jedini bio u stanju iz hrvatskog napisati molbu za upis u srednju školu (to je sastavni dio gradiva), upravo zato jer je sustavno treniran kako se to radi. To su životne vještine. Nismo svi književnici, ali svi moramo biti u stanju izgovoriti svoje misli, slušati druge, napisati molbu za posao i slično.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •