Prvo ću se ograditi - ne znam dovoljno o Siriji.
Ni blizu dovoljno da bih raspravljala argumentovano.
Ali ću se usuditi da postavljam pitanja, kako Tangerina reče za sebe, kao petogodišnje dete, u nadi da ću, ako ništa drugo, proširiti svoje znanje.
Zar se ne bi moglo reći slično kao gore u citatu i za pojedine države u kojima preovladava islamska veroispovest? Zar nije Turska (bila) sekularna država sa ljudskim pravima, humanističkim vrednostima, demokracijom itd.? Zar nije i Sirija u jednom relativno dužem periodu bila u sličnom stanju relativno slobodoumne države sa jednakim pravima žena i muškaraca, ili ja nisam dobro shvatila ono malo što sam pronašla o njoj na internetu?
I obrnuto, da li zaista u Evropi "ana i marko" imaju ravnopravan položaj? De jure sigurno da, ali de facto?
Ako postoje različite "hrišćanske države" sa različitim stepenom ljudskih prava, mentalitetom, humanističkim vrednostima itd., da li je neobično očekivati da postoje i veoma različite "islamske" države po pitanju ljudskih prava, mentaliteta, humanističkih vrednosti?
Ako se bible belt toliko razlikuje od Evrope, zašto onda očekujemo isti obrazac ponašanja od svake kulture koja je prihvatila islam?
Koliko znam, Evropa nema mnogo sirijskih izbeglica koji u njoj borave dovoljno dugo da bi se moglo stvoriti argumentovano mišljenje o njima- ili grešim?
Ja sam pod utiskom da ljudi zaključuju na osnovu iskustava iz nekih drugih islamskih zemalja i zatim projektuju to iskustvo na sirijske izbeglice, očekujući od njih da će se ponašati tako i tako samo zato što se neki drugi ljudi iz drugih zemalja islamske veroispovesti ponašaju tako i tako.
Zar nije to onda, okreni, obrni, uz sve argumente, i dalje samo predrasuda?





Odgovori s citatom