Ali objasnio im je, i njima i roditeljima (ili im je trebao objasniti, ja ne mogu znati kakva je situacija u drugim školama).

A kao što je sirius nekoliko puta napisala, dobar IP je u principu nevidljiv. (osim ako djeca čekiraju kontrolne jedni drugima, što po mom dubokom uvjerenju ne bi trebala)

Ako se baš dogodi situacija da neki učenik ima pravo na odgođeni test, pa je to nužno vidljivo (iako uopće ne mora biti, učenik isto tako može i ne doći na sat kad se piše test), onda ja nažalost ne mogu reći što bi učiteljica drugom učeniku trebala odgovoriti na pitanja o tome, osim da gleda svoja posla, zato ja srećom i nisam učiteljica. Možda bi recimo mogla uputiti pitajuće dijete da se koncentrira na svoj test i da to što kolega ne piše test istog dana nikako neće utjecati na njegovu ocjenu, pa onda na satu razredne zajednice ponoviti priču o različitostima.

Što se tiče objektivnosti ocjenjivanja, krivulja i zahtjeva za objašnjavanjem kriterija, ja vjerujem da studenti traže pojašnjenja vezana uz svoju ocjenu, a ne dođu sa ispitima nekoliko kolega pa se uspoređuju.


Na kraju, nažalost morate znati i to da se IP jako često ne provodi dobro, pa se stvarno može dogoditi da dijete koje ima IP objektivno i ima privilegije, iz jednostavnoh a žalosnog razloga što je nastavniku lakše da ga privilegira nego da smisli kako ga neće privilegirati. To opet nikako nije greška djeteta i njegovih roditelja.