Pokazuje rezultate 1 do 32 od 32

Tema: Individualizirani pristup

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,978

    Početno

    Citiraj sanjaneo prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle,krenuli smo u prvi razred osnovne skole sa rjesenjem komisije o individualiziranom pristupu o radu.
    Znam sto je to,taj dio mi je jasan.
    Spadamo li mi sada u djecu s posebnim potrebama i imamo li neka prava na osnovu toga?
    Individualizirani pristup nastavi je za djecu koja mogu (i trebaju) savladati kompletno gradivo, ali METODE POUČAVANJA učitelj prilagođava potrebama konkretnog djeteta.

    Oni koji su odredili da dijete ima individualizirani pristup trebaju dati upute za učitelja kako će prilagoditi nastavu. Mi smo imali za svoju djecu dijagnoze iz Suvaga i to je bilo dosta dobro.Moj stariji je imao jako lošu finu motoriku i njemu je učiteljica znala pripremiti isprintane listiće koje bi mu dala na kraju sata/nastave - pisao je koliko je stizao, a što ne bi stigao, prepisao bi doma s tog listića (iako nije inzistirala na tome).

    Moj mlađi ima vizualnu disleksiju, pa je preporuka logopeda bila pretežno usmeno ispitivanje u nižim razredima (bilo je tu još toga, ali nije sad bitno moje dijete) a kasnije su mu znali smanjiti broj zadataka u testovima za neki postotak ili produljiti vrijeme. U Suvag-u smo dobiili papir na kojem je pisalo što se preporučuje.

    Teško je govoriti o nekim pravima, ali evo ovako: dijete s IP ima pravo da mu učitelj posveti malo više vremena, koliko je moguće da to nije na štetu ostalih učenika. Učitelj s iskustvom prilagodit će nastavu konkretnom djetetu. Ako recimo dijete ima smetnje pažnje, učitelj će mu podijeliti gradivo u manje cjeline, pratit će za vrijeme nastave da li tom djetetu odlutaju misli/pogled i pozvat ga imenom da mu vrati pažnju na gradivo. Ako dijete slabije vidi ili čuje, dobit će odgovarajući materijal (meni su za starijega koji se liječio od strabizma/ambliopije nudili materijale s većim fontom, ali već je njegovo liječenje toliko napredovalo da nije trebalo).

    Puno ovisi o učitelju. AKo učitelj zna kako će prilagoditi nastavu, onda super. Ako ne zna ili ne želi - uzalud nam svi papiri. Naravno, u prvim danima (u praksi to bude cijelo prvo polugodište) učitelj će pratiti djecu koja imaju pp ili ip i kad stekne uvid, prilagodit će nastavu. Ako takvo dijete štajaznam ne može napisati test iz komada jer mu pažnja traje 10 minuta, a ne 20 - pisat će iz dva puta, s odmorom. Ponekad je to teško provesti u praksi, ali učitelji bi trebali biti educirani za to. Osim toga, UVIJEK imaš stručnu službu na raspolaganju. Razgovaraš prvo s učiteljem, a onda sa stručnom službom ili svi zajedno. Doznat ćeš sve - uglavnom oni zovu roditelje djece s rješenjima na individualne informacije. Ako želiš, možeš to i sama tražiti.

    Moj stariji je uredno prerastao svoje mladenačke smetnje, a i mlađi je na dobrom putu. Sretno i tebi!
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 08.09.2015. at 07:30

  2. #2
    melange avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    ebay
    Postovi
    2,039

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Individualizirani pristup nastavi je za djecu koja mogu (i trebaju) savladati kompletno gradivo, ali METODE POUČAVANJA učitelj prilagođava potrebama konkretnog djeteta.
    ovo je osnova. ne radi se o intelektualnoj nemogućnosti svladavanja gradiva nego o nekom (najčešće) oštećenju zbog kojeg učitelj prilagođava način poučavanja djetetu da bi ono što bolje i lakše usvojilo gradivo. dakle ne spadate u djecu s posebnim potrebama.
    naravno da se ponekad radi i o smanjivanju opsega gradiva ili izbacivanju dijelova koji bi djetetu s tim oštećenjem bili nemogući za pohvatati.

    u ostalom potpisujem što su ostale cure napisale.

  3. #3
    MBee avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,918

    Početno

    Citiraj melange prvotno napisa Vidi poruku
    naravno da se ponekad radi i o smanjivanju opsega gradiva ili izbacivanju dijelova koji bi djetetu s tim oštećenjem bili nemogući za pohvatati.
    U tom slučaju se radi o prilagođenom a ne individualiziranom pristupu.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •