U dobi od 3 godine puno više ne možeš ni očekivati. Upravo to je razlog zašto sustavne terapije kod logopeda (2x tjedno) kod djece sa smetnjama izgovora obično ne započinju prije četvrte godine. Čeka se da dijete može zadržati pažnju pola sata na onome što s logopedom radi.
Vraćam se na tvoje pitanje:
Pažnja ti se dijeli na tri vrste (sad ću se teško sjetiti kako se zovu):
- iznenadna (štajaznam, lupiš vratima pa dijete okrene glavu)
- spontana (to je ovo što si opisala - dijete se koncentrira na aktivnosti koje voli)
- usmjerena (to je voljna aktivnost, kad se dijete može svjesno usmjeriti na ono što učiteljica govori - ali ne očekuje se u prvom razredu da traje dulje od 15-20 minuta)
Dobro si počela - interval pažnje se gradi na aktivnostima koje dijete voli (osim ekrana - to su poznati razarači pažnje, pogotovo ako nisu interaktivni) a to je u ovom slučaju crtanje.
Meni je bilo nezamislivo da moji u dobi od 3 godine crtaju pola sata. Aliii igrati se s legicama - to je već bila druga priča. Moj mlađi je kasnije zavolio crtanje, stariji nikada - to mu je mrska aktivnost.
* * *
U dobi od 3 godine djeca će se već biti u stanju dulje zaigrati s drugom djecom, pa ni to ne treba ispustiti iz vida kao motivator za zadržavanje pažnje na jednoj aktivnosti.





Odgovori s citatom