Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 53

Tema: Neprirodno je imati sve petice... JL

  1. #1
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno Neprirodno je imati sve petice... JL

    http://www.jutarnji.hr/nedjeljni_jut...skole,34821.jl

    stavljam samo link - jer je članak dugačak. ali sam ko ris!! neki od komentatora su stvarno prešli svaku mjeru. sram ih može biti.


    Minnie smanjila slova u naslovu.

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    tako je !svima

    dat 2 i poneku 3,naravno na 2. popravnom roku

    a podobnima 5



































  3. #3

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Postovi
    3,187

    Početno

    To mi je isto neki dan rekla jedna susjeda koja je čitav radni vijek bila učiteljica nižih razreda.

    Iskreno, malo mi je to glupo. To je sad omalovažavanje svih onih koji su ikad imali ili imaju sve petice (na stranu poklonjene ocjene). Ima djece koja su stvarno u svemu jednako dobra i zainteresirana kroz osnovnu ili srednju školu, a kasnije na faksu (ili u srednjoj školi) se više opredjeljuješ za nešto

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Ne bih rekla da je to omalovažavanje. Mislim da je doista posrijedi inflacija odlikaša.
    Nije realno da frizerska škola upisuje isključivo odlikaše, kao što bi možda neko dijete sa solidnom četvorkom možda vrlo lijepo učilo u kakvoj gimnaziji, no ne može se upisati zbog ponekih odlikaša koji to u stvari i nisu.
    Ako je doista istina da smo zemlja s najviše odlikaša i najmanje visoobrazovanih, pa to onda sve govori. Ne vidim što vas konkretno vrijeđa.

  5. #5
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Slažem se s Bomballurinom. I mislim da je ta inflacija omalovažavanje onih istinskih odličnih učenika. Takvih nema i ne može biti 60 %.

    Išla sam u Klasičnu gimnaziju - u razredu je bilo 4-5 odličnih učenika, a nitko nije imao 5.0. Sad nas ima znanstvenika, umjetnika, liječnika, odvjetnika i na drugim poljima vrlo uspješnih ljudi.

    Moj tata mi priča o svojoj zagrebačkoj Prvoj muškoj gdje su neki briljirali iz nekih predmeta, dok su u drugima bili prosječni, čak i loši. To ih, međutim, nije sprečavalo da upišu škole i fakultete i da postanu vrhunski stručnjaci u izabranim strukama.

    Meni je užasan takav sustav koji ne dopušta posebne talente na nekim poljima nego traži da budeš odličan u svemu kako bi mogao ići dalje.

    I još k tome mislim da dobar dio tih odličnih nije uopće zaslužen. Dok sam radila na faksu dolazili su mi odlikaši koji nisu imali pojma. Nisu znali niti učiti kako treba. Ne sviđa mi se pristup Jutarnjeg (ni u čemu), ali mi je drago da se počelo raspravljati o tom problemu među stručnim krugovima. I toplo se nadam da će ta inflacija prestati kad moj sin postane školarac.

  6. #6

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Na stranu Jutarnji, ali činjenica je da postoji inflacija odlikaša.
    A sve je to započelo oko 1990 (po mojem sjećanju), kad su ukinuti prijemni ispiti za srednje škole, i kad je uvedeno upisivanje isključivo na temelju ocjena.
    Ovime ne kažem da je trebalo zadržati prijemne ispite, jer znam da je i tu bilo svega, od stresa za djecu, do mućki prilikom upisa. Ali ni ovaj sadašnji sustav upisivanja nije ništa bolji, čak mi se čini gorim.
    Od mame profesorice stalno slušam kako je bolje i kvalitetnije đake imala u vrijeme usmjerenja, kad su htjeli razgovarati, diskutirati, komentirati. I nisu imali same petice. Sad svi jure za ocjenama, samo zapisuju kao mašinice i rijetki žele razmišljati svojom glavom. Često puta jedino pitanje koje imaju na kraju sata je "je li to za ocjenu? Moramo li to zapisati?"
    A i iz osobnog iskustva imala bih štošta za napisati, ali neću ga sad razvlačiti...

  7. #7
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    vrijeđa me to što se SVA djeca trpaju u isti koš. može se govoriti o tome da je inflacija odlikaša, da je sistem totalno u komi zbog upisa i ostalog...

    ali NE MOŽE se govoriti da NITKO ne može imati 5.0, i da je to NEPRIRODNO.

    pa i kad sam ja išla u školu - bilo je 5.0 učenika.

    VELJKO ĐORĐEVIĆ KAŽE:
    [b]Nitko ne može imati 5,0. Nema tih talenata[b] i ja naprosto suosjećam s profesorima koji su pod pritiskom da učeniku moraju dati peticu.

    MIROSLAV RADMAN KAŽE:
    Osobno ne znam nikoga tko je imao prosjek 5,0. To je i neprirodno

    u kikičinoj generaciji - u NAJBOLJEM razredu - bilo je 20% 5.0, dakle 6 učenika. u ostalim razredima i manje. što znači da na cca 120 učenika može biti u prosjeku 10-15% 5.0 učenika.

  8. #8
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    tanja, ja se sjećam kad sam se upisivala u srednju školu (1972 ). upisivali su se ODLIKAŠI, nešto vrlodobrih - i par socijalnih slučajeva. To je bila PRVA generacija s takvim upisom.
    u moje vrijeme - onaj tko je htio proći s odličnim, morao je imati i ostale ocjene ujednačene.

    otkad je uveden prosjek ocjena - dobili smo i inflaciju.

  9. #9

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    ja sam imala 5.0 u osnovnoj i 4.9 (tjelesni ) u gimnaziji

  10. #10
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    ja sam imala 5.0 u osnovnoj i 4.9 (tjelesni ) u gimnaziji
    hm, izgleda da i ti odgovaraš opisu iz članka

  11. #11

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    da kako da ne

    sve mi je bilo poklonjeno

    niš nisam učila,a stara je s toljagom patrolirala po školskim hodnicima,povremeno s istom opalila po kojeg profu tako da ja imam sve 5


  12. #12

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    radim s djecom i znam da nitko nije savršen,ali se s pravom motivacijom čine čuda

  13. #13

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Sad sam napisala prosti post, al ga na vrijeme izbrisah
    Pa, bemu...kako uvijek natjerate vodu na svoj mlin????

  14. #14

    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    258

    Početno

    u cijeloj ovoj priči meni nešto nije jasno.
    moja kćer je završila 5. razred. šetero klinaca išlo je na popravni, bilo je tu i dvojki i trojki. ona je prošla s odličnim, ali uredno ima trojku iz metematike koja joj ne ide i još dvije četvorke. za svaki predmet morala je dobro zagrijati stolac i prosječno je dnevno učila 3-4 sata, uključujući učenje vikendom uz naše metode motiviranja, mentalnih mapa i sl. smatram je prosječnom.

    od njih 20 u razredu (oš ivana gundulića u zgb) manje od pola ih je prošlo s odličnim, a samo su dvije djevojčice imale sve petice. riječ je doista o djevojčicama koje odskaču, a još se k tome aktivno bave i sportom.

    e pa sad - ako je tako u petom osnovne, otkud onda inflacija odlikaša

    jel baš moja ide u neku superstrogu školu

    jel ja živim u nekoj drugoj državi

    mi se kao bunimo protiv preopterećenosti djece u školi, a sada najednom svi smo odlikaši.


    oko toga da je neprirodno imati sve petice - to je nebulozno, a novinarski je nekorektno što se većina govornika referirala na svoje uspjehe u srednjoj školi, koliko sam shvatila, a članak je govorio o odlikašima u osnovnoj školi.

    ja osobno imala sam u osnovnoj sve petice, a škola nije bila ni upola teška kao danas - pa kak tada nije bilo inflacije odlikaša

  15. #15

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Nitko nikada nije progovorio o ujednačavanju kriterija za dobivanje odlične ocjene. Naime, kolegica radi u srednjoj školi i već godinama se žali kako upisom u 1.razred dobije u razred djecu iz rubnih dijelova grada i osnovnih škola izvan Zagreba gdje su manji razredi, rad je očito ležerniji, svi se međusobno poznaju te se ocjene dijele šakom i kapom. Kod te djece uočava probleme s prilagođavanjem novoj sredini,a njihov prosjek ocjena drastično pada već na prvim testovima i na kraju polugodišta iznosi ponekad i dvije ocjene manje. Budući da provodi internu statistiku za svoje razrede, a radi u istoj školi već 12 godina nemoguće je da se radi o pojedinačnom slučaju. U isto vrijeme uočava kako postoje škole u kojima učenici zaista stiču veliko znanje. Ispostavlja se da petica nije jednaka za sve, da neka djeca zaista ulažu veliki trud da je dobiju dok se drugima čini "medvjeđa usluga" i na taj način se sprečava djecu, a i njihove roditelje da kritički ocijene steknuto znanje. Mislim da problem nije u inflaciji petica nego u nepostojanju kriterija za njihovo dobivanje.
    Moje osobno iskustvo je da se petica stiče kontinuiranim radom (u osnovnoj školi mi je svih 8 god. prosjek ocijena bio 5,0 , a uopće se ne sjećam da sam ikada učila dulje od pola sata budući da sam paralelno završavala i glazbenu školu i bavila se plesom pa za više učenja nisam imala ni vremena). Vrijeme provedeno na nastavi trudila sam se iskoristiti najbolje što sam mogla, slušala sam predavanja, redovito pisala zadaće i ni u jednom trenutku nisam osjećala da sam preopterećena. Dapače, uvijek mi je nedostajalo informacija i voljela bih da sam mogla naučiti više. Danas je isto i mojoj kćeri: dvije škole i treninzi 3 puta tjedno i traži još, želi više. Ne žali se, ne provodi vrijeme nad knjigom nego piše zadaće redovito, pročita lekciju koju su radili u školi i malo ponovi za test. Ukupno provede nad knjigom 45 min. na dan. Nemam osjećaj da je preopterećena, voli školu, ima radne navike i, naravno, prosjek 5,0. Mislim da njezina petica nije napuhana i ne bih voljela da se njena ocjena jednog dana izjednačava s nekom koja je poklonjena jer ona svoje stiče pažnjom na satu i redovitim radom, a učiteljica od njih traži zaista dosta rada.

  16. #16
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    vidiš mim, ja se sad pitam - da nije tvoje dijete klon?? mislim - 5.0 je neprirodno, a tvoja ide tvojim stopama!!

    (ja nisam bila 5.0, ali sam preskočila razred u srednjoj! )

    ma članak je prestrašan, i šalje jednu jako ružnu poruku. pitam se kakav je to znanstvenik, i kako prolaze pacijenti ovog drugog...

  17. #17
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj Bomballurina prvotno napisa
    Sad sam napisala prosti post, al ga na vrijeme izbrisah
    Pa, bemu...kako uvijek natjerate vodu na svoj mlin????
    jel mogu prostote na pp???

    nije tjeranje na svoj mlin, nego ono što znamo iz iskustva.

    ja sam DVA PUTA bila u školi zbog ocjena, i to OBA PUTA - da zamolim da ju PITAJU. pa što zasluži - neka dobije. jednom u sedmom, i jednom u osmom razredu. jer se radilo o ispitivanju sukladno pravilniku o ocjenjivanju - a profe su se inatile.

    dijete koje uči i po noći, koje ide na dopunsku / dodatnu (ne znam kak se to sad zove) kad nešto ne razumije, koje traži i instrukcije KAD NE RAZUMIJE a nema mogućnosti to saznati u školi - ima želju da nauči, da razumije naučeno - i da za svoje znanje dobije odličnu ocjenu.

    samo jedan primjer: profesor iz fizike joj je zaključio odličan (i naravno još nekima ), i to je rekao. tražio je nakon toga da mu PREDZADNJI DAN škole - poslije podne - donesu neki rad, jer želi vidjeti da li to znaju. ja sam se šokirala, jer su i ona i većina razreda odnijeli te radove. da li to govori nešto o razredu, o toj djeci, o njihovim ocjenama i zašto su ih dobili???

  18. #18

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Ma gle, niti jednom rječju nisam rekla da doista ne postoje djeca koja zaslužuju 5.0. Slažem se sa tvojim komentarima na bedaste citate. Moja kritika ide u pravcu da je previše djece sa takvim prosjekom i da su u različitim OŠ različiti kriteriji. Na kraju osnovne škole petica tvoje male ne vrijedi ništa više od poklonjenih petica. Stojim pri tvrdnji da je inflacija odlikaša. Na kraju će roditelji i djeca imati realna očekivanja upisa u gimnaziju i time oduzeti mjesto netkome tko to doista zaslužuje i tko se kani još školovati. Dijete koje bi možda bilo fantastičan frizer zbog dobrog uspjeha ne može upisati željenu školu. Meni je to stvarno apsurdno.

  19. #19

    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    258

    Početno

    Citiraj Bomballurina prvotno napisa
    Ma gle, niti jednom rječju nisam rekla da doista ne postoje djeca koja zaslužuju 5.0. Slažem se sa tvojim komentarima na bedaste citate. Moja kritika ide u pravcu da je previše djece sa takvim prosjekom i da su u različitim OŠ različiti kriteriji. Na kraju osnovne škole petica tvoje male ne vrijedi ništa više od poklonjenih petica. Stojim pri tvrdnji da je inflacija odlikaša. Na kraju će roditelji i djeca imati realna očekivanja upisa u gimnaziju i time oduzeti mjesto netkome tko to doista zaslužuje i tko se kani još školovati. Dijete koje bi možda bilo fantastičan frizer zbog dobrog uspjeha ne može upisati željenu školu. Meni je to stvarno apsurdno.
    potpuno se slažem s tobom, baš i to jest žalosno.

  20. #20
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    pa ne proturječim ja tebi . i ja sam gore napisala da je inflacija. digli su mi živac ovakvim blesavim izjavama.

    ali postoji još nešto: npr. u miocu je prvih 46 mjesta "rezervirano" - a diže se frka oko formiranja dodatnog razreda. zašto nitko to ne riješi???

    netko (u članku, čini mi se ) piše o tome da imamo samo 7% ljudi s faksom... a na nekim faksovima se natječe 5 ljudi za jedno mjesto. bodovni pragovi se podižu. kvote se smanjuju. ljudi nemaju mogućnosti studirati.

    koliko njih studira na teret države - i onda studiraju po 7, 8, 10 godina - a neki koji si plaćaju - imaju četvorke i petice. zašto se takvima ne omogući prijelaz na redovni studij (jer nemaju svi novaca), a ovima koji rastežu treba opaliti školarinu. pa nek studiraju 20 godina.

    nešto je trulo u državi danskoj...

  21. #21

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    kako misliš 46 mjesta rezervirano?

  22. #22

  23. #23

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    radim s djecom i znam da nitko nije savršen,ali se s pravom motivacijom čine čuda
    vrlo dobri?

  24. #24

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Aj, za natjecatelja mi je jasno, to mi je čak i okej. Kakve su to individualne teškoće???? O direktnom upisu djece branitelja imam tako loše mišljenje da bolje da ga ne iznosim na forum. Ali povratnik???? Čime je taj zaslužio direktan upis????
    I konačno, ovo zadnje su ravnateljičina familija i prijatelji????

  25. #25
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    bombalurina - meni NIJE jasno - kakvi su to natjecatelji??? naime, tu se ne radi o djeci koja su se natjecala na raznim takmičenjima - jer su oni u redovnoj listi (vidiš da ih ima i sa 68 bodova).

    ti znaš o čemu se radi??

  26. #26

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Oprosti, nemam još srednjoškolca i ne kužim ovo sa bodovima, pa sam mislila da su ovi natjecatelji pobjednici raznoraznih državnih natjecanja, matematika ili informatika npr.

  27. #27
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj Bomballurina prvotno napisa
    Oprosti, nemam još srednjoškolca i ne kužim ovo sa bodovima, pa sam mislila da su ovi natjecatelji pobjednici raznoraznih državnih natjecanja, matematika ili informatika npr.
    ma gle - i ja sam u prvi čas pomislila da su to ta djeca, ali kad sam vidjela da su bodovi od 68 prema dole - onda sam shvatila da to nema veze s tim. mislim, ako su djeca genijalci pa imaju 100 bodova - piši im 100. ali tu nema bodova.

    naime, 60 je maksimalni broj bodova za školski uspjeh, a ono što je preko toga su razna natjecanja (znanje, sport).

  28. #28

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    K
    Citiraj sorciere prvotno napisa
    vidiš mim, ja se sad pitam - da nije tvoje dijete klon?? mislim - 5.0 je neprirodno, a tvoja ide tvojim stopama!!

    (ja nisam bila 5.0, ali sam preskočila razred u srednjoj! )

    ma članak je prestrašan, i šalje jednu jako ružnu poruku. pitam se kakav je to znanstvenik, i kako prolaze pacijenti ovog drugog...
    Nije klon, ali prve dvije godine života bila je prištekana na ciku , a ja sam do kraja njenog 1. razreda radila kod kuće ( Bogu hvala na toj mogućnosti) pa je očito da odgoj i vrijeme koje smo provodile zajedno ima veći utjecaj od gena. A preskakanje razreda u SREDNJOJ je stvarno vrijedno divljenja :D . Što se moje srednje škole tiče-ocjene su bile "šarene" , prosjek mi je bio malo niži, ali ispada da su kriteriji koje smo sami sebi nametali bili viši i sustav vrijednosti drugačiji. U to vrijeme je nekako vrijedilo da se TREBA proći s odličnim, biti oslobođen mature i to je bilo mjerilo znanja, vrijednosti... Danas slušam srednjoškolce kako se međusobno "hvale". Razgovori se obično vode oko toga tko ima koliko "kulja" i ispada da je sustav vrijednosti u tim mladim, usijanim glavama totalno krivi. Oni koji više markiraju i imaju više loših ocjena ispadaju "face", a "štreberi"-odlikaši i djeca koja su željna znanja, onakva kakva je tvoja kćer, nekako su usamljeni slučaj. I to silno inzistiranje roditelja da dijete pod svaku cijenu bude odlikaš!! Ma, na pamet mi ne bi palo ići moliti za peticu ili prijetiti pismom ministru, prigovorom ravnatelju...!! Ako je moja zaslužila pet neka je ima, a ako nije-moj odgovor na svaku ocjenu je:"Draga, učiš za sebe-ne za mene." A ovakvi članci...uopće mi nije jasno što je pisac htio reći. I koja je sad poruka??? O tome treba raspravljati struka, a ne se javno iznositi individualni slučajevi.

  29. #29

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Sad si me zainteresirala. Nekako mi se čini da se to tebe direktno tiče. Jesi li nazvala i pitala? Baš me ludo zanima to pojašnjenje, naročito onaj dio o ravnateljičinoj odluci. Pa i te ind. teškoće su mi nekako sumnjive....Ne znam što bi to bilo? Soc. slučajevi? Možda su ovi sa bodovima sudionici natjecanja, a ovi gore pobjednici?

  30. #30

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    [quote="Amalthea"]
    Citiraj maria71 prvotno napisa
    radim s djecom i znam da nitko nije savršen,ali se s pravom motivacijom čine čuda
    dovoljni i dobri

    nek imaju disleksiju,neki disgrafiju ,neki su u tretmanu psihologa ili psihijatra..........

  31. #31
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno



    ma mim, ja nisam imala pojma u što se upuštam . pa sam uletila. ali svom djetetu nikad ne bih dala da preskače razred. pukne te na nekoj drugoj strani.

    meni je isto blesavo urgirati da mi dijete ima 5. to je njen rad - njeni rezultati. pa ni ona ne ide kod mog šefa tražiti beneficije za mene.

    ali se sjećam kad je (jednom od njih) rekla: I never see my mum. she works a lot. don't you ever go home?

  32. #32
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj Bomballurina prvotno napisa
    Sad si me zainteresirala. Nekako mi se čini da se to tebe direktno tiče. Jesi li nazvala i pitala? Baš me ludo zanima to pojašnjenje, naročito onaj dio o ravnateljičinoj odluci. Pa i te ind. teškoće su mi nekako sumnjive....Ne znam što bi to bilo? Soc. slučajevi? Možda su ovi sa bodovima sudionici natjecanja, a ovi gore pobjednici?
    ma ne tiče me se direktno . ta škola nikad nije bila u razmatranju (iako smo dobili ponudu ako zatreba pomoć oko upisa ). ja sam bedasti borac za pravdu za SVU djecu... isto radim i na tekvondou. reagiram na loše suđenje (tj. sudačke dogovore) neovisno o kategoriji natjecatelja, tješim i podržavam djecu iz svih klubova...

    pobjednici natjecanja dobivaju BODOVE. individualne teškoće mogu biti i zdravstveni razlozi, a možda i socijalni slučajevi. odluka ravnateljice- pojma nemam.

  33. #33
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    maria - izvanredna djeca.

  34. #34

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    678

    Početno

    Slažem se, vidiš, ja nikada za to ne bih znala da sad ti nisi ostavila link. Baš ću sutra provjeriti o čemu je riječ.

  35. #35
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    mi smo tražili po netu tko se gdje upisao, pa sam naletila na ovaj link. u kikičinoj gimnaziji nema popisa, samo obavijest da su se upisali svi od 55 bodova na više (najviše je bilo 60). kikica je mogla dobit još 2 na sportsko natjecanje , ali smo rekli da nam ne treba.

    bili su toliko fer da su odmah u utorak nazvali one koji nisu prošli kako bi stigli odnijeti dokumente u neku drugu školu u prvom upisnom roku - ali ih djeca nisu došla podići :shock: ...

  36. #36

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Što se bodova s natjecanja tiče moje skromno mišljenje je da bi se oni trebali uzimati u obzir ako je dijete pobijedilo na natjecanju iz predmeta vezanog za buduću struku. Mislim, kakve veze ima ako je pobijedilo na natjecanju iz hrvatskog jezika, a upisuje MIOC ?? Iz druge ruke (opet kolegica iz srednje, članica upisne komisije ove godine): branitelja ko u priči, djece s raznoraznim potvrdama previše, socijalnih slučajeva milion....Ispada da je svatko donio neku potvrdu o nečemu. Razumijem da ima djece koja boluju od nečega, ali ako su sve liječničke potvrde zaista utemeljene na povijestima bolesti onda ispada da je svako treće dijete astmatičar. Mislim ono....Tko je tu lud????

  37. #37

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    Citiraj Amalthea prvotno napisa

    vrlo dobri?
    dovoljni i dobri

    nek imaju disleksiju,neki disgrafiju ,neki su u tretmanu psihologa ili psihijatra..........
    Ajd, nisam htjela ispasti prestroga.

    Super su klinci!

  38. #38

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    svicarska
    Postovi
    1,916

    Početno

    Citiraj mim prvotno napisa
    Nitko nikada nije progovorio o ujednačavanju kriterija za dobivanje odlične ocjene. Naime, kolegica radi u srednjoj školi i već godinama se žali kako upisom u 1.razred dobije u razred djecu iz rubnih dijelova grada i osnovnih škola izvan Zagreba gdje su manji razredi, rad je očito ležerniji, svi se međusobno poznaju te se ocjene dijele šakom i kapom. .
    slicna situacija je bila na mom faksu... cak ni prijemni ocito nije uspio puno uravnoteziti situaciju jer su ocjene igrsle ipak veliku ulogu u bodovima....
    'medvjedja usluga'-slazem se a i same kolegice koje su ju dobile...

    a 'kontinuirani rad' i odlikasi - nisam upoznala nijednog 'kontinuiranog' odlikasa, svi od reda pamte na satu k'o sumanuti a kad treba opali se kampanjac... zadace se eventualno pisu (doma ili pod odmorima )...
    kontinuirani su, zacudo, bili samo oni kojima bas nije islo i tesko im je bilo shvatiti jos na satu... to je moje iskustvo...

  39. #39

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj lucky day prvotno napisa
    a 'kontinuirani rad' i odlikasi - nisam upoznala nijednog 'kontinuiranog' odlikasa, svi od reda pamte na satu k'o sumanuti a kad treba opali se kampanjac... zadace se eventualno pisu (doma ili pod odmorima )...
    kontinuirani su, zacudo, bili samo oni kojima bas nije islo i tesko im je bilo shvatiti jos na satu... to je moje iskustvo...
    Poznajem više "kontinuiranih" odlikaša, ali nisu bili 5.0
    I sjećam se da je "pritisak" prosjeka 5.0 počeo u vrijeme kad sam završavala osnovnu i upisivala srednju školu. Prije toga se ne sjećam tolikog opterećenja ocjenama. I zbog toga sam i sama iskusila što znači čekati ispod crte na upis u gimnaziju, jer sam imala četvorke iz "odgojnih" predmeta (likovni, tehnički, a tek tjelesni...)

  40. #40

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    ma članak je prestrašan, i šalje jednu jako ružnu poruku. pitam se kakav je to znanstvenik, i kako prolaze pacijenti ovog drugog...
    Znanstvenik iz članka je zaista vrhunski, bez obzira na svu prašinu koja se oko njega diže u zadnje vrijeme (sorry, Sorciere, morala sam komentirati, štitim struku )
    A mogla bih i nešto o pacijentima ovog drugog ali neću, dosta je bilo.

  41. #41
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa
    Znanstvenik iz članka je zaista vrhunski,
    nemam ništa protiv struke - pretpostavljam da nije vezana uz školstvo?
    neka se drži toga što radi (u čemu je vrhunski), i nek ne komentira ono što ga se ne tiče. pogotovo ne na tako uvredljiv način.

  42. #42
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno

    OVO je neprirodno!!!
    Znači - već sada treba razmišljati što će biti za slijedeće 4 godine .


    Datum objave 09.07.2006 18:50 Pošalji na mail Ispiši Komentiraj

    --------------------------------------------------------------------------------

    Događaji dana

    Upis na Filozofski fakultet nemoguća misija
    Piše: Veronika Rešković

    --------------------------------------------------------------------------------


    ZAGREB - U ponedjeljak točno u 15 sati više od 3500 potencijalnih brucoša zagrebačkog Filozofskog fakulteta počet će utrku za ukupno 1044 mjesta na tome fakultetu.

    Najsretniji među njima ući će u kvotu od 633 brucoša čije će studiranje plaćati Ministarstvo znanosti. Nešto manje s(p)retniji, njih 411, studij će morati sami plaćati. Djeca dragovoljaca i drugih veterana Domovinskog rata kojima zakon jamči izravan upis ove godine ulaze u redovitu kvotu. To dodatno smanjuje šanse za upis onima koji ne idu po “braniteljskoj liniji”

    Vijeće Filozofskog fakulteta neće mijenjati odluku o “jedinstvenoj kvoti”, za koju tvrde da je u skladu sa Zakonom o hrvatskim braniteljima.

    FILOZOFSKI FAKULTET, ZAGREB

    Za studiranje na Filozofskom prijavilo se oko 600 djece s pravom na “povlašteni” upis. Dakle, gotovo identično broju mjesta za “besplatni” studij. Njima će, prema spornom zakonu, biti dovoljno samo da na ispitu prijeđu prag od 300 bodova.
    Na Filozofskom tvrde da su učinili sve kako bi “uz najmanju štetu” i pokraj spornih odredbi zaštitili kvalitetu studiranja i kvalitetu budućih studenata. Bodovni prag povećan je sa 200 na 300, a ulazak djece ratnih veterana u redovitu kvotu sada neće ugroziti organizaciju nastave. Naši se sugovornici slažu da će biti nepravde prema djeci koja se unatoč većem broju bodova neće moći upisati. No, za to odgovornim drže politiku i nadležna ministarstva, a ne svoj fakultet.

    Država je sama odlučila koga želi financirati! Filozofski samo provodi zakone. Ako bi i ovoga puta djecu dragovoljaca upisali izvan kvote, kršili bi Zakon o visokim učilištima, ugrozili bi bolonjski proces i narušili kvalitetu nastave, ustrajava Željko Jerneić, prodekan za investicije i razvoj

    - Država je sama odlučila koga želi financirati! Filozofski samo provodi zakone. Ako bi i ovoga puta djecu dragovoljaca upisali izvan kvote, kršili bi Zakon o visokim učilištima, ugrozili bi bolonjski proces i narušili kvalitetu nastave - ustrajava Željko Jerneić, prodekan za investicije i razvoj.

    Jerneić kaže da će oko trećine djece “po povlaštenom modelu” vjerojatno na kraju odustati od upisa jer se neće moći upisati na željeni smjer, što će otvoriti prostor za “redovite” kandidate. Ako ni tada ne uđu svi koji su to zaslužili svojim uspjehom, ostaje im - upis uz plaćanje. - Platiti 5500 kuna za godinu studiranja i nije veliki novac. Registracija auta košta barem 3500 kuna - tumači Jerneić.

    I Žarko Puhovski, jedan od 72 člana Vijeća, ne vidi drugo riješenje sve dok politika “pogrešno interpetira pozitivnu diskirminaciju”. - Riječ je o nepravednom zakonu, koji djecu svrstava po tome tko su im roditelji, a ne po njihovim sposobnostima. To mora riješiti država, a ne fakulteti. Mi moramo braniti dignitet studiranja i kvalitetu studenata - trvdi Puhovski.

    Pravo je pitanje i zašto Ustavni sud mjesecima ne rješava zahtjeve za ocjenu ustavnosti spornog zakona, a koje su podnijeli Sindikat znanosti i HHO, a ni ministar Dragan Primorac, za razliku od lani, ne govori o tome tko će snositi troškove za “povlašteno upisane”. Prema svemu, ni čarobni štapić, koji često “u pet do 12” pronalazi Sanaderova Vlada, ovoga puta neće pomoći da se tisuće djece danas ne osjećaju izigranima i poniženima.

    Fakultet nije kriv za diskriminaciju
    - Za diskriminaciju i neravnopravan pristup studiranju krivi su Vlada, Sabor i Ustavni sud, a ne Filozofski fakultet koji samo pokušava ‘plivati’ u zadanim okolnostima - kaže Josipa Lulić, jedna od aktivistica ad hoc inicijative “Jednaki smo!” koja je za ravnopravan upis temeljen na sposobnostima, a ne na privilegijama.

    Josipa je i sama dijete dragovoljca Domovinskog rata, ali misli da se ovakvim zakonskim riješenjima ta djeca zapravo stigmatiziraju, a ostali stavljaju u neravnopravan položaj. - Nepravedno je i protuustavno na taj način praviti razliku između kandidata. Ako država želi pomoći, može to učiniti kroz stipendije - kaže Lulić, apsolventica na FF-u.

  43. #43

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    6,769

    Početno

    Slažem se da je neprirodno, ali fakultet odista provodi zakon. Nažalost, ukoliko povećaju kvote kvaliteta nastave sve više opada. Nema čak niti dovoljno učionica da bi se održale najosnovnije vježbe iz jezika, niti dovoljno profesora koji bi kvalitetno i ravnopravno mogli ispitati sve studente itd.


    Osnovnoškolce i petice ne želim niti komentirati... Mislim da će za godinu-dvije biti 50% odlikaša u državi.. Sve neki mali lumeni, a s druge strane svi se žale kako je program preopsežan, kako su djeca preopterećena ... ma pitam se kako onda svi svladavaju toliko gradivo za odličan?! Očito treba uvesti još koji predmet, malo proširiti gradivo, obvezati ih s još dodatnim udžbenciima pa možda netko i dobije dva!

  44. #44
    sorciere avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagabria
    Postovi
    9,218

    Početno



    javi se kad ti cvjetić krene u školu .

    a kvote - nije li taj zakon protivan ustavu??? zar ne piše "pod jednakim uvjetima"???

  45. #45

    Datum pristupanja
    Jun 2005
    Postovi
    2,709

    Početno

    Citiraj Vrijeska prvotno napisa
    svi se žale kako je program preopsežan, kako su djeca preopterećena ... ma pitam se kako onda svi svladavaju toliko gradivo za odličan?! Očito treba uvesti još koji predmet, malo proširiti gradivo, obvezati ih s još dodatnim udžbenciima pa možda netko i dobije dva!
    E, konačno da je netko ovo rekao!!! Vrijeska, ovo su moje riječi koje govorim od početka tog kresanja programa. Tko je i kakvim znanstvenim postupcima utvrdio tu navodnu preopterećenost djece? Koje su činjenice koje potkrijepljuju teoriju o preopterećenosti? Zašto kresati školski program? Ne želim da mi dijete bude uskraćeno za informacije. Želim da čuje više, da ima priliku naučiti najviše što je u njenoj mogućnosti. Ako to nije za pet-super, nema problema, ali jednostavno želim da ima priliku. Ovako je neće imati. Neće znati što je to atmosferski tlak, ali će morati znati brojčani podatak koliko normalan tlak iznosi. Srećom, roditelji su tu, knjige, internet.... Moja će kćer te informacije, i sve ostale koje će željeti, dobiti od nas, ali čemu onda škola? Ionako se do sad ispostavilo da je više naučila u razgovorima koje vodimo nego na satovima. Mislim tu, naravno, na neko opće znanje, ne na školsko gradivo. A što je s djecom koja to ne mogu dobiti unutar obitelji? Potrošla sam već previše vremena s nećacima crtajući i objašnjavajući, prelistala knjižurine u potrazi za podacima, a sad isto radim zajedno s kćeri jer djeca pitaju i žele znati. Samo treba pronaći način da im se informacija podastre. No, o tome nitko ne progovara previše. Radje krešemo program.
    O direktnom upisu djece branitelja ne bih. Čast svaka ljudima koji to jesu, ali ispada da branitelji nisu imali koga braniti jer-svi su bili na bojišnici. A zašto se, recimo, ne bi direktno upisivala i djeca samohranih roditelja? Ili dijete koje raste u obitelji u kojoj postoji osoba s invaliditetom? Ili dijete čiji brat ili sestra ima Downov sindrom? Ili....
    Djevojci Josipi Lulić se stvarno divim. Eto, voljela bih da moja kćer jednog dana postupi tako ako će morati. Bravo curo!!!
    Žao mi je -oduljila sam, ali ljuti me sve to.

  46. #46

    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    3,805

    Početno

    Mim, problem s preopširnim programima je to što nije sigurno da li će djeci od gomile podataka u glavi ostati:
    -svi ili
    -bitni ili
    -nebitni ili
    -po slučajnom izboru...
    ...shvaćaš što mislim. Bitnije je da zna da je neka osoba živjela tu i tu, i tad i tad, nego da je nosila čipkaste čarape.
    Učenje ne završava u osnovnoj školi, ima cijeli život pred sobom.

  47. #47
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    U vezi XV. Gimazije, tj. MIOC-a, mozda je fora u tome da se ne tretiraju jednako ona djeca koja su osvajala prva mjesta i ona koja su osvajala ostala mjesta (koja se boduju) na tim natjecanjima. Jer ovima koji su osvajali prva mjesta i isli na olimpijade upis je zajamcen, njima se nikakvi bodovi ne gledaju. A mozda i nije tako. Zapravo ne znam.

    Ja sam isla dvije godine u MIOC, tamo sam i maturirala, a 2 godine sam isla u jednu provincijsku gimnaziju, i to parne godine u MIOC-u a neparne u toj drugoj gimnaziji. Mogu samo reci da iako je nama prosjek razreda bio veci od 4.0 ja sam se morala fakat truditi i uciti da bi prosla s odlicnim. U svom selu nisam morala nista. Ne samo da su kriteriji bili niski, nego se i ucilo puuuno manje nego u MIOC-u. Vjerujem da cudno zvuci, ali ja doista cijeli treci razred matematicke gimnazije nisam knjigu maltene pogledala a imala sam 5.0 i to zasluzeno u tim uvjetima. Sta god su me pitali znala sam. Sta god smo pisali znala sam. Pa sam se onda vratila u mijoc. Beš zivot bez napetosti.

    A zbog spleta okolnosti i izgradnje nove skolske zgrade nekad davno sam promijenila i 2 onovne skole. Isto vrlo zanimljivo iskustvo.

    E i jos jedan detalj, od recimo 30 ljudi iz razreda u miocu 28 je zavrsilo fakultete, nekoliko i magistriralo, a neki spremaju i doktorate (75/76 godiste). Nekoliko njih je i na faksu imalo rposjeke tipa 4.9, 4.8 i sl. A znamo da to nije uopce usporedivo sa srednjom skolom. Hocu reci, meni se cini da ipak to sve skupa nesto vrijedi. Jer ne bi ta djeca i dalje bila uspjesna da su svi dobili ocjene na lijepe oci.

    Takodjer se slazem da je poklanjanje ocjena direktan samar svoj onoj djeci koja se trude. Zato ja to nisam radila pa sam imala grdnih problema zbog toga. Sto rece maria71, docekivali su me u najmanju ruku s vrlo sporkom jezicinom, ako ne i s toljagom...

  48. #48
    LeaB avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,656

    Početno

    Citiraj sorciere prvotno napisa
    vrijeđa me to što se SVA djeca trpaju u isti koš. može se govoriti o tome da je inflacija odlikaša, da je sistem totalno u komi zbog upisa i ostalog...

    ali NE MOŽE se govoriti da NITKO ne može imati 5.0, i da je to NEPRIRODNO.

    pa i kad sam ja išla u školu - bilo je 5.0 učenika.

    VELJKO ĐORĐEVIĆ KAŽE:
    [b]Nitko ne može imati 5,0. Nema tih talenata[b] i ja naprosto suosjećam s profesorima koji su pod pritiskom da učeniku moraju dati peticu.

    MIROSLAV RADMAN KAŽE:
    Osobno ne znam nikoga tko je imao prosjek 5,0. To je i neprirodno

    u kikičinoj generaciji - u NAJBOLJEM razredu - bilo je 20% 5.0, dakle 6 učenika. u ostalim razredima i manje. što znači da na cca 120 učenika može biti u prosjeku 10-15% 5.0 učenika.
    Meni se čini da je su samo mislili na to da ne postoji dijete ili je rijetko ono koje je nadareno za apsolutno sve predmete u školi jednako, a očekujemo da ih ocjene stvarno opisuju.

  49. #49
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa
    Citiraj LeaB prvotno napisa
    Citiraj sorciere prvotno napisa
    vrijeđa me to što se SVA djeca trpaju u isti koš. može se govoriti o tome da je inflacija odlikaša, da je sistem totalno u komi zbog upisa i ostalog...

    ali NE MOŽE se govoriti da NITKO ne može imati 5.0, i da je to NEPRIRODNO.

    pa i kad sam ja išla u školu - bilo je 5.0 učenika.

    VELJKO ĐORĐEVIĆ KAŽE:
    [b]Nitko ne može imati 5,0. Nema tih talenata[b] i ja naprosto suosjećam s profesorima koji su pod pritiskom da učeniku moraju dati peticu.

    MIROSLAV RADMAN KAŽE:
    Osobno ne znam nikoga tko je imao prosjek 5,0. To je i neprirodno

    u kikičinoj generaciji - u NAJBOLJEM razredu - bilo je 20% 5.0, dakle 6 učenika. u ostalim razredima i manje. što znači da na cca 120 učenika može biti u prosjeku 10-15% 5.0 učenika.
    Meni se čini da je su samo mislili na to da ne postoji dijete ili je rijetko ono koje je nadareno za apsolutno sve predmete u školi jednako, a očekujemo da ih ocjene stvarno opisuju.
    zabrljala sam sa slanjem.

    ja ne mislim da ocjene opisuju nadarenost . stvarna izuzetna nadarenost je jedna drugacija kategorija i ne spada u domenu ocjena.
    postoje puno vrsta inteligencije (po nekim americkim klasifikacijama 12) i onaj tko posjeduje takozvanu akademsku nema nikakvih problema imati zasluzenih 5,0, bez da bude izuzetno nadaren za sve discipline. (btw moji 5.0 bijahu sasvim zasluzeni, a nisam nikakav genije)

    medutim da ne skrecem s teme. ono sto mene u ovim clancima uvijek iznervira je ta praznoglava bombasticnost, nepotkrepljena statistikama i opcenito podatcima, nedefiniranost problema, te njegovog rijesenja.

    ok, ako je problem inflacija ocijena, onda molimo istrazivanja, brojke i slova koje to potvrduju, definiranje problema i mogucih losih posljedica za mlade narastaje, znanost, drzavu ili sto vec.
    i nakon toga prijedloge, ideje, rjesenja i slicno.

    ali ne. mi nabacimo par bombasticnih izjava, koje su ovom prillikom prilicito sumanute:
    -neprirodno je imati 5.0. netko pitao prirodu, pa mu ona tako odgovorila?????!!!!
    -nitko ne moze imati 5.0. kako ono galilei rece: ipak se krece!
    - ja ne poznam nikoga tko ima 5.0. kakva je ovo izjava?? ja ne poznam nikoga tko sa 7 godina sklada opere ( mozart je kao sto znamo davno umro) ima li ta recenica ikakvu znanstvenu ili bilo kakvu dokaznu vrijednost???

    zatim uzmemo red estrade, red znanosti, red umjetnosti, speka i luka, zacinjeni osobnim iskustvom kao "poznatim znanstvenim kriterijem" i eto ti clanka.
    ja ne znam da li su doticni zaista mislili to sto je u novinam tiskano ili je to pomalo izvuceno iz konteksta.
    isto tako mi je nepoznato koliko je doticni novinar/ka puno ili malo mislio pri pisanju clanka, ali zaista mi je tuzno sto su clanci u novinama i tjednicima zaista pocesto, plitki, nedefinirani i napisani na prvu loptu.
    novinarstvo je prekrasno zanimanje. i intelektualna disciplina ako se potrudis.
    ili zuta kupus salata, ako to dopustis.

  50. #50

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    svicarska
    Postovi
    1,916

    Početno

    il ako ti urednik 'uredi' clanak... da se bolje proda... (iz ustiju frendica novinarki)

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •