Vidi rezultate ankete: Treba li informatika biti obvezni predmet u osnovnim školama?

Glasači
30. Ne možete glasovati u ovoj Anketi.
  • Da

    24 80.00%
  • Ne

    6 20.00%
Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 60

Tema: Informatika da ili ne?

  1. #1
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno Informatika da ili ne?

    Meni i inače Goran ima dobre tekstove. Predlažem pročitati:
    http://www.index.hr/vijesti/clanak/k...ce/857262.aspx

    Kao netko tko nema mogućnosti dijete poslati van na školovanje, razmišljam o tome kako će to sve skupa izgledati za šest godina kada krene u školu. Ako će program biti slab vjerojatno ćemo doma pokušati nadoknaditi. Tehnologija je budućnost i bila bih sretna da mi curica završi u IT branši jer su tu uvjeti rada uglavnom dobri, a plaće visoke.

    Što vi mislite?

  2. #2
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,560

    Početno

    Meni nije bitno da ja budem sretna nego da mi je dijete sretno sa svojim odabirom struke.

    i ne bih da me se pita a ne pita voljela da mi ijedno od njih zavrsi bas u toj bransi. Postoje i druge itekako zqnimljive branse.

    i ne zelim da me vozi robot brrr...drazi mi je taxist od krvi i mesa da ga mogu priupitat uzivo neke informacije o njegovom gradu iz prve ruke
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 20.11.2015. at 17:12

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jul 2015
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    522

    Početno

    Brat mi je u toj branši i još nekoliko bliskih ljudi. Lijepo zarađuje, kao i ti drugi, ali, ali... Nije sve crno-bijelo i ta struka (kao i mnoge druge) zahtijeva priličan angažman, stalno usavršavanje i rad na sebi. O količini stresa da ne govorim... Ali to je samo moje skromno mišljenje

  4. #4
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno

    U pravu si Lili. Mislim, ne bih ju tjerala da ide baš tu, ali ako bi slučajno sama odabrala ja bih bila sretna da joj je dobro i da ne mora razbijati glavu hoće li slj mj primiti plaću ili neće.

    Leirmam, ja sam nekako razmišljala da ako stres dolazi od posla jer je težak dobro je, ali ako dolazi od nerazumnog šefa ili kolega koji mobbingiraju onda je loše.

  5. #5
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,087

    Početno

    Mislim da radiš ražanj, a zeko još ni prabake nema. Život će pokazati kojim će ti putom kći krenuti.

  6. #6
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,290

    Početno

    žuta minuta, evo, bit će informatika obavezna http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvat...njivi-raspored

    No, bez brige, roditelji i ostala rodbina itekako mogu utjecati na dijete da nauči ono što treba. Naravno, treba djetetu osigurati i uvjete u kojima će moći što više toga naučiti.
    Ovom testu sam se danas nasmijala ( a možda je test stvarno OK), pokazuje kako bebu testirati o budućem ponašanju u školi http://www.jutarnji.hr/nevjerojatno-...skoli/1461261/

    Postoji mnogo zanimanja koja će i dalje postojati, ili će bar postojati u narednih pedesetak godina. U mojoj obitelji već i treća generacija radi isti posao zanimljiv, itekako tehnološki napredan (i nekad i sad), poprilično težak, ali jednako dobro ( čak odlično) plaćen, Za poprilično daleku budućnost neće se potpuno moći zamijeniti robotima. Iako, preuzima tehnologija dobar dio, o, velik dio. Za sada to znači da je ljudima lakše, da su sigurniji i da sve ide brže.

  7. #7
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Apsolutno se slažem da informatika treba biti obavezna u OŠ, samo za to treba stvoriti uvjete, znači smisliti neki suvisao program, imati kadar koji će predavati taj predmet, imati informatičke učionice takve da svaki učenik ima svoje radno mjesto,a osim toga treba i smanjiti broj sati ostalih predmeta, jer djeca imaju previše sati u školi. Na ovakvo stanje kakvo je sada uvesti obaveznu informatiku mislim da nema nikakvog smisla.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    ZG,R. Pešćenica
    Postovi
    2,190

    Početno

    Mene zanima zašto ne postoji od prvog razreda alternativni izborni predmet za vjeronauk.
    Ono, bilo što smisleno što djeca mogu izabrati umjesto vjeronauka.

  9. #9
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno

    Citiraj gita75 prvotno napisa Vidi poruku
    Mene zanima zašto ne postoji od prvog razreda alternativni izborni predmet za vjeronauk.
    Ono, bilo što smisleno što djeca mogu izabrati umjesto vjeronauka.
    aj bjež
    i ja i moja sretni da ima 2 sata tjedno manje

  10. #10
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,680

    Početno

    Informatika , pa smisleno?!
    Taj predmet u pravilu sluzi samo za popunjavanje satnice profesorima koji imaju premalo sati. Niti je program zanimljiv i dinamican, niti ga predaju informaticari.

  11. #11
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,680

    Početno

    Uglavnom , zali boze utrosenog vremena i papira za stampanje knjige.

  12. #12

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Na ovakvo stanje kakvo je sada uvesti obaveznu informatiku mislim da nema nikakvog smisla.
    Slažem se s ovim, a dodala bih i da nije informatika najveći problem naših školskih kurikuluma.
    Osim toga, preduvjet za smislenu nastavu informatike je kvalitetno znanje matematike, a imam dojam da naši učenici i tu šepaju, sudeći po rezultatima raznoraznih vrednovanja. Dakle, prvo bi to trebalo srediti, a onda se može dalje.

  13. #13

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    ZG,R. Pešćenica
    Postovi
    2,190

    Početno

    Ne znam kako vi zamišljate nastavu informatike u osnovnoj školi, ali meni je to nešto kao ECDL, bez excela i baza podataka. Bez programiranja, programskih jezika itd.
    I mislim da bi svako dijete do 4 razreda trebalo znati osnovne radnje, tipa otvori word, napiši nešto, spremi, malo o mapama, malo cut, copy, paste...
    Za to ne treba matematika.

  14. #14

    Datum pristupanja
    Jul 2015
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    522

    Početno

    Moja cura nije htjela upisati izborni predmet informatike sada u petom razredu. Djeca iz njenog (i drugih razreda) razreda koja su informatiku upisala sada se žele ispisati. Velika većina njih. Ne znam je li to zbog njihovih nerealnih očekivanja o samom predmetu ili zaista struka treba poraditi na prezentiranju same materije učenicima, ali svakako nešto ne štima.

  15. #15

    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zgb
    Postovi
    1,448

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Uglavnom , zali boze utrosenog vremena i papira za stampanje knjige.
    s ovim se slažem!
    uopće, knjige za informatiku???? ne bi li trebalo informatiku učiti direktno za kompom?

  16. #16
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Nisam glasala jer je termin "predmet informatike" nedovoljno jasan u smislu sto bi i kako radili.
    Ali generalno, svakako mislim da bi trebali vise integriranog koristenja racunalne tehnologije u svakodnevnoj nastavi nego je imaju sad.

    Sto se udzbenika tice naravno da ga trebaju, pa za sve programe, aplikacije, programske jezike i sl posoje udzbenici o njima. Kad se neceg ne mozes nikako sjetiti niti nabosti raznim pokusajima, niti izguglati, onda odes u manual (printani ili pdf - svejedno) i procitas. Tzv rtfm princip, ali i za to ti u konacnici treba "udzbenik"

    Inace, ja bi u nastavi informatike furala princip korisnickih aplikacija office paketa, editiranje slika i videa, osnovne administracije os-a (win i pingvin), osnova mreznih povezivanja, sigurnosti na internetu (a i inace), koje su metode pretrazivanja, lekcije o privatnosti i anonimnosti (kao i pseudoanonimnosti - npr to sto imas neki glupi nick na FB ne znaci da te drzava ne moze pronaci u 15 minuta), zatim svakako bar svaki drugi tjedan na bar dijelu sata bi bila i neka igra koju bi isprobali ali i analizirali i vidjeli da li im se svidjela ili ne, sto bi unaprijedili i sl. Dala bih im svakako da malo raskopaju neko racunalo, pogledaju koji "how its made" filmic o proizvodnji hw, a u visim razredima i koji dobar dokumentarac o nacinima kako su nastajale najvece informaticke tvrtke, a i kako su propadale
    Sto se programiranja tice, generalno bi im dala do nivoa pisanja pseudokoda i mozda koje rudimentarne web stranice u visim razredima, a pravo programiranje, 3D modeling i pricice o binarnim sustavima bi ostavila za one koje to vise interesira na naprednim satovima.

    Pretpostavljam da je ovo vise-manje sf u hrvatskoj, pa cu morati doma sloziti neki adekvatni program

  17. #17

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Nisam za uvođenje obaveznog nastavnog predmeta informatike u OŠ. Mislim da bi to bilo neracionalno i krajnje neefikasno razbacivanje proračunskih sredstava.
    No svakako bi škole morale informatički opismeniti djecu. Na tragu sam onog što su napisale gita 75:

    Ne znam kako vi zamišljate nastavu informatike u osnovnoj školi, ali meni je to nešto kao ECDL, bez excela i baza podataka. Bez programiranja, programskih jezika itd.
    I mislim da bi svako dijete do 4 razreda trebalo znati osnovne radnje, tipa otvori word, napiši nešto, spremi, malo o mapama, malo cut, copy, paste...
    Za to ne treba matematika.
    i sillyme

    Inace, ja bi u nastavi informatike furala princip korisnickih aplikacija office paketa, editiranje slika i videa, osnovne administracije os-a (win i pingvin), osnova mreznih povezivanja, sigurnosti na internetu (a i inace), koje su metode pretrazivanja, lekcije o privatnosti i anonimnosti (kao i pseudoanonimnosti - npr to sto imas neki glupi nick na FB ne znaci da te drzava ne moze pronaci u 15 minuta), zatim svakako bar svaki drugi tjedan na bar dijelu sata bi bila i neka igra koju bi isprobali ali i analizirali i vidjeli da li im se svidjela ili ne, sto bi unaprijedili i sl. Dala bih im svakako da malo raskopaju neko racunalo, pogledaju koji "how its made" filmic o proizvodnji hw, a u visim razredima i koji dobar dokumentarac o nacinima kako su nastajale najvece informaticke tvrtke, a i kako su propadale
    Sto se programiranja tice, generalno bi im dala do nivoa pisanja pseudokoda i mozda koje rudimentarne web stranice u visim razredima, a pravo programiranje, 3D modeling i pricice o binarnim sustavima bi ostavila za one koje to vise interesira na naprednim satovima.
    a to se može ostvariti i kroz nastavu drugih predmeta ili uvođenjem određenih IT modula.
    Mislim da bi zaista bilo bahato i krajnje rastrošno od bilo koje političke garniture u ovom trenutku potrošiti more novaca za uvođenje obavezne informatike od 1. - 8. razreda u svim školama i zapošljavanje gomile novih (trenutno polustručnih) učitelja.

    No ono na čemu bi trebalo poraditi je izjednačavanje opremljenosti i uvjeta u školama, IT kompetencija učitelja neinformatičkih predmeta po školama, jer su u Lijepoj našoj preeogromne razlike po tom pitanju u javnim školama.

    Veliki je problem što su učitelji informatike možda najslabija karika u našem obrazovnom sustavu po svojim stručnim i pedagoškim kompetencijama i kronično ih nedostaje. Rekla bih da gospodin Vojković definitivno nema nikakav uvid u njihov posao tj što oni zapravo rade jer ne bi predlagao da ih se plati više i tako motivira za rad u školama.

    S ovim se nikako ne slažem:
    Nitko se ne usuđuje reći da učiti djecu robotiku više vrijedi nego hrpa zastarjele lektire s kojom se ionako današnje generacije ne mogu poistovjetiti. Nitko se ne usuđuje reći da su stotine nastavnika društvenih predmeta višak, a tehnologije manjak – i zato će uredno nastaviti po starom. Učiti djecu da sutra sjede na birou rada. Učiti djecu da znaju podatke napamet, a o korelacijama nemaju pojma. Učiti djecu da budu u političkom smislu borgovske radilice, a ne samosvjesni pojedinci.
    Školu treba reformirati, ujednačiti uvjete i kriterije rada, ali nikako se ne slažem da će uvođenje robotike sama po sebi pridonijeti samosvijesti budućih generacija. Nije to tako jednostavno. Šteta što Vojković nije napisao koje bi to društvenjake izbacio iz škola (ako izuzmemo vjeronauk).

  18. #18
    *meri* avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Lokacija
    obala
    Postovi
    1,065

    Početno

    kod nas imaju informatiku od 1. razreda kao izborni predmet. imaju posebnu ucionicu, svaki ucenik ima svoj kompjuter i nemaju knjigu. moje dijete je jako zadovoljno i jedva ceka taj sat.

  19. #19

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj *meri* prvotno napisa Vidi poruku
    kod nas imaju informatiku od 1. razreda kao izborni predmet. imaju posebnu ucionicu, svaki ucenik ima svoj kompjuter i nemaju knjigu. moje dijete je jako zadovoljno i jedva ceka taj sat.
    Izborni predmet ili izvannastavnu aktivnost?
    Imaju li ocjene iz informatike od 1. - 4. razreda?

  20. #20
    *meri* avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Lokacija
    obala
    Postovi
    1,065

    Početno

    izborni predmet. za sada nemaju ocjene. ne znam kako ce biti kasnije.

  21. #21

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Pitam za ocjene jer ako ih nemaju radi se o izvannastavnoj aktivnosti.
    Osim ako se radi o aktualnom 1. razredu - ocjene će imati od 2. polugodišta.

    Naime trenutni Nastavni plan i program http://public.mzos.hr/Default.aspx?sec=2197 (stupac desno pod aktualno-linkovi) koji je obvezujući za sve javne škole ne dozvoljava mogućnost izborne nastave informatike u nižim razredima.

  22. #22
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Ovo mi je puno bolji clanak sto nije ok s nasim obrazovnim sustavom, kao i zabavan osvrt zasto nije bio ok ni pred 30g.

    http://www.index.hr/black/clanak/sto...vu/857409.aspx

    Da ne spominjem da volim vidjeti plavi ekran comadorca, a start/rem/run zavrzlama je isto zabavna. Ali i primjer da sto naucis sam na tezi nacin ostaje puno bolje u sjecanju od npr datuma francuske revolucije

  23. #23
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    I ja se slažem sa ovim što je sillyme napisala, informatika kao predmet bi djecu trebala pomalo uvoditi u osnove i programiranja, i građe računala, mreža, os-ova,ali normalno na nekom primjerenom nivou - sad, ja nisam nikakav metodičar da bih mogla procijeniti kako takvo gradivo prezentirati djeci. I jasno da ih treba učiti korisničke aplikacije i alate za obradu teksta, slike i sl. ali ne bih ja to svodila na učenje worda jer će završiti kao ja u MIOCU mojeg doba prepravljajući vjerenica u vjeverica u vi editoru.

  24. #24
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,680

    Početno

    Moj sin je imao informatiku kao izborni predmet dvije godine (4 i 5 razred). Bilo mu je uzasno dosadno, mislim da ga je predavao profesor tehnickog. Nakon sto je usavrsio tehniku upadanja u profesorovo racunalo i promatranja sadrzaja koje profesor gleda malo sam se zabrinula ( ne zbog sadrzaja , profa je samo novine citao). U trenutku kad je skuzio kako hakirati profesorovo racunalo odlucila sam ga ispisati.

  25. #25
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    U trenutku kad je skuzio kako hakirati profesorovo racunalo odlucila sam ga ispisati.
    Vjerojatno nemaš predodžbu koliko zarađuju etički hakeri.

  26. #26
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Moj sin je imao informatiku kao izborni predmet dvije godine (4 i 5 razred). Bilo mu je uzasno dosadno, mislim da ga je predavao profesor tehnickog. Nakon sto je usavrsio tehniku upadanja u profesorovo racunalo i promatranja sadrzaja koje profesor gleda malo sam se zabrinula ( ne zbog sadrzaja , profa je samo novine citao). U trenutku kad je skuzio kako hakirati profesorovo racunalo odlucila sam ga ispisati.
    A kako je to hakiranje izgledalo? Moze i na pp, bas me zanima...

  27. #27
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno

    Povezani su LAN-om ("local area network") i sve što ti treba je šifra da vidiš druga računala, a možda ni to. To je u neku ruku kao doći do drugog računala u prostoriji i kliknuti na onaj "log in" ("prijavi se"). Učitelji informatike bi takve aktivnosti trebali poticati.

  28. #28
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    Povezani su LAN-om ("local area network") i sve što ti treba je šifra da vidiš druga računala, a možda ni to. To je u neku ruku kao doći do drugog računala u prostoriji i kliknuti na onaj "log in" ("prijavi se"). Učitelji informatike bi takve aktivnosti trebali poticati.
    Ovo jednostavno uopce nije hakiranje, da se sad ne upustam u analizu ostalih netocnosti. Pls, ja tebi necu o pravopisu i gramatici, a ti nemoj o hakiranju...

  29. #29
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno

    Da, znam da to nije hakiranje, ali to je način na koji jedan školarac ulazi u računalo profesoru. Računala su međusobno spojena LAN-om. Također djeca često govore da su hakirala nečiji Fb račun, a zapravo su samo pronašla spremljenu lozinku u postavkama pretraživača. Ja sam ovdje samo htjela pojasniti što je (vjerojatno) njen sin napravio,a sada primijeti da nisam to nigdje nazvala hakiranjem. Ok?

    Mene bi radovalo da pojasniš netočnosti. Jer ja volim učiti.
    Posljednje uređivanje od zutaminuta : 21.11.2015. at 14:01

  30. #30
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Noa, pa i ja zivim u uvjerenju da moja djeca idu na izbornu nastavu informatike od 1. razreda :D od petog imaju ocjene.

  31. #31
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,087

    Početno

    Naša škola nema uopće dovoljan broj ucionica za dvije smjene, a kamoli uvjete za informatiku. Sjede po dvoje za racunalom, "nastavu" ne smijem uopće komentirati, žalibože vremena. A ne bi tako trebalo biti.

  32. #32
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,680

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    A kako je to hakiranje izgledalo? Moze i na pp, bas me zanima...
    Iskreno , nemam pojma. Od dosade mu je upadao u racunalo , gasio postavke, vidio je testove... Mozda nije (pravo )
    hakiranje, meni je sve to " spansko selo" . Ja sam zena koja zna koristiti samo pretraznik i drustvene mreze.

  33. #33

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Naša škola nema uopće dovoljan broj ucionica za dvije smjene, a kamoli uvjete za informatiku. Sjede po dvoje za racunalom, "nastavu" ne smijem uopće komentirati, žalibože vremena. A ne bi tako trebalo biti.
    Netko je već spomenuo gore ili je pisalo u onom sillymeininom članku - koncepcija informatike, kao zasebnog predmeta u zasebnoj učionici je već zastarjela.

  34. #34

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    Noa, pa i ja zivim u uvjerenju da moja djeca idu na izbornu nastavu informatike od 1. razreda :D od petog imaju ocjene.

    Eto, dokaz da nije neophodna izborna ili redovna nastava da bi se učila/poučavala informatika!

  35. #35
    *meri* avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Lokacija
    obala
    Postovi
    1,065

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    Noa, pa i ja zivim u uvjerenju da moja djeca idu na izbornu nastavu informatike od 1. razreda :D od petog imaju ocjene.
    ja isto
    tako su bar oni to nazvali.
    uglavnom, on je sad prvasic i u svakom slucaju nema ocjene za sada.

  36. #36
    jelena.O avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Postovi
    35,195

    Početno

    U nekim školama je od 2, negdje od 4, a najćešće je od 5 razreda
    Kod mojeg klinca stalno rade neke prezentacije, napravili su hrpu filmova, web
    Ali i hrpu stvari vezane uz programe

  37. #37

    Datum pristupanja
    Aug 2013
    Postovi
    26

    Početno

    koliko god to danas bilo in, programiranje u nizim razredima osnovne skole, a i u cijeloj osnovonoj skoli
    (izuzev za nadarene, ali ovdje se govori o obaveznom predmetu) nije dobra ideja

    objasnio netko s vise relevantnog znanja od mene:
    http://forum.roda.hr/threads/67969-%...=1#post1967699
    Posljednje uređivanje od Ariel_ : 23.11.2015. at 09:24

  38. #38
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    I ja se slažem sa ovim što je sillyme napisala, informatika kao predmet bi djecu trebala pomalo uvoditi u osnove i programiranja, i građe računala, mreža, os-ova,ali normalno na nekom primjerenom nivou - sad, ja nisam nikakav metodičar da bih mogla procijeniti kako takvo gradivo prezentirati djeci. I jasno da ih treba učiti korisničke aplikacije i alate za obradu teksta, slike i sl. ali ne bih ja to svodila na učenje worda jer će završiti kao ja u MIOCU mojeg doba prepravljajući vjerenica u vjeverica u vi editoru.

    Ahahahaha, vi editor

    Postoji cijela hrpa razrađenih sustava za učenje informatike koja se nikako ne može niti smije svesti na učenje korištenja aplikacija i alata. Ali daleko od toga da je momnetalno izvedivo s obzirom da cijela hrpa škola u Hr nema funkcionalne informatičke učionice.

  39. #39
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Ariel,

    postoje sustavi učenja programiranja za manju djecu. Ali ti sustavi su konceptualno svjetlosnu godinu daleko od onih koji misle da je binarni sustav osnova svih osnova i da se baš od njega mora krenuti, i gotovo i nikako drugačije. I tu nastaju razne zablude o informatici i učenju iste.

  40. #40

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Ariel_ prvotno napisa Vidi poruku
    koliko god to danas bilo in, programiranje u nizim razredima osnovne skole, a i u cijeloj osnovonoj skoli
    (izuzev za nadarene, ali ovdje se govori o obaveznom predmetu) nije dobra ideja

    objasnio netko s vise relevantnog znanja od mene:
    http://forum.roda.hr/threads/67969-%...=1#post1967699
    Super za ovaj link, meni je u sjećanju ostao taj topic, ali više se nisam mogla sjetiti kad i gdje je bio aktualan.
    Mislim da je YosephK u tim postovima vrlo dobro ukazao na glavni problem nastave informatike u OŠ.

    Vlastito iskustvo: u školi mojeg sina nije bilo informatike u nižim razredima, a zapravo to ne bi imalo ni nekog smisla. Ide na informatiku od 5. razreda, ide cijeli razred, a kako su razredi u njihovoj školi mali, imaju sreću što svaki učenik sjedi za svojim računalom (luksuz kojeg mnoge škole u HR ne mogu ni zamisliti). Nisam se puno udubljavala u program, ali koliko sam vidjela udžbenik (Profil), nemam zamjerki. Rade praktične vježbe, po uputama, ako ništa drugo, bar im je došlo u glavu da kompjutori služe i za nešto drugo, a ne samo za igranje igrica.
    Nisam još čula da je netko hakirao profesorovo računalo bit će da nisu tako napredni, a rekla bih, ni toliko zainteresirani.

  41. #41
    tangerina avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    Split
    Postovi
    8,759

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Ariel,

    postoje sustavi učenja programiranja za manju djecu.
    e, koji i gdje?
    mm je svojedobno spominjao da postoji nekakav linux za djecu, a poslije ga nije mogao nigdje naći

  42. #42
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,978

    Početno

    Citiraj Ariel_ prvotno napisa Vidi poruku
    koliko god to danas bilo in, programiranje u nizim razredima osnovne skole, a i u cijeloj osnovonoj skoli
    (izuzev za nadarene, ali ovdje se govori o obaveznom predmetu) nije dobra ideja

    objasnio netko s vise relevantnog znanja od mene:
    http://forum.roda.hr/threads/67969-%...=1#post1967699
    Slažem se.

    Ont. - nisam glasala, ne znam što bih rekla.... Moj stariji sin je godinama na infokupu, upisao je mat.gimnaziju i ide mu to, ali svoje znanje nije stekao na redovnoj nastavi informatike u školi. On je (kao i druga djeca koju to zanima) osnove stekao doma jer nas je cimao za sve što je stigao, a kasnije je isto tako cimao profesora informatike koji je za njega imao drugačiji materijal nego za ostale. Tako je išlo od četvrtog razreda (u nižima kod nas nije bilo mogućnosti ni uvjeta). Daklem, bilo je nekoliko takvih zainteresiranih učenika i njih je prof.informatike pripremao za natjecanja - nekome je bolje ležalo programiranje, nekome osnove, nekome druge stvari - vidi ovdje kakve su sve kategorije: https://www.infokup.hr/kategorije

    Ono što smatram nužnim u osnovnoj školi (ne nužno od prvog razreda) je stvar koju ovdje nećete naći. Bitno je slijedeće:
    - osnove o hardveru
    - operativni sustavi (ne samo za pc nego i mobilne uređaje)
    - office
    - antivirusna zaštita i važnost iste
    - DAKTILOGRAFIJA (to sad moj mlađi uči i oduševljen je - to je baš primjereno, jer nije teško naučiti a stvarno puno znači - offt. muka mi je u npr. liječničkoj ordinaciji kad vidim kako se osoblje i to ne samo starije generacije bori s tipkovnicom i aplikacijama - dođe mi da sjednem za tipkovnicu i kažem "sad mi recite što treba napisati")

    Moj mlađi sin nije lud za informatikom na način kao stariji (kojem će to po svoj prilici danas-sutra biti zanimanje i kruh) ali je spretan korisnik. To isto nije naučio u školi, ne zato što ne bi, nego je unaprijed već to savladao doma uz brata i roditelje. Nije mu nikakav problem napraviti prezentaciju. ALIIIII informatika tu nije najbitnija stvar. Ono što nedostaje nije vezano uz informatiku - vezano je uz ostale nedostatke našeg školstva, gdje se djecu ne uči kreativno misliti nego kopirati šprance (ne znam je li sirius to već napisala, ali ako nije - evo ja ću). Osim toga čest je slučaj da današnji osviješteni klinci imaju neka (ne sva) znanja i vještine naprednije od svojih profesora, pa bude svačega... ali to nije tipično samo za informatiku. Mom mlađem je tako dosadno na biologiji jer je odavno sve to pročitao i naučio sam. Isto je s nastavom informatike - profesori su tu u nebranom grožđu jer im dođu djeca s drastično različitim predznanjem . od nule i minusa (tj. oni koji samo igraju igrice) do vrhunskih programera, kao što je jedan dječak malo mlađi od mojih sinova, ali on ima vanjskog mentora - ne uči to u školi.

    Nema veze. Ja se time više ne opterećujem. Djecu nikad ničemu ne naučimo. Eventualno im pomognemo da sami nauče. Naše je da osiguramo priliku. Oni će iz toga izvući baš ono što njima treba. Kad je moj stariji išao na natjecanje iz informatike, prof. se nije pretrgnuo s instrukcijama ali ne zato što on ne bi, nego zato jer je naš sin sam od sebe to savladao, pa prof. nije trebao puno dodavati. Dobro je ispalo, iako to u startu nisam znala razlučiti. Moj mlađi je sad u takvoj situaciji da mu je na informatici dosadno, pa poučen bratovim primjerom svog profesora ispituje ono što ga zanima, a ostali se bave umetanjem tablica u dokumente. Sva sreća da profesor ima razumijevanja.
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 23.11.2015. at 09:45

  43. #43

    Datum pristupanja
    Aug 2013
    Postovi
    26

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Ariel,

    postoje sustavi učenja programiranja za manju djecu. Ali ti sustavi su konceptualno svjetlosnu godinu daleko od onih koji misle da je binarni sustav osnova svih osnova i da se baš od njega mora krenuti, i gotovo i nikako drugačije. I tu nastaju razne zablude o informatici i unam za Stratch čenju iste.
    Znam za Stratch i slicne

    sto je super za motivirati ucenike,
    ali i dalje ne razumiju sto se dogada ispod haube,

    binarni sustav jes osnova ako se zeli uciti dalje od povezivanja vec gotovih instanci
    Posljednje uređivanje od Ariel_ : 23.11.2015. at 09:51

  44. #44

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,340

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Ahahahaha, vi editor
    nemojte mi protiv vi editora, ja ga sporadično još koristim

    Kod nas je informatika izborni predmet od 4. razreda. Moja je u 6. razredu odlučila da ide. S obzirom da nam to jako komplicira raspored ove godine sam ju odmah na kraju školske godine pitala jel hoće i dalje nastaviti. Bilo bi nam puno lakše organizirati izvanškolske aktivnosti da ne ide na informatiku no nije odustala. Tako da ide i dalje.

  45. #45
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,680

    Početno

    Razne stvari se mogu uciti na dva nacina: od gotovog proizvoda prema djelovima i od djelova prema gotovom proizvodu.
    Niti jedan od ta dva nacina nije pogresan, a razni ljudi imaju vise sklonosti prema jednom od ta dva nacina.
    Ne znam da li netko primjecuje na kojem se nacinu bazira nase kompletno skolstvo? I da li netko primjecuje da to nije idealan nacin za svaku temu, premet ili osobu?
    Posljednje uređivanje od sirius : 23.11.2015. at 09:55

  46. #46

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    ZG,R. Pešćenica
    Postovi
    2,190

    Početno

    ja sam primijetila da klinci možda znaju "što", ali redovito ne znaju "zašto".

  47. #47
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,978

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Razne stvari se mogu uciti na dva nacina: od gotovog proizvoda prema djelovima i od djelova prema gotovom proizvodu.
    Niti jedan od ta dva nacina nije pogresan, a razni ljudi imaju vise sklonosti prema jednom od ta dva nacina.
    Ne znam da li netko primjecuje na kojem se nacinu bazira nase kompletno skolstvo? I da li netko primjecuje da to nije idealan nacin za svaku temu, premet ili osobu?
    Sorry na offt. ali ovo moram podržati. Kojiput mi se čini da se od Marije Terezije nije promijenilo ništa. Nikakva informatizacija ne pomogne promijeniti stavove.

  48. #48
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno Potpišimo pismo za izmjenu programa informatike


  49. #49
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,978

    Početno

    Citiraj zutaminuta prvotno napisa Vidi poruku
    Sve u redu, argumentirano je, ali iskreno - mislim da informatika nikako nije najveći problem našem školstvu. To bi se moglo (i trebalo) potpisati za skoro svaki predmet.

  50. #50
    zutaminuta avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2014
    Postovi
    11,689

    Početno

    Hm, gledam tvoj post prije ovog i ne razumijem te. Treba mijenjati, ali kad netko pokrene inicijativu - no biggie, ne treba niš mijenjati.

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •