Citiraj no@ prvotno napisa Vidi poruku
Razumijem da si frustrirana načinom organizacije tih pregleda, ali ovo što pišeš nikako ne stoji, ako gledamo na razini cijele populacije predškolaraca, (možda za tebe osobno i vrijedi)

1. apsolutno netočno! još se može uzeti u obzir da je roditelj subjektivan, ali je nevjerojatno što pedijatrima sve promakne i prečesto se djecu sa ozbiljnim razvojnim poremećajima i senzornim deficitima šalje na dijagnostiku tek nakon pregleda za upis u školu

2. odgoda se radi na temelju mišljenja Povjerenstva za upis, dijete može imati ali i ne mora papire od ranije.

3. u načelu mora krenuti u školu (postoje i iznimke, Zakonom propisane) te Povjerenstvo i liječnica određuju i primjereni oblik školovanja te vrstu škole ukoliko je potrebno naravno.

Što se tiče usporedbe sa VB, definitivno veliki + za nas u javnozdravstvenom pogledu!
Jasno je da sam svoju teoriju o nepotrebnosti pregleda kod skolske dokice temeljila na vlastitom iskustvu i zbilja sam bila isfrustirana papirologijom i silnim prepisivanjima i medic sestre i šk dokice svih onih silnih nalaza i misljenja koja sam im donijela u kartonu od pedice. U nasem slucaju radilo se doslovce o formalnosti. I prosle i ove godine.
No, zanemarila sam sve te slucajeve roditelja koji ne vide ili ne zele vidjeti da im se djeca ne razvijaju kako treba, pa kako ste sve skupa lijepo napisale, radi takvih je dobro da se djeca testiraju.

Pa cu malo preformulirati i reci da je totalno gubljenje vremena i novaca testirati djecu koja su vec negdje obuhvacena terapijama i redovito testirana, kao npr na SUVAG-u. U konacnici ne vjerujem da ce ijedna skolska doktorica zanemariti ili proturjeciti misljenju logopeda i psihologa koji dijete prate godinu dvije ili vise i redovito testiraju, ako isti predloze da se djetetu odgodi upis u skolu.
Isto vrijedi i za testiranje u skoli. Ak je dijete vec "u sistemu" i redovito ga testiraju npr na SUVAG-u, cemu onda trositi i vrijeme i novac i testirati ga opet u skoli.

U VB djeca krecu sa 4,5 god u skolu pa kad se i primjete neke poteskoce u razvoju, onda se na vrijeme moze nesto i poduzeti a tko ce bolje (osim roditelja) primjetiti da dijete ima senzomotorickih ili drugih problema od uciteljice koja s djecom provede 7 ili 8 sati dnevno.