Stranica 3 od 16 PrviPrvi 1234513 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 101 do 150 od 776

Tema: cjelovita kurikularna reforma

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Pa je li rečeno da će ih seliti u školu?

    No, naravno, to nije baš toliko jednostavno, jer u taj program onda trebaju biti uključena sva djeca, a vrtići i danas pucaju po šavovima, pitanje je koliko su djeci po malim mjestima dostupni vrtići itd.

  2. #2

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,389

    Početno

    Da moglo bi se ukljuciti svu djecu, onda bi predskola ili ta zadnja godina vrtica postala obavezna. ne treba cijelodnevni program vec tih tri sata dnevno koliko se s njima radi. Iako i za to treba prostora. Kod nas u vrticu u tzv obicnim grupama (one koje nisu npr engleske ili glazbene ili sportske) predskolaraca ima preko 30 vec

  3. #3
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    kako više zalazimo u raspravu, tako osim slučajne države i slučajnog premijera dobivamo i djecu koja su u obrazovnom sustavu - slučajno.

  4. #4
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Ja mislim da je dovoljno da zabranimo crvenu kemijsku. Ta bi se reforma uspješno provela. Sigurna sam. Pa bi za jedno 4 godine mogli predložiti nešto novo. Bilo bi rano gurati nesto novo prije nego istekne barem 4 godine, preveliki je to napor.

  5. #5

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Ja mislim da je dovoljno da zabranimo crvenu kemijsku. Ta bi se reforma uspješno provela. Sigurna sam. Pa bi za jedno 4 godine mogli predložiti nešto novo. Bilo bi rano gurati nesto novo prije nego istekne barem 4 godine, preveliki je to napor.
    Ne svakog - tko god se sjeti - treba pustiti u škole da provodi programe po svom nahođenju.
    Primjerice, ova osoba http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/b...---428700.html

    je lani sa svojim projektom "Živjeti zdravo" prokrstarila po školama diljem HR, podučavajući učitelje TZK kako razgibati djecu u školama koje nemaju odgovarajuću dvoranu za to.

    Sigurno je da gđa Milanović - i bez licence - to zna bolje od učitelja TZK i sa stručnim ispitom.

  6. #6
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Informatika nije važna radi školovanja za sustav rada, nego radi toga da školovanje bude u toku sa modernim dobom + radi razvijanja logičkog razmišljanja, a što se tiče povijesti, naravno da je važna, ali se obrađuje preopširno i sa prevelikiom količinom podataka koje se ne može drugo nego biflati, a to nema nikakvog smisla. Dakle, naravno da je predmet potreban, ali je jednostavno gradivo probimno i ide se u prevelike datelje, što je potpuno neprimjereno za nivo osnovne škole.

  7. #7
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,707

    Početno

    Slazem se Mima. Mene srce boli na 1 sat likovnog tjedno.
    Ali to je ocito sreca u nesreci. M. ima groznu profesoricu pa ju gleda tek svaki drugi tjedan.

  8. #8
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,094

    Početno

    Kad smo kod "starih panjeva" - eto, to mene u školama najviše smeta (da se razumijemo, panjeva i mladih, panj je naprosto - panj). Što s panjevima? Zašto današnji ravnatelj nema ovlasti kazniti panja, zašto se ne bi mogao u ekstremnim slučajevima dobiti otkaz? Zašto nema instrumente kontrole kvalitete? Zašto je posvuda politika "ne talasaj" i "kolega je pred penziju/gledajte, ona vam je takva" ?

  9. #9
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    mene to isto zanima, čokolada, baš sam zaustila pitati zar ravnatelj nema tih ovlasti i povratnih informacija o radu svog kolektiva generacijama unazad, pa zar i sam ne teži redovno baciti oko šta mu se u učionicama zbiva...
    kad se mene pita tko bi to trebao, najradije bih sebe prodložila jer ja znam kako bih ja , škola valjda treba znati još bolje, ili?

  10. #10

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Nažalost ravnatelj nema tih ovlasti....

  11. #11
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,094

    Početno

    Ovlasti bi se još ponekakvih i našlo, ali stvari se zaguraju pod tepih. Jer će se radnik potužit sindikatu ili će pozvati inspekciju koja će onda počet čačkat po skroz drugim, nevažnim stvarima i maltretirati ravnatelja.
    Evo ti samo jedan primjer gdje su inspekcije vrlo promptne - ide natječaj za izbor korepetitora (klavir. pratioca), ravnatelj po zakonu bira čovjeka, ali ipak se odluči konzultirati s kolegama - oformi školsku komisiju koja će poslušati kandidate jer je, jelte, bitno kako korepetitor svira. Odabere se najbolji kandidat, a jedan od otpalih se žali ministarstvu. Dolazi inspekcija i utvrđuje da je izbor praktički nezakonit jer nije odabrao ravnatelj temeljem molbe, nego je održana (SVIMA NA VRIJEME NAJAVLJENA) audicija. Pa tko je tu lud? A kad se netko u školama zapošljava preko veze, onda je sve u redu jer je, eto, odabrao Đelo Hadžiselimović tj. ravnatelj.
    Posljednje uređivanje od čokolada : 02.03.2016. at 11:07

  12. #12

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

  13. #13
    lukab avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,125

    Početno

    Da odgovorim na pitanja za mene:

    Biti će natječaj sa točno propisanim karakteristikama koje škola mora u ovom trenutku imati da bi ušla u eksperimentalni dio. Ne znam koje su to karakteristike. Škole će se prijavljivati (mora biti odluka Učiteljskog vijeća da svi žele) i onda će se odlučivati. Ide 48 osnovnih i 12 srednjih škola na nivou cijele države.

    Dijete koje kreće u prvi razred 2016/17 (ako nije u jednoj od eksperimentalnih škola) će reforma zahvatiti vjerojatno tek u trećem razredu.

    Ne, 9-togodišnja škola će krenuti tek 2020/21. Kada se cijeli eksperimentalni dio završi i do tada škole moraju osigurati adekvatan prostor za djecu te dobi. Kako? To je stvar škola/lokalne zajednice/općina/gradova/financija... Ne znam. Ali se mora.
    I neće taj prvi od 9 razreda biti u vrtićima. Mora biti u školama. Što će biti s tetama? Sumnjam da će dobivati otkaze, vjerojatno će se unutar vrtića otvarati dodatne grupe ili će se smanjivati broj djece i konačno (u Zagrebu recimo) poštivati pedagoški standard... Ionako svi stalno kukaju kako nema mjesta u vrtićima - e pa sad će biti

  14. #14

    Datum pristupanja
    Aug 2009
    Postovi
    61

    Početno

    Citiraj lukab prvotno napisa Vidi poruku
    Da odgovorim na pitanja za mene:
    Dijete koje kreće u prvi razred 2016/17 (ako nije u jednoj od eksperimentalnih škola) će reforma zahvatiti vjerojatno tek u trećem razredu.
    A ne u 4. razredu?
    2016/2017 - samo u 60 škola
    2017/2018 - sve škole 1,3,5,7 razred
    2018/2019 - sve škole 2,4,6,8 razred - znači nastavljaju samo oni koji s 2017/2018 počeli s novim programom
    2019/2020 - svi

    Da li znaš da li će se tako mijenjati i način ocjenjivanja?
    Ili već od ove jeseni kreće svima - pa prvi i drugi razred neće imati brojčane ocijene?
    I da li se zna kada se ukida računanje općeg prosjeka?

  15. #15
    lukab avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,125

    Početno

    Citiraj flori prvotno napisa Vidi poruku
    A ne u 4. razredu?
    2016/2017 - samo u 60 škola
    2017/2018 - sve škole 1,3,5,7 razred
    2018/2019 - sve škole 2,4,6,8 razred - znači nastavljaju samo oni koji s 2017/2018 počeli s novim programom
    2019/2020 - svi

    Da li znaš da li će se tako mijenjati i način ocjenjivanja?
    Ili već od ove jeseni kreće svima - pa prvi i drugi razred neće imati brojčane ocijene?
    I da li se zna kada se ukida računanje općeg prosjeka?
    Da, ali 2018/19 će isto svi 1,3,5,7 razredi imati po novom. Jer će taj program već biti isproban. Dakle u trećem koliko sam ja shvatila sustav uvođenja.
    Sustav ocjenjivanja se uvodi paralelno sa reformom a za opći uspjeh ne znam...
    Inače sva ta tehnička pitanja možete pitati na njihovom fejsu (kurikulum.hr), meni su odgovorili istog trena i to u pol 7 ujutro...

  16. #16
    magistra avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2012
    Lokacija
    Koprivnica
    Postovi
    192

    Početno

    Mi žene na poslu, majke školaraca, smo neki dan debatirale na temu. I sve do jedne osim mene misle kako ova reforma nema smisla. Kao, bezveze je.
    Ja sam pak na početku ove školske godine zagrebla po površini finskog i japanskog modela obrazovanja i jako mi se svidjelo što se i kako tamo radi.
    Ključan faktor za uspjeh ove ili bilo koje reforme je povezanost zajednice i kultura naroda. To su nacije koje duuugo vremena drže do čovjeka kao bića. Pa se tako i odnose prema djeci, kao prema zasebnim entitetima i svako dijete je na svoj način posebno pa mu učiteljica tako i prilazi. A osobe koje rade s djecom, prosvjetari, su posebno priznati članovi društva.

    Da bi ova reforma uspjela, umalo pa svi naši prosvjetari trebaju proći totalnu i apsolutnu transformaciju ličnosti.

  17. #17
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj magistra prvotno napisa Vidi poruku
    Da bi ova reforma uspjela, umalo pa svi naši prosvjetari trebaju proći totalnu i apsolutnu transformaciju ličnosti.
    Zaista?
    Ja bih prije rekla da društvo u cjelini treba proći transformaciju.
    U ovom kontekstu, doživljaja prosvjetnih radnika, koji su kod nas posebno gaženi članovi društva.

  18. #18
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,707

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Zaista?
    Ja bih prije rekla da društvo u cjelini treba proći transformaciju.
    U ovom kontekstu, doživljaja prosvjetnih radnika, koji su kod nas posebno gaženi članovi društva.
    Pa to je nesto sto sam i ja rekla.
    I to je nesto sto dolazi prirodno ako nam je obrazovanje nase djece vazno.
    Nama , kao drustvu.

  19. #19
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Tko bi rekao da ćemo se cvijeta i ja uhvatiti iste rečenice, a na dijametralno suprotni način

    S tim da ovaj put pišem kao roditelj školskog djeteta, pa mi se ne može reći da ću ja vidjet već

  20. #20

    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zgb
    Postovi
    1,448

    Početno

    Citiraj magistra prvotno napisa Vidi poruku
    Da bi ova reforma uspjela, umalo pa svi naši prosvjetari trebaju proći totalnu i apsolutnu transformaciju ličnosti.
    ovo potpisujem sto puta
    zato sam u prvom postu i pitala kako će se organizirati i provoditi edukacija prosvjetara, po meni je ovo najbitniji dio reforme a ujedno i najslabija karika reforme

    sviđa mi se cijela ideja i jako navijam da uspije

  21. #21
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    ali, doduše površno, čitajući kurikulume (malo sam i povijest preletjela), ne dobiva se dojam da je to nešto revolucionarno u odnosu na sadašnji nacionalni kurikulum. gdje je ta promjena? opet u petom razredu imaš, ne znam, antiku i onda nadalje. a niti sada se ne definira točno koje godine i koji sadržaj učenici moraju napamet znati. to ne predviđaju ishodi učenja, ni sad ni prije. ili?

    ovo što mima pišeš o povijesti, ja stvarno mislim da opet nije problem u kurikulumu nego u nastavniku koji traže biflanje iz fusnota. a fusnota će uvijek biti u knjigama.

    ili ja možda to pogrešno shvaćam

    ja, kao i magistra, mislim da je ključ reforme obrazovanja u ovoj rečenici:
    prosvjetari, su posebno priznati članovi društva.
    i onda će i privući najbolje kadrove kojima nije problem svaki pa i manjkavi kurikulum prilagoditi djeci.
    to i ovo o čemu čokolada piše - kontrole i sankcije i nagrade.
    a ne znam kako drugačije.
    ok, pretpostavljam da je bitno i izbacivanje prosjeka, ta godina duže školovanja, sistem predmeta i sl.
    ali kad je riječ o sadržaju nastavnih predmeta bojim se da je najbitnije ovo prvo.

  22. #22
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    ovo što mima pišeš o povijesti, ja stvarno mislim da opet nije problem u kurikulumu nego u nastavniku koji traže biflanje iz fusnota. a fusnota će uvijek biti u knjigama.
    Nije to u fusnotama, nego je to normalni sadržaj udžbenika, koji se valjda piše po nastavnom programu.

    Ja stvarno ne znam kako i što profesori moraju ili ne moraju raditi u školi, i kako moraju ili ne moraju ocjenjivati, no prema dosadašnjem iskustvu mog djeteta mogu reći da se profesori drže udžbenika, i da ono što piše u udžbeniku djeca moraju znati. A iz povijesti konkretno to podrazumijeva jako veliku i detaljnu količinu podataka i pojmova.

  23. #23

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Nije to u fusnotama, nego je to normalni sadržaj udžbenika, koji se valjda piše po nastavnom programu.

    Ja stvarno ne znam kako i što profesori moraju ili ne moraju raditi u školi, i kako moraju ili ne moraju ocjenjivati, no prema dosadašnjem iskustvu mog djeteta mogu reći da se profesori drže udžbenika, i da ono što piše u udžbeniku djeca moraju znati. A iz povijesti konkretno to podrazumijeva jako veliku i detaljnu količinu podataka i pojmova.
    Učitelji se moraju držati nastavnog plana i programa. Udžbenici povijesti su znatno širi i količinom informacija premašuju ono što se traži.
    Činjenica da se učitelji ne drže nastavnog plana nego udžbenika (tako je lakše) ne znači da nastavni plan ne valja.

  24. #24
    tangerina avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Lokacija
    Split
    Postovi
    8,759

    Početno

    pa u pravu ste obje
    kada bi postojao način da se kontrolira i makne one koji su loši i blate struku
    društvo bi imalo drugačiji pogled na nastavnike u cjelini

  25. #25
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Slažem se inače s tvojom drugom rečenicom, ali je ona primjenjiva na sve struke, samo što su prosvjetari na većem udaru.

    Edit- isprika na offtopicu, nisam čitala linkane dokumente pa ne mogu sudjelovati u tom dijelu rasprave.
    Posljednje uređivanje od Svimbalo : 02.03.2016. at 15:21

  26. #26
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Ali, tang, društvo si daje za pravo biti pametnije od struke.
    To smo ovdje već sto puta prežvakale, ako ja kao frizerka ili liječnica ili teta u dućanu mislim da znam koje bi se gradivo trebalo i na koji način podučavati, bolje od onoga koji to radi, i stvaram mišljenje o nastavniku na temelju vlastitih procjena njegovog rada za koje nisam kompetentna, tvrdim da je taj nastavnik loš, pa kako ću onda promijeniti pogled?

  27. #27
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Nastavni program precizno definira što iz koje lekcije djeca moraju znati? Može li se to gdje vidjeti?
    Zašto se uopće pišu i odobravaju udžbenici koji premašuju ono što se traži?

  28. #28
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Dakle, pronašla sam nastavni program, i on je naravno prilično općenit jer "imenovati istaknute osobe (znanstvenike, umjetnike, zakonodavce, političare)i navesti njihova postignuća;" kad se radi o razvoju demokracije u Ateni može značiti da djeca moraju znati imenovati Perikla (što je očekivano), a može značiti i da moraju znati imenovati niz atenskih političara koji su reformirali Atenu, kao i godine kad je to učinjeno (što je sadržaj za kviz Potjera).

  29. #29
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle, pronašla sam nastavni program, i on je naravno prilično općenit jer "imenovati istaknute osobe (znanstvenike, umjetnike, zakonodavce, političare)i navesti njihova postignuća;" kad se radi o razvoju demokracije u Ateni može značiti da djeca moraju znati imenovati Perikla (što je očekivano), a može značiti i da moraju znati imenovati niz atenskih političara koji su reformirali Atenu, kao i godine kad je to učinjeno (što je sadržaj za kviz Potjera).
    pa da. i to onda ovisi od nastavnika do nastavnika. ovo što piše noa.
    jedni će inzistirati da znaju razliku između aristokracije i demokracije i neće inzistirati na desetak bitki. i tako će koncipirati i test. i to će djeci ostati u sjećanju. uz niz zgodnih priča koje ostaju. i onda će biti odabrani za najboljeg profesora po odabiru učenika već niz godina zaredom. a ne poklanja ocjene :D

    sad ću ja kao čokolada
    ne znam kako da vam pojasnim da nije do nastavnog programa i okvirnog kurikuluma, nego do profesora. jer i jedan i drugi ga zadovolje i rade po njemu.
    e sad, ako ovaj novi kurikulum ide u takve detalje, kao što piše čokolada, onda super. dakle, izrijekom -
    razlika je npr.između aristokracije i demokracije, shvaćanja države i obrazovanja u Sparti i Ateni, mitologija, znanost, kultura, uzroci pada Grčke, nakane Aleksandra Velikog pri širenju carstva itd.,
    - onda super.
    onda je to pomak.
    ako ostaje općenito kao što imamo danas - onda koja je svrha te kurikularne reforme? možda ju ja ne vidim.

    svimb, uvijek isto
    a viš da hvalim profesoricu povijesti, na sva usta. duplu plaću bih joj dala.
    za razliku od informatike gdje se djeca godinama igraju na satu. pa ti vidi zašto i kako ona dobiva plaću
    a svugdje isto, da.

  30. #30
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,094

    Početno

    Ne znam kako bih Cvijeti pojasnila povijest . Ako u starogrčkoj povijesti imaš desetak navedenih bitki s pripadajucim mjestima, godinama i imenima obaju vojskovođa te ukoliko prof.to stavi u test ili ispituje svakog učenika sve te podatke koji su u knjizi, što je to nego kratkoročno biflanje?
    Nemoj mi samo reći da ti se sin ljeto nakon 5.r.sjećao tih godina...ono što u sjećanju ostaje razlika je npr.između aristokracije i demokracije, shvaćanja države i obrazovanja u Sparti i Ateni, mitologija, znanost, kultura, uzroci pada Grčke, nakane Aleksandra Velikog pri širenju carstva itd., a ništa od toga nemaš ni pri ispitivanju ni u testu. Čini mi se da profesori detalje iz udzbenika koriste za lakšu distribuciju ocjena, priča ih ne zanima.

  31. #31

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Ne znam kako bih Cvijeti pojasnila povijest . Ako u starogrčkoj povijesti imaš desetak navedenih bitki s pripadajucim mjestima, godinama i imenima obaju vojskovođa te ukoliko prof.to stavi u test ili ispituje svakog učenika sve te podatke koji su u knjizi, što je to nego kratkoročno biflanje?
    Nemoj mi samo reći da ti se sin ljeto nakon 5.r.sjećao tih godina...ono što u sjećanju ostaje razlika je npr.između aristokracije i demokracije, shvaćanja države i obrazovanja u Sparti i Ateni, mitologija, znanost, kultura, uzroci pada Grčke, nakane Aleksandra Velikog pri širenju carstva itd., a ništa od toga nemaš ni pri ispitivanju ni u testu. Čini mi se da profesori detalje iz udzbenika koriste za lakšu distribuciju ocjena, priča ih ne zanima.
    Bloomova taksonomija: https://www.google.hr/#q=bloomova+taksonomija

    Sadržaji se mogu učiti/poučavati na više razina....

  32. #32
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    A u nastavnom planu piše "uočiti i obrazložiti uzroke i posljedice kolonizacije i ratnih sukoba."

    Pa sad, ne znam po čemu nastavni plan ne predviđa da djeca moraju znati pet bitaka iz grčko-pezijskog rata, vojskovođe, godine i ishode.

    To jest "uočavanje i obrazlaganje uzroka i posljedica ratnih sukoba" , a nastavni plan ničim ne propisuje moraju li mali Kotige znati za Miltijada i Temistokla ili ne moraju.

  33. #33
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    E ali ne bi smjelo ovisiti od profesora do profesora.

  34. #34
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,707

    Početno

    Pa prosvjetari se itekako mogu educirati ako zele.
    Samo je pitanje da li zele?
    I sto zele.

  35. #35
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    a dobro, isto je valjda na toj reformi radilo toliko pametnih ljudi i valjda su to pametno i smislili. kopipejstali finsku :D

    s time da ja uopće ne mislim da u finskoj rade sami genijalci u prosvjeti, a kod nas sami idioti. kojima je potrebna transformacija ličnosti. s tom se rečenicom od magistre uopće ne slažem.

    i pretpostavljam da je stvar u kontroli i stimulaciji. kao svugdje

  36. #36
    lukab avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,125

    Početno

    http://www.kurikulum.hr/wp-content/u...2/Povijest.pdf

    str. 22 - točno piše koji dio povijesti stare Grčke se uči
    str. 6 - piše kako se uči povijest

    Mislim da nema smisla ulaziti u svaki predmet posebno i treba prepustiti struci da kaže svoje. Imajte povjerenja u profesore. To je prvi korak prema boljem obrazovanju.
    Svaki od ovih kurikuluma ima brdo stranica. Ako hoćete stručno raspravljati o nećemu onda ih sve morate pročitati a ne bacati pogled. Ja isto nisam pročitala (osim ovog za svoj predmet). Znam ovo što su nam rekli na edukaciji i ja im vjerujem...

  37. #37

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    Podrzavam Cvijetu, sve je do profesora ! Meni je povijest u srednjoj skoli bila jedan od omiljenih predmeta jer sam imala genijalnog profesora. Profesora koji je trazio u testovima da znamo sve licnosti i godine, ali koji je predavao na tako zanimljiv nacin da uopce nije bio bed uciti tu hrpu podataka. Imala sam iskustvo promjene profesora iz drugih predmeta i nevjerojatno je kako isti predmet moze biti mrzak ili omiljen, ovisno o profesoru. U moje vrijeme nije bilo tehnologije, tako da govorim o najjednostavnijem predavanju koje moze biti ovakvo ili onakvo. Po meni, kljuc je u tome da se uvede kontrola profesora u skolama i sankcioniraju ucinci, ali istodobno i da se profesorima daju odrijesene ruke u smislu brzine prelazenja gradiva, nacina predavanja, sankcioniranja ponasanja ucenika, itd. Mislim da to ne zahtijeva mnogo novca, a moze utjecati na motiviranost profesora, kvalitetu predavanja i ucenja.

  38. #38
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Pa i u sadašnjem nastavnom programu piše točno koji dio povijesti se uči, ali ne piše koliko se detaljno uči, kao niti u ovom dokumentu.
    Dakle, ono o čemu mi ovdje pričamo, a to je činjenica da djeca moraju pamtiti veliku količinu pojmova na grčkom/latinskom jeziku, veliki broj osoba iz tog razdoblja, veliki broj godina, bitaka - a ako to nije biflanje činjenica onda ne znam što je - ne vidim kako to novi kurikulum rješava.
    Ovo što piše u kurikulumu se može pokriti sa ili bez velike količine činjenica za biflanje, baš kako se moglo i sa prošlim nastavnim programom.
    Ne vidim tu neku bitnu razliku.

    Inače kao roditelj ja stvarno ne mogu razgovarati o školskom programu na drugi način nego iskustveno, o onome što vidim da je pogrešno u pojedinom predmetu. Nije ovo stručni forum.

    btw. i moje dijete ima super profesora iz povijesti, nekako to ne umanjuje činjenicu da za test mora naučiti 30-ak stranica prepunih podataka.

  39. #39

    Datum pristupanja
    Nov 2009
    Postovi
    3,530

    Početno

    Mima, zelim reci da nije bed nabiflati svu tu hrpu podataka ako ti profesor predstavi to gradivo kao zanimljivo. Barem meni nije bilo. Necu reci da se i sada sjecam svakog datuma, ali to je razumljivo. Da ne znam koliko smanjis gradivo, nikada neces sve podatke vjecno pamtiti, jer vremenom mozak selektira informacije i ostaju one koje se ponavljaju i koje su bitne (u prijevodu, one koje su vazne za ono cime se sada bavis). Veca mi je muka bilo biti na satu nemotiviranog i dosadnog profesora kod kojeg sam mogla imati zakljucenu peticu prepisivanjem testa, nego motiviranog i zanimljivog profesora kod kojeg sam za pozitivnu ocjenu morala strebati hrpu podataka.
    Posljednje uređivanje od rehab : 02.03.2016. at 21:58

  40. #40
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,094

    Početno

    Ali ključno je pitanje ZAŠTO bi učenik morao jednokratno naštrebati sve godine desetak ratova iz 5 st.pr.Kr.?
    Moje dijete OBOŽAVA i profu i povijest, ali ovakvim je detaljiziranim pristupom postala skroz demotivirana za učenje ("ionako će me pitati nešto što neću znati").

  41. #41

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj rehab prvotno napisa Vidi poruku
    Podrzavam Cvijetu, sve je do profesora ! Meni je povijest u srednjoj skoli bila jedan od omiljenih predmeta jer sam imala genijalnog profesora. Profesora koji je trazio u testovima da znamo sve licnosti i godine, ali koji je predavao na tako zanimljiv nacin da uopce nije bio bed uciti tu hrpu podataka.
    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Ali ključno je pitanje ZAŠTO bi učenik morao jednokratno naštrebati sve godine desetak ratova iz 5 st.pr.Kr.?
    Moje dijete OBOŽAVA i profu i povijest, ali ovakvim je detaljiziranim pristupom postala skroz demotivirana za učenje ("ionako će me pitati nešto što neću znati").
    Mislim da se ne mogu uspoređivati vlastita iskustva iz srednje škole s iskustvom današnje djece u osnovnoj školi (i to još u 5. razredu, kad su tek krenuli s predmetnom nastavom).

    Slažem se s čokoladom i Mimom koje navode udžbenike povijesti pretrpane detaljima. I moje dijete ima takav udžbenik. Srećom, ima profesora koji ne inzistira na detaljima, nego im priča priče, i ispituje ih samo usmeno, što je za ovaj predmet puno lakše. Tako da im povijest nije traumatična (zasad).

    Na temu kurikularne reforme, gledala sam sinoć "Otvoreno" gdje se razgovaralo o novim prijedlozima lektire... ostala sam zaprepaštena nastupom i retorikom nekih sudionika.

  42. #42
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Ha ha kojih, i ja sam malo gledala. Zar se uopće moglo i sumnjati da će se popis lektire pretvoriti u političko pitanje?

    Doduše, i mene brine kako ćemo imati kontroverznu maturu bez Juditinog prstena.

  43. #43

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Ha ha kojih, i ja sam malo gledala.
    Onih s desne strane stola
    U cijelom tom popisu meni osobno ne sviđa se povelika zastupljenost djela Mire Gavrana i Sanje Polak u lektiri za osnovne škole, ali to je na cijelu onu raspravu zanemariv problem.

  44. #44
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,094

    Početno

    Gledala sam i ja jer me privukla najava teme...mi i od modnog mačka radimo političko pitanje pa kud ne bi i od lektire. Onaj jado jadni - sastavljač novog prijedloga - pokušavao se braniti argumentima - npr. Homer se ni danas ionako NE čita cjelovito, zato niti nije u popisu buduće cjelovito pročitane lektire, ali zabadava kad uho sluša, a oko čita samo ono što želi.

  45. #45
    Vlattka avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2015
    Lokacija
    Osijek
    Postovi
    435

    Početno

    Nisam upucena u reformu, bar ne dovoljno, ali tv sam jucer gledala. Kakva samodopadnost pojedinih likova, to je prestrasno. A argumenti su u citavoj prici, naravno, totalno nevazni.

    Poslano sa mog SM-G361F koristeći Tapatalk

  46. #46
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Zanimljivo je da Milana Vuković Runjić zastupa slično mišljenje kao cvijeta i rehab, a to je da će strastven profesor uspjeti djeci približiti i učiniti zanimljivima za čitanje i djela koja doživljavamo kao preteška za srednjoškolce. Ja moram reći da moje iskustvo u školovanju zaista nije takvo, u srednjoj školi sam iz hrv. jezika imala vjerojatno najbolju profesoricu u životu, čitala sam savim sigurno debelo iznad prosjeka, pa su mi opet mnoge lektire bile (i ostale) nečitljive.

  47. #47

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Zanimljivo je da Milana Vuković Runjić zastupa slično mišljenje kao cvijeta i rehab, a to je da će strastven profesor uspjeti djeci približiti i učiniti zanimljivima za čitanje i djela koja doživljavamo kao preteška za srednjoškolce. Ja moram reći da moje iskustvo u školovanju zaista nije takvo, u srednjoj školi sam iz hrv. jezika imala vjerojatno najbolju profesoricu u životu, čitala sam savim sigurno debelo iznad prosjeka, pa su mi opet mnoge lektire bile (i ostale) nečitljive.
    Tu ima jedan problem kojeg MVR nije svjesna (a nije zato što nema iskustvo rada u školi, nego na radionicama kreativnog pisanja, kako je sama rekla u emisiji, što nikako nije isto). A problem je taj da su djela starije hrvatske književnosti za 15-16 godišnjake naprosto - preteška. Može se profesor na glavu postaviti da im to približi, neki će u tome i uspjeti, ali za cjelovito samostalno čitanje ta djela ostaju preteška za taj uzrast. Ne vidim razlog zašto se učenike s tim djelima ne bi upoznalo na satu, radeći na ulomcima i izabranim dijelovima, a oni koje to zaista zanima, možda će to jednom pročitati i u cjelini, ako ih profesor uspije animirati. Ali i najmaštovitiji i najstrastveniji profesor neće uspjeti motivirati sve učenike, nego samo neke.
    A što se one emisije tiče, slažem se s Ferićem

  48. #48
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Tu ima jedan problem kojeg MVR nije svjesna (a nije zato što nema iskustvo rada u školi, nego na radionicama kreativnog pisanja, kako je sama rekla u emisiji, što nikako nije isto). A problem je taj da su djela starije hrvatske književnosti za 15-16 godišnjake naprosto - preteška. Može se profesor na glavu postaviti da im to približi, neki će u tome i uspjeti, ali za cjelovito samostalno čitanje ta djela ostaju preteška za taj uzrast. Ne vidim razlog zašto se učenike s tim djelima ne bi upoznalo na satu, radeći na ulomcima i izabranim dijelovima, a oni koje to zaista zanima, možda će to jednom pročitati i u cjelini, ako ih profesor uspije animirati. Ali i najmaštovitiji i najstrastveniji profesor neće uspjeti motivirati sve učenike, nego samo neke.
    A što se one emisije tiče, slažem se s Ferićem
    a ovime se slažem. što je ferić govorio tanja?

  49. #49

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    a ovime se slažem. što je ferić govorio tanja?
    Ne mogu sad doslovno ponoviti sve što je rekao, ali ukratko - da su dosadašnji programi stvarali bibliofobe, da čitanje preteških i predugačkih djela dovodi do toga da mladi ljudi zamrze čitanje i književnost, i da se novi kurikulum nastoji orijentirati više na praksu (rada u školi), manje na teoriju (književnosti).

    Ono što, čini mi se, sudionici s desne strane stola nisu htjeli ili mogli shvatiti jest da autori kao što su Marulić, Hektorović, Zoranić, pa i Biblija i dr. nisu izbačeni iz programa, nego samo nisu uvršteni u prijedlog za cjelovito čitanje. Što znači da bi se ta djela analizirala na odlomcima, a ne da 15-godišnjak mora pročitati cijelu Juditu, npr.
    Što se tiče Biblije, to mi je pogotovo bilo smiješno kad su se pokačili u raspravi - zar netko zaista ozbiljno misli da bi srednjoškolac trebao pročitati cijelu Bibliju??

    Također mislim da je u nastavi književnosti u srednjoj školi jedna od najvrednijih stavki mogućnost rasprave o pročitanom djelu, učenje izražavanja svojeg mišljenja i dubinska analiza teksta. A to je nemoguće ako je program natrpan književnim djelima koja se moraju pročitati u cijelosti, a nastavniku za provođenje takvog programa ne bi bilo dovoljno ni 10 sati tjedno, a kamoli 4, koliko ih ima na raspolaganju (a tu su još i jezični sadržaji!).

  50. #50
    Angie75 avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,865

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Tu ima jedan problem kojeg MVR nije svjesna (a nije zato što nema iskustvo rada u školi, nego na radionicama kreativnog pisanja, kako je sama rekla u emisiji, što nikako nije isto). A problem je taj da su djela starije hrvatske književnosti za 15-16 godišnjake naprosto - preteška. Može se profesor na glavu postaviti da im to približi, neki će u tome i uspjeti, ali za cjelovito samostalno čitanje ta djela ostaju preteška za taj uzrast. Ne vidim razlog zašto se učenike s tim djelima ne bi upoznalo na satu, radeći na ulomcima i izabranim dijelovima, a oni koje to zaista zanima, možda će to jednom pročitati i u cjelini, ako ih profesor uspije animirati. Ali i najmaštovitiji i najstrastveniji profesor neće uspjeti motivirati sve učenike, nego samo neke.
    I ja ovako razmišljam. Samo činjenica da sam strastvena čitateljica od najranijih nogu me spasila od toga da zamrzim lektiru zbog djela kao što je "Ribanje i ribarsko prigovaranje" i sl. To bi trebalo obraditi baš ovako kako je tanja predložila.

    I povijest bi mogla biti tako fenomenalan predmet, kad bi se učili razlozi, uzroci i posljedice, a ne biflale godine i imena...

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •