Results 1 to 50 of 776

Thread: cjelovita kurikularna reforma

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Tu ima jedan problem kojeg MVR nije svjesna (a nije zato što nema iskustvo rada u školi, nego na radionicama kreativnog pisanja, kako je sama rekla u emisiji, što nikako nije isto). A problem je taj da su djela starije hrvatske književnosti za 15-16 godišnjake naprosto - preteška. Može se profesor na glavu postaviti da im to približi, neki će u tome i uspjeti, ali za cjelovito samostalno čitanje ta djela ostaju preteška za taj uzrast. Ne vidim razlog zašto se učenike s tim djelima ne bi upoznalo na satu, radeći na ulomcima i izabranim dijelovima, a oni koje to zaista zanima, možda će to jednom pročitati i u cjelini, ako ih profesor uspije animirati. Ali i najmaštovitiji i najstrastveniji profesor neće uspjeti motivirati sve učenike, nego samo neke.
    A što se one emisije tiče, slažem se s Ferićem
    a ovime se slažem. što je ferić govorio tanja?

  2. #2

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    a ovime se slažem. što je ferić govorio tanja?
    Ne mogu sad doslovno ponoviti sve što je rekao, ali ukratko - da su dosadašnji programi stvarali bibliofobe, da čitanje preteških i predugačkih djela dovodi do toga da mladi ljudi zamrze čitanje i književnost, i da se novi kurikulum nastoji orijentirati više na praksu (rada u školi), manje na teoriju (književnosti).

    Ono što, čini mi se, sudionici s desne strane stola nisu htjeli ili mogli shvatiti jest da autori kao što su Marulić, Hektorović, Zoranić, pa i Biblija i dr. nisu izbačeni iz programa, nego samo nisu uvršteni u prijedlog za cjelovito čitanje. Što znači da bi se ta djela analizirala na odlomcima, a ne da 15-godišnjak mora pročitati cijelu Juditu, npr.
    Što se tiče Biblije, to mi je pogotovo bilo smiješno kad su se pokačili u raspravi - zar netko zaista ozbiljno misli da bi srednjoškolac trebao pročitati cijelu Bibliju??

    Također mislim da je u nastavi književnosti u srednjoj školi jedna od najvrednijih stavki mogućnost rasprave o pročitanom djelu, učenje izražavanja svojeg mišljenja i dubinska analiza teksta. A to je nemoguće ako je program natrpan književnim djelima koja se moraju pročitati u cijelosti, a nastavniku za provođenje takvog programa ne bi bilo dovoljno ni 10 sati tjedno, a kamoli 4, koliko ih ima na raspolaganju (a tu su još i jezični sadržaji!).

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •