Pokazuje rezultate 1 do 50 od 780

Tema: Sreća neopisiva

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Amondi,

    Čokolada me podsjetila na nepedagoške metode ... Moj stariji sin mrzio je olovku i bilježnicu iz dna duše (jako loša motorika, gruba i fina), a morao je raditi logopedske vježbe, pa smo sve prebacili na PowerPoint. Iako je upotreba računala u ranoj dobi dvosjekli mač, kod mog sina to je upalilo. Taj je sve naučio najprije u digitalnom obliku, a tek nakon toga na papiru...

    Probaj, nemaš što izgubiti osim malo vremena. Devetogodišnjak - to je drugi ili treći razred osnovne škole. Probaj mu materijal za učenje prilagoditi na PPT format, ako lakše prihvaća računalo. Bitno je usvajanje gradiva.

    Koristili smo razne digitalne materijale:
    Sunčice (to je stari softver, ne znam je li dostupno sada, ali imali smo sve koje su izašle: http://www.32bita.hr/suncica)
    Čista petica https://www.artrea.com.hr/cd_petica.html
    Hlapićev ABC za učenje slova https://hlapicevducan.eu/proizvod/in...ke-s-hlapicem/ - to još uvijek negdje imam
    Cvrčkove vježbalice: https://cvrcak.hr/trgovina/matematika-1/ - i to još uvijek negdje imam
    Imali smo i odličan softver za učenje matematike - Brojkići (interaktivna matematika do 4. razreda). Toliko smo ga koristili da se doslovce doderao


    Nama je bilo zabavno zajedno kod kuće raditi materijal za učenje. Evo, naša stara slovarica još postoji na ovoj stranici - https://www.razredna-nastava.net/stranica.php?id=469
    Imali smo takav materijal i za matematiku - interaktivnu prezentaciju za zbrajanje
    Doma smo radili plakate na razne teme (ideja je od učiteljice mog starijeg sina, ali iskorištena za učenje gradiva): zima u gradu, zima na selu - ljeto u gradu, ljeto na selu.... posebno su obožavali vozila

    Teme koje su ih zanimale obrađivali smo na isti način - ako su ih zanimali vulkani, napravili bi ppt na tu temu. Isto je bilo i s gradivom prirode i društva - još i sada imam neke njihove prezentacije na starom računalu, a odabir tema je neočekivan. Moj mlađi sin se interesirao za nuklearno oružje, viruse (ne računalne nego obične, davno prije korone), letove u svemir i tako...

    Roditelj djeteta s teškoćama mora biti jako kreativan da mu učenje "podvali" pod neku zabavnu i zanimljivu aktivnost. Moji su klinci taj PowerPoint savladali u ranoj dobi (stariji u vrtićkoj dobi, mlađi u nižim razredima OŠ) i do dana današnjega to koriste za sažetke, podsjetnike i druge pomoćne materijale za učenje. Nepedagoške metode bile su ovakve: ako želiš sjediti za računalom dulje od dnevnog limita (30 min - dozvoljeno za igrice i gluposti), moraš raditi nešto za školu. Obojica su se dali navući na to. Ja bih čitala gradivo iz geografije, a moj mlađi je na temelju toga morao napraviti sažetak u ppt.

    Bez računala - slično kao čokolada, ja sam često čitala dugačke tekstove, a moj E. bi na podu radio sklekove ili trbušnjake. Tako je najbolje pamtio. Rano smo (od muke) obojicu uvježbali da odmah u glavi rade sažetke. Na primjer - gradivo iz prirode pročitam ja, pa onda prepričamo, pa pročita dijete - pa prepričamo i napravimo si prezentaciju.

    Što se tiče crtanja i slikanja - moj mlađi to zna i može od najranije dobi, ali stariji - njemu je uvijek bilo muka, pa je pristup bio ovakav - naći ćemo neku sliku, isprintati, izrezati, obojati i zalijepiti. (Imali smo dogovor s učiteljicom da on to smije).

    I da - žrtvovali smo školske knjige. Nikada me nije bilo briga što se knjige moraju vraćati. Mi smo bitne dijelove teksta uredno označavali signirom u bojama, lijepili teks markere (ovo https://images-na.ssl-images-amazon...._AC_SY450_.jpg) i pisali bilješke na marginama. Voljeli su devastirati knjige za dobru svrhu, a ja im nisam branila. Naprotiv, poticala sam ih da to rade. Da su me u školi tražili da kupim nove knjige - učinila bih to, ali nitko nije pitao. Sad vidim da moji dečki i u odrasloj dobi koriste bilješke, na faksu na pdf dokumente dopisuju komentare Takva označena knjiga smanjila je količinu drugog i trećeg čitanja na pola. Nakon toga, recimo iz prirode ispuni se radna bilježnica i za ponavljanje se koristi samo to, da se dijete ne mora probijati kroz hrpu tekstova.

    Još mi padaju na pamet umne mape (nama nisu bile od neke koristi, bar ne u ovoj dobi, ali u srednjoj školi da...)

    Dosta za sada... Ako mi još što padne na pamet, nadrobit ću ovdje. Ne zato da koristiš sve, nego zato da možda u gomili ideja nađeš neku koja je zgodna za tvoje dijete...

  2. #2
    Amondi avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2015
    Postovi
    328

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Amondi,

    Čokolada me podsjetila na nepedagoške metode ... Moj stariji sin mrzio je olovku i bilježnicu iz dna duše (jako loša motorika, gruba i fina), a morao je raditi logopedske vježbe, pa smo sve prebacili na PowerPoint. Iako je upotreba računala u ranoj dobi dvosjekli mač, kod mog sina to je upalilo. Taj je sve naučio najprije u digitalnom obliku, a tek nakon toga na papiru...

    Probaj, nemaš što izgubiti osim malo vremena. Devetogodišnjak - to je drugi ili treći razred osnovne škole. Probaj mu materijal za učenje prilagoditi na PPT format, ako lakše prihvaća računalo. Bitno je usvajanje gradiva.

    Koristili smo razne digitalne materijale:
    Sunčice (to je stari softver, ne znam je li dostupno sada, ali imali smo sve koje su izašle: http://www.32bita.hr/suncica)
    Čista petica https://www.artrea.com.hr/cd_petica.html
    Hlapićev ABC za učenje slova https://hlapicevducan.eu/proizvod/in...ke-s-hlapicem/ - to još uvijek negdje imam
    Cvrčkove vježbalice: https://cvrcak.hr/trgovina/matematika-1/ - i to još uvijek negdje imam
    Imali smo i odličan softver za učenje matematike - Brojkići (interaktivna matematika do 4. razreda). Toliko smo ga koristili da se doslovce doderao


    Nama je bilo zabavno zajedno kod kuće raditi materijal za učenje. Evo, naša stara slovarica još postoji na ovoj stranici - https://www.razredna-nastava.net/stranica.php?id=469
    Imali smo takav materijal i za matematiku - interaktivnu prezentaciju za zbrajanje
    Doma smo radili plakate na razne teme (ideja je od učiteljice mog starijeg sina, ali iskorištena za učenje gradiva): zima u gradu, zima na selu - ljeto u gradu, ljeto na selu.... posebno su obožavali vozila

    Teme koje su ih zanimale obrađivali smo na isti način - ako su ih zanimali vulkani, napravili bi ppt na tu temu. Isto je bilo i s gradivom prirode i društva - još i sada imam neke njihove prezentacije na starom računalu, a odabir tema je neočekivan. Moj mlađi sin se interesirao za nuklearno oružje, viruse (ne računalne nego obične, davno prije korone), letove u svemir i tako...

    Roditelj djeteta s teškoćama mora biti jako kreativan da mu učenje "podvali" pod neku zabavnu i zanimljivu aktivnost. Moji su klinci taj PowerPoint savladali u ranoj dobi (stariji u vrtićkoj dobi, mlađi u nižim razredima OŠ) i do dana današnjega to koriste za sažetke, podsjetnike i druge pomoćne materijale za učenje. Nepedagoške metode bile su ovakve: ako želiš sjediti za računalom dulje od dnevnog limita (30 min - dozvoljeno za igrice i gluposti), moraš raditi nešto za školu. Obojica su se dali navući na to. Ja bih čitala gradivo iz geografije, a moj mlađi je na temelju toga morao napraviti sažetak u ppt.

    Bez računala - slično kao čokolada, ja sam često čitala dugačke tekstove, a moj E. bi na podu radio sklekove ili trbušnjake. Tako je najbolje pamtio. Rano smo (od muke) obojicu uvježbali da odmah u glavi rade sažetke. Na primjer - gradivo iz prirode pročitam ja, pa onda prepričamo, pa pročita dijete - pa prepričamo i napravimo si prezentaciju.

    Što se tiče crtanja i slikanja - moj mlađi to zna i može od najranije dobi, ali stariji - njemu je uvijek bilo muka, pa je pristup bio ovakav - naći ćemo neku sliku, isprintati, izrezati, obojati i zalijepiti. (Imali smo dogovor s učiteljicom da on to smije).

    I da - žrtvovali smo školske knjige. Nikada me nije bilo briga što se knjige moraju vraćati. Mi smo bitne dijelove teksta uredno označavali signirom u bojama, lijepili teks markere (ovo https://images-na.ssl-images-amazon...._AC_SY450_.jpg) i pisali bilješke na marginama. Voljeli su devastirati knjige za dobru svrhu, a ja im nisam branila. Naprotiv, poticala sam ih da to rade. Da su me u školi tražili da kupim nove knjige - učinila bih to, ali nitko nije pitao. Sad vidim da moji dečki i u odrasloj dobi koriste bilješke, na faksu na pdf dokumente dopisuju komentare Takva označena knjiga smanjila je količinu drugog i trećeg čitanja na pola. Nakon toga, recimo iz prirode ispuni se radna bilježnica i za ponavljanje se koristi samo to, da se dijete ne mora probijati kroz hrpu tekstova.

    Još mi padaju na pamet umne mape (nama nisu bile od neke koristi, bar ne u ovoj dobi, ali u srednjoj školi da...)

    Dosta za sada... Ako mi još što padne na pamet, nadrobit ću ovdje. Ne zato da koristiš sve, nego zato da možda u gomili ideja nađeš neku koja je zgodna za tvoje dijete...
    Puno ti hvala!

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •