Pokazuje rezultate 1 do 50 od 59

Tema: Tomatis metoda i ADD / ADHD

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    May 2016
    Postovi
    14

    Početno

    Hvala svima na odgovorima i savjetima!
    Borim se s ovim problemom već jako dugo, dijagnozu znamo još iz predškolske dobi. Imamo IP od četvrtog razreda, sjedi u prvoj klupi, najavljuju mu kad će ga pitati i poneko od profesora mu smanji broj pitanja na ispitu. Ide u privatni boravak gdje napiše zadaću, ali ono što treba učiti uglavnom radi doma uz moju ili tatinu pomoć.
    Nismo uspjeli postići da prati na satu, u školi uglavnom sjedi kao kofer, gradivo prvi put čuje kad ja s njim radim. Rukopis je katastrofa, kad treba učiti iz bilježnice onda posuđujemo od drugih i kopiramo. Novu lekciju nije u stanju sam pročitati s razumijevanjem. Ja mu obično ispričam lekciju, podcrtam i on dalje uči sam, poslije ga ispitam i tako više puta dok ne zapamti. Ne voli umne mape, i to smo probali, ali više voli da mu označimo u knjizi što će učiti. Kad ima vremena za bolje naučiti dobija i bolje ocjene , ali kad mora više predmeta u jednom tjednu odgovarati ili pisati ispite, onda bude svakakvih ocjena.
    I mi planiramo učenje kako ste i napisale, i inzistiramo na disciplini. On je svjestan da mora raditi i u tom smislu je odgovoran. Problem je što se njegovo učenje često svodi na sjedenje. U stanju je sate provesti za stolom nad knjigama, a rezultati su loši ako mi stalno ne visimo nad njim i ne gurkamo ga. Često imam dojam kao na mu mozak spava i da nije u stanju prizvati ga i upregnuti u učenje, naravno da je ovdje i faktor motivacije uključen, ali s druge strane razumijem da i ne može biti naročito motiviran jer se svo njegovo slobodno vrijeme, uključujući i vikende, svodi na to silno sjedenje tj. učenje. To je jedan začarani krug iz kojeg nikako ne možemo izaći. Bezbroj puta smo razgovarali da bi imao više vremena za igru i odmor da brže radi i završi s učenjem i to on zna i sam, ali uzalud. To je možda i najveći dio problema - nekvalitetan samostalan rad, a pomažemo mu maksimalno, ali pošto oboje radimo dio vremena bi morao učiti i sam. Stalno čekam neki momenat sazrijevanja kad će se početi osamostaljivati, ali to se eto još ne događa.
    Išao je više puta na Play Attention (igrice za poboljšanje koncentracije) i vidi se neki učinak, ali opet sve je to nedovoljno.
    Dosad je bio vrlo dobar učenik, ali u sedmom razredu uz povećanje gradiva popustio je iz mnogih predmeta, sad sam već ozbiljno zabrinuta kamo ga upisati u srednju školu.

  2. #2
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,048

    Početno

    Greška: ne hzzo nego hzz, Hrvatski zavod za zapošljavanje

  3. #3
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,735

    Početno

    Citiraj LeanaLean prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala svima na odgovorima i savjetima!
    Borim se s ovim problemom već jako dugo, dijagnozu znamo još iz predškolske dobi. Imamo IP od četvrtog razreda, sjedi u prvoj klupi, najavljuju mu kad će ga pitati i poneko od profesora mu smanji broj pitanja na ispitu. Ide u privatni boravak gdje napiše zadaću, ali ono što treba učiti uglavnom radi doma uz moju ili tatinu pomoć.
    Nismo uspjeli postići da prati na satu, u školi uglavnom sjedi kao kofer, gradivo prvi put čuje kad ja s njim radim. Rukopis je katastrofa, kad treba učiti iz bilježnice onda posuđujemo od drugih i kopiramo. Novu lekciju nije u stanju sam pročitati s razumijevanjem. Ja mu obično ispričam lekciju, podcrtam i on dalje uči sam, poslije ga ispitam i tako više puta dok ne zapamti. Ne voli umne mape, i to smo probali, ali više voli da mu označimo u knjizi što će učiti. Kad ima vremena za bolje naučiti dobija i bolje ocjene , ali kad mora više predmeta u jednom tjednu odgovarati ili pisati ispite, onda bude svakakvih ocjena.
    I mi planiramo učenje kako ste i napisale, i inzistiramo na disciplini. On je svjestan da mora raditi i u tom smislu je odgovoran. Problem je što se njegovo učenje često svodi na sjedenje. U stanju je sate provesti za stolom nad knjigama, a rezultati su loši ako mi stalno ne visimo nad njim i ne gurkamo ga. Često imam dojam kao na mu mozak spava i da nije u stanju prizvati ga i upregnuti u učenje, naravno da je ovdje i faktor motivacije uključen, ali s druge strane razumijem da i ne može biti naročito motiviran jer se svo njegovo slobodno vrijeme, uključujući i vikende, svodi na to silno sjedenje tj. učenje. To je jedan začarani krug iz kojeg nikako ne možemo izaći. Bezbroj puta smo razgovarali da bi imao više vremena za igru i odmor da brže radi i završi s učenjem i to on zna i sam, ali uzalud. To je možda i najveći dio problema - nekvalitetan samostalan rad, a pomažemo mu maksimalno, ali pošto oboje radimo dio vremena bi morao učiti i sam. Stalno čekam neki momenat sazrijevanja kad će se početi osamostaljivati, ali to se eto još ne događa.
    Išao je više puta na Play Attention (igrice za poboljšanje koncentracije) i vidi se neki učinak, ali opet sve je to nedovoljno.
    Dosad je bio vrlo dobar učenik, ali u sedmom razredu uz povećanje gradiva popustio je iz mnogih predmeta, sad sam već ozbiljno zabrinuta kamo ga upisati u srednju školu.
    M.ne radi gotovo NISTA samostalno. NISTA. Isto tako ne pravi gotovo nikakve biljeske u skoli. NIKAKVE. Osim djelomicno matematike i to ne svaki put. Ono sto njega djelomicno spasava jes cinjenica da je slusni tip i u skoli polovi vecinu gradiva AKO ga razmije. Ako slucajno ne razumije , tada i ne prati , pa i ne zapamti.
    sjedenje za knjigom nikad nije imalo smisla. Kod njega je bolje rezultate imalo intenzivno ucenje uz pomoc u kratkom vremenu. I kretanje , ako npr. treba nauciti definicije. Kretanje uz ponavljanje na glas.
    vazno je otkriti stil ucenja, ali i to je relativan pojam. Nekad na los dan nista naucenog se ne vidi na testu.

  4. #4

    Datum pristupanja
    May 2016
    Postovi
    14

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    M.ne radi gotovo NISTA samostalno. NISTA. Isto tako ne pravi gotovo nikakve biljeske u skoli. NIKAKVE. Osim djelomicno matematike i to ne svaki put. Ono sto njega djelomicno spasava jes cinjenica da je slusni tip i u skoli polovi vecinu gradiva AKO ga razmije. Ako slucajno ne razumije , tada i ne prati , pa i ne zapamti.
    sjedenje za knjigom nikad nije imalo smisla. Kod njega je bolje rezultate imalo intenzivno ucenje uz pomoc u kratkom vremenu. I kretanje , ako npr. treba nauciti definicije. Kretanje uz ponavljanje na glas.
    vazno je otkriti stil ucenja, ali i to je relativan pojam. Nekad na los dan nista naucenog se ne vidi na testu.
    Malo mi je lakše kad ovo vidim Ali kod nas je problem što nema intenzivnog učenja u kratkom vremenu, jer sve traje jaakooo duuugooo. Budući da sinu puno pomažemo, a tome nema kraja ni konca osjećamo se kao taoci njegovog učenja. Od početka petog razreda zaboravili smo na nedjeljne izlete ili kakve druge aktivnosti. Svo vrijeme je podređeno njegovom učenju, a mi smo na izmaku snaga. Sreća je da se bliži kraj školske godine pa ćemo svi predahnuti, ali svakako bih htjela nešto poduzeti da se stvari promijene u osmom razredu, da se malo ubrza, osamostali itd.

  5. #5
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,048

    Početno

    Citiraj LeanaLean prvotno napisa Vidi poruku
    Malo mi je lakše kad ovo vidim Ali kod nas je problem što nema intenzivnog učenja u kratkom vremenu, jer sve traje jaakooo duuugooo. Budući da sinu puno pomažemo, a tome nema kraja ni konca osjećamo se kao taoci njegovog učenja. Od početka petog razreda zaboravili smo na nedjeljne izlete ili kakve druge aktivnosti. Svo vrijeme je podređeno njegovom učenju, a mi smo na izmaku snaga. Sreća je da se bliži kraj školske godine pa ćemo svi predahnuti, ali svakako bih htjela nešto poduzeti da se stvari promijene u osmom razredu, da se malo ubrza, osamostali itd.
    Probaj Tomatis, pa ćeš vidjeti.

    Mi imamo dobra iskustva s logopedima, ali svašta smo radili doma. Dobro nam se pokazao Brai Gym. Nisam imala ništa osim knjiga iz kvartovske knjižnicee, ali je dobro poslužilo. Imam negdje bilješke, pa mogu potražiti i tu postaviti. Isto, Ples pisanja i Pametni pokreti, a naročito Jednorozi su stvarni.

    Složit ću nešto kad stignem.
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 26.05.2016. at 10:35

  6. #6

    Datum pristupanja
    May 2016
    Postovi
    14

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Probaj Tomatis, pa ćeš vidjeti.

    Mi imamo dobra iskustva s logopedima, ali svašta smo radili doma. Dobro nam se pokazao Brai Gym. Nisam imala ništa osim knjiga iz kvartovske knjižnicee, ali je dobro poslužilo. Imam negdje bilješke, pa mogu potražiti i tu postaviti. Isto, Ples pisanja i Pametni pokreti, a naročito Jednorozi su stvarni.

    Složit ću nešto kad stignem.
    Hvala na prijedlozima! Čitala sam Pametni pokreti, jedno vrijeme smo i vježbali... Pročitat ću i druge knjige koje spomnješ.

  7. #7
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,048

    Početno

    Citiraj LeanaLean prvotno napisa Vidi poruku
    Malo mi je lakše kad ovo vidim Ali kod nas je problem što nema intenzivnog učenja u kratkom vremenu, jer sve traje jaakooo duuugooo. Budući da sinu puno pomažemo, a tome nema kraja ni konca osjećamo se kao taoci njegovog učenja. Od početka petog razreda zaboravili smo na nedjeljne izlete ili kakve druge aktivnosti. Svo vrijeme je podređeno njegovom učenju, a mi smo na izmaku snaga. Sreća je da se bliži kraj školske godine pa ćemo svi predahnuti, ali svakako bih htjela nešto poduzeti da se stvari promijene u osmom razredu, da se malo ubrza, osamostali itd.
    Kako ste došlo do dijagnoze? Pitam zato jer dijete možda ima smetnje druge vrste (dizgrafija, disleksija) ako mu pisanje i čitanje ide tako sporo. Probaj tijekom ljeta naći dobrog logopeda koji se bavi time, pa da obaviš dijagnostički pregled. Govorim o tome zato jermi je to poznato iz iskustva. Može biti i nešto drugo, ali adhd često dolazi u paru s tim. Loša orijentacija u vremenu i prostoru, neprepoznavanje lijevo-desno, nemogućnost čitanja titlova....Moj sin je ljevak i duuugo mu je trebalo da savlada neke stvari, ali je uspjelo.

    Ako ti nešto od ovoga zvuči poznato, trk logopedu. Ne mogu ti preporučiti osobu koja je nama pomogla jer je u mirovinii, ali bilo tko odlogopeda koji se bave smetnjama čitanja je ok. Imaš više o tome na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju. Iako mozak takvih ljudi (kojima je dominantna eesna polovica mozga) uvijek radi drugačije nego nama običnima, METODE koje te osobe razviju puno pomažu kod čitanja i učenja.

  8. #8

    Datum pristupanja
    May 2016
    Postovi
    14

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Kako ste došlo do dijagnoze? Pitam zato jer dijete možda ima smetnje druge vrste (dizgrafija, disleksija) ako mu pisanje i čitanje ide tako sporo. Probaj tijekom ljeta naći dobrog logopeda koji se bavi time, pa da obaviš dijagnostički pregled. Govorim o tome zato jermi je to poznato iz iskustva. Može biti i nešto drugo, ali adhd često dolazi u paru s tim. Loša orijentacija u vremenu i prostoru, neprepoznavanje lijevo-desno, nemogućnost čitanja titlova....Moj sin je ljevak i duuugo mu je trebalo da savlada neke stvari, ali je uspjelo.

    Ako ti nešto od ovoga zvuči poznato, trk logopedu. Ne mogu ti preporučiti osobu koja je nama pomogla jer je u mirovinii, ali bilo tko odlogopeda koji se bave smetnjama čitanja je ok. Imaš više o tome na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju. Iako mozak takvih ljudi (kojima je dominantna eesna polovica mozga) uvijek radi drugačije nego nama običnima, METODE koje te osobe razviju puno pomažu kod čitanja i učenja.
    Moj sin je kao mali imao usporen razvoj govora tako da smo rano krenuli s pregledima i raznim logopedskim vježbama (Suvag, ERF itd.). Dijagnozu ADD smo dobili u psihološkom centru Tanje Sever još u predškolskoj dobi. U trećem razredu je išao na timsku obradu gdje su mu potvrdili dijagnozu i preporučili IP. Neke druge moguće probleme koje navodiš nam nitko nije ni spomenuo, tako da ne znam što bih rekla o tome...nije on usporen samo u čitanju i pisanju, nego i u shvaćanju i memoriranju, ma spor je čak i kad jede, zapravo u svemu osim ako nije nešto što mu je jako zanimljivo...više vas je ovdje spomenulo da su djeca imali nekakav klik i onda je sve krenulo na bolje...ja čekam taj klik i još se nije dogodio, a sinu je već 13,5 godina...zvučat će malo šašavo ali stalno imam dojam da taj njegov usporeni centar u mozgu treba malo pogurati, još da otkrijem kako...

  9. #9
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,048

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    M.ne radi gotovo NISTA samostalno. NISTA. Isto tako ne pravi gotovo nikakve biljeske u skoli. NIKAKVE. Osim djelomicno matematike i to ne svaki put. Ono sto njega djelomicno spasava jes cinjenica da je slusni tip i u skoli polovi vecinu gradiva AKO ga razmije. Ako slucajno ne razumije , tada i ne prati , pa i ne zapamti.
    sjedenje za knjigom nikad nije imalo smisla. Kod njega je bolje rezultate imalo intenzivno ucenje uz pomoc u kratkom vremenu. I kretanje , ako npr. treba nauciti definicije. Kretanje uz ponavljanje na glas.
    vazno je otkriti stil ucenja, ali i to je relativan pojam. Nekad na los dan nista naucenog se ne vidi na testu.
    Ovako je bilo kod nas do četvrtog, petog razreda. Kad bolje razmislim, nemam pojma što se promijenilo kad je konačno krenulo na bolje. Nekakav klik koji nije imao previše veze s tim što smo mi radili s njim i što smo pritjeravali njega da radi. Znam da je uspjeh najprije došao u glazbenoj, pa tek onda u osnovnoj školi. Ponekad dijete jednostavno treba dorasti do nekih vještina. Nažalost, gradivo generacije ne čeka i nema nam druge nego pomagati dok treba.

    Evo primjera za napredak: mom sinu isto umne mape prije nisu ništa značile, pogotovo ne dok sam mu ih ja pokušavala uvesti i crtati. Nula bodova. A onda je jednom prof.iz HJ napravila primjjer za vrste riječi u školi. To je mom sinu bio klik. Sinulo mu je kako to ide i čemu služi. Za učenje ne baš, ali za ponavljanje bitnog je ok. ALI mora mapu sam napraviti, to je bit ovog procesa učenja kod njega.

  10. #10
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,048

    Početno

    Ja sam prije nekoliko godina sastavila materijal za učiteljice iz boravka - ima unutra tih elemenata za poboljšanje pažnje. Naravno da nije čarobni štapić, jer svako dijete treba drugačiji pristup, ali možda nekome pomogne. Probala sam napraviti upload na jedan server, ali ako netko želi da mu to pošaljem e-mailom, nek mi pošalje pp. Evo linka za skidanje:

    http://www.filedropper.com/kreativniboravakrev1_1

  11. #11
    Nera avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Velebit
    Postovi
    1,632

    Početno

    Citiraj LeanaLean prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala svima na odgovorima i savjetima!
    Borim se s ovim problemom već jako dugo, dijagnozu znamo još iz predškolske dobi. Imamo IP od četvrtog razreda, sjedi u prvoj klupi, najavljuju mu kad će ga pitati i poneko od profesora mu smanji broj pitanja na ispitu. Ide u privatni boravak gdje napiše zadaću, ali ono što treba učiti uglavnom radi doma uz moju ili tatinu pomoć.
    Nismo uspjeli postići da prati na satu, u školi uglavnom sjedi kao kofer, gradivo prvi put čuje kad ja s njim radim. Rukopis je katastrofa, kad treba učiti iz bilježnice onda posuđujemo od drugih i kopiramo. Novu lekciju nije u stanju sam pročitati s razumijevanjem. Ja mu obično ispričam lekciju, podcrtam i on dalje uči sam, poslije ga ispitam i tako više puta dok ne zapamti. Ne voli umne mape, i to smo probali, ali više voli da mu označimo u knjizi što će učiti. Kad ima vremena za bolje naučiti dobija i bolje ocjene , ali kad mora više predmeta u jednom tjednu odgovarati ili pisati ispite, onda bude svakakvih ocjena.
    I mi planiramo učenje kako ste i napisale, i inzistiramo na disciplini. On je svjestan da mora raditi i u tom smislu je odgovoran. Problem je što se njegovo učenje često svodi na sjedenje. U stanju je sate provesti za stolom nad knjigama, a rezultati su loši ako mi stalno ne visimo nad njim i ne gurkamo ga. Često imam dojam kao na mu mozak spava i da nije u stanju prizvati ga i upregnuti u učenje, naravno da je ovdje i faktor motivacije uključen, ali s druge strane razumijem da i ne može biti naročito motiviran jer se svo njegovo slobodno vrijeme, uključujući i vikende, svodi na to silno sjedenje tj. učenje. To je jedan začarani krug iz kojeg nikako ne možemo izaći. Bezbroj puta smo razgovarali da bi imao više vremena za igru i odmor da brže radi i završi s učenjem i to on zna i sam, ali uzalud. To je možda i najveći dio problema - nekvalitetan samostalan rad, a pomažemo mu maksimalno, ali pošto oboje radimo dio vremena bi morao učiti i sam. Stalno čekam neki momenat sazrijevanja kad će se početi osamostaljivati, ali to se eto još ne događa.
    Išao je više puta na Play Attention (igrice za poboljšanje koncentracije) i vidi se neki učinak, ali opet sve je to nedovoljno.
    Dosad je bio vrlo dobar učenik, ali u sedmom razredu uz povećanje gradiva popustio je iz mnogih predmeta, sad sam već ozbiljno zabrinuta kamo ga upisati u srednju školu.
    Eh, da, tako je nama bilo. Od prvog razreda po 3 h je odlazilo na bojanje, crtanje, pisanje dz... Bez kraja i konca, po cijele dane. Ako sam ga pustila samog, on bi proveo po 4-5 h za stolom i malo tog napravio. Dok nisam krenula na ERF, saznala situaciju, dobila smjernice za učenje... Sad je 5. razred. Manje-više prepušten sam sebi jer sam se vratila raditi. Prije sam bila na porodnom pa sam ga nadzirala, radila s njim... Njemu se ove godine dogodio klik. Kad je krenuo na predmetnu nastavu, dobio je motivaciju. Mislim da veći dio profa dobro surađuje, on je sretan zbog pohvala, više zainteresiran, motiviran. Prosjek od 1-4. mu je bio 4,5 - 4,6. Sad ima samo tri četvorke koje mogu prijeći u petice jer su granične. On se sad bori za 5,0. Hvali ga logopedica, razrednica, profe...
    Meni taj prosjek nije toliko važan, al sam presretna kaj je pronašao smisao.
    U 4. razredu je htio psa. Tata mu je rekao: kad budeš 5,0.
    Dobro, nemoguća misija, mislila sam tada. Kad ono, on pokrenuo brda i sad je blizu cilja. Al je odustao od pesa jer ja uz četvero djece ne želim još jutra i večeri provoditi u šetnji pa sam mu objasnila da bu pas njegova briga - bez obzira na vremenske uvjete, dizat će se pol sata ranije i šetati pesa, navečer prije spavanja u šetnju. On odustao od psa, zaželio Maincraft.
    Ljeti sam s njim "vježbala" rukopis, pisanje, čitanje. Svako ljeto mu dajem neke sitne zadatke, obaveze, da ne izađe iz đira.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •