Predmetni ispit

Thread: Predmetni ispit

  1. orange80 said:

    Default Predmetni ispit

    Ima li tko iskustva sa polaganjem ispita Iz odredenog predmeta u koliko dijete I roditelji nisu bili zadovoljni s ocjenom i da li je to uopce moguce?
    Guglala sam o tome i prema Pravilniku o polaganju takvih ispita mislim da nije predvideno da se takvom ispitu pristupi ako "samo" nisi zadovoljan ocjenom, nego u slucaju izostanaka, bolesti itd.
    Guglajuci dalje nasla sam na pravilnike nekih pojedinih Oš koje tu mogucnost najnormalnije propisuju.

    Ima li tko vise saznanja ili iskustva o navedenom?
    Last edited by orange80; 26.07.2016 at 00:58.
     
  2. sarasvati's Avatar

    sarasvati said:

    Default

    Predmetni ispiti se provode i zapravo i postoje radi ucenika koji su iz zdravstvenih, sportskih ili umjetničkih razloga bili spriječeni dolaziti u skolu.
    Ako ucenik nije zadovoljan ocjenom, unutar 48sati pise žalbu i odgovara pred predmetnim profesorom i sustrucnjakom.
     
  3. orange80 said:

    Default

    Tnx.Dakle to vrijedi u svakoj OŠ?
    Hm, ispituje te isti profa koji ti je dao drugaciju ocjenu.
    Zar ne bi trebala tu biti neka komisija od 3-jice , ili barem zadaci, pitanja koje je sastavio netko
    drugi?
     
  4. miffy34 said:

    Default

    Nitko drugi ne sastavlja pitanja jer je svaki prof kompetentan za svoj predmet. Pitaš za zaključenu ocjenu,pretpostavljam?!
     
  5. orange80 said:

    Default

    Quote Originally Posted by miffy34 View Post
    Nitko drugi ne sastavlja pitanja jer je svaki prof kompetentan za svoj predmet. Pitaš za zaključenu ocjenu,pretpostavljam?!
    Hm, pa problem I je u tome da doticni prof. sastavlja ocito preteske testove I strogo ocjenjuje jer su cijelom razredu iz tog predmeta ocjene katastrofa ( iz testova bude 10-12 jedinica, 10-12 dvojki i 1-2, trojke, cetvorke i petice).
    Neki su se razredi prijasnjih godina u skoli zalili na prof. i dobili novog.
    Kod nas je na kraju godine prof. nekima dosta nategao i poklonio ocjene. Zasluzena petica je bila samo jedna, poklonjene jos 3, 4-tvorku su imali I oni sa prosjekom 4,2 kao I oni koji su imali I vise jedinica.
    To je sad totalni nered jer na kraju samo njih par ima zakljuceno ono sto je pravi prosjek ocjena. Djeca su na kraju samo pricala o tome kako je kome I sto poklonjeno, a kome nije.
    Da li se moze kod nas traziti da ti dijete pise nekakav predmetni test, vrednovan "iz vana"?
     
  6. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by orange80 View Post
    Hm, pa problem I je u tome da doticni prof. sastavlja ocito preteske testove I strogo ocjenjuje jer su cijelom razredu iz tog predmeta ocjene katastrofa ( iz testova bude 10-12 jedinica, 10-12 dvojki i 1-2, trojke, cetvorke i petice).
    Neki su se razredi prijasnjih godina u skoli zalili na prof. i dobili novog.
    Kod nas je na kraju godine prof. nekima dosta nategao i poklonio ocjene. Zasluzena petica je bila samo jedna, poklonjene jos 3, 4-tvorku su imali I oni sa prosjekom 4,2 kao I oni koji su imali I vise jedinica.
    To je sad totalni nered jer na kraju samo njih par ima zakljuceno ono sto je pravi prosjek ocjena. Djeca su na kraju samo pricala o tome kako je kome I sto poklonjeno, a kome nije.
    Da li se moze kod nas traziti da ti dijete pise nekakav predmetni test, vrednovan "iz vana"?
    Meni nije jasno kako gradivo osnovne škole može biti preteško...

    Mislim, ima svega, ali ne sviđa mi se ideja da se nešto poduzima SADA. Ako je stvarno bilo ovako (loš prosjek, učenici ne znaju gradivo) ide se na informacije, predmetne pa razredne, a nakon toga ravnatelju. I to je tema za roditeljski. Na vrijeme. Sada, kad su ljetni praznici, ne možeš više učiniti ništa. "Kasno Marko na Kosovo stiže".

    Mislim, moj mlađi sin je isto puno puta pokušavao reći "profesor ovakav, profesor onakav" ali nije bilo šanse da mu dam za pravo ako bih ga ulovila da ne uči i da ne zna gradivo (što je bilo relativno često). Ako je u pitanju vitalni predmet tipa matematika - ideš na informacije, potjeraš ga na dopunsku i/ili uzmeš instrukcije. Ako je u pitanju za većinu manje bitan predmet tipa glazbena kultura, pustiš ga da ima ocjenu kakvu je zaslužio. Pa tako moj mlađi ima četvorku iz likovnog, a stariji iz glazbenog . Bilo je problema, natezanja i svačega, ali to se rješavalo u hodu, tijekom školske godine.

    Ali da ne mlatim praznu slamu jer ne znam detalje, vidi ovdje imaš pravilnike o izvođenju nastave i ispita na jednom mjestu - možda ti pomogne: http://www.osantunovac.hr/hr/1680/pravilnici/
     
  7. orange80 said:

    Default

    Imali smo roditeljske na tu temu, I bez I sa predmetnim profom. I u razgovoru sve nam je prof. objasnio sta I koliko trazi, ali kad dode test tu bude zadataka kojih nema u zbirci, "zadatka za 5-icu" izmedu malog broja zadataka itd.
    Na informacijama profa najljubaznije objasni da dijete mora provjezbati zbirku zadataka, rijesiti zadatke "stoperice" tj. primjera testa u 45 min. Moje ga dijete rijesi tocno za 20 min, ali na ispitu od 5 zadataka uvijek bude jedan za natjecanje.
    Nisam nikako rekla da je gradivo pretesko.
    I ne mislim nista vise raditi u ovoj 2015/2016 sk.godini koja je ionako vec gotova.
    Inace bilo je medu roditeljima puno razgovora da I mi kao i drugi razredi trazimo drugog profa, ali kazem, usta su zasutila, jer su neka djeca ipak dobila 5 na kraju, sto iz ocjena, tamo u 5. mjesecu nitko nije ocekivao.

    Moje dijete iz drugih predmeta ima super ocjene, a iz ovog zasluzenu 4-ku.
    I ne mijenja mu nista previse u zivotu ta jedna cetvorka, ali ja gledam za slijedecu godinu i one naredne.
    Jer ako ce svake godine imati makar tu jedna cetvorku, to ce mu bitno smanjiti bodove za Ss.
    Ne vidim nacina da se iz tog predmeta na kraju ima 5, a mislim da to moje dijete moze I da je za 5 naucilo.
     
  8. lukab's Avatar

    lukab said:

    Default

    Ako sam ja dobro shvatila našeg ravnatelja na nekoj sjednici: ukoliko roditelj nije zadovoljan sa zaključnom ocjenom ima rok od 2 dana (nakon što je ocjena zaključena) za žalbu. Što se događa nakon žalbe - ne znam... vjerojatno ide na učiteljsko/razredno vijeće i onda se nešto odlučuje. Nisam do sad imala takav slučaj a pravilnici se toliko često mijenjaju da je jako teško pratiti dok ti ne zatreba.
    E sad pitanje je što s djecom koja ne kažu doma ocjenu na vrijeme i taj rok prođe... piši kući propalo...
    Prouči pravilnike (ako ne napišu nove u međuvremenu) i oboružaj se time.
     
  9. čokolada's Avatar

    čokolada said:

    Default

    Problem moze nastati ukoliko nastavnik nedovoljno transparentno ili pak nikako ne objasni kriterije ocjenjivanja pa ucenici ne znaju sto mogu ocekivati. Također, meni je vrlo sporno i pisanje testova u zadnjem tjednu nastave.
     
  10. sarasvati's Avatar

    sarasvati said:

    Default

    Orange, ono sto dam napisala vrijedi za srednju skolu, samo pretpostavljam da je isto za osnovnu. Pitanja nakon žalbe, i ispit u srednjoj je usmeni, sastavlja isti profesor, na ispitu je sustrucnjak i razrednik. Ja jos nisam doživjela da se mijenjao profesor, nažalost. I ja bih neke promijenila, ali mislim da se takve stvari događaju vrlo rijetko.
     
  11. miffy34 said:

    Default

    Ispit koji se odgovara nakon žalbe ne mora biti usmeni,može i pismeni,prof odlučuje.
     
  12. sirius's Avatar

    sirius said:

    Default

    Po ovim kriterijima ne bih dijete niti u ludilu izlagala takvoj vrsti ispita zbog popravka cetvorke na odlican. Brrrr...
     
  13. jelena.O's Avatar

    jelena.O said:

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Problem moze nastati ukoliko nastavnik nedovoljno transparentno ili pak nikako ne objasni kriterije ocjenjivanja pa ucenici ne znaju sto mogu ocekivati. Također, meni je vrlo sporno i pisanje testova u zadnjem tjednu nastave.
    A meni je čudnom da naši imaju testove do 3tjedna pred kraj škole, zadnji tjedan rijetko tko ispituje, bar kod nas u skoli
     
  14. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by jelena.O View Post
    A meni je čudnom da naši imaju testove do 3tjedna pred kraj škole, zadnji tjedan rijetko tko ispituje, bar kod nas u skoli
    Ispituje, kako ne, ali "jediničare", kako moji dečki kažu. Ostali đaci se u tom zadnjem tjednu odmaraju. To je vrijeme rezervirano za popravljanje ocjena.
     
  15. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Po ovim kriterijima ne bih dijete niti u ludilu izlagala takvoj vrsti ispita zbog popravka cetvorke na odlican. Brrrr...
    X

    Čak i ako kani u mioc, sad ima mogućnost pisati prijemni. Ta jedna četvorka ništ ne znači. (Zapravo, krivo - znači životnu lekciju, vjerojatno puuuno korisniju nego da je zaključena petica.)
     
  16. cvijeta73's Avatar

    cvijeta73 said:

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Po ovim kriterijima ne bih dijete niti u ludilu izlagala takvoj vrsti ispita zbog popravka cetvorke na odlican. Brrrr...
    a mislim, kakvi kriteriji bi trebali biti ako dijete/roditelji zahtjevaju predmetni ispit? kako si ti to zamislila, dođe i dobije 5? nekog boga ga moraju pitati i neka komisija mora biti
     
  17. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    a mislim, kakvi kriteriji bi trebali biti ako dijete/roditelji zahtjevaju predmetni ispit? kako si ti to zamislila, dođe i dobije 5? nekog boga ga moraju pitati i neka komisija mora biti
    Milsim da si pogrešno shvatila sirius jer se malo nespretno izrazila, mislim da je mislila u takvoj situaciji (u smislu da dijete ima sve petice i tu jednu 4-ku pa nije to za neku dramu). A možda sam i ja pogrešno shvatila...
     
  18. emily's Avatar

    emily said:

    Default

    meni se cini da je pod "situacijom" sirius mislila da predmetni ispit obavlja profesor na ciju ocjenu i nacin ocjenjivanja se zalba odnosi
     
  19. sirius's Avatar

    sirius said:

    Default

    Quote Originally Posted by emily View Post
    meni se cini da je pod "situacijom" sirius mislila da predmetni ispit obavlja profesor na ciju ocjenu i nacin ocjenjivanja se zalba odnosi
    Bas to. Isti profesor i njegovi kriteriji.
     
  20. Beti3's Avatar

    Beti3 said:

    Default

    Quote Originally Posted by emily View Post
    meni se cini da je pod "situacijom" sirius mislila da predmetni ispit obavlja profesor na ciju ocjenu i nacin ocjenjivanja se zalba odnosi
    Upravo tako. A svaki profesor, ako to zeli, moze postaviti pitanja, u okviru gradiva, na koje ucenik nece znati potpun odgovor. Nikad svoje dijete ne bih tome izlagala. Uz stres za dijete, uz shvacanje da mami nije dovoljna njegova cetvorka, uz jasnu sumnju u profesorovu kompetentnost (a treba i dalje ici u tu skolu)...ima jos razloga sigurno.
     
  21. cvijeta73's Avatar

    cvijeta73 said:

    Default

    pa ima još dodatna dva člana komisije. meni je to logično. ne kažem za ovu situaciju, al to što se netko žali, ne znači da je žalba osnovana. svi se mogu žaliti i na temelju jedne žalbe ne možeš zaključiti da čovjek ne zna raditi svoj posao.

    a da ne govorimo da sama ideja da je djetetu zaključena četvorka i da radi četvorke traži predmetni ispit, odnosno da dijete u osnovnoj školi polaže cijelo gradivo školske godine kako bi eventualno dobio pet, meni je u startu izrazito antipatična.

    to opet mioc pi*darije radi
     
  22. sarasvati's Avatar

    sarasvati said:

    Default

    Piše na početku da se radi o profesoru kod kojeg većina učenika ima slabije rezultate i za kojeg su već postojale molbe/žalbe za promjenom nastavnika. I da je vec bio tema roditeljskih sastanaka.
    Mislim da ne trebas na početku nastavne godine razmišljati o potencijalnoj žalbi na ocjenu (ti kao roditelj ni ne mozes tražiti predmetni ispit, na njega te šalje predmetni nastavnik ili nedobog neka bolest), pokusaj sa sustavnih odlascima na informacije kod nastavnika. Znam da si rekla da je cicimici kad se dođe. Neka sin/kći zapise gradivo koje ce se ispitivati, dobije ocjenu i ako ce se razlikovati od rečenog, zamoli razrednika/cu za predmetni razgovor i zamoli na uvid ispit. Mic po mic mozda dođe do neke promjene.
     
  23. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by orange80 View Post
    Imali smo roditeljske na tu temu, I bez I sa predmetnim profom. I u razgovoru sve nam je prof. objasnio sta I koliko trazi, ali kad dode test tu bude zadataka kojih nema u zbirci, "zadatka za 5-icu" izmedu malog broja zadataka itd.
    Na informacijama profa najljubaznije objasni da dijete mora provjezbati zbirku zadataka, rijesiti zadatke "stoperice" tj. primjera testa u 45 min. Moje ga dijete rijesi tocno za 20 min, ali na ispitu od 5 zadataka uvijek bude jedan za natjecanje.
    Nisam nikako rekla da je gradivo pretesko.
    I ne mislim nista vise raditi u ovoj 2015/2016 sk.godini koja je ionako vec gotova.
    Inace bilo je medu roditeljima puno razgovora da I mi kao i drugi razredi trazimo drugog profa, ali kazem, usta su zasutila, jer su neka djeca ipak dobila 5 na kraju, sto iz ocjena, tamo u 5. mjesecu nitko nije ocekivao.

    Moje dijete iz drugih predmeta ima super ocjene, a iz ovog zasluzenu 4-ku.
    I ne mijenja mu nista previse u zivotu ta jedna cetvorka, ali ja gledam za slijedecu godinu i one naredne.
    Jer ako ce svake godine imati makar tu jedna cetvorku, to ce mu bitno smanjiti bodove za Ss.
    Ne vidim nacina da se iz tog predmeta na kraju ima 5, a mislim da to moje dijete moze I da je za 5 naucilo.
    I moje dijete (mlađe) je ove godine iz mat imalo zasluženu četvorku. Eh - zašto? Ja sam zvocala "rješavaj zadatke iz udžbenika/zbirke" ali on se oslonio samo na štopericu. Koju je također riješio za 20 minuta. Nije si dao dokazati da za peticu treba riješiti SVE zadatke iz knjige, pa i malo više (skineš s interneta par testova, pa nek proba). Nije bilo načina da ga uvjerim jer je mislio da je dovoljno dobar. Istina je - profesorica je davala zadatke na testovima za koje se tražilo matematičko razmišljanje i logika, tvrdila je da je to za odličan neophodno. Ako tako ne razmišljaš, nema petice. A razmišljanje se razvije kad riješiš dovoljan broj zadataka iz zbirke, ne samo štopericu. I kad ideš na dodatnu gdje se dobiju zadaci s natjecanja + objašnjenja. Nisam imala primjedbi. Ta profesorica mi je od svih iz njihove generacije ostala u najboljem sjećanju. Cijenim ženu jer se potrudila oko njih. A to što moj sin tvrdoglavo odbija poboljšati radne navike nije moj problem. Sad će u srednju, pa ćemo vidjeti . Spremila sam kontakt profesorice iz osnovne škole za slučaj da nam zatrebaju instrukcije, a da mene i mm-a ne želi slušati.
     
  24. perla5 said:

    Default

    [QUOTE=cvijeta73;2902981]pa ima još dodatna dva člana komisije. meni je to logično. ne kažem za ovu situaciju, al to što se netko žali, ne znači da je žalba osnovana. svi se mogu žaliti i na temelju jedne žalbe ne možeš zaključiti da čovjek ne zna raditi svoj posao.

    a da ne govorimo da sama ideja da je djetetu zaključena četvorka i da radi četvorke traži predmetni ispit, odnosno da dijete u osnovnoj školi polaže cijelo gradivo školske godine kako bi eventualno dobio pet, meni je u startu izrazito antipatična.

    x

    A tek sto na to prof ne gledaju blagonaklono,jooj
     
  25. pulinka said:

    Default

    Quote Originally Posted by orange80 View Post
    Kod nas je na kraju godine prof. nekima dosta nategao i poklonio ocjene. Zasluzena petica je bila samo jedna, poklonjene jos 3, 4-tvorku su imali I oni sa prosjekom 4,2 kao I oni koji su imali I vise jedinica.
    To je sad totalni nered jer na kraju samo njih par ima zakljuceno ono sto je pravi prosjek ocjena. Djeca su na kraju samo pricala o tome kako je kome I sto poklonjeno, a kome nije.
    Ovo je kod nas rešeno novim pravilnikom po kome zaključna ocena MORA biti stroga aritmetička sredina postojećih ocena.
    Ako se ocena podiže, podiže je nastavničko veće na sednici, ukoliko se članovi veća slažu. To je i namenjeno rešavanju situacije "jedne četvorke i ostalih petica".
    Pojedinačni nastavnik više nema ovlašćenje da ocenu "poklanja".
    Ne znam postoji li kod vas slično pravilo.
    Takođe ne znam kako kod vas funkcioniše prosvetna inspekcija i šta su njena zaduženja. Kod nas bi ovakav slučaj mogao biti prijavljen njima, a oni bi teoretski trebalo da "prečešljalju" način rada nastavnika, tj. koliko je njegov način rada, ispitivanja i zaključivanja ocena po zakonu.
    Naravno, ova mera znači i početak totalnog rata sa tim nastavnikom. Ja je u vašoj situaciji ne bih odabrala ako razred nije jedinstven, a nije.
    Puno efikasniji je već napisani savet o roditeljskom reagovanju na svaku pojedinačnu ocenu, davanje roditelju testa na uvid ali uz istovremeno stvaranje atmosfere roditeljske saradnje sa nastavnikom (čitaj - podilaženje ego-u ).
     
  26. miffy34 said:

    Default

    Ne,ocjena ne mora biti aritmetička sredina,nikad nisam čula da je ikoja škola donjela takav svoj pravilnik,time bi zamemarili pravilnik ministarstva po kojem učitelj ima autonomiju u odlučivanju.
     
  27. pulinka said:

    Default

    Quote Originally Posted by miffy34 View Post
    Ne,ocjena ne mora biti aritmetička sredina,nikad nisam čula da je ikoja škola donjela takav svoj pravilnik,time bi zamemarili pravilnik ministarstva po kojem učitelj ima autonomiju u odlučivanju.
    Kod nas upravo pravilnik ministarstva propisuje da je zaključna ocena aritmetička sredina svih dotadašnjih, u članu 14: http://osecka.edu.rs/wp-content/uploads/2014/10/pravilnik-o-ocenjivanju-ucenika-u-osnovnom-obrazovanju-i-vaspitanju.pdf

    Da, ako je vaš pravilnik drugačiji, onda naravno da tu nema osnova za bilo kakvu žalbu o nepravilnom izvođenju zaključne ocene.
     
  28. sirius's Avatar

    sirius said:

    Default

    Ocjena ne moze biti niza od aritmeticke sredine, ali moze biti visa ako to profesor procjeni.
    npr. 3,4 moze biti 4 iako je po prosjeku zapravo trojka.
     
  29. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Ocjena ne moze biti niza od aritmeticke sredine, ali moze biti visa ako to profesor procjeni.
    npr. 3,4 moze biti 4 iako je po prosjeku zapravo trojka.
    X

    Moj L. je ove godine dobio odličan iz hrvatskog, iako je imao prosjek 4.4. Nije uopće računao na to, ali skupio je dovoljan broj kazališnih predstava i dovoljan broj dobrovoljnih javljanja za čitanje domaćih zadaća kroz školsku godinu. I još je kod iste profesorice u dramskoj sekciji (istina, kao tehničar, ali izgleda da se dobro uklopio). Sve zajedno - ona je procijenila da može dobiti tu peticu.
     
  30. no@ said:

    Default

    Quote Originally Posted by miffy34 View Post
    Ne,ocjena ne mora biti aritmetička sredina,nikad nisam čula da je ikoja škola donjela takav svoj pravilnik,time bi zamemarili pravilnik ministarstva po kojem učitelj ima autonomiju u odlučivanju.

    Zaključna ocjena ne mora proizlaziti iz aritmetičke sredine, osobito ako je učenik pokazao napredak, škole ne donose pravilnike o ocjenjivanju, a učitelji nemaju autonomiju u određivanju kriterija ocjenjivanja - Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u OŠ i SŠ - čl 11 i 12.
     
  31. Deaedi's Avatar

    Deaedi said:

    Default

    S obzirom da ucitelji imaju autonomiju u ocjenjivanju i da je za upis u srednju bitna svaka decimala vec od 5. razreda, mislim da bi bilo najbolje da se uvede mala matura i upis u srednju na osnovi rezultata.

    Imam i osobno lose iskustvo sa profesorima, a i na primjeru moje cure (5.raz), vidim da i danas da ima stvarno losih i nepravednih ocjenjivanja ( i na bolju i na losiju ocjenu).
    E sad, netko moze reci da kako je upitno i sta nekome smeta zakljucena bolje ocjena - pa druga djeca vide nepravdu i budu demotivirana.
    Last edited by Deaedi; 28.07.2016 at 11:26.
     
  32. Deaedi's Avatar

    Deaedi said:

    Default

    I naravno da ucitelji/profesori imaju ogromnu autonomiju u ocjenjivanju. Pa sjecam se jos iz svoje srednje, kako se miljenicima pogodovalo, na hrpu nacina se to moze, a opet da bude sve po ps-u. I obrnuto, za one kojima se htjela
    srusiti ocjena. I sto su se roditelji vise trudili ispraviti krive Drine, metode su bile perfidnije.
     
  33. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Deaedi View Post
    S obzirom da ucitelji imaju autonomiju u ocjenjivanju i da je za upis u srednju bitna svaka decimala vec od 5. razreda, mislim da bi bilo najbolje da se uvede mala matura i upis u srednju na osnovi rezultata.

    Imam i osobno lose iskustvo sa profesorima, a i na primjeru moje cure (5.raz), vidim da i danas da ima stvarno losih i nepravednih ocjenjivanja ( i na bolju i na losiju ocjenu).
    E sad, netko moze reci da kako je upitno i sta nekome smeta zakljucena bolje ocjena - pa druga djeca vide nepravdu i budu demotivirana.
    Ovo je istina, ali batina ima i drugu stranu. Moj stariji je uvijek bio miljenik, ali zašto - zato jer nije konfliktna osoba i jednostavno izbjegava sukobe i s vršnjacima, a pogotovo se ne sukobljava s profesorima. Nije se nikada gurao u (cenzura) ali nije se ni svađao ni prepirao. Mlađi sin, naprotiv, ima rogove i duuuugačak jezik pa je puno puta platio cijenu toga kroz ocjene. Još je i borac za pravdu, za sebe i za druge, ali od toga nikada nije izašlo nešto dobro, uglavnom su mu samo zamjerili.

    Ja se sjećam kolegice Bosanke koja je svojim sinovima govorila "nebriga te za tuđe ocjene" i to je zapravo najbolje. Treba se brinuti za sebe i svoje ZNANJE, a ocjene dođu kao posljedica toga. Nije uvijek sve sjajno, jer u sustavu koji je svakakav i loš rade ljudi koji isto tako nisu savršeni (kao i svuda) ali bratemili to je isto životna škola.
     
  34. cvijeta73's Avatar

    cvijeta73 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Treba se brinuti za sebe i svoje ZNANJE, a ocjene dođu kao posljedica toga. Nije uvijek sve sjajno, jer u sustavu koji je svakakav i loš rade ljudi koji isto tako nisu savršeni (kao i svuda) ali bratemili to je isto životna škola.
    slažem se. deaedi, i ja se sjećam toga. i je, bilo je tako.

    al isto znam da se niti jednom, u cijelom mojem školovanju od osnovne do faksa, nije desilo da znam i dobijem lošu ocjenu. ono - nije. ovo ostalo, kad znaš napol, onda kreneš s onim klasicima - a vidi, njemu je priznala, a meni nije, mene teže pita nego nju, ova više voli dečke, a ne voli cure, daje pitanja koja nema u bilježnici, pita ono što je u fusnoti knjige itd itd. znate već.

    hbg, kad sam naučila i znala, toga nekako nije bilo
    Last edited by cvijeta73; 28.07.2016 at 12:13.
     
  35. Deaedi's Avatar

    Deaedi said:

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    slažem se. deaedi, i ja se sjećam toga. i je, bilo je tako.

    al isto znam da se niti jednom, u cijelom mojem školovanju od osnovne do faksa, nije desilo da znam i dobijem lošu ocjenu. ono - nije. ovo ostalo, kad znaš napol, onda kreneš s onim klasicima - a vidi, njemu je priznala, a meni nije, mene teže pita nego nju, ova više voli dečke, a ne voli cure, daje pitanja koja nema u bilježnici, pita ono što je u fusnoti knjige itd itd. znate već.

    hbg, kad sam naučila i znala, toga nekako nije bilo
    a vidis, kod mene je... Ja sam kao i ovaj mladji od Peterlin, bila borac za pravdu. I znalo mi se to osvetit, cak i na drugim predmetima- profe se drze zajedno.... Zato zagovaram malu maturu i/ili prijemne, a ne ocjene kao kriterij upisa. Ako su ocjene ogledalo znanja, onda ce se to pokazati na maturi, ako su nepravedne, nepravda ce se ispraviti.
     
  36. Deaedi's Avatar

    Deaedi said:

    Default

    A ovo, nebriga za tudje ocjene- jel vas briga ako na poslu netko ne radi, a ima 2x vecu placu, jel vas briga ako se netko upise u vrtic preko veze, a vase dijete vec tri godine nije upali, jel vas briga ako netko drugi u sustavu gdje svi imate ista prava bolje prolazi? I to vas nije briga? Pa ja mogu reci da mene je briga. Kad mi dijete nije upalo u vrtic, a od susjede je, bez pardona sam dosla u vrtic i trazila uvid u dokumentaciju- odjednom se naslo mjesta za nas.
     
  37. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Deaedi View Post
    A ovo, nebriga za tudje ocjene- jel vas briga ako na poslu netko ne radi, a ima 2x vecu placu, jel vas briga ako se netko upise u vrtic preko veze, a vase dijete vec tri godine nije upali, jel vas briga ako netko drugi u sustavu gdje svi imate ista prava bolje prolazi? I to vas nije briga? Pa ja mogu reci da mene je briga. Kad mi dijete nije upalo u vrtic, a od susjede je, bez pardona sam dosla u vrtic i trazila uvid u dokumentaciju- odjednom se naslo mjesta za nas.
    Paa, možda mi nećeš vjerovati, ali ne zanima me previše...

    Nedavno me kolegica pitala kolika mi je stimulacija, a ja pojma nemam. Išla gledati - piše tamo neka cifra. Ispostavilo se da je to maksimum. Ništ mi nije značilo.

    Mene je briga kad ljudi o čijem poslu ovisi moj dio ne naprave na vrijeme ili kako treba. To me briga. Tko ima kakvu plaću i koliko dana godišnjeg - nebitno.

    I moram reći da mi se zapravo uvijek takav stav isplatio, kao kozmička pravda: ne uzrujavam se previše, ne uspoređujem se s drugima (nego samo sa sobom) i dobro je. Dovodi me do ludila kad moram čekati da se neki trgnu i naprave svoj dio, a oni umjesto da rade propituju koliku ja imam stimulaciju. Ufff...
     
  38. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Deaedi View Post
    A ovo, nebriga za tudje ocjene- jel vas briga ako na poslu netko ne radi, a ima 2x vecu placu, jel vas briga ako se netko upise u vrtic preko veze, a vase dijete vec tri godine nije upali, jel vas briga ako netko drugi u sustavu gdje svi imate ista prava bolje prolazi? I to vas nije briga? Pa ja mogu reci da mene je briga. Kad mi dijete nije upalo u vrtic, a od susjede je, bez pardona sam dosla u vrtic i trazila uvid u dokumentaciju- odjednom se naslo mjesta za nas.
    Samo još da dodam - što ti vrijedi maksimalna plaća ili stimulacija ako firma nema posla i plaće nema za nikoga???

    Analogija u školi: ne mogu ti reći koliko mi se gadi to propitivanje pravde koje oduzima dragocjeno vrijeme od nastavnih sati, kad se klinci natežu s profesorima (i rodielji ponekad) umjesto da to vrijeme iskoriste na pametniji i svrsishodniji način... Moj mlađi je nažalost s ove svadljive strane plota. Nadam se da će se toga uspješno riješiti prije nego doraste do radnog mjesta jer to mu neće donijeti dobro. Iako se kod nas u firmi govori da šefovi natovare magare koje hoće tegliti, mene to nije smetalo. Najbolja nagrada je dobro obavljen posao. Kao što je cvijeta rekla - u školi ocjene dođu kao posljedica. U firmi plaća i stimulacija dolaze također kao posljedica. A ja iskreno vjerujem da se kod nas općenito ljudi previše pravdaju i zagledaju u tuđi tanjur, a premalo bi podmetali leđa. Svuda.
     
  39. Jadranka's Avatar

    Jadranka said:

    Default

    Potpis na zadnji post od Peterlin. Mene isto ne zanima koliku ko ima placu i koliko vise ili manje od mene radi za nju. Al mogu rec da je meni ok placa plus stimulacije dosla kao posljeduca mog rada i zalaganja.
     
  40. KrisZg's Avatar

    KrisZg said:

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    X

    Moj L. je ove godine dobio odličan iz hrvatskog, iako je imao prosjek 4.4. Nije uopće računao na to, ali skupio je dovoljan broj kazališnih predstava i dovoljan broj dobrovoljnih javljanja za čitanje domaćih zadaća kroz školsku godinu. I još je kod iste profesorice u dramskoj sekciji (istina, kao tehničar, ali izgleda da se dobro uklopio). Sve zajedno - ona je procijenila da može dobiti tu peticu.
    Tvoj je u Ruderu, kaj ne?
    Moj je isto u dramskoj

    Poslano sa mog LG-D855 koristeći Tapatalk
     
  41. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by KrisZg View Post
    Tvoj je u Ruderu, kaj ne?
    Moj je isto u dramskoj

    Poslano sa mog LG-D855 koristeći Tapatalk
    Moj stariji je u miocu u dramskoj.

    Moj mlađi se tek sad upisao u Ruđer, ali mi je jako drago čuti da i oni imaju dramsku. On je bio u kvartovskoj kazališnoj družini (KNAP) pa vjerujem da će ga zanimati.
     
  42. aleksandra70vanja's Avatar

    aleksandra70vanja said:

    Default

    i ja se slažem da treba gledati svoja posla
    i to možeš i to je super dok je sve u nekim granicama normale
    gledati kako netko evidentno "ladi guzicu dok ti radiš i njegov posao, a za to dobije veću stimulaciju
    gledati kako netko dobije dobru ocjenu za manje znanje od tvog
    pa ne možeš ni uvijek šutiti
    naravno sve je stvar procjene
    često se djeci čini da učitelj od njih više traži
    da je prema drugima popustljiviji
    to su dječje stvari na koje ne treba gledati
    moj odgovor na takve komentare (koji su stvarno rijetki, možda se desilo par puta tijekom dosadašnjeg školovanja)
    je bio, ti uči svoje i gledaj svoje, učiš za sebe, a ako netko dobije dobru ocjenu za neznanje to je samo na njegovu štetu
    ali kažem to su situacije za prste jedne ruke
    ali ako se misli da je neki problem, onda to treba rješavati na vrijeme
    svaki učitelj ima vrijeme informacija
    ode se, ne napada već pita kako da zajedno pomognete djetetu
    i u pravilu se stvari riješe
    naravno uz rad i učenje
    tako da o razmišljanju o predmetnom ispitu ne bi trebalo ni doći
    i ne znam koja bi trebala biti situacija da ja tome izložim svoje dijete
     
  43. Deaedi's Avatar

    Deaedi said:

    Default

    Slazem se sa a70v, granice postoje...

    Niti ja ne reagiram na sve nepravde koje vidim, ali imam neke granice do koje mogu trpjeti.

    U slucaju iz prvog posta ne bi reagirala niti izlagala dijete tom postupku radi 4.

    Da je zakljuceno 2, a ja mislim da je trebalo 5, to je druga stvar. Ali radi 4, nikako ne.
     
  44. pulinka said:

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Ocjena ne moze biti niza od aritmeticke sredine, ali moze biti visa ako to profesor procjeni.
    npr. 3,4 moze biti 4 iako je po prosjeku zapravo trojka.
    Upravo mi jutros muž objašnjava da širim dezinformacije i da nisam uopšte dovoljno pažljivo pročitala pravilnik niti slušala njega prošlog meseca , jer je tačno ovo gore citirano, a njihov interni usmeni dogovor u školi je da ocena bude aritmetička sredina koju posle eventualno podignu dogovorno na veću, baš zato da bi izbegli neprijatne situacije i međusobno upoređivanje među decom.

    U svakom slučaju, ako roditelj pri kraju godine proceni da će dete imati samo tu jednu četvorku, uvek može zamoliti razrednog/razrednu da porazgovara sa "problematičnim" profesorom.
    Ja razumem želju da neko drugi ispita dete i time dokaže da dete istinski ima znanje za 5, to bih i ja sigurno poželela u takvoj situaciji, ali ne postoji jednostavan način da se to izvede, jer su takvi ispiti zaista predviđeni za druge svrhe.
     
  45. trampolina's Avatar

    trampolina said:

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Ocjena ne moze biti niza od aritmeticke sredine, ali moze biti visa ako to profesor procjeni.
    npr. 3,4 moze biti 4 iako je po prosjeku zapravo trojka.
    Čoksa, ovo boldano je netočno.

    Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u OŠ i SŠ zaključnu ocjenu spominje u mislim 11.čl (ne da mi se provjeravati) gdje se navodi da zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina. U nastavku je doduše navedeno nešto u smislu "naročito ako ima napretka", ali to ne isključuje ni ovu drugu varijantu, ako se učenik strmoglavi.

    Sad, druga je stvar što neki savjetnici to drugačije tumače, ali čak i tada to ostaje samo na razini preporuke. Kao i ona fama da učenik ne smije imati manje od dobar/vrlo dobar iz odgojnih predmeta
     
  46. sirius's Avatar

    sirius said:

    Default

    Pretpostavljam da je netocno u slucaju kad dijete prvo polugodiste ima npr. dobre i dovoljne ocjene, a drugo negativne.
    To je logicno.
    sto se tice odgojnih predmeta... meni su rekli da ne postoje odgojni predmeti, vec samo -predmeti. Pa su i ocjene sve jednake.
     
  47. čokolada's Avatar

    čokolada said:
     
  48. čokolada's Avatar

    čokolada said:

    Default

    Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj skoli
    http://www.propisi.hr/print.php?id=8361

    Clanak 76 regulira polaganje predmetnog ispita.
     
  49. KrisZg's Avatar

    KrisZg said:

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Moj stariji je u miocu u dramskoj.

    Moj mlađi se tek sad upisao u Ruđer, ali mi je jako drago čuti da i oni imaju dramsku. On je bio u kvartovskoj kazališnoj družini (KNAP) pa vjerujem da će ga zanimati.
    Neka ide. Imaju kvalitetnu profesoricu. Mom je ona i raska. Bio je jedini "prvasic" u dramskoj i dosta mu je koristilo. A mladja ide u knap na dramsku kod Amande.

    Poslano sa mog LG-D855 koristeći Tapatalk
     
  50. no@ said:

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj skoli
    http://www.propisi.hr/print.php?id=8361

    Clanak 76 regulira polaganje predmetnog ispita.
    Yap, ali žalba na ocjenu odnosno preispitivanje ocjene nema nikakve veze s predmetnim ispitom - to su dvije različite stvari.