Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 51 to 57 of 57

Thread: Matematika - 5. r. - prosti (prim) brojevi

  1. #51
    Angie75's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    6,881

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    bolje
    tko prizna pola mu se prašta

  2. #52
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,859

    Default

    Nije toliko bitno kako se zove ova lekcija, niti kakvi će zadaci biti blic testu; stvar je u tome da će oni sada učiti rastavljanje na proste faktore, pa traženje najvećeg zajedničkog djelitelja/najmanjeg višekratnika, a tu je jasno bitno koji se broj s kojim može podijeliti. Još k tome, oni traženje D/V rade na neki po meni loš način, jer ne rastavljaju svaki broj na proste faktore, nego odmah traže zajedničke faktore - a tu onda nastupa problem kad je jedini zajednički faktor recimo 17. Lani recimo u udžbeniku JEST bio jedan takav zadatak (s pločicama ) kad je najveći zajednički djelitelj bio 19.

    No, sad u šestom razredu kad rade razlomke, definitivno im se javljaju nazivnici koji su višekratnici prim brojeva kao što su 13, 17 ili 19, i onda dođe do problema s traženjem najmanjeg zajedničkog višekratnika, jer to ne skuže. Doduše, kao što rekoh, uglavnom u zadatku imaju hint koji bi ih da znaju gledati hintove naveo na traženi faktor.

  3. #53
    zutaminuta's Avatar
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    11,882

    Default

    Freyja, neka dijete čim više vježba dijeljenje ručno, bez kalkulatora. Onda mu neće trebati više od par sekundi da vidi je li 301 djeljiv sa 7, ako je savladao tablicu.

  4. #54
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,304

    Default

    Inače u osnovnoj školi u većini digitalni i nije dopušten ima samo par lekcija na kojima se radi s digitalnom ali te lekcije se rade većinom u školi. Ali opet onaj ko ne zna riješiti zadatak pješke teško da će riješiti na digitalno, jedino kaj je na njemu malo ko brze

  5. #55
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,304

    Default

    Mima moja klinka radi višekratnike djelitelje po istom načinu po kojem sam i ja radila dok sam išla u školu, zašto bi to bio loš nacin
    Usput danas sam objašnjavala nekaj srednjoškolci i baš sam radila osvrt na njezine zadatke uz napomenu da je to sve ISTO

  6. #56
    Freyja's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,920

    Default

    Njima je po programu (kad su učili prirodne brojeve) lekcija o služenju kalkulatorom, ali su je jednostavno preskočili, tako da njime nikad ne računa(ju). Možda budu tijekom godine, ali zasad je i bolje da je tako

  7. #57
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,859

    Default

    Zato što ako recimo trebaš naći najveći zajednički djelitelj brojeva 304 i 475 djeca ne skuže da su oba ta broja djeljiva s 19, a ako bi svaki za sebe rastavljali na proste faktore onda bi dobili da je
    475=5*5*19 a 340=4*4*19 i odmah bi vidjeli zajednički faktor

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •