Stranica 11 od 12 PrviPrvi ... 9101112 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 501 do 550 od 565

Tema: Visi razredi (5.-8.) - da li radite s djecom?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Je, to je blok sat, pa obrade cijelu lekciju, zato 4-6 stranica radne.

    Nego, jučer baš u prolazu (iako želim izbjeći još i u RL pričati toliko o ovome ), pričam s mamom iz kvarta, ali idu u susjednu školu, i ona kaže "šta povijest i geografija, tih par zadataka - to napiše za 5 minuta". Ja ono... što ti je, pa 6 stranica po lekciji, pa tri zadatka s originalnim povijesnim izvorima, pa uvijek neke gluposti tipa "zamisli da si Aleksandar Makedonski"...

    A ona će mrtvo ladno "Aha, oni ne moraju to, samo one zadatke na početku lekcije" = činjenično znanje koje se lako nađe u udžbeniku/bilježnici/spomenuli su na satu.

    A ako sam išta naučila na ovoj temi, to je - ne da ću ići tražiti pomoć na dopunsku iz povijesti i geografije - nego ću mu ja pisati te zadaće i dati njemu da prepiše .
    Cijelo vrijeme mislim kako je dobro za njega da se sam probije kroz to, i sam nauči to riješavati, ali očito treba pristup "let it go".
    U cijelog godini sam mu jednom bila tako napisala odgovore iz geografije jer se bio "raspao" i to sam pisala uz pomoć googla, a ne udžbenika... A sad ću mu reći - napravi sam one lakše zadatke, ja ću ti sve ostale .

  2. #2

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Je, to je blok sat, pa obrade cijelu lekciju, zato 4-6 stranica radne.
    E pa da, ovako mi je puno jasnije - ali i dalje ne valja...
    Mislim, u ovom slučaju je količina domaćeg relativno razumnija na nedeljnom nivou (to su 2-3 stranice domaćeg po času- moglo bi i manje, doduše), ali očigledno je deci teško da to rasporede kroz nedelju.
    I očigledno je teško nastavniku da na času toliki domaći pregleda- tako da je i to mana blok časova.
    Ti bi sad teoretski trebala da mu sugerišeš da svaki dan radi po stranicu domaćeg iz svakog predmeta, da ga ne dočeka odjednom 4-6 strana - i tako bi opet dobila isto što i bez blok nastave, da dete svaki dan radi domaći iz nekoliko predmeta, u malim količinama. Pa opet blok nastava nema puno smisla.

    A izvodljivo je naravno i da mu napišeš domaći . Nemam čak ni dobar kontraargument , po mom mišljenju neki od tih zadataka su odlično izbalansirani, a neki su totalno neprimereni -poješće detetu nesrazmerno mnogo vremena spram rezultata.
    I mislim da je za neke zadatke baš i potrebno da odrasla osoba sedi uz dete, pogotovo te sa pretraživanjem interneta- treba decu naučiti šta je kredibilan izvor, a to nije ni odraslima uvek lako.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Za neke predmete nastava u blok-satovima još i ima smisla. Za matematiku u osnovnoj školi takav koncept je kontraproduktivan jer se gubi kontinuitet. Isprobano, provjereno.

  4. #4
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    Ni meni se blok sati ne cine dobrim rjesenjem.

  5. #5
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    BB let it go pristup, al neka on napravi vazne zadatke a one nebitne smrljavi (tako se uci pustiti taj svoj perfekcionizam), a ne da mu ih ti radis za njega.

    Ne vidim niti jednu poucnu, ni dobru stranu toga da mama rjesava zadatke za dijete i onda ih dijete prepise.To je bas jako lose.
    Cemu, zasto? Da se zadovolje potrebe za perfekcionizmom-mamine ili djetetove? Ne treba nijedne po mom skromnom misljenju.
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 30.06.2022. at 11:03

  6. #6
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Lili, čini mi se da ti nikada nisi bolovala od perfekcionizma. Pustiti njega da nješto zbrljavi je isto proces samo takav... moramo i do toga postepeno doći.

    Nego... kako ste i kada vi (ne Lili, svi ostali) naučili i zaključili koji su to važni, a koji nebitni zadaci od sve zadaće koju dobiju?
    Ko o tome i na osnovu čega uopće odlučuje?

    Zvuči kao da je kriterij jedino perfekcionizam - takvi će misliti da moraju sve napraviti, ostali će napraviti/napraviti dobro/naučiti... samo ono za što znaju da će ih pitati/biti u ispitu/uzeti na pregledavanje? To je taj čarobni trik?
    Posljednje uređivanje od Bubilo Bubich : 30.06.2022. at 11:37

  7. #7
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,863

    Početno

    Stvarno ne znaš? Evo, zadatak napiši stranicu dnevnika kao da si Hitler nije baš važan zadatak. Naravno, ako je dijete maštovito i bez problema napiše par rečenica u par minuta sve OK, ali ako lupa glavu nad takvim zadatkom i gubi na to sat vremena - ja bih mu bez pardona rekla da prepiše tri rečenice iz knjige. Recimo matematika, jezici su jako važni predmeti iz kojih je bitno imati dobre temelje, ali ja se sjećam da je negdje u nižim razredima mojoj kćeri došla nova profesorica engleskog i onako, što bi naš premijer rekao, lakonski, rekla djeci da riješe u rb sve do lekcije koju su tada učili, a do tada uopće nisu ispunjavali rb. Znači radilo se o stranicama i stranicama kojekakvih zadataka, između ostalog bojanja sličica - i mogu sa zadovoljstvom reći da sam joj ja pobojala što je trebalo jer mi je draže da kopa nos nego da udovoljava takvim hirovima. A inače rad sa djetetom i sudjelovanje u onome što radi u školi nipošto ne znači da roditelj rješava zadatke umjesto djeteta.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Nego... kako ste i kada vi (ne Lili, svi ostali) naučili i zaključili koji su to važni, a koji nebitni zadaci od sve zadaće koju dobiju?
    Ko o tome i na osnovu čega uopće odlučuje?
    Uh, ovo je za filozofski .
    Odlučujete svo troje, dete, nastavnik, i ti, a pomalo i sreća .

    Ako ti je kriterijum ocena/pregledanje, onda je sve jasno, jbg važno je sve što se pregleda.
    Ako ideš na sigurno i dugoročno, onda naravno matematika i maternji jezik, neizbežno za srednju školu.
    Ostalo je sve stvar životne filozofije: ako želiš detetu široko obrazovanje, onda ćeš želeti da dete iz sveg tog bućkuriša sagleda trendove, tendencije (kod istorije npr), razume osnovne principe i procese (biologija, fizika, hemija...) itd.
    Ako ti je bitna samostalnost deteta onda će ti biti bitan svaki samostalno urađen zadatak.
    Ako želiš doslednost i odgovornost onda ćeš verovatno stvarno očekivati da bude urađeno baš SVE i to jednako kvalitetno (ja sam recimo otpisala tu stavku kod mojih)
    Ako želiš da dete razvija kreativnost onda će ti "jedan dan kao Hitler" i PPT zadaci biti izuzetno važni.
    Ako ceniš timski rad važni će ti biti timski zadaci. itd. itd.
    Naravno ono što je važno tebi apsolutno ne mora biti važno detetu niti nastavniku.


    Ukratko, nemam pojma šta je važno. Za sada balansiram oko toga da su mi važni matematika, maternji, donekle opšte obrazovanje deteta+ono što vidim da je detetu važno, da voli, ili naprotiv mrzi, pa joj je stres kad ne ume da uradi.

  9. #9
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    A kako znaš da ti baš jednog dana neće uzeti radnu i ocjeniti tog Hitlera?
    Ja moram priznati da sam cijelu godinu čekala što će biti s tom radnom iz povijesti i geografije i nikad ga nisam prestala ispitivati "zbilja nisu tražili/gledali/uzeli RB"?

    Recimo da imamo takav pristup kod prirode, tamo bi dobivao lošije ocjene jer je ona revna u pregledavanju zadaće i pošara/prekriži/ispravi/napiše u e-dnevnik opasku koliko je zadataka iz zadaće točno dogovorio.
    Posljednje uređivanje od Bubilo Bubich : 30.06.2022. at 12:02

  10. #10
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,863

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    A kako znaš da ti baš jednog dana neće uzeti radnu i ocjeniti tog Hitlera?
    Ja moram priznati da sam cijelu godinu čekala što će biti s tom radnom iz povijesti i geografije i nikad ga nisam prestala ispitivati "zbilja nisu tražili/gledali/uzeli RB"?

    Recimo da imamo takav pristup kod prirode, tamo bi dobivao lošije ocjene jer je ona revna u pregledavanju zadaće i pošara/prekriži/ispravi/napiše u e-dnevnik opasku koliko je zadataka iz zadaće točno dogovorio.

    PA neka ocijeni ne kažem ja djetetu da ne napiše ništa, nego da ne lupa glavu previše oko zadataka na koje ostane paf. Nema točnog odgovora na pitanje o Hitleru

    Uostalom, što da nekad i dobije lošiju ocjenu? Ja mislim da je moja kći jednom u osnovnoj školi dobila 4 iz biologije i to baš iz radne bilježnice jer valjda nije bilo popunjeno kako je profa zamislila.

  11. #11

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    A kako znaš da ti baš jednog dana neće uzeti radnu i ocjeniti tog Hitlera?
    Pa neka ga ocijeni. Ocjena iz tog zadatka zaista nema previše veze s njegovim znanjem i razumijevanjem povijesti

  12. #12
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Da, samo dok ne dođe do barem 50% nastave nemaš pojma kako će to završiti s radnom bilježnicom...

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Pa neka ga ocijeni. Ocjena iz tog zadatka zaista nema previše veze s njegovim znanjem i razumijevanjem povijesti
    Da, ali ako ga loše ocijeni može mu utjecati na prosjek, a kako će onda jadan upisati mioc/drugu/petu/sedmu i slično?
    (Šalim se za ovo zadnje).

    Ok, dobro... olabaviti...

    Al onda se vraćamo na ono što cijelo vrijeme govorim - ona tu nema 5.0 i nitko ti osim puste sreće ne garantira 5.0.
    Što nije problem jer kao što sam već rekla, mi ni ne želimo (više) 5.0.

    Nego samo da zaključim: 5.0 je ili radi stalno sve na visokom niovu, ili imaj sreće da neće pregledavat/ocjenjivat/tražit da ispunjavaš "Hitlera"? (npr. usporedba povijesti kod nas i susjede kod koje nikad to ni ne daje za zadaću).

  13. #13

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Al onda se vraćamo na ono što cijelo vrijeme govorim - ona tu nema 5.0 i nitko ti osim puste sreće ne garantira 5.0.
    Što nije problem jer kao što sam već rekla, mi ni ne želimo (više) 5.0.

    Nego samo da zaključim: 5.0 je ili radi stalno sve na visokom niovu, ili imaj sreće da neće pregledavat/ocjenjivat/tražit da ispunjavaš "Hitlera"? (npr. usporedba povijesti kod nas i susjede kod koje nikad to ni ne daje za zadaću).
    Eh... Reci "hvala Bogu" ako ti dete ne ide u malu seosku školu gde je još vrlo bitan faktor jesi li ti kao roditelj simpatičan ili ne onome ko ti ocenu zaključuje- delite li isti pogled na svet, religiju, etnicitet, partiju, jeste išli na iste žurke kao tinejdžeri, pa ste još i neki rod, ili si joj naprotiv, zgazio mačku slučajno pre deset godina, povukao za kike u prvom osnovne, uvredio njenu sestru ili se nisi javio babi... Malo se šalim, a malo baš i ne .

    Kod nas u školi je slučaj obrnut nego kod vas - evo moja je imala peticu za peticom, jedan od tih deskriptivnih predmeta, i zaboravila je da ponese od kuće svesku na pretposlednjem času ove godine (sa urađenim domaćim, ali to je moje brljavo dete ). Morala je da odgovara celo gradivo od tromesečja da potvrdi peticu jer nema domaći. Istog tog časa, dete sa šarenim ocenama od dvojke do petice je dobilo pet na domaći zadatak, zadat mu je referat za idući čas, referat je uradilo i dobilo još je još jednu peticu i zaključenu peticu za kraj. Nije usmeno odgovaralo gradivo ni u jednom momentu.
    Sve u svemu, kod nas domaći služi da strateški podigne ocene - i kazni one koji su radili pouzdano celo polugodište pa se umorili pretposlednjeg časa. ( a čak nisam nikome zgazila mačku, samo ne delimo istu partiju kao ostali iz ove kratke poučne pričice).
    Posljednje uređivanje od pulinka : 30.06.2022. at 12:40

  14. #14

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    A kako znaš da ti baš jednog dana neće uzeti radnu i ocjeniti tog Hitlera?
    Ja moram priznati da sam cijelu godinu čekala što će biti s tom radnom iz povijesti i geografije i nikad ga nisam prestala ispitivati "zbilja nisu tražili/gledali/uzeli RB"?

    Recimo da imamo takav pristup kod prirode, tamo bi dobivao lošije ocjene jer je ona revna u pregledavanju zadaće i pošara/prekriži/ispravi/napiše u e-dnevnik opasku koliko je zadataka iz zadaće točno dogovorio.
    Pa, evo ti hint: ako se domaći pregleda jednom godišnje/u polugodištu, onda najverovatnije nastavnik neće baš stići da pobroji svaku grešku za celu radnu svesku puta trideset učenika. Ja bi rekla da tu ima mesta za "manje kvalitetne" odgovore, tipa ne mora sastav o Hitleru imati deset nego tri rečenice, i generalno -što kraći odgovori, bez punih rečenica.

    Ako se domaći pregleda redovno i beleži se, onda je naravno bitno i da je sasvim tačan.

  15. #15
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    Pa zapravo imam ja neki okp da sve treba biti tip top, ono ili radi kako treba ili ne radi (to mi je zivotna maksima), ALI posao me naucio to prioritise.

    Uostalom zaista nije tesko razlikovat bitno od nebitnoga u skolskoj materiji, ovako kako je Mima pojasnila.

    Mislim da je vama oboma najveci problem upravo zo ideja da trebate "pustit" i olabavit za neke stvari, to bi i tebi puno olaksalo,a i sin bi se preporodio. Samo trebate do toga doci.

    Mozda mitovski ima neke savjete kako to izvest u praksi i doci do tog stanja zena da se ne nerviras/-te sto je nesto nebitno zbrljavio.

  16. #16
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,863

    Početno

    Ne znam zašto ne bi imao 5.0. Ocjena iz radne bilježnice valjda nije jedina ocjena iz povijesti. Čak i u MIOC se može upisati ako je nekad dobio 4 iz radne bilježnice

  17. #17

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Ne znam zašto ne bi imao 5.0. Ocjena iz radne bilježnice valjda nije jedina ocjena iz povijesti. Čak i u MIOC se može upisati ako je nekad dobio 4 iz radne bilježnice
    Eno moj je u 5. razredu iz rezbarenja nekakve daščice dobio dvije trojke iz tehničkog pa je svejedno na kraju godine imao zaključenu peticu

    Ako inače redovito uči, zna gradivo, razumije ga, i dobiva dobre ocjene iz pismenih/usmenih provjera, ocjena iz radne bilježnice zaista ne čini bitnu stavku.

    A što se tiče takvih zadataka tipa Hitler i sl. Jako bih rado kad bi se djecu moglo otkačiti od vječitog straha od ocjene i "što će profesor misliti" pa da u takvim zadacima puste mašti na volju i pišu ono što zaista misle. Pa bio to i odgovor "Ne mogu zamisliti da sam Hitler jer se ne mogu staviti u glavu takvog luđaka". Znam da je to iluzija, i sama sam u OŠ bila vječno u strahu napisati nešto slobodniji odgovor jer "što će učiteljica misliti" a uspjela sam se od toga otkvačiti u srednjoj. Dapače, kad sam kao srednjoškolka pronašla u nekom kutu ormara stare, nepopunjene radne bilježnice iz hrvatskog iz osnovne škole, sve sam ih s guštom popunila pišući sve bizarne gluposti koje su mi taj čas padale na pamet, a koje se u osnovnoj ne bih nikad usudila napisati

  18. #18
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Dapače, kad sam kao srednjoškolka pronašla u nekom kutu ormara stare, nepopunjene radne bilježnice iz hrvatskog iz osnovne škole, sve sam ih s guštom popunila pišući sve bizarne gluposti koje su mi taj čas padale na pamet, a koje se u osnovnoj ne bih nikad usudila napisati
    Podsjetila si me ovom anegdotom na vic o huliganima koji pozovu lift, pa pobjegnu

  19. #19

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Podsjetila si me ovom anegdotom na vic o huliganima koji pozovu lift, pa pobjegnu
    Pa to je otprilike hrabrost na istom nivou

  20. #20
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,239

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Podsjetila si me ovom anegdotom na vic o huliganima koji pozovu lift, pa pobjegnu
    A mene na vic o zecu koji je viknuo: "Šta - ko je vika! Zec je vika, zec je vika!"

  21. #21
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Dobro, olabavit ćemo.
    Javit ću se za godinu dana.

    Ali i dalje mislim da za 5.0 moraš previše raditi za njihovu dob, i mislim da to nije vrijedno ničega. Ja bih ih još pustila da se više igraju.

  22. #22
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,863

    Početno

    Pa, ja se slažem s tobom. Ja sam kad mi je kći krenula u peti razred bila zapanjena količinom potrebnog učenja. A još sam se ja oduvijek petljala u školovanje, i u nižim razredima sam joj davala puno više zadataka, listića itd. nego što je trebalo za školu, jer sam procijenila da treba stjecati nekakvu naviku da se za školu treba učiti. Svejedno me iznenadio peti razred, i uvijek me čudilo kako tu na forumu žene kažu da djeca samo prelistaju bilježnicu prije testa, jer kod moje kćeri definitivno nije bilo tako. Što da ti kažem, sedmi razred je još gori, a osnovna škola je u usporedbi sa gimnazijom ništa

  23. #23
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Moj plan je da idu u trgovačku i dobiju posao u DM-u .

  24. #24
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,101

    Početno

    Bubilo, dok tvoj stigne do 8.r., možda će već nacionalni ispiti na kraju svakog razreda biti temelj upisa u srednju.
    Posljednje uređivanje od čokolada : 30.06.2022. at 12:59

  25. #25
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Sad ću ja na temu upasti kao s Marsa, jer sam zapravo aktivna na onom drugom aktualnom topicu, i reći bez puno promišljanja (pa su mi zaključci možda površni i neutemeljeni) da dojam o težini petog ili sedmog razreda ovisi najviše o karakteru i afinitetima djeteta, te zahtjevnosti pojedinog profesora.
    Ako se mojeg pita, ni peti ni sedmi razred nisu bili značajno teži od četvrtog ili šestog, ali je on s veseljem dočekao fiziku (i nešto manje veselo kemiju i biologiju), a kad sad gledamo, najviše je vremena, kroz osam godina, potrošio na matematiku i geografiju. Za fiziku tvrdi da je ultra lagana, što mi je odmah bio znak da ta prof ne traži puno (što se potvrdilo kroz iskustva djece koja su tek na prijemnom u Prelogu shvatila da ustvari nemaju pojma o fizici iz koje su imali 5. Govorim i o predpandemijskoj generaciji, ne samo o djeci koja su se fizikom susrela tek u online nastavi.)
    Nemam pojma, sad kad čitam što sam napisala, što sam ustvari htjela reći Ali mi žao obrisati post
    Osim toga da moj nije morao raditi ni puno ni previše za 5.0, ali moramo uzeti u obzir da mu je iz jednog odgojnog predmeta ocjena kontinuirano poklanjana (bez ikakvih intervencija s moje ili ičije strane, to je, vjerujem, default kod odličnih učenika koji su zakinuti za taj jedan talent)

  26. #26
    Angie75 avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,883

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Nemam pojma, sad kad čitam što sam napisala, što sam ustvari htjela reći Ali mi žao obrisati post
    Osim toga da moj nije morao raditi ni puno ni previše za 5.0, ali moramo uzeti u obzir da mu je iz jednog odgojnog predmeta ocjena kontinuirano poklanjana (bez ikakvih intervencija s moje ili ičije strane, to je, vjerujem, default kod odličnih učenika koji su zakinuti za taj jedan talent)
    hahaha, umrla sam od smijeha da ti je žao obrisati post

    a ovo drugo je vjerojatno likovni? ista stvar i kod nas

  27. #27
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Naravno

  28. #28
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,101

    Početno

    Besmisleno je uspoređivati djecu u smislu da je nekom bilo lagano, nekome teško. Jako pametnoj, marljivoj i upornoj djeci bez ikakvih teškoća ništa nije teško.
    Uvijek se sjetim jedne cure iz djetinjstva - roditelji teška sirotinja, valjda NKV, a ona u ono doba 5.0 od vrtića do mature, 2 faksa završila.

  29. #29
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Upravo zbog tog besmisla uspoređivanja sam se pitala o čemu ja to, dovraga, pišem

  30. #30
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,101

    Početno

    Većina djece je po Gaussu - prosječna.

  31. #31
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Većina djece je po Gaussu - prosječna.
    I baš zato bi s 5.0 trebao prolaziti jedan jedini u školi .

    Svimbalo, post ti je odličan!

  32. #32
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,239

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    I baš zato bi s 5.0 trebao prolaziti jedan jedini u školi .

    Svimbalo, post ti je odličan!
    U našoj školi i jest tako, barem u petim razredima

  33. #33
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Citiraj Jurana prvotno napisa Vidi poruku
    U našoj školi i jest tako, barem u petim razredima
    Ali nije tako na razini Hrvatske.

    Unatoč tome što 42 posto učenika u Hrvatskoj osmi razred završava s odličnim uspjehom - pritom njih 13 posto s prosjekom 5.0, u petak objavljeni rezultati nacionalnih ispita pokazuju drukčiju sliku
    https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrva...e-idu-15211649

  34. #34
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    I baš zato bi s 5.0 trebao prolaziti jedan jedini u školi .

    Svimbalo, post ti je odličan!
    Hvala ti, imala sam dojam da ti moj post nije baš ništa pomogao, nego da je zvučalo kao- baš šteta da se ti mučiš, jer moj se nije mučio, a ni ja s njim

  35. #35
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala ti, imala sam dojam da ti moj post nije baš ništa pomogao, nego da je zvučalo kao- baš šteta da se ti mučiš, jer moj se nije mučio, a ni ja s njim
    Upravo si mi s tim pomogla - jer sam samo pomislila "Moj uopće nije takav, čemu da se onda grčimo".
    Izvrsno je izvrsno, ali i sve manje od izvrsnog je dovoljno dobro.

  36. #36
    Osoblje foruma spajalica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    selo
    Postovi
    14,789

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Većina djece je po Gaussu - prosječna.
    mozda kasnim s pisanjem, a Gauss postoji u RH skolama?
    Posljednje uređivanje od spajalica : 30.06.2022. at 14:54

  37. #37
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,137

    Početno

    Da sad pitate moju J., peti je bio mrvicu teži od četvrtog.
    Najteže je bilo ušemiti se. Ona je stvarno taj peti odradila lijevom rukom, ali kažem s 2 četvorke jer su joj povijest i zemljopis nezanimljivi i to joj se ne uči. Tu sam ja prelomila jer znam kakvo dijete imam da je bitnije da olabavi perfekcionizam nego da joj tulim da uloži više truda da bi prošla s 5,0.
    Sad je i ona sama vidjela da je mrvicu više truda uložila da je i povijest i zemljopis mogao biti 5,a nije da joj nije drago dobiti 5. Puštam ju da vidim kako će dalje.
    Nije svaki perfecionist isti. Moja je imala problem što je svako slovo i zarez i točka na i morao biti savtšen. Uh, kad se samo sjetim te muke. Zadaće su se pisale i brisale 6 sati, bilježnice su iz škole dolazile prazne jer ne stigneš savršeno prepisati s ploče.
    Kod nje je palilo da ju pustimo da lupi sama od pod. Poluprazan test iz Hrvatskog i jedinica. Dođe kući, ja ju ispitam ta pitanja zna sve.... E sad ti sama vidi, savršeno na pola i jedan ili manje savršeno i 5. Odabrala je drugu opciju.
    Nije to sve došlo preko noći. Nije lako ni nama kao roditeljima s obzirom na potencijal odustati od očekivanja. Ipak biram opuštenije, veselo, bezbrižnije dijete od ispunjavanja potencijala u potpunosti.
    Imali smo nekoliko izuzetno teških perioda, sa jako teškim paničnim napadajima. Kad zi se dijete trese, grče mu se ruke, hiperventilira i moli te da mu pomogneš onda u potpunosti shvatiš onu: Svi ideali svijeta ne vrijede suze jednog djeteta.
    BB prvo kreni od sebe, kad ti popustiš, ali istinski, onda će i njegov perfekcionizam.
    Primjer: Matematika joj stvarno ide. U 12.mj se u tjedan dana naredalo 4 teških ispita za redom. I ona na ispitu iz matematike dobije panični napad od pritiska i dobije 2.
    Suza suzu stiže, sad neće moći imati 5, profesorica sad misli da ona to ne zna. Kad je vidjela da nama uopće nije bitna ta dvojka ni hoće li imati 4 ili 5 prodisala je. Pitala sam ju što će se dogoditi ako će imati 4 iz matematike. Hoćemo li mu biti ljuti, hoće li ju prijatelji manje voljeti, hoće li ona misliti da nije vrijedna, znači li to da nije odlična u drugim predmetima. Odgovor je bio NE.
    Ni na jednom ispitu iz matematike nije više imala panični i sve ih je riješila za 5.
    Najbitnije je da vide da mi ne očekujemo savršenstvo pa će onda popustiti i u savršenstvu koje sami od sebe očekuju.

  38. #38
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Hvala Mitovski!

    Ja mu stalno, već godinama nabrajam da ocjene nisu bitne. Nekad on zna reći "Tebi uopće nije važno hoću ja dobiti 2 ili 5, bitno ti je da učim".
    I da, nikad u životu im nisam komentirala ocjene (on nije nikad, ali mlađa je dobila i neku jedinicu, dvojku...), i nikad ne pitam za broj bodova ili ocjenu.
    Ali da sam naporna kad ispitujem gradivo (a sami su tražili da ispitujem) ili kad pregledavam zadaću, jesam.

    Ali on ima i neki drugi problem, koji ja zovem "što će drugi reći". Npr. pred kraj školske godine je iz njemačkog bila zadaća da se snime kako odgovaraju (napamet) na 15-tak pitanja i stave snimku u Teamse. Iako mu njemački ide dobro, i iz trećeg puta je sve rečenice dobro izgovorio, snimanje te snimke je trajalo oko 2 sata jer "je jednom zamuckivao na jednoj riječi, jednu riječ se ispravio..." i sl.
    Kad sam nakon 17. snimke izludila da uploada bilo koju, rekao mi je "ali njemački imamo s dekavcima, ne može pred njima pustiti takvu snimku" .
    Posljednje uređivanje od Bubilo Bubich : 30.06.2022. at 13:50

  39. #39
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,137

    Početno

    BB i moja je imala iste te probleme ima ih i danas, ali puno manje. Ono što sam ja napravila je da sam u potpunosti pustila da takve stvari odradi sama. Projekte, prezentacije, lektire. Niti ne pregledam. U početku je to radila satima, plakala, nikad nije bilo dobro, a ja sam čupala kosu jer nakon napornog radnog dana i sto problema moram s njom sjediti 6 sati, a ona plače i briše i ni jedan moj prijedlog ne valja.
    Nakon prvog polugodišta sam joj rekla da smatram da sad zna kako i što i da ona to može sama. Bilo je suza i ne mogu i ne znam, ali je prošlo i sad sve to odradi sama i to 4 puta brže.

  40. #40
    Bubilo Bubich avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2011
    Postovi
    4,427

    Početno

    Hvala ti!

    Lili će biti zadovoljna tvojim odgovorom .

  41. #41
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,137

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala ti!

    Lili će biti zadovoljna tvojim odgovorom .
    a čuj uvijek će biti zadovoljnih i nezadovoljnih

  42. #42
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Besmisleno je uspoređivati djecu u smislu da je nekom bilo lagano, nekome teško. Jako pametnoj, marljivoj i upornoj djeci bez ikakvih teškoća ništa nije teško.
    Uvijek se sjetim jedne cure iz djetinjstva - roditelji teška sirotinja, valjda NKV, a ona u ono doba 5.0 od vrtića do mature, 2 faksa završila.
    Upravo tako, nema prepreke za pametnu, radisnu i upornu djecu, ni neblagonaklono okruzenje doma, ni zahtjevni prof, ni zahtjevna skola, to su jednostavno takva djeca,a roditelji istih si ne trebaju pripisat zasluge sebi samima jer ta djeca su takva rodjena.
    Slazem se.

  43. #43
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    I super za tu tvoju prijateljicu, svaka joj cast
    Znam i ja dosta takvih primjera.

    Ova tema se cak malo nadovezuje na onu drugu u smislu da te ne mora nuzno lose financijske stanje obitelji obiljezit za cijeli zivit.

    Red, rad i disciplina

  44. #44
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    Citiraj Bubilo Bubich prvotno napisa Vidi poruku
    Hvala ti!

    Lili će biti zadovoljna tvojim odgovorom .
    Umireeeem

    Nadam se da vama koristi , ja sam nebitna.Najbolje se razumiju oni koji su u istoj kaši.
    Posljednje uređivanje od Lili75 : 30.06.2022. at 16:06

  45. #45
    Lili75 avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    24,795

    Početno

    Citiraj spajalica prvotno napisa Vidi poruku
    mozda kasnim s pisanjem, a Gauss postoji u RH skolama?

  46. #46
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    BB mislim da ti je Mitovski dala najbolji savjet. Pusti ga. Ili će sve riješiti ili neće, dobit će koju lošiju ocjenu, pa će valjda naučiti princip "dovoljno dobro". Pogotovo za projekte, kreativne radove i sl gutače vremena. Ja sam mojoj u petom pomagala oko prezentacija (u stvari već u četvrtom) ali sam se jako suzdržavala na manje greške da ih ne popravljamo, a ona srećom nije perfekcionist (ja pomalo jesam). Neki dan mi je pokazala svoju prezentaciju za Geo i izgleda bolje nego bi ja složila a sklepala ju je u ispod sat vremena. Znači mora se ispraksirati, a to neće uspjeti ako mu pomažeš a pogotovo ako ga podržavaš u perfekcionizmu.
    Ja ako me traži dam feedback koje ima greške, drugu reviziju ne radim - što je popravila je popravila, grešaka uvijek ima i ne smije se oko toga nervirati.

    Za RB je moju još njihova raska u nižim razredima "izdrilala" da rade po 6 stranica zadaće ali je pregledavala na način "bitno je da nešto piše" pa je moja pisala odgovore tipa ne znam, nemam pojma, nešto... . Onda se opekla u petom kad je tako rješavala i druge RB a nastavnici pregledavali. Ali i danas zna dobiti lošiju ocjenu iz toga, ne da joj se pa dva mjeseca ne rješava, ja je ne forsiram, to je ionako nebitno ako iz testa znanja dobije 5 a meni je bitno da se privikne dobiti i lošiju ocjenu, da je 5 i ako imaš prosjek 4.5 a ne 5.0 itd.

  47. #47
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Vidiš vidiš, sto ljudi (djece), sto pristupa... Ja sam u osnovnoj školi naganjala mlađeg sina da rješava radne bilježnice sustavno (geo, pov i slični predmeti) jer je tako bilo lakše. Metoda je bila da se prvo iz bilježnice i iz udžbenika pročita sve, nakon toga se označi bitno (signirom, podvlačenjem ili na bilo koji način), nakon toga se riješi radna bilježnica, a ponavljanje se obavlja tako da se pročita samo radna bilježnica i ono što je označeno kao bitno. Za dijete s teškoćama čitanja to je savršeno funkcioniralo, ali svaki učenik u višim razredima osnovne škole mora naći vlastiti način koji baš njemu najbolje odgovara.

  48. #48
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    ..., nakon toga se označi bitno (signirom, podvlačenjem ili na bilo koji način), ....
    Ovo se sad nemoguće jer se ništa ne smije po udžbenicima pisati

  49. #49

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Pa pristup je prilično različit između djeteta s određenim poteškoćama u učenju (čitanju, koncentraciji, itd.) i djeteta bez poteškoća koje "samo" želi da sve bude savršeno, a njegovi roditelji također

  50. #50
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Eh, meni je ta zabrana pisanja po udžbenicima bila "prihvatljiv rizik". Djecu sam poticala da tako rade (da pišu bilješke po marginama, da signiraju i podvlače bitno i sl.). Bila sam spremna nabaviti nove zamjenske udžbenike da su me tražili, ali to se nikada nije dogodilo. S druge strane, i udžbenici koje su moji sinovi dobili znali su biti "devastirani" na taj način. Sjećam se da je E. jednom komentirao kako je odlično što je već netko prije njega označio bitno u tekstu iz povijesti, pa se on ne mora probijati kroz cijeli sadržaj

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •