Stranica 4 od 4 PrviPrvi ... 234
Pokazuje rezultate 151 do 167 od 167

Tema: Škola - skriveni problem?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    silkica avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    U srcu daleko
    Postovi
    1,091

    Početno

    Mislim da nije bila riječ o opominjanju i vraćanju pažnje,nego ustupku produžavanja vremena u odnosu na druge učenike.Što je i rađeno čitavo prvo polugodište,pa je sada učiteljica procijenila da će prekinuti sa tim.
    Sada kad razmišljam,učiteljica je očito zaključila da će tako biti bolje.Ona valjda može najbolje procijeniti učenika.Ako je pravila ustupke čitavo prvo polugodište,onda i nije baš toliko stroga i kruta.Možda očekuje da će ovo dati bolje rezultate.Možda će ovo biti samo pokušaj,pa ako ne uspije možda će promijeniti i taj pristup.Možda...

  2. #2

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj silkica prvotno napisa Vidi poruku
    Mislim da nije bila riječ o opominjanju i vraćanju pažnje,nego ustupku produžavanja vremena u odnosu na druge učenike.Što je i rađeno čitavo prvo polugodište,pa je sada učiteljica procijenila da će prekinuti sa tim.
    Sada kad razmišljam,učiteljica je očito zaključila da će tako biti bolje.Ona valjda može najbolje procijeniti učenika.Ako je pravila ustupke čitavo prvo polugodište,onda i nije baš toliko stroga i kruta.Možda očekuje da će ovo dati bolje rezultate.Možda će ovo biti samo pokušaj,pa ako ne uspije možda će promijeniti i taj pristup.Možda...
    Ali ako pročitaš nevenine odgovore, videćeš da dete radi duže jer ne obraća pažnju na vreme.
    I zato što mu nije jasno gde zadatak počinje, a gde se završava. I šta zadatak traži. Pa on vreme gubi na razmišljanje o tome i raspetljavanje, šta gde i kako treba uraditi.

    Ja se zapravo slažem sa tobom da produžavanje vremena uopšte nije rešenje ovakvog problema, ali ne zbog jednakosti sa drugima nego zato što se tako samo odlaže rešavanje detetovog problema.
    Jer ako dete gubi vreme na razumevanje zadatka, onda mu treba pomoći da zadatak razume. Ako dete ne može na papiru da razlikuje gde je početak a gde kraj zadatka, onda mu treba dati taj papir ili lenjir da ga nađe. Ako dete samo voli da radi sve "natenane" sporim potezima, onda ga tu i tamo treba taktično ubrzati. Uostalom, učiteljica bi mogla svima da dozvoli beli papir ili lenjir, možda bi to pomoglo svima, a bili bi svi jednaki. Mogla bi svakoga da pohvali ili podstakne i proveri kako napreduje test, pa to se stvarno za čas vidi kod tako jednostavnih zadataka.

  3. #3
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    .. je u šumi.

  4. #4
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,097

    Početno

    Pulinka, kod nas je od ove godine za učenike s IP-om na snazi jednokratni IOOP obrazac, znači jednokratno na početku školske godine složi se neki univerzalni tekst o metodama podrške, iz engleskog ih odmah u rujnu testiraju da se vidi "stanje" i to je uglavnom to. Moje dijete npr. dobije samo iz 2 predmeta malo modificiran, kraći test i to je sav dodatan učiteljski posao.
    Učenik s PP-om zahtijeva puno više pripreme i ispisivanja administracije što je plaćeno sramotnih cca 2-3kn po satu nastave (usto, ako učitelj napravi pripremu, a učenik zbog bolesti ne dođe, onda se ni tih par kuna ne plati ).

  5. #5

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Pulinka, kod nas je od ove godine za učenike s IP-om na snazi jednokratni IOOP obrazac, znači jednokratno na početku školske godine složi se neki univerzalni tekst o metodama podrške, iz engleskog ih odmah u rujnu testiraju da se vidi "stanje" i to je uglavnom to. Moje dijete npr. dobije samo iz 2 predmeta malo modificiran, kraći test i to je sav dodatan učiteljski posao.
    Učenik s PP-om zahtijeva puno više pripreme i ispisivanja administracije što je plaćeno sramotnih cca 2-3kn po satu nastave (usto, ako učitelj napravi pripremu, a učenik zbog bolesti ne dođe, onda se ni tih par kuna ne plati ).
    Da, nisam ni ja dobro napisala, uvek me MM ispravlja kako grešim. Za "samo" individualizaciju ne treba puno administracije, ali nisu potrebni ni neki nalazi osim procene nastavnika (i dobre volje istog...). Za ono što se kod nas zove IOP 1 i IOP 2 sleduje puna administracija. Kod nas se ne plaća ništa dodatno nastavniku za IOP, ali ovo boldano mi je, onako, .

  6. #6
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,130

    Početno

    Da nadodam, da se pokazalo da ona stalno treba dodatno vrijeme naravno da bi tražili IP, ali evo za sad se pokazalo da joj je bilo dovoljno malo izaći u susret.

  7. #7

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Baš mi je drago zbog vas, mitovski!

    Koliko se sećam, kod starije je učiteljica isto bila fleksibilna u prvom i drugom razredu, uvek je govorila da joj se obratimo ako nam se čini da detetu treba dosta vremena za izradu domaćeg, ili da mu je jako teško da ga reši i sl. Povremeno se desi da ponekom produži vreme izrade testa i mislim da niko nije nikad pravio problem oko toga.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Postovi
    3,004

    Početno

    Ali to nam mitovski ne govori ama bas nista o tome kako bi se takvi problemi s djecom koja ne stignu trebali rjesavat. Ja bih kao od sale mogla nabrojat pet ucenika kojima sam dajuci vise vremena, pogorsala problem ili nisam direktno ja al problem je sve izrazeniji iako sam dala vise vremena. I ucitelji i nastavnici grijese, ne jer su striktne ogranicene budale, ili jer su placeni malo ili nimalo za dodatnu pripremu, vec jer nemaju kako i gdje nauciti knowhow s djecom s poteskocama, a strucni tim je vesto u papirologiji ili nekim nacelnim uputama. Naravno, ima i ucitelja kojima bas i nije stalo...
    Drago mi je da je tvojoj malenoj pomoglo dodatno vrijeme, samo meni se cini da cesce dodatno vrijeme bez papira dovede do velikog problema u petom razredu...kad nitko ne razumije kako i zasto djetetu nije pruzena podrska davno prije. I slazem se s pulinkom da nije poanta u produljavanju vec u tome da se dijete nauci nosit s poteskocom...

  9. #9
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,130

    Početno

    Casa, ja sam iznijela svoj primjer. Učiteljica je dala dodatno vrijeme bez IP-a, a mogla je reći a ne pravila su takva. U isto vrijeme smo radili mi s njom i psihoterapeut. Sve to zajedno dalo je rezultat, a mogla je reći da su pravila takva. Na ispitu na kojem nije dobila vrijeme je dobila 1 jer ga je predala polupraznog. Da se inzistiralo na tome ina bi redala jedinice. Darovito dijete koje bi redalo jedinice i tonulo u problem.
    Ok, pa neće učitelj 4 godine izlaziti u sustet a da pomaka nema. Nešto onda nije u redu pa treba vidjeti što i da li tražiti IP ili PP.

  10. #10
    jelena.O avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Postovi
    35,254

    Početno

    Mitovski a kako je sada,je li se vidi razlika?

  11. #11

    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Postovi
    3,004

    Početno

    Moj point je bio da kad uciteljica nije rigorozna, ona sama procjenjuje sto bi kojem djetetu moglopomoci. I grijesi, jer nagada, jer nema strucnjaka oko sebe, jer nije obrazovana da donosi takve odluke. I naravno, nekad i pogodi...

  12. #12
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,130

    Početno

    Citiraj jelena.O prvotno napisa Vidi poruku
    Mitovski a kako je sada,je li se vidi razlika?
    Sad je nebo i zemlja u odnosu na prvo polugodište. Perfekcionizam i okp su popustili, ne inzistira više ni približno na savršenim slovima, iako je taj rukopis i dalje prekrasan.
    Odrađuje sve u školi bez ikakvih problema, ispite stiže na vrijeme.
    Znam da će možda iskočiti nešto drugo, uvijek to nekako tako bude, ali za sad uživamo u ovom dobrom razdoblju.
    Meni se čini da joj je i plivanje jako puno pomoglo. Morala se suočiti s puno svojih strahova. Nastup pred publikom, komunikacija s nepoznatima i to joj je dalo krila.

  13. #13
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj mitovski prvotno napisa Vidi poruku
    Sad je nebo i zemlja u odnosu na prvo polugodište. Perfekcionizam i okp su popustili, ne inzistira više ni približno na savršenim slovima, iako je taj rukopis i dalje prekrasan.
    Odrađuje sve u školi bez ikakvih problema, ispite stiže na vrijeme.
    Znam da će možda iskočiti nešto drugo, uvijek to nekako tako bude, ali za sad uživamo u ovom dobrom razdoblju.
    Meni se čini da joj je i plivanje jako puno pomoglo. Morala se suočiti s puno svojih strahova. Nastup pred publikom, komunikacija s nepoznatima i to joj je dalo krila.


    Sigurno je i plivanje tome doprinijelo. Uvijek treba tražiti neku aktivnost u kojoj dijete uživa. Mom mlađem sinu to je bila glazbena škola, tamo je mogao biti najbolji iako nije baš sjajno čitao.

  14. #14

    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Postovi
    3,004

    Početno

    Nekad je greska i jedan jedini put produljiti vrijeme. I ima roditelja koji vode dijete logu redovito, rade s njim kuci, i opet pomaka nema. I to da dijete ima jedinice je najmanji problem, niti to da gubi samopouzdanje zbog jedinica. Problem je da zbog poteskoce ne uspijeva rijesiti test, da ne uspijeva zivjet punim plucima.

  15. #15
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,130

    Početno

    Citiraj casa prvotno napisa Vidi poruku
    Nekad je greska i jedan jedini put produljiti vrijeme. I ima roditelja koji vode dijete logu redovito, rade s njim kuci, i opet pomaka nema. I to da dijete ima jedinice je najmanji problem, niti to da gubi samopouzdanje zbog jedinica. Problem je da zbog poteskoce ne uspijeva rijesiti test, da ne uspijeva zivjet punim plucima.
    Dobro a što onda misliš da treba ili ne treba. Smatram da u nekim slučajevima ( ne govorim ovdje o ekstremima) učiteljica kao naša npr. s 20 godina iskustva ipak može procijeniti da li bi tom učeniku u tom trenutku u nečemu mogla izaći u susret mimo 'pravila'. Naravno da može pogriješiti, kao što mogu i stručnjaci.
    Mi smo na upise u školu došli s papirom u kojem su bule kratke i jasne upute učiteljici. Psihologica nam je rekla, idemo probati ovako ako neće ići i ako će biti potrebno tražiti ćemo IP. To stvarno nisu bile neke strašne upute, vrlo jednostavne stvari.
    Npr. jedna od je bila da ju se ne izvodi na ploču i ispituje već postepeno izlaže tome, u klupi sjedeći, u klupi stojeći, pored klupe stojeći, pred pločom okrenuta ploči, pred pločom okrenuta razredu. I slične upute. Učiteljica nije bila zainteresirana pročitati nalaz, pa smo mi na informacijama pokušali doprijeti do nje i objasniti u čemu je problem.

    Ovo što kažeš za jedinice da je najmanji problem i da ne gubi samopouzdanje kod mojeg djeteta nije točno. Njoj petica nije petica ako ima jednu grešku, smatra da onda to ne zna. Jako utječe na njeno samopouzdanje koje ionako nije veliko.
    Na kraju prvog razreda imala je sve 5, pohvalnicu i još neko priznanje. Znaš šta je rekla? Da nije zaslužila ni pohvalnicu ni priznaje jer je jednom bila opomenuta za pričanje pod satom. Nije htjela ni pogledati pohvalnicu jer ona smatra da ju nije zaslužila. Kad dobije 5 s greškom dođe doma i kaže dobila sam 5, ali ne čistu i nije zadovoljna. Koliko smo truda i mi i psihoterapeutica uložili da to popusti.

  16. #16

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,389

    Početno

    Kvaka je u tomu što se od roditelja očekuje full angažman, ali nula prigovora. Roditelj, s druge strane, zna kamo vodi zaostajanje djeteta - ne samo u loše ocjene, nego i u manjak samopouzdanja, a to pak vodi u druge, nelijepe vode.
    Početna ideja da su sve ocjene za đaka propada odmah u startu jer učitelj već trojku komentira s "a nisi se baš potrudio", da ne govorim kasnije o upisima u srednju (zaboravljamo da nisu roditelji osmislili sustav!)
    I tako...u se i u svoje kljuse.
    S ovim se izrazito slažem. I sa onim što je Marta rekla o svom najmladjem sinu. Nije bas takav kao sto je ona opisala svoga, ali upravo to mislim što je rekla u zadnjoj rečenici:

    ali želim reći, učiteljica može ako želi, puno toga s njim napraviti, pa riječ je prvom osnovne.
    Ali ako je ona stava kao Vrijeska, svima isto, onda je nevena u problemu. A mali još vise.
    I mene muči, količina uloženog truda doma je velika, on zna, razumije, nauči, shvati, izvježba (pri tome mi uopće nije sporno da treba raditi s djetetom doma, radila sam i sa prvim i radim još uvijek) a rezultati nisu adekvatni tome (opet ograda: nije problem u ocjenama u prvom razredu) i mislim da malo prilagodbe, individualizacije, ustupka (kako god da to nazovemo) može riješiti stvar. Naravno ne očekujem dodatno vrijeme do kraja 4. razreda ali jednostavno očekujem individualni pristup djetetu (barem malo).
    I tu se slažem sa sirius kad kaže da svima jednako ne znači da svi imaju jednake šanse jer nemaju.

    Hvala svima, čitajuči komentare i ja sam sebi bolje definirala "problem".

  17. #17
    mitovski avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Postovi
    4,130

    Početno

    Učitelji i profesori svakako imaju veliku moć. Mogu olakšati a mogu i otežati. Mogu pomoći da dijete zavoli školu a bome i da ju zamrzi. Mogu malim postupcima uvelike olakšati a i otežati stvar. Odgovoran je to posao. I moj je odgovoran i ja svojim klijentima pokušavam pronaći najbolji način kako i što, a mogu i ne pokušavati.
    Meni se čini da je problem to što su roditelji dobili glas, što pitaju, traže, pokušavaju, umjesto da samo dođu na informacije pogledati ocjene i zaključiti da je to domet njihovog djeteta. Kako je J-ina učiteljica rekla, ako su to njene mogućnosti neka je tako. Da, ali nisu to njene mogućnosti. Imaš čak i nalaz..iznadprosječno visoko inteligentno dijete na granici darovitosti, pa kako bi njene mogućnosti bile jedinice. I evo jednim malim ustupkom 2 mjeseca to dijete je procvalo i pokazalo svoje prave mogućnosti.

Stranica 4 od 4 PrviPrvi ... 234

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •