Profesori, pojednostavljeno, kažu ovako:

- prvenstveno roditelji odgajaju djecu, mi nismo ustanova za preodgoj.
- inkluzija nije uspjela, ne možemo raditi s djecom s poteškoćama koji su na IP i PP, nismo se za takav rad školovali, nemamo uvjete za to ni podršku stručne službe, a ako su takva djeca još i ADHD / neki drugi poremećaj (često jesu) pa u razredu rade nered ili su, nedajbože, nasilni, ne možemo uopće raditi.
- nemamo alate kažnjavanja: na svaku pedagošku mjeru, roditelji ulože žalbu i zovu nadzor/inspekciju koja redovito nađe neke glupe proceduralne pogreške (datum napisan lijevo, a ne desno) koje sa slučajem nemaju veze te mjeru ponište. Ako je i ne ponište, izbriše se sama na kraju šk.god. po pravilniku.
- pojedini nas roditelji napadaju i prijete, svi žele dobre ocjene, nemamo se čime zaštititi, nemamo novaca za privatne tužbe
- često ravnatelji ili kolege pometaju pod tepih iznesene probleme
- tražimo mogućnost udaljavanja problematičnog učenika s nastave na određeni broj dana/tjedana (sad ne postoji ta mogućnost)
- učenici su sve manje spremni učiti, koncentracija im je u vidljivom padu, stalno smanjujemo kriterije



Oni koji se ne slažu kažu otprilike ovako:

- profesori ste i morate stvoriti autoritet, motivirati i zainteresirati učenike te upravljati svakom situacijom
- ne želite koristiti odmah sve mogućnosti koje su vam na raspolaganju, ne radite redovite zapise koji bi rezultirali opomenom pa ukorom itd. sve do obavješćivanja CZSS koji bi preuzeo nadzor
- ne surađujete i ne slušate upute stručne službe
- da u školi SVATKO odradi svoj posao kako treba, problema gotovo ne bi bilo
- ako su se učenici u 25g. promijenili, ne možete vi ostati isti
- nisu učenici i roditelji kreirali način upisa u srednju školu


Neki učenici iznose sljedeće:

- pojedini su profesori skroz nezainteresirani za rad, suptilno nas ponižavaju i vrijeđaju, ne rade kako treba, uzimamo instrukcije, žalimo se upravi, ali bez rezultata
- nemaju razumijevanja za specifičnosti pojedinog učenika, osobito onih s Rješenjima, ne žele izvršiti sitne načinske (IP) ili krupne sadržajne (PP) prilagodbe programa pa to donosi gomilu frustracija takvim ionako impulsivnim učenicima
- tolerira se vršnjačko nasilje sve dok ne eskalira u nešto krupno


u moru članaka, evo jedan prigodan koji ocrtava apsurdnost cijelog sustava

https://www.jutarnji.hr/vijesti/obra...prode/8181779/