Page 10 of 15 FirstFirst ... 89101112 ... LastLast
Results 451 to 500 of 732

Thread: 1. razred: program i ocjenjivanje

  1. #451
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,623

    Default

    To čoksa opet ne znači ništa.

    Ne moramo o tome na ovoj temi, al kad čujem da je škola vrhunska i da se takvom prikazuje, a znam pouzdano da neke velike stvarne probleme ne rješava-dakle stručna.služba šuti i još svim drugima kaže: ništa ne vidite! (ono je samo bio primjer i da Evelina vezan je uz samu školu).

  2. #452
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,623

    Default

    Puno te djece elite idu u raznorazne priv.gimnazije, pa znamo kakva su tamo pravila za profesore i koje ocjene se ne smiju davati.

    I poslije puno te djece iz priv. gimnazija završi na privat. fakultetima tako da...

    Dijete koje želi učit sigurna sam može naučit u svakoj školi.

    Al ajd da ne skrećem s teme.

    Generacija učiteljica moga sina je punoo strožija od kćerkine,no to ima i dobre strane: drill, vježbom do savršenstva
    Last edited by Lili75; 08.05.2019 at 14:26.

  3. #453
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    ali nije škola u kojoj se poklanjaju ocjene, a to je ono što ja pokušavam reći: visoki postotak odlikaša se stereotipno povezuje s poklanjanjem ocjena, ali činjenica da je on visok baš u školama koje su na glasu kao zahtjevne govori suprotno.

  4. #454

    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    3,004

    Default

    Aja pamtim kako su u klasicnoj gimnaziji u moje doba ti iz ik uvijek bili iza nas iz ssk. A sad to da u zg oduvijek postoje ljudi spremni upisati djecu u dalju skolu jer je bolja je uz ove bodove na upisima i dovelo do te situacije s petnulasima. Znam trenutno dijete kojeide u taj ik u sesti razred, i nije petnulas, ali je blizu. I mogu reci kao nastavnik da nije to nikakvo vece znanje od djeteta iz nase seoske skole slicnog uspjeha. I upisi u srednje su visokoprecijenjeni. Nekako, pogledajte postotke tih gimnazijalaca koji ne zavrse fakultete... pa im malo znaci u koju su gimnaziju isli. I te gimnazije uvijek se busaju o prsa o postotku upisanih na fakultete, a malo njih postotkom zavrsenih. Recimo, meni bi ovaj drugi postotak bio puno privlacniji.
    Last edited by casa; 08.05.2019 at 14:35.

  5. #455
    Jelena's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    11,523

    Default

    Imaju ti tu statistiku neki fakulteti sigurno. Samo ne znam kako javnost moze doci do tih podataka. Skole koje dobiju priznanicu (a dobiju, to znam) od fakulteta se mozda time hvale. Nemam pojma.

  6. #456

    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    3,004

    Default

    Osobno nemam neku potrebu za tim. Vec sam pisala da je moj san skolstva strucan kadar s ponesto smisla za rad s djecom.

  7. #457
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,220

    Default

    Slažem se i ja da u 1. razredu ocjene moraju biti poticajne, ali da 69 od 70 prvaša ima SVE zaključene ocjene petice?
    To mi je ipak malo previše. Zašto onda i onom jadnom 70. nisu zaključili sve petice? Ovako stvarno ispada kao crna ovca.

    Također se ovakvim ocjenama šalje poruka da četvorka jest loša ocjena.
    Sasvim mi je OK da su svi prošli s odličnim uspjehom, no čini mi se da će ovakvi prosjeci prouzročiti kontraefekt.

  8. #458

    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    201

    Default

    U razredu moje kćeri neće ni približno biti skoro cijelom razredu zaključene sve petice, sudeći po sadašnjim ocjenama. A po primjeru iz razreda pokretačice teme još manje.
    Kod kćeri u 3. razredu ih uopće nema puno koji imaju sve zaključeno 5.0, maksimalno njih 7-8, možda sam i to previše rekla. Za početak ih njemački ima jako malo koji imaju zaključenu peticu.
    Last edited by yin&yang; 10.05.2019 at 09:03.

  9. #459

    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    916

    Default

    Vjerojatno zato Skandinavci nemaju ocjene na početku školovanja. Ako daju petice lažu jer je nemoguće da 20-30% razreda postiže izvrsne rezultate u svemu. Ako ocjenjuju normalno, to je nepoticajno za tako malu djecu.
    Pametni ljudi, nema ocjena mislim do 12.-13. godine..

  10. #460

    Join Date
    Nov 2018
    Posts
    10

    Default

    Pratim temu jer to sve nas čeka.
    Za IK sam čula da se diktati pišu već u prvom polugodištu prvog razreda i iako nema ocjena da im učiteljica kaže koja bi to ocjena bila. Dvije greške su 4. Greške se broje i ispušteno slovo, interpunkcija, nepravilno napisano slovo. Djeca koja nisu pripremljena za školu nemaju šanse jer se sa gradivom ide jako brzo.
    Diktati iz matematike, deset zadataka u par minuta, piše se samo rješenje. Isto dvije greške 4. U drugom polugodištu više ne smiju računat na prste, a i da smiju ne stignu izračunat.

    Gledam sada ove statistike na webu škole, nevjerojatno mi je da cijeli razred prođe s pet nula a istovremeno slušam priče da djeca dobivaju trojke, dvojke, pa i jedinice već od prvog razreda? Ili se to potrefio izvrstan razred?

  11. #461
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    onda naša periferijska škola šiša IK. Naravno da su se diktati pisali čim se sklepa 6-7 slova, kažeš - dvije greške bi bilo kao 4, mojoj bi usfalila jedna točka na i, i eto ti četvorke.
    Deset zadataka u par minuta? Na zapadu se pisalo 20 zadataka u 2 minute, a peticu je mogao imati samo onaj tko 3 takva listića zaredom napiše bez greške
    Last edited by čokolada; 10.05.2019 at 16:16.

  12. #462
    Lili75's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    24,623

    Default

    i kod nas slično ovako kao kod čokse. Ne zvuči mi to kod IK uopće strogo nego uobičajeno. Kod nas je bilo i testova u kojima bi i 1 greška bila 4.

  13. #463
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    I kod nas je bilo tih testova od 10 minuta, samo su se pisali 20 minuta.

  14. #464

    Join Date
    Nov 2018
    Posts
    10

    Default

    Quote Originally Posted by Lili75 View Post
    i kod nas slično ovako kao kod čokse. Ne zvuči mi to kod IK uopće strogo nego uobičajeno. Kod nas je bilo i testova u kojima bi i 1 greška bila 4.
    Dakle, diktati još dok ne savladaju sva slova su uobičajeni po školama? Ovo da je jedna greška 4 je baš jako strogo i što više čitam temu mislim da je dobro naučiti dijete čitat prije škole. Ne znam kakva se poruka djeci šalje takvim ocjenama, ispada da ne smiju pogriješiti a meni je sasvim normalno da dok uče griješe (i više od jednee greške). Znam, jer sam ju pratila dok je učila slova kod kuće. Pa se pitam kakve šanse imaju djeca koja u školu dođu bez predznanja slova.

    A koliko često pišu matematičke diktate? Očito su i oni uobičajeni po školama, a da li se ocjenjuje baš svaki?
    Meni to zbrajanje u glavi i brzo pisanje rezultata izgleda jako stresno, pa još onda za ocjenu.

  15. #465
    Jadranka's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    6,097

    Default

    A ja nikako ne vidim u cemu je problem u tome da su ucitelji strogi i da dijete dobije trojku ili cetvorku. Pa to je samo ocjena, neka mjera trenutnog znanja il snalazenja u trenutku. Ono sto je meni bitno je da mi je dijete zainteresirano za ucenje, da mu je skola zanimljiva i izazovna. A ocjene vise-manje, to je puno sporednije.

  16. #466
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    Ne treba dramatizirati. Prosječno dijete sve to može savladati. Teško je djeci s teškoćama, treba s njima doma puno raditi, ali i to donese nešto dobro - radne navike (znam, Sirius...)
    Diktati se moraju pisati, kako će drukčije naučiti pisati rečenice? Kako će automatizirati + i - do 20? To su bazične vještine.
    Last edited by čokolada; 13.05.2019 at 21:03.

  17. #467
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Ne treba dramatizirati. Prosječno dijete sve to može savladati. Teško je djeci s teškoćama, treba s njima doma puno raditi, ali i to donese nešto dobro - radne navike (znam, Sirius...)
    Diktati se moraju pisati, kako će drukčije naučiti pisati rečenice? Kako će automatizirati + i - do 20? To su bazične vještine.
    x

  18. #468
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Ne treba dramatizirati. Prosječno dijete sve to može savladati. Teško je djeci s teškoćama, treba s njima doma puno raditi, ali i to donese nešto dobro - radne navike (znam, Sirius...)
    Diktati se moraju pisati, kako će drukčije naučiti pisati rečenice? Kako će automatizirati + i - do 20? To su bazične vještine.
    Slažem se ali sve u svoje vrijeme. Znači ako se uči zbrajanje, djeca bi trebala prvo uvježbati to zbrajanje i biti sigurnija prije nego ih se zbomba s diktatima koji se još i ocjenjuju.

  19. #469
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    Na ocjenu u ovom slučaju gledam kao na povratnu informaciju. I ja bih bila sretnija da u nižim razredima nema ocjena, ali neka povratna informacija za roditelja, a i samo dijete mora postojati, bila ona opisna ili brojčana. Sustav je takav da učitelji ne žele da im roditelji budu za vratom, ali očekuju od njih da ko kobac nad djetetom stoje i vježbom guraju one koji zaostaju.
    Last edited by čokolada; 14.05.2019 at 09:16.

  20. #470
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Na ocjenu u ovom slučaju gledam kao na povratnu informaciju. I ja bih bila sretnija da u nižim razredima nema ocjena, ali neka povratna informacija za roditelja, a i samo dijete mora postojati, bila ona opisna ili brojčana. Sustav je takav da učitelji ne žele da im roditelji budu za vratom, ali očekuju od njih da ko kobac nad djetetom stoje i vježbom guraju one koji zaostaju.
    Ovo je točno, ali većina savjesnih roditelja gura vježbom svoju djecu ne zato što učitelji to od njih očekuju, nego jedino i isključivo za djetetovo dobro. Djeca to moraju savladati. Problem su djeca čiji roditelji ne mogu / ne stignu / ne znaju ili ne razumiju tu potrebu. Povratna informacija je bitna, jer daje podatke ne samo o tome kako dijete savladava gradivo, nego i kako funkcionira u okolini koja nije njegov dom. Moji su često doma znali, a u školi omanuli.... naročito mlađi. Trebalo je dugo vremena da nauči prepoznavati bitno (da ne idem u detalje, jer djeca su različita i svako od njih ima svoje specifičnosti). Njemu je užasan razred zapravo pomogao da se nauči nositi sa raznim životnim situacijama i dobro je to odradio.

    SUstav je takav kakav je. U trenutku kad nam se dijete nađe unutra, mi nemamo nikakve šanse nešto promijeniti (jer je sustav trom kao mastodont) i nema druge nego se prilagoditi. I ja sam u mladosti puno puta pokušavala, a onda sam zaključila da mi je najpametnije voditi računa o najboljim interesima svoje djece, a školi kako bude. Često je to značilo puno dodatnog rada doma, ali nije bilo preskakaknja.

  21. #471
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Evo npr. J. ima 5 iz matematike iz svih pisanih ispita. Diktati su joj problem jer zablokira od straha. Vježbamo doma diktat i ona se počne trest i plakat. Kako i kojom vježbom to izvježbati ne znam. Dijete zna matematiku, ali kad je pod pritiskom pukne.
    Ista stvar s brzim čitanjem, kad vidi učiteljicu i štopericu strah odradi svoje. Na roditeljskom je rečeno da djeca s npr. njenim rezultatom moraju poraditi na čitanju, a ja znam sa to nije realan rezultat. Ona čita tjedno 3 knjige, dovlači iz školske knjižnice, sprijateljila se s knjižničarem. U 1.r joj nije htio posuditi Vlak u snijegu jer je premala, sad joj da sve.
    Meni smeta to da učiteljica ne vidi dalje od tog testa. Samo to, ako dijete inače čita odlično, ako iz svih ispita čitanja s razumijevanjem ima 5, onda valjda trebaš zaključiti kao stručna osoba ne da dijete slabo čita nego da se ne nosi s pritiskom. To me smeta što se ne vidi dalje, ne gleda šira slika, ali shvatila sam da na to ne mogu utjecati.

  22. #472
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    Ali tu je problem u učiteljici koja je kruta i, rekla bih prema onome što si dosad pisala, nepametna.

  23. #473
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,225

    Default

    Ajde pitat cu svog ali mislim da u skoli ne citaju na stopericu
    Tak povremeno cita kod logopeda

  24. #474
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Pa to, što čoksa kaže, kruta učiteljica. Evo, to je upravo fantastičan primjer onoga što tako često spominjemo: očekivanja da se svako dijete i sva djeca uklope u nekakve izdefinirane kalupe. Premda jasno vidiš da je dijete u nečemu dobro, ali se ne uklapa u način na koji je zamišljeno da se to znanje pokaže.

  25. #475

    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    3,004

    Default

    Ili uciteljica misli da tako pomaze djetetu da se nauci nositi sa stresom. Tako uciteljica od sina br.3 insistira na citanju stojecki. Mali ponekad dobije 4, i cinjenica da je najbolji u testu brzog citanja unatrag 10 godina ne utjece na njezine ocjene. Test pedagoginja radi tako da dijete sjedi. I zvala me da ga izuzetno pohvali.

  26. #476

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    Meni nije jasna ta stoperica. Mislim cilj je da dijete nauči čitati, da samostalno čita, da zavoli knjige i da jednog dana čita u životu, ono tipa cijeloživotno učenje... šta se postiže sa ovim što radi učiteljica od Mitovski? Djetetu nabija stres, od škole, od čitanja, daje joj do znanja da nije dovljno dobra (što nije istina) i koju poruku šalje. Sorry nevaljaš.. to što voliš čitanje, što čitaš nije važno, ali ne funkcioniraš pod stresom (dijete od 9. godina!) i onda zaključi da treba raditi na čitanju?!?
    Pa nije škola olimpijada, tko će više riječi pročitati u minuti
    Neznam kako ljepše napisati ali ta učiteljica je grozna

  27. #477

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    Pa nije škola olimpijada, tko će više riječi pročitati u minuti
    iako, ovoga se sjećam iz vlastite OŠ. BIlo je strašno, koji je to stres i pritisak bio djeci. I onda zaključak da neznaš čitati...

  28. #478
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Neki dan pitam ja svog sina za jednog ne odviše omiljenog profesora iz osnovne škole, sjeća li ga se još.... Moj sin kaže "Ah, da, ali nema veze - on je ostal u osnovnoj školi, a ja sam prešel f srednju!"

  29. #479

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by nevena View Post
    Meni nije jasna ta stoperica. Mislim cilj je da dijete nauči čitati, da samostalno čita, da zavoli knjige i da jednog dana čita u životu, ono tipa cijeloživotno učenje... šta se postiže sa ovim što radi učiteljica od Mitovski? Djetetu nabija stres, od škole, od čitanja, daje joj do znanja da nije dovljno dobra (što nije istina) i koju poruku šalje. Sorry nevaljaš.. to što voliš čitanje, što čitaš nije važno, ali ne funkcioniraš pod stresom (dijete od 9. godina!) i onda zaključi da treba raditi na čitanju?!?
    Pa nije škola olimpijada, tko će više riječi pročitati u minuti
    Neznam kako ljepše napisati ali ta učiteljica je grozna
    Slično sam htjela i ja napisati. Meni je to čitanje na štopericu najveća enigma hrvatskog obrazovnog sustava i uopće mi nije jasno čemu to služi i što govori o učeniku.
    Ali ja sam i inače alergična na aktivnosti "na štopericu" i ne vidim im drugu svrhu osim nabijanja stresa i onima koji s time inače ne bi imali problema.

  30. #480
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by nevena View Post
    Meni nije jasna ta stoperica. Mislim cilj je da dijete nauči čitati, da samostalno čita, da zavoli knjige i da jednog dana čita u životu, ono tipa cijeloživotno učenje... šta se postiže sa ovim što radi učiteljica od Mitovski? Djetetu nabija stres, od škole, od čitanja, daje joj do znanja da nije dovljno dobra (što nije istina) i koju poruku šalje. Sorry nevaljaš.. to što voliš čitanje, što čitaš nije važno, ali ne funkcioniraš pod stresom (dijete od 9. godina!) i onda zaključi da treba raditi na čitanju?!?
    Pa nije škola olimpijada, tko će više riječi pročitati u minuti
    Neznam kako ljepše napisati ali ta učiteljica je grozna
    Upravo to. J. je došla kući i kaže mi: Ne znam čitati . Ja u šoku, šta od kud. Imali smo test brzog čitanja i učiteljica mi je rekla da čitam za 1. razred. Da ona čita za 1. razred ja bih rekla čita, ali dijete stvarno guta knjige, znači cestom hoda i čita i vidiš kad čita ovako u razredu da čita odlično i da na ispitima dobije 5 i ti mu tako kažeš. Ne razumijem ja to.
    Ok, mi smo to morali peglati doma i popraviti i mjeriti vrijeme da joj dokažemo da čita odlično.

  31. #481
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Slično sam htjela i ja napisati. Meni je to čitanje na štopericu najveća enigma hrvatskog obrazovnog sustava i uopće mi nije jasno čemu to služi i što govori o učeniku.
    Ali ja sam i inače alergična na aktivnosti "na štopericu" i ne vidim im drugu svrhu osim nabijanja stresa i onima koji s time inače ne bi imali problema.
    J.-ina razredna prijateljica je među najboljima u brzom čitanju...cca 80 riječi u minuti, a iz testa čitanje s razumijevanjem dobiva uredno 3, tako da ni ja ne razumijem poantu tog brzog čitanja.

  32. #482
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Slično sam htjela i ja napisati. Meni je to čitanje na štopericu najveća enigma hrvatskog obrazovnog sustava i uopće mi nije jasno čemu to služi i što govori o učeniku.
    Ali ja sam i inače alergična na aktivnosti "na štopericu" i ne vidim im drugu svrhu osim nabijanja stresa i onima koji s time inače ne bi imali problema.
    Eeee, to su neke moderne cirkusarije - Tony Buzan u knjizi o brzom čitanju ima tu štopericu, samo na drugačiji način - tamo uspoređuješ rezultat sam sa sobom, ne utrkuješ se s drugima. Netko je to iskrivio i primijenio gdje ne treba i gdje može biti vrlo kontraproduktivno...

    Inače, ja sam doma koristila štopericu, zapravo timer, u radu s djecom (da osvijeste koliko im treba vremena za rješavanje radne bilježnice iz PID ili domaće zadaće iz matematike, jer su trebali naučiti da zadaće ne pišu cijelo popodne, nego da osvijeste rasipanje vremena i pažnje) ali za čitanje nikada. Koristili smo štopericu da im limitiramo vrijeme na računalu i da općenito steknu osjećaj zua vrijeme, ali za čitanje to nema svrhu. Ne sjećam se ni da su u školi moji sinovi imali čitanje uz štopericu. Ne kažem da nisu, ali nitko to nije isticao, ni učenici ni učiteljice.
    Last edited by Peterlin; 14.05.2019 at 11:05.

  33. #483

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Eeee, to su neke moderne cirkusarije - Tony Buzan u knjizi o brzom čitanju ima tu štopericu, samo na drugačiji način - tamo uspoređuješ rezultat sam sa sobom, ne utrkuješ se s drugima. Netko je to iskrivio i primijenio gdje ne treba i gdje može biti vrlo kontraproduktivno...
    Nisu baš tako moderne. Dobro se sjećam da smo i mi u 1. razredu čitali na štopericu, a slično iskustvo ima i MM koji je stariji.
    Tko se sjeća "Smogovaca" (radnja se odvija 1974.), sjetit će se da i tamo Dado i Štefek čitaju na štopericu i da im učiteljica broji riječi. Ima i u knjizi i u seriji

  34. #484
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Quote Originally Posted by mitovski View Post
    J.-ina razredna prijateljica je među najboljima u brzom čitanju...cca 80 riječi u minuti, a iz testa čitanje s razumijevanjem dobiva uredno 3, tako da ni ja ne razumijem poantu tog brzog čitanja.
    Mudra učiteljica bi dozvolila djeci da biraju način na koji će odgovarati čitanje. Nekome baš paše da čita naglas i uz štopericu, ako mu to dobro ide... Nekome bolje odgovara uobičajeni test ČSR. Nekome bolje odgovara prepričavanje teksta pročitanog u sebi. Dalo bi se. Gdje je volje, nađe se i načina, a gdje volje i pameti nema - uzalud je uzrujavati se. Ono što ne možemo promijeniti ne treba nas uzrujavati. Treba to uzeti zdravo za gotovo, kao Vakulinu prognozu. Nadam se da će napor i stres koji tvoje dijete proživljava sada rezultirati prevladavanjem toga.

  35. #485

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    I ja se slažem da nisu nimalo moderne, imali smo i mi to čitanje na štopericu i specijalno išli u knjižnicu i jedan po jedan čitali riječi... nemogu opisati koji je to stres svakome bio i mrzili smo to... samo tad nismo shvaćali besmisao toga jer smo bili djeca.
    Eto , vidim nažalost da je ostalo i dan danas

  36. #486
    Mima's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    21,853

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Nisu baš tako moderne. Dobro se sjećam da smo i mi u 1. razredu čitali na štopericu, a slično iskustvo ima i MM koji je stariji.
    Tko se sjeća "Smogovaca" (radnja se odvija 1974.), sjetit će se da i tamo Dado i Štefek čitaju na štopericu i da im učiteljica broji riječi. Ima i u knjizi i u seriji

    istina, a i ja se sjećam čitanja na štopericu!

  37. #487
    tangerina's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Split
    Posts
    8,759

    Default

    ja sam shvatila da je svrha tog čitanja na štopericu da se provjeri je li došlo do automatizacije čitanja, kod mojih se to radilo kod psihologice sad pred kraj 3. razreda (sjećam se i mi da smo išli kod defektologice za to, nije učiteljica mjerila)
    mislim da nije problem u samoj metodi koliko u tome tko je i na koji način provodi
    moj sin ima blagu teškoću sa čitanjem, pa ga je psihologica svejedno na tom testu pohvalila, on je došao doma sav zadovoljan, iako realno stvarno čita za kraj prvog, a ne kraj trećeg razreda

    al on je i takva narav da povratnu informaciju čuje potpuno suprotno od cure od mitovski

  38. #488
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Mudra učiteljica bi dozvolila djeci da biraju način na koji će odgovarati čitanje. Nekome baš paše da čita naglas i uz štopericu, ako mu to dobro ide... Nekome bolje odgovara uobičajeni test ČSR. Nekome bolje odgovara prepričavanje teksta pročitanog u sebi. Dalo bi se. Gdje je volje, nađe se i načina, a gdje volje i pameti nema - uzalud je uzrujavati se. Ono što ne možemo promijeniti ne treba nas uzrujavati. Treba to uzeti zdravo za gotovo, kao Vakulinu prognozu. Nadam se da će napor i stres koji tvoje dijete proživljava sada rezultirati prevladavanjem toga.
    Da, mudra bi, ali ja to čak ni ne očekujem iako bilo bi lijepo, ali komentirati djetetu na temelju brzog čitanja (a upoznat si s problemima djeteta) da čita za 1. razred, a inače čita odlično kad čita tekst i ima odlične ocjene iz svih testova, pa moraš biti svjestan da ne radiš dobro, da ne kažem da radiš štetu.

  39. #489
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,002

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Nisu baš tako moderne. Dobro se sjećam da smo i mi u 1. razredu čitali na štopericu, a slično iskustvo ima i MM koji je stariji.
    Tko se sjeća "Smogovaca" (radnja se odvija 1974.), sjetit će se da i tamo Dado i Štefek čitaju na štopericu i da im učiteljica broji riječi. Ima i u knjizi i u seriji
    Može biti... A može biti i da mojoj djeci to nije bio neki stres, pa mi to uopće nije bilo bitno. Moram ih pitati.... Za Smogovce isto, to su obožavali...

  40. #490

    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    3,878

    Default

    Quote Originally Posted by casa View Post
    Ili uciteljica misli da tako pomaze djetetu da se nauci nositi sa stresom. Tako uciteljica od sina br.3 insistira na citanju stojecki. Mali ponekad dobije 4, i cinjenica da je najbolji u testu brzog citanja unatrag 10 godina ne utjece na njezine ocjene. Test pedagoginja radi tako da dijete sjedi. I zvala me da ga izuzetno pohvali.
    Nadam se da je sve na kraju bar rezultiralo time da učiteljica dete propituje dok on sedi?

    Ovo što tangerina piše o štoperici mi ima smisla, sve ostalo mi je . Znam da se uvek obraća pažnja i na brzinu čitanja, ali onako "odokativno", kod nas se štopuje vreme samo za blic testove i slične stvari. Ja lično prezirem štopovanje vremena zbog nabijanja pritiska tamo gde ga ne mora biti.

  41. #491

    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    557

    Default

    Ali kako da se čovjek/žena/dijete navikne na nabijanje pritiska tamo gdje ga treba biti i ima ga i nauči funkcionirati pod pritiskom ako ne na "tamo gdje ga ne mora biti"?

  42. #492
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,225

    Default

    Quote Originally Posted by mitovski View Post
    Da, mudra bi, ali ja to čak ni ne očekujem iako bilo bi lijepo, ali komentirati djetetu na temelju brzog čitanja (a upoznat si s problemima djeteta) da čita za 1. razred, a inače čita odlično kad čita tekst i ima odlične ocjene iz svih testova, pa moraš biti svjestan da ne radiš dobro, da ne kažem da radiš štetu.
    i kak ćesto to moraju tako brzo čitati, baš ću pitat svojega nikad mi nije reko da u normalnoj nastavi je tak čitao

  43. #493

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    Ali kako da se čovjek/žena/dijete navikne na nabijanje pritiska tamo gdje ga treba biti i ima ga i nauči funkcionirati pod pritiskom ako ne na "tamo gdje ga ne mora biti"?
    Pa u 12 godina školovanja, ima sasvim lijepoga vremena da se nauči funkcionirati pod pritiskom. Pritisak je svaki dan u točno odredjeno vrijeme biti u školi, pisati testove u zadanom ograničenom vremenu, biti spreman za 5 predmeta odgovarati svaki dan jer nikad ne znaš kad će ispitivati a nemožeš se javiti... ima toga još trenutno mi ne pada na pamet.
    Ali raditi to tako da štopaš vrijeme čitanja djetetu u 2. razredu je besmisleno. I ne spada pod naučiti se funkcionirati pod pritiskom, već nepotrebno nabijanje stresa, i još kao kod MItoviskine curice, izvlačenje totalno krivog zaključka iz toga (sorry Mitovski što razvlačim tvoj slučaj, ali baš me zapeklo kad sam pročitala i čitam o tvojoj curici)
    Last edited by nevena; 14.05.2019 at 13:35.

  44. #494

    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    557

    Default

    Ne znam.
    Gledajuć' gotovo svakog (novog) zaposlenika koji se rodio nakon (oko) devedesete, tvrdim da ne znaju funkcionirati ni pod normalnim uvjetima, kamoli pod pritiskom.
    Zato jer nisu imali stresnih situacija.
    Jer se ide niz dlaku.
    Ok, to je osobni doživljaj, ali naprosto je fascinantno kako se poklapa.

    Ne moraš više biti spreman za 5 predmeta, jer postoji ograničenje sa brojem predmeta koje se smije ispitivati i pisati testove u tjednu. Ako uleti treći, odmah pobuna.

    Nije rješenje ukidati izazove, već se naučiti nositi s njima. To današnji klinci ne znaju, mislim, ne zna nitko na početku, ali te nauče u takvim (trenutno benignim) situacijama. Ali stavljati ih isključivo pred "muss" izazove, ne može donijeti dobre, izvježbane rezultate kad je stvarno "muss" u budućnosti.
    Last edited by Evelina; 14.05.2019 at 13:45.

  45. #495
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by Evelina View Post
    Ne znam.
    Gledajuć' gotovo svakog (novog) zaposlenika koji se rodio nakon (oko) devedesete, tvrdim da ne znaju funkcionirati ni pod normalnim uvjetima, kamoli pod pritiskom.
    Zato jer nisu imali stresnih situacija.
    Jer se ide niz dlaku.
    Ok, to je osobni doživljaj, ali naprosto je fascinantno kako se poklapa.

    Ne moraš više biti spreman za 5 predmeta, jer postoji ograničenje sa brojem predmeta koje se smije ispitivati i pisati testove u tjednu. Ako uleti treći, odmah pobuna.

    Nije rješenje ukidati izazove, već se naučiti nositi s njima. To današnji klinci ne znaju, mislim, ne zna nitko na početku, ali te nauče u takvim (trenutno benignim) situacijama. Ali stavljati ih isključivo pred "muss" izazove, ne može donijeti dobre, izvježbane rezultate kad je stvarno "muss" u budućnosti.
    Misliš da je rješenje da se djecu nauči kako se nositi sa stresom da ih se što češće stavlja u stresne situacije. Djecu se treba naučiti kako učiti, da nauče i da su sigurni u svoje znanje, a onda će se lakše nositi sa stresom.
    Meni je to kao kad neplivača baciš u more i onda se čudiš kako je pod stresom i u strahu, pa nauči ga prvo plivati a onda ga testiraj plivanje.

  46. #496

    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    557

    Default

    Da, mislim da jest.
    Ne može isti strah, isti stres, ista strepnja, isti osjećaj biti jednakog intenziteta nakon prvog ili stotog puta.
    Oguglaš vremenom.
    Vidiš da se ništa krucijalno nije desilo čak i ako podbaciš - jer, realno, nije.
    Drugi put ćeš bolje. Ili lošije. Treći put isto. Četvrti put isto. I tako dalje.

  47. #497
    mitovski's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    4,130

    Default

    Quote Originally Posted by Evelina View Post
    Da, mislim da jest.
    Ne može isti strah, isti stres, ista strepnja, isti osjećaj biti jednakog intenziteta nakon prvog ili stotog puta.
    Oguglaš vremenom.
    Vidiš da se ništa krucijalno nije desilo čak i ako podbaciš - jer, realno, nije.
    Drugi put ćeš bolje. Ili lošije. Treći put isto. Četvrti put isto. I tako dalje.
    Osim kod nekih kao kod mojeg djeteta koje razvije OKP, anksioznost i ostale blagodati, ali to je samo 1 dijete pa nije bitno. Zato mi plaćamo privatno psihoterapeute i ubijamo se doma da ispeglamo krive Drine iz škole.
    Last edited by mitovski; 14.05.2019 at 13:58.

  48. #498

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    Nemam doticaja sa mladima, ovo što Evelina kaže rođenim nakon devedesetih, tako da stvarno ne znam kakvi su ali vjerujem da si u pravu budući da to vidiš u svojoj okolini.
    ALi isto tako mislim da do 4. razreda OŠ nema apsolutno nikakve potrebe za ekstra stresom osim ovog uobičajenog kojeg nosi samo školovanje takvo kakvo je.

  49. #499

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    Oguglaš vremenom.
    E mene ovo muči. Jer ja ne mislim tako. Neki oguglaju ok, ali neki ne oguglaju, neki su ubijeni u pojam, odustanu, odu na sporedni kolosjek, ne uspiju, smatraju da su blesavi pa nežele više ni probati...

  50. #500

    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    557

    Default

    Quote Originally Posted by mitovski View Post
    Osim kod nekih kao kod mojeg djeteta koje razvije OKP, anksioznost i ostale blagodati, ali to je samo 1 dijete pa nije bitno. Zato mi plaćamo privatno psihoterapeute i ubijamo se doma da ispeglamo krive Drine iz škole.
    Nisam to rekla.
    Ali ako je čovjek podložan takvim blagodatima, one se moraju drugačije rješavati (između ostalog i psihoterapeutima).
    Imam i ja jedno dijete na peglanjima, ali nije mu to donijela škola, on je takav. Perfekcionist, lakoodustatelj, bez upornosti (kad treba, ali kad ne treba pila li ga ko profesionalan pilar). Štoperica više manje, on to ima i nosi u sebi, samo je pitanje trigera. Bolje da se s tim nauči nositi na štoperici kod čitanja nego na radnom mjestu.

Page 10 of 15 FirstFirst ... 89101112 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •