Citiraj FerralTri prvotno napisa Vidi poruku
Hvala vam svima na pomoći i na podršci, puno znači kad možeš nešto pročitati o iskustvima drugih. Bili smo prije par dana kod logopeda, on smatra da se radi samo o kašnjenju. Bio je jako dobar kod njega na promatranju, promatrao ga pogledom, malo sramežljiv u početku, vrlo dobar i čest "eye-check", pokazivao mu prstom što želi, igrao se, smijao, čak se i odazivao na ime. Logoped smatra da, vezano za neodazivanje, da je on toliko okupiran procesiranjem vizualnih informacija da ne može odgovoriti na poziv u tom trenutku, i zbilja, trenutci kad ne odgovara su uvijek kad je zaokupljen nekim vizualnim kretanjima, bilo na TVu (koji je sada maksimalno reduciran) ili u vožnji.
Ići ćemo sada svaka 3,4 tjedna na kontrole da ispratimo taj njegov jezični razvoj, da ne ostanemo samo na tome.
Što je uopće ta floor-time terapija, koliko to traje, koliko često?

Ne znam kako je bilo kod vaše djece, ali on još ne izgovara ni jednu riječ!
Druga stvar koju sam primjetila da je dosta nespretan s prstima, ima pincetni hvat, ali je dosta nespretan, onda kada se igra ako mu nešto ne ide (npr. stavlja drvene kocke jednu na drugu) odmah se naljuti i sve baci. Možda je to sve normalno, nisam stručnjakinja, kakva bi trebala biti spretnost kod djeteta te dobi?.
Što vi mislite, jel trebamo ići kod nekoga još? Nekako mi je laknulo nakon ovoga, pa bi mi ponovne provjere nekako stvorile novi grč.

Druga stvar, on razumije dosta (bar ono što mi u obitelji koristimo u govoru), dal to ujedno znači da je sa slušne strane sve OK? Čitala sam na ovom forumu da su neke mame tek kasno u Suvagu otkrile da su im djeca imala ustvari problema sa sluhom (pretpostavljam da se radilo o nagluhosti a ne gluhoći), dal bi bilo pametno da provjerimo i ORL?

Također, uskoro krećemo na prilagodbu u vrtić pa smo pod velikim stresom svi, što mislite, hoće li vrtić okruženost vršnjacima pomoći u ovom govorno-jezičnom razvoju?


Puno pitanja, nadam se da vas sve nisam ugnjavila previše, ipak nam je prvo dijete pa ne znam puno. Još jednom hvala svima.
Moji sinovi su već punoljetni, a dok su bili mali, nije baš bilo puno literature o poticanju govornog razvoja. Bilo je logopedskih kabineta, državnih i privatnih. Ja sam informacije skupljala kako sam znala i umjela.

E, ovako.... Ne kanim prosipati pamet, ali imam nekoliko prijedloga. Budući da je logoped rekao da je sve ok (da se radi samo o kašnjenju, jer dijete se odaziva na ime, pokazuje prstom, RAZUMIJE GOVOR (to je jako važno) i uglavnom nije tako strašno. To je dobro.

Dakle, kako možete doma potaknuti govorno-jezični razvoj... Tu dolazi u obzir floor-time, ne kao terapija, nego kao način komunikacije s djetetom - trajno i u svakom trenutku. Moraš se truditi privlačiti njegovu pažnju. Floor-time podrazumijeva da se dječja pažnja najlakše privuče ako doslovce sjedneš s njim na pod, osiguraš neko vrijeme neometano samo za to (ugasiš tv, makneš sve ekrane koji i inače trebaju biti daleko od malog djeteta jer je dokazano da usporavaju govorno-jezični razvoj), tražiš njegov pogled, postavljaš mu pitanja - kratka, na koja može najprije odgovoriti pomoću jedne riječi, a kasnije širiš priču...

Jeste li se već igrali igre prepoznavanja dijelova tijela? Gdje ti je oko, gdje je mamino oko, što je ovo (pokažeš prstom...).
Koristite li pjesmice i brojalice?
Igrate li taktilne igre, kao što su ove za malu djecu:

Priča za 5 prstiju 1

Palac: ovaj ide u lov
Kažiprst: ovaj ide za njim
Srednji prst: ovaj kuću čuva
Prstenjak: ovaj papicu kuha
Mali prst: ovaj plače jer mora sam musti kravu – muzu muzu muzu (prstić potegnuti nekoliko puta)

Priča za 5 prstiju 2
Palac: ja sam palac, glavni prst – delija sam jak i čvrst
Kažiprst: prepoznat me može svak jer sam spretan, brz i lak
Srednji prst: poštujte me redom svi jer sam od vas najveći
Prstenjak: vredniji sam od svih vas jer ja imam zlatan pâs
Mali prst: to već znade cijeli svijet – bez mene vas nema pet!

Priča za 5 prstiju 3
Stari palac kruha prosi
Kažiprst ga kući nosi
Srednjak šuti pa se ljuti
Što prstenjak sve pojeda
A mezimac samo gleda


Kriš-kraš-matijaš

Kriš-kraš-matijaš (prstom crtati križić po dječjem dlanu nekoliko puta – stimulacija osjeta dodira)
Kaj mi daš – dam ti POČ (udariti dlanom o dječji dlan)
Kam ideš? V Stari Grad, kobile klat! Vrta vrta vrta vrta (prstom kružiti po dječjem dlanu)

Biba leze (za sasvim malu djecu)
Biba leze, torbu nosi, kuda ide – tu nutra, tu nutra, tu nutra, tu nutra, tu nutra!
(Hodati sa dva prsta po djetetovom tijelu, a na kraju završiti u pazuhu ili u ovratniku košulje!)
LICE I GLAVA: Šećer, kava…(za sasvim malu djecu)
Šećer (dotaknuti čelo)
kava (dotaknuti bradu)
Čaj (dotaknuti lijevi obraz)
Rum (dotaknuti desni obraz)
BUM! (šakom lagano udariti u nos!)

Stara istarska (za sasvim malu djecu)
Oltarić (prstom djetetu dotaknuti čelo)
Dvi svićice (pokazati oči)
Dva kušinca (prstima dotaknuti obraze)
Kapelan (dotaknuti bradu)
Bilim, bilim, bilam (uhvatiti dijete za nos i “pozvoniti”)

Tip tip tip...(taktilna stimulacija)
Prstićima tip-tip-tip (kažiprste u križ)

Glavicom pak nik-nik-nik (klimnuti glavom)
Ručicama klop-klop-klop (pljesak)
Nožicama top-top-top (udarac nogama o pod)
Naokolo jedan-dva (okrenuti se oko sebe za 360 stupnjeva)
Pa je igra gotova.