Peterlin, situacija je malo teža od pamćenja svake rečenice u lektiri. Sve ovo što se vidi na lektiri svakim višim razredom sve više postaje problem i u drugim predmetima, svugdje gdje treba učiti treba pročitati knjigu, shvatiti sve riječi, shvatiti smisao, izdvojiti bitno, naučiti bitno... slično kao što u čitanju lektire treba shvatiti osnove radnje i tko su glavni likovi. A kad netko nakon dva čitanja nema pojma kako se netko našao zarobljen u stanu ili kad nakon dva čitanja misli da je vlak zapeo u snijegu prije nego su stigli u grad... e onda se pitaš što se desilo. Naravno da može pročitati sažetak, ali ako ga prvo pročita ostaje zauvijek pitanje da li zna radnju jer je pročitao i shvatio knjigu ili zato što je zapamtio sažetak a knjiga mu proletila kroz glavu.

U konačnici, nije meni do ocjena i sl, nego do toga da nekako svlada tu vještinu izvlačenja i pamćenja informacija iz pročitanog. Jer to mu treba na malo dulje staze. I zato ga sad u prva četri koristimo prilike da ocjene nisu nimalo bitne i pozabavmo se načinima i vještinama učenja i rada.

Sirius - znam ja da ima puno gorih slučajeva, i divim ti se na upornosti i trudu. Ovako kako je kod nas je frustrirajuće jer znaš da ima sposobnost, da je ta sposobnost tu negdje, na dovat ruke - jer ponekad je ipak pokaže - ali nikako da nađe neki način (uz svu našu pomoć) da napravi taj finalni korak i da to počne primjenjivati na redovitoj bazi i bez našeg konstantnog angažmana. Makar, ja iskreno vjerujem da će on to svladati, samo treba preživjeti period dok ne svlada