-
Id3d, dobrodošao na forum!
Iz opisa dječaka čini mi se da nije riječ nečem patološkom (većina roditelja ima nekakve izazove pri odgoju djece - neki veće, neki manje...) ali moglo bi biti nekih elemenata hiperaktivnosti, što ometa adaptaciju.
Moji sinovi imali su raznih razvojnih problema (jedan neurološke smetnje i kratak interval pažnje, drugi disleksiju). Kakav god problem djeca imala, roditelji su ti koji se moraju pozabaviti traženjem rješenja.
Iz vlastitog iskustva - morate strukturirati svoj život. Dijete koje naginje hiperaktivnosti (a i sva ostala djeca predškolske dobi) treba STRUKTURIRANO VRIJEME I PROSTOR.
Evo što možete napraviti:
- smanjite ometanja (izbacite iz upotrebe sve vrste ekrana, jer njihovo korištenje daje pretjeran poticaj neurološkom sustavu i često izazivaju ponašanje koje je nalik na hiperaktivnost, iako nema elemenata za dijagnozu) - ugasite TV, računalo, sklonite mobitel... Umjesto toga možete slušati audio priče ili još bolje - čitati slikovnice
- smanjite količinu igračaka (pretjerana količina stvari isto izaziva to da pažnja "skače" i ne može se zaustaviti na jednoj aktivnosti) - odaberite one koje su korisne za razvoj djece
- postavite "shemu dana" - uvijek spavanje, jelo, kupanje, igranje trebaju biti u isto vrijeme
- obratite pažnju na prehranu - jedite zdrava jela, organizirajte obroke uvijek u isto vrijeme, izbacite rafinirane šećere i slatkiše općenito, jer velike oscilacije šećera u krvi također utječu na ponašanje. Osim toga, vodite računa da dijete pije dovoljno vode - kad je tijelo (i naročito mozak) "na suhom" - često naginje hiperaktivnosti, a pogotovo ako dijete nije u stanju prepoznati osjećaj gladi i žeđi.
Potičite igre koje razvijaju motoriku i interval pažnje:
- glina i plastelin
- vodene boje - slikanje prstima, pa onda kistom
- puzzle 2d i 3d
- Märklin 
- Lego kocke
- pikule
- nizanje perlica
Potičite samostalnost u aktivnostima koje dijete može savladati (prema dobi)
- odabir odjeće
- samostalno oblačenje
- pomaganje pri raspremanju/pospremanju stola
- pospremanje igračaka i općenito vraćanje stvari na mjesto
Bitno je krenuti od aktivnosti koje dijete voli i u kojima uživa, a korisne su za njega. Moj stariji sin je "spajao kabele" od druge godine života i to je razvilo njegovu traljavu motoriku do sasvim podnošljive granice. Eno ga, studira elektrotehniku i super mu ide, a kao malo dijete nije mogao skočiti sunožno do pete godine.
Sretno vam bilo! Ako dijete i dobije dijagnozu (hiperaktivnost ili neku drugu) nije to nikakva tragedija, nego smjernica roditeljima koji tada znaju što im je dalje činiti. Osim toga, ako dobijete papir s dijagnozom, bit će u vrtićima lakše objasniti da dijete nije zločesto, nego da ima problem na čijem rješavanju radite i to i od njih očekujete.
Evo i malo tuđe pameti:
Literatura:
Priprema za upis u vrtić: https://www.poliklinika-djeca.hr/akt...teta-za-vrtic/
Hiperaktivno dijete: https://www.poliklinika-djeca.hr/pub...ktivno-dijete/
https://www.poliklinika-djeca.hr/za-...ivnom-djetetu/
Posljednje uređivanje od Peterlin : 06.10.2020. at 16:00
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma