Pokazuje rezultate 1 do 32 od 32

Tema: Poteskoce u navkavanju na vrtic - samoregulacija emocija kod djecaka (5 god.)

Threaded View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #3
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,007

    Početno

    Id3d, dobrodošao na forum!

    Iz opisa dječaka čini mi se da nije riječ nečem patološkom (većina roditelja ima nekakve izazove pri odgoju djece - neki veće, neki manje...) ali moglo bi biti nekih elemenata hiperaktivnosti, što ometa adaptaciju.

    Moji sinovi imali su raznih razvojnih problema (jedan neurološke smetnje i kratak interval pažnje, drugi disleksiju). Kakav god problem djeca imala, roditelji su ti koji se moraju pozabaviti traženjem rješenja.

    Iz vlastitog iskustva - morate strukturirati svoj život. Dijete koje naginje hiperaktivnosti (a i sva ostala djeca predškolske dobi) treba STRUKTURIRANO VRIJEME I PROSTOR.
    Evo što možete napraviti:
    - smanjite ometanja (izbacite iz upotrebe sve vrste ekrana, jer njihovo korištenje daje pretjeran poticaj neurološkom sustavu i često izazivaju ponašanje koje je nalik na hiperaktivnost, iako nema elemenata za dijagnozu) - ugasite TV, računalo, sklonite mobitel... Umjesto toga možete slušati audio priče ili još bolje - čitati slikovnice
    - smanjite količinu igračaka (pretjerana količina stvari isto izaziva to da pažnja "skače" i ne može se zaustaviti na jednoj aktivnosti) - odaberite one koje su korisne za razvoj djece
    - postavite "shemu dana" - uvijek spavanje, jelo, kupanje, igranje trebaju biti u isto vrijeme
    - obratite pažnju na prehranu - jedite zdrava jela, organizirajte obroke uvijek u isto vrijeme, izbacite rafinirane šećere i slatkiše općenito, jer velike oscilacije šećera u krvi također utječu na ponašanje. Osim toga, vodite računa da dijete pije dovoljno vode - kad je tijelo (i naročito mozak) "na suhom" - često naginje hiperaktivnosti, a pogotovo ako dijete nije u stanju prepoznati osjećaj gladi i žeđi.

    Potičite igre koje razvijaju motoriku i interval pažnje:
    - glina i plastelin
    - vodene boje - slikanje prstima, pa onda kistom
    - puzzle 2d i 3d
    - Märklin
    - Lego kocke
    - pikule
    - nizanje perlica

    Potičite samostalnost u aktivnostima koje dijete može savladati (prema dobi)
    - odabir odjeće
    - samostalno oblačenje
    - pomaganje pri raspremanju/pospremanju stola
    - pospremanje igračaka i općenito vraćanje stvari na mjesto

    Bitno je krenuti od aktivnosti koje dijete voli i u kojima uživa, a korisne su za njega. Moj stariji sin je "spajao kabele" od druge godine života i to je razvilo njegovu traljavu motoriku do sasvim podnošljive granice. Eno ga, studira elektrotehniku i super mu ide, a kao malo dijete nije mogao skočiti sunožno do pete godine.

    Sretno vam bilo! Ako dijete i dobije dijagnozu (hiperaktivnost ili neku drugu) nije to nikakva tragedija, nego smjernica roditeljima koji tada znaju što im je dalje činiti. Osim toga, ako dobijete papir s dijagnozom, bit će u vrtićima lakše objasniti da dijete nije zločesto, nego da ima problem na čijem rješavanju radite i to i od njih očekujete.

    Evo i malo tuđe pameti:

    Literatura:
    Priprema za upis u vrtić: https://www.poliklinika-djeca.hr/akt...teta-za-vrtic/

    Hiperaktivno dijete: https://www.poliklinika-djeca.hr/pub...ktivno-dijete/
    https://www.poliklinika-djeca.hr/za-...ivnom-djetetu/
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 06.10.2020. at 16:00

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •