Uvođenje cjelodnevne nastave

Thread: Uvođenje cjelodnevne nastave

  1. čokolada's Avatar

    čokolada said:

    Default

    Pa učitelji i ravnatelji vrište na sve strane kako ima sve više djece s poteškoćama, a pomoći niotkuda. Škole imaju pedagoga i psihologa ili edukac. rehabilitatora (logopedi su rijetki). U nemalom broju škola stručnu službu čini samo pedagog i knjižničar (zašto knjižničar spada u SS, nikad nitko nije shvatio).
    Škole koje su odlično ekipirane (pedag., psihol., eduk.reh.) najčešće su i velike škole s po 700 djece. Ako uzmeš da 10% djece ima neku teškoću, pa to je ogroman broj.
    A pravilnici određuju da se SS bavi gomilom papirusina i radionica, umjesto da sve svoje vrijeme rade s djecom 1:1 . Ma da rade i 40h pomažući djeci, opet je premalo za potrebe. Takva djeca trebaju svakodnevni rad.
    No, prosvjetni problemi ne počinju u 1.r. nego u mlađoj vrtićkoj grupi, samo tu nema pomaka već desetljećima iako svi stručnjaci upozoravaju da su rani probir i rana intervencija najvažnija. A tko će intervenirati? Opet onaj jedan psiholog na 300 djece?
    Školstvo nikad nije bilo prioritet RH i sad ubiremo plodove tog zanemarivanja. Na putu je uništenja kao što su unišili i ono dobro što je bilo u zdravstvu (primarna zaštita, školska medicina i zubarija, domovi zdravlja itd.)
     
  2. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Cokolada, tu se skroz slazem s tobom.
    Projekt produljenja nastave sigurno nece rijesiti probleme koje navodis. Kontinuirano ometanje nastave i strah od nekih vršnjaka su puno gori od manje satnice za djecu. A djeca koja uzrokuju probleme drugoj djeci ne dobivaju podrsku koja im moze pomoci da se izvuku.
    Opet, mislim da moraju postojati procedure i rokovi, ali to cesto onda ukljucuje i CZSS koji su također preoptereceni i nemaju ni ljude ni infrastrukturu za odraditi svoj posao. Ako veliki centar ima jednog vozača, koliko terena se moze odraditi u jednom danu.
     
  3. Beti3's Avatar

    Beti3 said:

    Default

    Profesori i nastavnici uopće nisu bitni kod uvođenja cjelodnevne nastave. Oni znaju da im sve u poslu određuje država i samim stupanjem na posao to moraju prihvatiti.

    Bitna su djeca! Njima se oduzima dio djetinjstva, dio slobode. Kako to ljudi ne shvaćaju? Dajte djeci slobode, a ne ih jos vise zatvarati u ustanove. U osnovnoskolskoj dobi mogu biti i sami doma, odmarati, igrati se, ljenčariti dio dana, a ne ih natjerati u školu dulje od potrebnog.
    Ustvari, ionako će vladajući napraviti sve po svome. Nikad nisu slusali narod, pa ni neće.
    Bas sam ogorcena ovom cjelodnevnom nastavom, vidi se.
     
  4. Kosjenka's Avatar

    Kosjenka said:

    Default

    A sve zavisi kakvo je dijete, ja bi bila presretna da je moj mogao biti barem do 14h u školi prve 4 godine i da je dio tih svojih zadaća/listića napisao u školi a ne čekao mene do 17h
    I baš me frustrira priča mojih prijatelja prosvjetara kako je to dobar model za velike gradove, a mi eto u malim gradovima ne radimo ili ne znam imamo svi bake koje spremno čekaju ili eto radimo u školi.
    Ja iako živim u malom gradu dolazim kući često s posla iza 16 no sretna sam jer se ne moram još sat vremena vozikati.
    No kažem, zavisi kakvo je dijete, to pričam za sarijem kojem u 1. srednje uzimam daljinski i i ključam monitore, stariji je bio skroz druga priča.
     
  5. Mima's Avatar

    Mima said:

    Default

    Za to bi trebao postojati produženi boravak.
     
  6. Kosjenka's Avatar

    Kosjenka said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Za to bi trebao postojati produženi boravak.
    Pa nama u malim gradovima ne treba. Sve majke su učiteljice ili domaćice ili baš ako rade imaju bake jel.
     
  7. Mima's Avatar

    Mima said:

    Default

    A znam, to je ono što je žalosno i ostavlja upitnike nad glavom. Nemamo uvjete za produženi boravak a sad odjednom imamo za cjelodnevnu nastavu.

    Inače u osnovnoj školi moje kćeri su u vrijeme kad je ona bila prvi razred ukinuli naprasno boravak nakon prvog osnovne jer škola nije imala prostora, tako da su samo prvašići imali pb.
     
  8. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Ja nisam zabrinuta za nedostatak slobodnog vremena za djecu. Djeca 75 dana u godini ne idu u skolu. Oni nemaju sjednice, niti stručne aktive ili kako se to vec danas zove. Nemam apsolutno nikakvih trauma zbog toga sto sam 6 do 10 sati tjedno imala dodatne aktivnosti. Stigla sam se igrati s drugom djecom sasvim dovoljno.
    Meni smetaju druge stvari koje povlaci taj produzeni boravak u skoli, vec sam ih navodila. A to je da, ako imas nesrecu da ti djetetu neki od za njega vazan predmet predaje priučena osoba ili los ucitelj, djetetu se produljuje boravak s tim istim losim uciteljem. Kad se sjetim svoje nastave iz povijesti iz osnovne, poludjela bih da sam trebala jos koji sat s tom uciteljicom provesti. Nesposobna uciteljica, blebece gluposti cijeli sat i daje djeci da nauce kod kuce do neke stranice. U moje vrijeme je dobar dio nastavnika iz engleskog bio prilicno los. Ja sam bila presretna kad bi nam na engleski ili na povijest dosla zamjena. Kad vidis sto znaci kvalitetna nastava, nastupa veliko razocarenje kada se vrati onaj stari nastavnik. Trenutno gledam i tu informatiku u skoli i dalje ne vidim cemu to, odnosno 1 sat je uvrh glave za nize razrede.
    Isto tako, ako u razredu postoji problematican ucenik kojem je tvoje dijete na piku, strucne sluzbe ne mogu nista, a tvojem djetetu se produljuje boravak u toksicnoj stresnoj atmosferi.
    Zato sam apsolutno za to da se prvo kompletiraju sve skole strucnim suradnicima, velike s vecim timovima, i da im se daju neke ovlasti, tipa, ako na upisu u skolu primijete da neko dijete nije zrelo za upis, da to ne bude samo na razini preporuke i da to dijete odmah ulazi u neki program pripreme za upis iducu godinu i procjenu treba li uciteljici asistent u nastavi za rad s takvim djetetom. Uciteljici s takvim djetetom u razredu, a sve ih je vise, je stvarno pakleno za raditi i produzetak radnog vremena joj osigurava ulaznicu za psihoterapiju. Da postoje jasni protokoli, a ne samo neki fluidni pravilnici, s ukljucenim rokovima, kako postupati kad je u razredu dijete koje ugrozava drugu djecu i uciteljicu, a zapravo i sam sebe. I da postoji odgovornost ljudi u lancu sto ako se ti protokoli ne poštuju. Za to bi morali biti i vanjski timovi od lijecnika djecjih psihijatara, psihologa, pedagoga, defektologa, socijalnih radnika koji bi pokrivali županije. Na djecjoj psihijatriji u Zg se ceka mjesecima za prvi pregled. Također bi bilo odlicno da postoji služba za rad s roditeljima, na roditeljskim kompetencijama i za roditelje zlostavljaca i za roditelje zlostavljane djece.
    No za takve stvari nisu dovoljne samo kozmeticke izmjene i neki ofrlje napisani projekti.
    Vjerujem da se vecina ovdje slaze da smo svjesni da je i ovaj projekt samo ispunjavanje forme, a da ce djeca neznatno profitirati u znanju i kompetencijama.
     
  9. Mima's Avatar

    Mima said:

    Default

    Da si imala cjelodnevnu nastavu ne bi mogla imati tolike dodatne aktivnosti.
     
  10. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Jelena View Post
    Ja nisam zabrinuta za nedostatak slobodnog vremena za djecu. Djeca 75 dana u godini ne idu u skolu. Oni nemaju sjednice, niti stručne aktive ili kako se to vec danas zove. Nemam apsolutno nikakvih trauma zbog toga sto sam 6 do 10 sati tjedno imala dodatne aktivnosti. Stigla sam se igrati s drugom djecom sasvim dovoljno.
    Jelena ne znam kako ovo napisati ali moraš shvatiti da su se vremena promijenila.
    Znači, nije to kao nekad kad smo mi bili djeca, poželiš nakon nastave i zadaće izać van i uvijek nađeš neku ekipu oko zgrada.

    Danas je većina djece nakrcana s dosta vanškolskih aktivnosti i ako tome pridodaš duži boravak u školi svaki dan, slika se mijenja.

    Dijete jednostavno neće tako lako moći naći društvo za opuštanje i zabavu. Ostaje samo vikend.

    Ovako sada kad su gotovi sa školom u 13:10h ipak ostanu vani na zraku još sat-dva (kako tko može) i onda svatko krene kući (ručak, učenje, neki sport/jezik..).

    Također misliš da tih 75 dana u godini su sva djeca iz kvarta doma il imisliš da će se zadovoljit stalno samo zabavljat? Gle za koju god nećete mu ti i tata bit zanimljivi za društvo nego će isključivo htjet bit s vršnjacima, kojih neće biti u kvartu jer velikaaa većina negdje ode za uskršnje/božićne, ma bilo koje školske blagdane.

    Kod nas je kvart ljeti doslovce prazan vrlo malo djece od 20. lipnja do kraja kolovoza (inače smo kvart s najvećim brojem djece po glavi stanovnika). Teško da im itko od vršnjaka bude tu za igru i zabavu, srećom i moji budu dugo na moru (al ne može si to svatko organizirat).

    Tako da 75 dana za igru i zabavu kad ne idu u školu, možeš objesit mačku o rep. Zbog svega navedenoga, mislim da djeci treba više slobodnog nestrukturiranog vremena a ne da ih se drži u školi svaki dan do 15:00h (iako moja osmašica i sada ima takve dane zbog dodatne i izbornih predmeta, al samo jedan dan u tjednu).
     
  11. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Da si imala cjelodnevnu nastavu ne bi mogla imati tolike dodatne aktivnosti.
    ti u par riječi sve sažela, a ja roman
     
  12. rosa's Avatar

    rosa said:

    Default

    Mene zanima s pravne strane: smije li se djecu prisiljavati na dopunsku i dodatnu ako to ne zele im im ne treba?

    Dolasci na dop i dod su na dobrovoljnoj bazi, koliko znam.
    Nije to izborna ili fakultativna pa da se ucenika upise ako ne dode na nastavu, ne ocjenjuje se, ne zakljucuju se ocjene.

    Taj dio me zanima, kako Fuchs moze izletiti da ce za sve ucenike 6 sati dop i dod biti obavezno.
    Last edited by rosa; 27.04.2023 at 13:10.
     
  13. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by rosa View Post
    Mene zanima s pravne strane: smije li se djecu prisiljavati na dopunsku i dodatnu ako to ne zele im im ne treba?

    Dolasci na dop i dod su na dobrovoljnoj bazi, koliko znam.
    Nije to izborna ili fakultativna pa da se ucenika upise ako ne dode na nastavu, ne ocjenjuje se, ne zakljucuju se ocjene.

    Taj dio me zanima, kako Fuchs moze izletiti da ce za sve ucenike 6 sati dop i dod biti obavezno.
    Dobrovoljno je da, no ja sam doživjela da se djetetu upiše izostanak kao neopravdan sat nedolaska na dodatnu a dijete za to vrijeme bilo na nekom natjecanju. Razrednik je to naravno kasnije opravdao.
    Meni je situacija bila smiješna.
     
  14. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mima View Post
    Da si imala cjelodnevnu nastavu ne bi mogla imati tolike dodatne aktivnosti.
    Pa što te to brine, ne bi me to pogodilo. Ima ima, nema nema. So what. Ne bi imala ni da sam zivjela u Oštarijama.

    Lili, mogu se samo ne sloziti s tvojim komentarom. Blago djeci u tvom kvartu sto svi imaju kamo tih 75 dana. A valjda u babe nema djece za igru. Ili moraju biti iz razreda? Ne znam kakva su pravila.
     
  15. Mima's Avatar

    Mima said:

    Default

    Pa Jelena svakako me ne brine što ti ne bi mogla, nego sam željela reći da je ideja cjelodnevne nastave loša (i) za djecu koja imaju jake interese izvan škole. Svi dobro znamo da veliki broj djece ide u umjetničke škole, bavi se ozbiljno sportom, ili se naprosto bave nečim za što im treba što više slobodnog vremena je moguće.

    Doduše negdje sam čula da se jako malo škola prijavilo i za eksperimentalni program, tako da moguće ne trebamo niti brinuti oko ove teme.
     
  16. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Mislim, je l postoji dokaz da djeca u tim evropskim zemljama imaju traume zbog duljeg boravka u skoli? Jesu li nasa djeca sretnija? Ovdje ide mišljenje na mišljenje, bez uporista u istrazivanju. Nisu li danska djeca sretnija od nase uz 30 do 35 sati boravka u skoli?
     
  17. Willow's Avatar

    Willow said:

    Default

    Danska djeca u cjelodnevnoj školi imaju nakon održane nastave izbor: lego sobu, sobu za kreativni rad, sobu za ljenčarenje, sobu za tehnički, sobu za domaćinstvo, dvorane, igralište vani na friškom zraku
    nemaju zadaću niti lektiru
    info od naših iseljenika vani
     
  18. tanja_b said:

    Default

    Nije baš da nema uporišta u istraživanju, bilo je istraživanja, samo se nisu odnosila na duljinu boravka u školi. Evo što sam našla ovako na brzinu:

    UNICEF istraživanje iz 2019.

    Istraživanje Instituta Ivo Pilar

    A i po sjećanju kad se pisalo o sličnim istraživanjima (ili baš ovima koje sam linkala, nisam više sigurna), znam da je zaključak bio da su djeca u Hrvatskoj uglavnom zadovoljna životom i okruženjem u kojem rastu. Nezadovoljstvo raste kad je riječ o školskom sustavu. Možda zato Fuchs i inzistira toliko na projektu cjelodnevne škole, možda misli da će djeca tako biti zadovoljnija školom
     
  19. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Pa ni naši ne bi trebali imati zadaću.
    Ali da nam je školski sustav zastario, tu nemam ništa za reći - nego se složiti s tim.
    Pri čemu su svi načelno za reforme dok ne dirneš u njihova prava i navike. Ja bih prva glasala protiv dva sata informatike, s obzirom da znam što rade, a i boravak je za pametniju djecu ubitačan, jer opet rade ono što su radili na nastavi, a ionako im je nastava prelagana.

    Naša su djeca jako puno na dvorištu. Žao mi je da neke škole nemaju tu mogućnost, ali to ide uz ono da prvo treba mijenjati infrastrukturu i stručne službe pa onda osuvremeniti nastavu, ne (samo) sadržajem, nego načinom rada. Raditi na razvoju kritičkog mišljenja.
     
  20. Beti3's Avatar

    Beti3 said:

    Default

    Jelena, znam da gledaš iz svojih cipela, da voliš učiti, no valjda znaš da je većini djece škola prava muka.
    Najvećem broju djece je sve to glupo i najradije bi da ne idu u školu, ili da uče samo osnove. Ustvari, u školi su im super odmori i društvo, a sve drugo je višak.
    Onima koji su prepametni je poprilično dosadno, jer shvate i nauče sve već na predavanju i ne trebaju ponavljati.
    Ima i neki mali postotak onih koji stvarno vole učiti i ponavljati, vole biti štreberi, neka i njih.
    Naravno uvijek ima i onih koji su maltretirani u školi, svaki sat više im je jako težak.
    Ima i onih koji su doma maltretirani a ponekad i gladni, njima je škola spas ( osim kad dobiju lošu ocjenu, pa su još više doma maltretirani).

    Moje je mišljenje da je dobro baš ovoliko vremena ići u školu koliko idu i ne mijenjati na gore. Više nastavnih sati ni za koga neće biti dobro.
     
  21. tanja_b said:

    Default

    Zašto bi djeca koja vole učiti bila po definiciji - štreberi??
     
  22. Beti3's Avatar

    Beti3 said:

    Default

    "Štreber predstavlja kolokvijalni, i u pravilu pejorativni izraz koji se koristi za učenika ili studenta koji je toliko posvećen učenju ili studijama da zanemaruje igru i druženje s prijateljima ili kolegama." Wikipedia
     
  23. tanja_b said:

    Default

    Znači, one posvećene učenju treba nazivati pejorativnim izrazima?
    Ili napisati "neka i njih", kao, tolerirat ćemo ih, neka im bude?

    A kad se već navode izvori, riječ "štreber" je originalno označavala učenika koji uči napamet bez razumijevanja (zato i jest pejorativnog značenja), ali očito Wikipedija za to ne zna.

    Razumnijem da tu riječ koriste djeca u žargonu, ali da će je pod normalno koristiti i roditelji na roditeljskom forumu i na školskoj temi, to, eto, ne razumijem
     
  24. Beti3's Avatar

    Beti3 said:

    Default

    I samo si riječ "štreber" vidjela u cijelom mom postu 370? A to je bila uzgredna napomena. Ono drugo je vaznije, jer "drugih " je daleko više. Pravi štreberi su minoran dio djece u školama. Većini cjelodnevna nastava ne odgovara.
     
  25. tanja_b said:

    Default

    Pa ne odgovara ni "štreberima"
     
  26. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Ajde manite se samog izraza, ja sam ponosna majka dvoje štrebera, koje su sklepali roditelji takodjer štreberi

    Ne smatram taj izraz uopće pejorativnim u svojoj ludoj glavi of course
    Last edited by Lili75; 27.04.2023 at 16:36.
     
  27. tanja_b said:

    Default

    Naravno da ti nije pejorativan sad, u ovoj dobi - nije više ni meni, i ja znam taj izraz koristiti u (auto)ironičnom kontekstu. Kad sam bila dijete osnovnoškolskog uzrasta, nije mi ga baš bilo drago čuti na svoj račun. A na svojem djetetu primijetila sam slično.

    U stvari, Beti je indirektno u pravu kad kaže da većini djece ne odgovara cjelodnevna nastava. Stvar je u tome da ne odgovara ni tzv. "štreberima". Djeci koja vole učiti, a koju druga djeca zbog toga nazivaju posprdnim nazivima, neće biti ugodan još dulji boravak u takvoj okolini, a učiti mogu i sami doma.
    Na statističkom uzorku N=2 mogu reći samo da smo se i brat i ja preporodili izašavši iz koncepta cjelodnevne nastave 80-tih. To je bilo nedovoljno strukture, previše kaosa i previše divljanja u razredu i na odmorima za naš ukus. U sadašnji prijedlog projekta nisam se udubljivala, ali čitajući komentare na portalima i forumu, nemam dojam da je po ičemu bolji od istoimenog koncepta prije 40-ak godina, čini mi se zapravo i da je slabije razrađen.
    Kako rekoh na početku teme, prvi put sam sretna što mi "dijete" uskoro izlazi iz školskog sustava.
    Last edited by tanja_b; 27.04.2023 at 17:42.
     
  28. Willow's Avatar

    Willow said:

    Default

    Quote Originally Posted by Beti3 View Post
    "Štreber predstavlja kolokvijalni, i u pravilu pejorativni izraz koji se koristi za učenika ili studenta koji je toliko posvećen učenju ili studijama da zanemaruje igru i druženje s prijateljima ili kolegama." Wikipedia

    svašta i od wikipedije

    štreber je oduvijek netko tko buba napamet ali se šire koristi za sve koji imaju dobre ocjene bez obzira kako su do njih došli, štrebanjem ili su tako pametni da su sve već zapamtili na satu

    zanimljivo je zapravo da se tako "podruguju" klinci već od malih nogu onima koji nisu prosječni, poslije kad odrasteš se baš i ne podruguješ onima koji su uspješniji od tebe

    Lili, ima raznih kombinacija, ja ne znam na koga su moji, njih nitko ne zove štreber/štreberica (zovu ih potencijal )

    p.s. i dalje sam protiv cjelodnevne
    Last edited by Willow; 28.04.2023 at 06:55.
     
  29. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Willow View Post
    svašta i od wikipedije

    štreber je oduvijek netko tko buba napamet ali se šire koristi za sve koji imaju dobre ocjene bez obzira kako su do njih došli, štrebanjem ili su tako pametni da su sve već zapamtili na satu

    zanimljivo je zapravo da se tako "podruguju" klinci već od malih nogu onima koji nisu prosječni, poslije kad odrasteš se baš i ne podruguješ onima koji su uspješniji od tebe

    Lili, ima raznih kombinacija, ja ne znam na koga su moji, njih nitko ne zove štreber/štreberica (zovu ih potencijal )

    p.s. i dalje sam protiv cjelodnevne
    To je hrvatski jal. Bill Gates davno je rekao ovo: 'Be nice to nerds.Chances are you'll end up working for one.'
     
  30. tanja_b said:

    Default

    Primjećujem da portal srednja.hr prilično navija za cjelodnevnu nastavu
     
  31. Mima's Avatar

    Mima said:

    Default

    I ja sam to primijetila, iskoče mi njihovi videi na Instagramu. Ne pratim detalje pa ne znam tko je tko, ali vidim neki dan da neki gospodin hladno izjavi da su protiv cjelodnevne nastave nastavnici koji zarađuju dajući instrukcije jer će sad ostati bez zarade
     
  32. Willow's Avatar

    Willow said:

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    To je hrvatski jal. Bill Gates davno je rekao ovo: 'Be nice to nerds.Chances are you'll end up working for one.'
    hm, to možda vrijedi u IT-u, ne bih generalno rekla da stoji

    srednja.hr je trbuhozborac MZO-a, negdje pročitah
     
  33. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Willow View Post
    hm, to možda vrijedi u IT-u, ne bih generalno rekla da stoji

    srednja.hr je trbuhozborac MZO-a, negdje pročitah
    Hehehe, zvuči logično, ali izgleda kao kad poslodavac bira sindikalnog predstavnika...
     
  34. stanam's Avatar

    stanam said:

    Default

    Ja sam nazvala u Ministarstvo i postavila masu pitanja gospođi koja se javila.
    Žena je stvarno bila upućena i odgovorila mi na sve.
    Muči me samo taj A2, za koji pročitah da je sad po najnovijem , obavezni i izborni.
    B1 i B2 su potpuno po izboru, ako hoće ići na nešto šta se nudi, nek idu.
    Šta će se raditi sa djecom koja ne trebaju pomoć i ne žele ići na dodatnu a obavezni su biti na tom satu to mi još nije jasno. Kaže naš ravnatelj da će se to rješavati u hodu
     
  35. tanja_b said:
     
  36. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Od ovoliko osn.škola u RH, svega dvije OŠ iz Zg, OŠ I.Cankara i neka privatna OŠ sa samo 10 učenika.
    Presmiješno.

    Ovo govori sve o izvedivosti uvodjenja ovog programa jer većina škola ni nema predispozicije, nemaju jednosmjensku nastavu.

    Većina prijavljenih OŠ su u nekim manjim mjestima i selima gdje nema puno djece.
    Last edited by Lili75; 08.05.2023 at 22:29.
     
  37. čokolada's Avatar

    čokolada said:

    Default

    To im je bio jedini način da opreme i obnove škole. U kakvom su stanju mnoge, nije im za zamjeriti.
     
  38. zutaminuta's Avatar

    zutaminuta said:

    Default

    Quote Originally Posted by Beti3 View Post
    Profesori i nastavnici uopće nisu bitni kod uvođenja cjelodnevne nastave. Oni znaju da im sve u poslu određuje država i samim stupanjem na posao to moraju prihvatiti.

    Bitna su djeca! Njima se oduzima dio djetinjstva, dio slobode. Kako to ljudi ne shvaćaju? Dajte djeci slobode, a ne ih jos vise zatvarati u ustanove. U osnovnoskolskoj dobi mogu biti i sami doma, odmarati, igrati se, ljenčariti dio dana, a ne ih natjerati u školu dulje od potrebnog.
    Ustvari, ionako će vladajući napraviti sve po svome. Nikad nisu slusali narod, pa ni neće.
    Bas sam ogorcena ovom cjelodnevnom nastavom, vidi se.
    S tim sam ja krenula, da bi mi na info raska razotkrila kako dijete plače kad nemaju likovni i da na produženom imaju razne zabavne aktivnosti gdje se dijete socijalizira i ima između ostalog imaju likovni (dok je na roditeljskom ispalo da mala ne umije pisati zadaću jer ju braća ometaju). Osjećala sam se kao grozni monstrum jer sam cijele školske godine zakidala dijete za to divno iskustvo, zbog moje želje da ta 2-3 sata više u danu provede neobavezno, ali čini se da čamljenje doma, ili odlasci po stoprvi put u napuštena igrališta (jer su sva ostala djeca negdje pozatvarana) nije baš tako ispunjujuće iskustvo, a da ne spomenem i majke druge djece koje su mi rekle štaš, nemoj bit luda, djeci tamo odlično.

    Da ili ne, navodno je cjelodnevna škola standard u nekim zemljama, tipa Francuska pa što im smeta (osim kaj imaju civilni neposluh i štos im je paliti aute i sve pred sobom kad ih stisne fjaka).
     
  39. jelena.O's Avatar

    jelena.O said:

    Default

    Quote Originally Posted by Lili75 View Post
    Od ovoliko osn.škola u RH, svega dvije OŠ iz Zg, OŠ I.Cankara i neka privatna OŠ sa samo 10 učenika.
    Presmiješno.

    Ovo govori sve o izvedivosti uvodjenja ovog programa jer većina škola ni nema predispozicije, nemaju jednosmjensku nastavu.

    Većina prijavljenih OŠ su u nekim manjim mjestima i selima gdje nema puno djece.
    Cankarica je za sad na rubu dvosmjenske nastave, a kad se završi zgrada na uglu do, definitivno prelazi u dvismjensku
     
  40. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    To im je bio jedini način da opreme i obnove škole. U kakvom su stanju mnoge, nije im za zamjeriti.
    To jako lajkam.
     
  41. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Žuta,

    Produženi boravak za djecu do 2.razreda je zaista odlična stvar jer to je vrijeme kad djeca napišu zadaću (puno brže nego doma ), poslije toga zaista imaju taj opušteni zabavni dio i da po mom mišljenju šteta je uskratit im ga.

    No nemojmo brkati cjelodnevni boravak u školu jednog drugašića i recimo sedmaša, to je posve neusporedivooooo, kruške i jabuke.

    Ne znam koji ti je razred dijete no ako imaš dogodine mogućnost boravka, dajte mu šansu. Velika većina djece ga zaista voli upravo jer je dobar dio vremena taj "neškolski" dio zasigurno zabavniji od napuštenih igrališta
     
  42. tanja_b said:

    Default

    Quote Originally Posted by Lili75 View Post

    Većina prijavljenih OŠ su u nekim manjim mjestima i selima gdje nema puno djece.
    Pa u takvim školama koncept cjelodnevne nastave, ovakav kakav jest, najviše ima i smisla. Ne vjerujem da se u manjim mjestima djeci nudi velik izbor izvanškolskih aktivnosti, vjerojatno bi im ponuda unutar njihove vlastite škole otvorila više mogućnosti za razvoj interesa.
     
  43. tanja_b said:

    Default

    Quote Originally Posted by zutaminuta View Post
    S tim sam ja krenula, da bi mi na info raska razotkrila kako dijete plače kad nemaju likovni i da na produženom imaju razne zabavne aktivnosti gdje se dijete socijalizira i ima između ostalog imaju likovni (dok je na roditeljskom ispalo da mala ne umije pisati zadaću jer ju braća ometaju). Osjećala sam se kao grozni monstrum jer sam cijele školske godine zakidala dijete za to divno iskustvo, zbog moje želje da ta 2-3 sata više u danu provede neobavezno, ali čini se da čamljenje doma, ili odlasci po stoprvi put u napuštena igrališta (jer su sva ostala djeca negdje pozatvarana) nije baš tako ispunjujuće iskustvo, a da ne spomenem i majke druge djece koje su mi rekle štaš, nemoj bit luda, djeci tamo odlično.
    Tako sam i ja svojeg htjela izvaditi iz boravka kad je bio treći razred (na temelju vlastitih sjećanja iz tog životnog razdoblja), pa mi je sam rekao da bi on radije išao u boravak, da mu je tamo baš dobro
    Što jest - jest, u tim početnim razredima oni su se u boravku dobro zabavljali, a oko učenja nije imao gotovo nikakvog posla.
    Kasnije je promijenio ploču jer mu je s prvim naznakama puberteta ekipa iz razreda počela ići na živce, a u višim razredima pogotovo. Ali u ta prva tri razreda boravak mu je stvarno bio zabavan. Neki dan sam se prisjetila kako je u trećem razredu čak sudjelovao u školskoj predstavi koju je s njima radila učiteljica u boravku - gledajući ga sad kakav je, čini mi se to stvarno nevjerojatnim da je pristao i još se tome veselio
     
  44. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Da, produženi boravak može biti dobra stvar, ako je sastav razreda u redu i ako učitelji s njima mogu izlaziti na kraj. Ja imam obje vrste iskustva. Starijem sinu je bilo sjajno, jer je i sastav razreda bio prihvatljiv (iako su imali par bisera, ali obje učiteljice su s tim dobro izlazile na kraj, uključujući i brigu o njihovim posebnim potrebama, a imali su i darovite i one s raznim teškoćama). Mlađi je imao dobru učiteljicu u boravku koja je često tamo nadoknađivala propuste iz redovne nastave, aliii razred je bio pun ometača s kojima nitko nije mogao izaći na kraj ni tijekom redovne nastave ni u boravku. Jednom su mom sinu izbili zub, mliječni - istina, ali to ne mijenja ništa na stvari. Krađe, razbijanja torbi (s kojima su igrali nogomet), maltretiranja - to je bilo svakodnevno. Nebrojeno puta sam sjedila kod ravnatelja i pokušavala nešto učiniti, ali bez uspjeha. I danas se pitam jesmo li ga trebali prebaciti u drugu školu, jer to se nije promijenilo ni u višim razredima, odahnuli smo tek kad je otišao u srednju. Ni on nije htio mijenjati školu, a iskustvo suživota s nasilnicima i ometačima nije nužno bilo samo negativno. Naučio je kako izlaziti na kraj s takvima. Bolje da ovdje ne pišem koje su metode dale rezultate, jer nisu prihvatljive u okviru "nulte stope tolerancije nasilja".

    Daklem - treba vidjeti kakva je situacija u konkretnom slučaju. Ako je nekome u boravku dobro, ne znači da će i drugima biti tako. Treba držati oči otvorene. Dijete koje se tamo dobro osjeća i uživa svakako treba ostaviti u boravku, jer to je manje formalan oblik nastave i često imaju više vremena za kreativnosti, posebne afinitete i slično.
     
  45. Jelena's Avatar

    Jelena said:

    Default

    Baš su upadljivo male škole na popisu, dobrim dijelom područne.
    Je l to onda nastavnik tjelesnog treba ići po područnim školama od 8 učenika držati nastavu?
    Živi bili pa vidjeli.
     
  46. Lili75's Avatar

    Lili75 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Jelena View Post
    Baš su upadljivo male škole na popisu, dobrim dijelom područne.
    Je l to onda nastavnik tjelesnog treba ići po područnim školama od 8 učenika držati nastavu?
    Živi bili pa vidjeli.
    i ja se tako svašta pitam.

    Doslovce ima škola sa 3-7 učenika, tu ima dosta problematike oko izvedivosti cjelodnevne nastave.
     
  47. rosa's Avatar

    rosa said:

    Default

    Javile su se male podrucne skole i one ciji ravnatelji nisu mogli nego po direktivi, pogotovo nakon hitnog sastanka 2.5.kojeg su imali svi jednosmjenski s predstavnikom Ministarstva i osnivaca.
    Osobno sam cula da se u nekoliko skola "toplo preporucalo" da uđu u eksperiment da ne bi bilo viškova. Eto..jadno sve skupa.

    Zanima me sto ce uciniti da se u gradovima gdje su dvije smjene omoguci provodenje CN nakon eksperimenta. Ili ce biti, pojeo vuk magare.
     
  48. buba klara said:

    Default

    Quote Originally Posted by rosa View Post

    Zanima me sto ce uciniti da seu gradovima gdje su dvije smjene omoguci provodenje CN nakon eksperimenta. Ili ce biti, pojeo vuk magare.
    A tek ove u tri smjene, ko sta je nasa...I znam da nije jedina.
     
  49. Vrci's Avatar

    Vrci said:

    Default

    Sin mi nije u boravku. Kćer bih upisala pod jednim uvjetom. Da imaju školu samo ujutro.
    Pa ju dovedem u 8, nastava, boravak i u 15, 15:30 ide doma.

    Ali naši su u dvije smjene. Meni raspored da dijete dovedem u 8, 9, pa nastava počinje u 14 i dijete je u školi do 18:15 zvuci strašno

    Našoj školi fali 3 učionica i nova dvorana koje su u financijskom planu u iduće 2 godine (tj.cak je već trebalo) da bi mogla u jednu smjenu.
     
  50. casa said:

    Default

    Područne škole su sada priča koju nitko ne doživljava. Radila sam u odjeljenju s tri razreda i tu muku pripreme sata tko nije prošao ne može zamisliti. Možda samo žele biti vidljiviji, a i tamo stvarno uvijek nedostaje sati da se obradi gradivo. Eto, da sve ovo nereda oko reforme urodi samo time da svi ti nastavnici dobiju bolju podršku, da studenti učiteljskih zanimanja makar čuju da postoji mogućnost da držiš tri redovna, i nekoliko ili jedan ili nijedan individualizirani u jednoj prostoriji u 45 minuta koje upisuješ kao normalan sat u tri razreda u e dnevnik... Pa to bi bio uspjeh. Ja ni čula s iskustvom školovanja u glavnom gradu nisam, a bila sam odličan student.