A70V, vidjet ćeš, imaš još punih šest mjeseci za donošenje odluke, a šest mjeseci u toj dobi zna donijeti velike promjene.
Na kraju rješenje dođe samo od sebe.
![]()
A70V, vidjet ćeš, imaš još punih šest mjeseci za donošenje odluke, a šest mjeseci u toj dobi zna donijeti velike promjene.
Na kraju rješenje dođe samo od sebe.
![]()
ma, gle, sve 5, nisam te ja ništa htjela osobno napasti (sorry ako si to tako doživjela). Ako je problem u slatkišima toliki kod tvoje curke, dovoljno je njima napomenuti i oni će poraditi na tome
Ja sam sa svoje 3 djece kod TS već jako dugi niz godina; probali smo mi i kod drugih i zato znam cijeniti ono što smo kod nje dobili - i djeca i mi roditelji.
I ja sam s jednim sinom išla kod nje za procjenu spremnosti - ne u intelektualnom smislu jer znamo da je on spreman, ali je bio totalno zaigran. On je rođen 1.6. i nije bio obveznik te godine, ali su nas drugi "stručnjaci" upućivali da ga pod obavezno upišemo jer da ima veliku količinu znanja zahvaljujući starijoj sestri i da će se on samo dosađivati u razredu i raditi probleme ako ga upišemo sa 7 godina. To objašnjeneje jeste na prvu loptu držalo vodu, ali kada sam ga ja gledala kako je zaigran, imala sam neku intuiciju da ipak nije spreman.
Testiranja su pokazala intelektualnu spremnost, ali se pojavio i problem pažnje i koncentracije. Pričekali smo godinu dana i s njim dodatno radili na povećanju koncentracije. Škola je prošla kao keks u nižim razredima, problemi su se pojavili tek u višim ... ali to je tema za drugu priču
A mene zanima jel netko ovaj cetvrtak iliti jucer bio na roditeljskoj radionici jer ja nisam uspjela pokriti cuvanje svojega klinca? Ako je itko bio, dajte neki info pls
Za pocetak, pozdravljam sve cure kojima smetaju slatkisi, vjerovatno me se neke i sjecaju, puno sam pisala o tome. Moj stav je ostao nepromijenjen, smatram da slatkisi nisu adekvatna nagrada na psiholoskim radionicama. Imala sam priliku vidjeti drugacije nagrade na djelu, moja kcer je isla u vrtic u kojem djeca rjesavaju jako zahtijevne zadatke bez nagradjivanja slatkisima i uopce nemaju problema s motivacijom, ista stvar je i kod nas doma. Na baletu (sad smo u Americi) ih uciteljica isto nagradajuje ali vrlo zgodno - jedan put im svakoj pokloni neki privjesak, ili one zigove u boji sa motivima koje djevojcice vole (poput tetovaza), ili naljepnice - ne vidim da je moja kcer uopce vise motivirana kada dobije slatkise (premda je jedna od onih koja ih obozava i koja ne zna stati kad je u pitanju slatko) cak mi se cini da joj je draze dobiti tako neki originalan pokloncic.
Medjutim PCM je privatna institucija i naravno da imaju pravo raditi onako kako oni misle da je najbolje, a ocito da imaju i dovoljno musterija kojima praksa sa slatkisima ne smeta. Isto tako je ocito da ne namjeravaju promijeniti praksu sa slatkisima pa je mozda najbolje da, ako vam to smeta, potrazite pomoc negdje drugdje. Mnogo se na ovom forumu pisalo o velikoj strucnosti i superiornosti PCM-a. Mislim da je PCM poseban utoliko sto ima najbolje organizirane psiholoske radionice i da u tome nemaju konkurencije. Ali sto se tice dojagnostike, temeljitosti i sl. Mislim da postoje i bolja mjesta.
Nerado ovo pisem jer znam da nanosim odredjenu stetu PCM-u ali s obizrom da se ovdje pisu iskljucivo pozivitne stvari o centru mislilm da jedna kritika nece skoditi. Nama je naime donesena steta sa strane centra i nekako me kopkalo pa donijela sam odluku da je fer prema svim roditeljima koji prate ovu temu i na temelju nje ce odluciti gdje da odvedu dijete, da to napisem.
Moja kcer je u PCM-u s 3 godine (!) dobila dijagnozu ADHD-a. Vrlo brzo smo odustali od radionica (prvenstveno zbog slatkisa), a s 4 godine sam je odvela kod jedne druge psihologice (koja je navodno najveci strucnjak za ADHD u HR) i koja je rekla da nema niti “A” od ADHD-a. Naravno da sam ja nalaz iz PCM bila odnijela u vrtic i moja je kcer cijelu godinu bila obiljezena tom dijagnozom. Sva sreca da je nasa odgajateljica bila dovoljno pametna da posumnja u dijagnozu, pa nije nikome govorila o tome, a i mene je upozorila da ne pricam previse o tome jer bismo mogli imati samo probleme. U medjuvremenu sam ja izmedju drugih brojnih knjiga koje sam procitala o tome naisla na knjigu o senzornoj integraciji, i sama donijela dijagnozu svojoj kceri koju je strucnjak za senzornu integraciju potvrdio. Dakle M. je imala poremecaj senzorne integracije, a ne ADHD (plus darovitost oko koje su se svi slozili).
Mislim da je tako ozbiljna dijagnoza hiperaktivnosti od strane PCM-a, bila u najmanju ruku ishitrena, kasnije sam u mnogim knjigama naisla na informaciju da se dijagnoza ADD/ADHD ne donosi prije pete ili seste godine djetetova zivota, zatim da tu dijagnozu donosi tim strucnjaka, nadalje da se vrlo cesto darovitoj djeci i djeci s poremecajima senzorne integracije krivo dijanosticira ADHD...
Dakle smisao mog posta bi bila da budete oprezne, roditelji se moraju sami informirati, kopati, traziti. Strucnjaci nisu bogovi, bez obzira sto proctali o njima i kakve su nagrade dobili, a u nasoj maloj zemlji, bez mnogo konkurencije, svasta prolazi.
Pozdrav svima.
dojagnostika=dijagnostila![]()
dijagnostika![]()
Može li malo više info na pp? Mi ne smijemo većinu slatkiša zbog alergija.
Mnei je tako krivo što nisam bila, ali nisam dobila mail u kojem me obavještavaju o tome. Ili mi je slučajno izbrisan sa spamom :/Blazenka prvotno napisa
pa smo dogovorili individualno savjetovanje.
kak to izgleda na tim roditeljskim radionicama?
I mene ovo zanima.kak to izgleda na tim roditeljskim radionicama?
A zanimaju me i ta individualna savjetovanja. Koliko traju i je li im cijena ista kao i za radionice?
Ja ne znam, Nisam uopće pitala
Kao sto rekoh, nazalost nisam bila. Potrudit cu se otici barem jednom (valjda cu uspjeti iskombinirati cuvanje). AF kaze da je cijena indvidualnoga 305 kuna. Ostalo, kao i djecje radionice. S obzirom da mi malac krece u prvi razred na jesen, ja cu negdje u sredini godine nastojati otici bas na jedan individualac, voljela bih cuti sto ce mi reci (ali, mora proci neko vrijeme da se oni dobro upoznaju).
Ja imam mail s terminima radionica pa tko treba, ako smo u istoj grupi, rado posaljem.
da se vratim s teme predškolaca i radionica - na prvi odlazak...
što je obrada, a što testiranje?
To je isto, samo što se u našoj komunikaciji često javlja riječ testiranje kada se radi o obradi djeteta prije polaska u školu. To smo valjda pokupili s drugih mjesta.miha prvotno napisa
ma, zapravo me zbunilo ovo:Zdenka2 prvotno napisa
junior je tek napunio 3g i nije baš neki brbljavac pa ne znam jel premali da odemo do TS?Mihovil prvotno napisa
Mi smo bili oko dva sata kod profesorice. Za to vrijeme se je M igrao s njenim igračkama, slagali su puzzle, razgovarali (jer je M izuzetno brbljav i otvoren pa se s njim može). Mi smo kao roditelji iznosili svoj dio priče i odgovarali na njena pitanja. To sam mislila pod obrada. 26.11. idemo na kontrolu.
Testiranje nam je predložila prije škole. Ne znam kako izgleda, ali vjerujem da je ispunjavanje nekih testova i sl.
Cokolada cijena po radionici je 210 kn.
Ma nema na cemu. Ja sam zadnji put izvela krasnu stvar - dosla bez novcanikasto ce reci, ostala duzna za radionicu plus vozila bez vozacke. Mislim, di ces gore. Ne znam jel mi bilo neugodnije kad sam rekla da sam zaboravila novcanik ili kad me oblio hladan znoj da vozim bez papira.
na individualnim radionicama govori se samo o tvom djetetu i ti s njom izmjenjuješ probleme i pitanja. Naravski da je skuplja.
Na roditeljskom se priča što se radilo s cijelom grupom, pokažu se radovi pojedine djece iz grupe, pa imaš mogućnosti usporediti gdje je tvoje dijete u usporedbi s njemu sličnima. DObiješ druga iskustva, malo teorije, puno zabave i smijeha. Nešto i naučiš![]()
Naš prvi sin bio je na obradi u studenom i odlučili smo se uključiti u radionice.
Prvu roditeljsku radionicu koja je u biti služila upoznavanju rada centra imali smo prije 10-ak dana i ono što me je malo iznenadilo je slaganje grupa.
Moram priznati da sam prije na ovom topicu dobila dojam kako se grupe slažu po profilu djece, a ne ovako. A pričali su da su se silno trudili složiti grupe. Prilično me ovo iznenađuje.
- grupa: djevojčice (koje će voditi jedna vanjska suradnica koja kaže da joko voli raditi s djecom i koliko sam skužila super joj je ovo za stjecanje iskustava)
- grupa: predškolski dječaci (koje će voditi Julija V., jer jako voli raditi s predškolcima)
- svi mlađi (koje će voditi Tanja S. jer jako voli raditi s mališanima)
Pogotovo me to iznenadilo obzirom na to što su konkretno u našoj grupi pomiješali djecu s različitim "problemima". Moj primjerice ima problema s pažnjom, koncentracijom i slaganjem strukture (uz to nam šteka i grafomotorika), dok je u sferi komunikacija izrazito darovit i uz to vrlo topla osoba. Kao čista suprotnost tome skužila sam da će u grupi biti i dvoje-troje djece kojima je jedini problem zatvorenost i teško uklapanje u grupu, strah od odvajanja i izraziti nedostatak empatije. Nikako mi nije jasno kako će oni u toj grupi raditi na premošćivanju tako različitih "problema".
Kakvo je vaše iskustvo sa slaganjem grupa? Ili sam ja zabrijala?
U ožujku počinjemo s radionicama, pa bumo vidli.
Ovo je dosta stara tema, ali moje pitanje je novo, pa ako ipak netko ima friškija iskustva u dotičnom centru, naročito u svezi s mojim pitanjem, bilo bi mi drago da se javi.
Moj sin krenuo je na radionice jesenas, kod te "vanjske suradnice" koju spominješ (mislim da je riječ o istoj osobi, tj. da nemaju više vanjskih suradnika). Koliko sam dobila dojam, grupa je složena prvenstveno po uzrastu djece, ne po nekim drugim faktorima, ali grupa izvrsno funkcionira, što se naročito dobro vidjelo sad, nakon Nove godine, kad su se ponovo okupili - baš se vidjelo da su se skompali i da se vesele jedni drugima.
Zasad smo jako zadovoljni - baš vidim kako A. dobro reagira na radionice i da je opušteniji u društvu djece i odraslih, a kako će biti dalje, vidjet ćemo...
E da, na testiranju smo bili dvaput, prije godinu dana (kad uopće nisu bile u igri radionice za djecu mlađu od predškolske dobi), i ponovo za 6 mjeseci, kad se oformila grupa za mlađu djecu. Meni je drago da je uključen u taj vid aktivnosti, jer mislim da mu koristi za svakodnevnu komunikaciju.
Baš ti hvala na odgovoru. Nekako sam dobila dojam iz prethodnih postova da je prije kriterij za slaganje grupa bio drugačiji. Nadam se da će i nama biti OK i da ćemo iz svega izvući neku dobrobit za našeg mališana.
gle, pa meni je OK da su s tvojim brbljivcem stavili nekog zatvorenog jer će uz njegovu pomoć se to drugo dijete otvoriti. Svima njima zapravo jako fale socijalne vještine, a ponekad i emocionalne
Naručila bih svoje starije dijete (4 god.) na testiranje i htjela sam to obaviti kod Tanje Sever zbog odličnih preporuka za njen rad, međutim trenutno je porodiljnom i mijenja je Julija Vlahinski.
Je bio netko kod nje?
Kakva su iskustva?
Da idemo kod nje na testiranje ili da radije pričekamo povratak Tanje Sever s porodiljnog?
Inače razlog zašto bih testirala dijete nije ništa posebno, već čisto to vidim kao priliku da još bolje upoznam svoje dijete!
Još jedan zadovoljni potpis na Juliju.
I od mene sve preporuke Juliji!
Moj sin je tokom godina bio na radionicama kod sve tri (Tanja, Julja, Ana Marija - to je spomenuta vanjska suradnica) i o sve tri mogu reći samo sve najolje - trenutno Zrinka ide na radionice kod na Marije i vrlo smo zadovoljni.
Što se prvog pitanja (od hm) tiče: grupe se često slažu baš tako da u jednu grupu idu djeca sa različitim potrebama i ona onda djeluju jedna na drugu, to je jednakovrijedna interakcija kao i ona sa voditeljicom, tako da takvo "šareno" slaganje grupa ima smisla. Naravno, svako pravilo ima iznimaka, no aj vjerujem da je sve uzeto u obzir prilikom tog slaganja grupe.
Testiranje je pokazalo da je dijete od 4 godine i 2 mjeseca po logičkom razmišljanju na nivou djeteta od 6 godina i 4 mjeseca, za sada su socijalne vještine u redu, naravno da je osjetljivije tj. senzibilnije u odnosu na većinu djece. Rečeno nam je da bi problemi mogli nastati kada krene u školu te da trebamo pokušati pronaći učiteljicu koja ima iskustva u radu s darovitom djecom, a podrazumijeva se da puno radimo s njim na način prilagođen njegovim potrebama. Zanima me ako netko ima povratnu informaciju da li je taj skok od 2 godine i nešto velik ili ne, odnosno da li kod takvog skoka dolazi do velikog nesrazmjera s vršnjacima u školi i preporuke da se preskače razred jer to nikako ne bih htjela. Da me se pita odabrala bih prosječnu inteligenciju za svoje dijete jer mi se to čini puno lakšim putem za njega, ovo može donijeti samo puno komplikacija...
Posljednje uređivanje od Bebke : 19.03.2010. at 23:45
B. je od druge godine na govornim vježbama, zatim od 4 u vrtiću Suvag. Ja sam na žalost tek sada doznala za psihologicu Tanju Sever i mislim da bi ona bila idealna za moje dijete. Zovem danas na tel. cijeli dan ali se nitko ne javlja pa ću otići do Vitezićeve. Budući da B. ove godine treba krenuti u školu molim mame da mi se jave ukoliko znaju ili imaju iskustva sa dobrom učiteljicom u nekoj školi. B. je inače jako inteligentan, zna već čitati, pisati, računati, ima problema sa impulzivnošću i socijalizacijom.
Molim,molim pomoć.
TS će ti preporučiti školu i učiteljicu
Hvala, evo baš smo upali u radionice pa ćemo se tamo raspitat i za škole.
molila bih vas e-mail od Tanje Sever...može na pp jako mi je hitno.....nadam se da ih čita, jer ne bih ju željela dodatno zamarati, a i preko telefona joj ne mogu ukratko objasniti o čemu se radi...zato bi joj željela poslati e-mail , pa da mi ona sama kaže može li pomoći ili, ne, bavi li se time ili ne..ako ne da mi savjetuje kome da se obratim...
unaprijed vam zahvaljujem...naravno može i broj. telefona
![]()
Može i meni pp?
Da li se radionice održavaju u Vitezićevoj?
Ima li tko iskustva s prof. Romanom Lesić iz PC Sever? Hvala
može li pitanje kaj se radi na tim radionicama, čula sam nekaj ali mi je to malo bezveze prezentirano ili ipak nije.
nadam se da će ivana zg ovo pročitati - ili ako netko drugi zna - planiram poslati mail na PC Sever, pa me zanima da li odgovaraju na mailove...
btw, tko radi sa 4-godišnjacima?
Meni su uvijek odgovorili. Ne nužno isti dan, ali jesu.
O tome se dosta pisalo na ovom topiku i na onom o darovitima. Rade različite vježbe i aktivnosti koje potičnu na timski rad, razvoj samopouzdanja i samostalnosti, nošenju sa svakodnevnim obavezama itd. Zapravo ovisi o grupi - rade na "slabim" točkama polaznika konkretne grupe.može li pitanje kaj se radi na tim radionicama, čula sam nekaj ali mi je to malo bezveze prezentirano ili ipak nije.
Ako možeš, pitaj konkretnije što te zanima. Te radionice nisu slobodna aktivnost, iako većina djece jako voli ići tamo.
ako smijem ja sam pital kaj rade i jedna mama mi rekla ovak zamislite da imaš svoj planet i kaj bi ti s time, ko tam živi i slično.
Možda i da, ali treba to staviti u kontekst. Tijekom radionica zapravo se radi daljnja dijagnostika kroz razne vježbe (gleda se kako tko surađuje u timu, tko je "samotnjak", kome treba više i kakvog poticaja i sl.) i određena terapija (recimo, u našoj grupi je trebalo raditi na smirivanju tijela, tj. da ih se nauči da rade neku mirnu aktivnost određeno vrijeme. Naši su trebali popraviti grafomotoriku pa su dosta i crtali (ne bezveze, riječ je o strukturiranim crtežima - nekad samostalni, nekad grupni, iz čega se onda iščitava i to kako dijete funkcionira u grupi vršnjaka). Učili su slušati jedni druge. Najveći je zajednički problem naše grupe bio da su to bila djeca koja nisu imala strpljenja odslušati ili odraditi nešto što nije iz njihovog najužeg područja zanimanja, teško su se nosila s time da nisu u središtu pozornosti i da ne mogu uvijek oni imati glavnu riječ. Također su radili na opuštanju, na svladavanju strahova, uglavnom, oslobađanju od stresa (daroviti često budu pod određenom vrstom stresa jer sami sebi postavljaju ljestvicu jako visoko za sve što rade). I tako. Puno je toga. Pravilo je da roditelji ne ispituju djecu previše o tome što rade (ne zato što je tajna nego zato što to djeca najčešće ne vole, kao što ne vole ni pitanje kako je bilo danas u školi), iako djeca mogu ispričati sve što žele (roditelji cura u pravilu saznaju više nego roditelji dečki, barem je tako bilo kod nas).
Na roditeljskim radionicama ukratko se prezentira rad u dječjim radionicama (roditelji dobiju uvid u materijale i tumačenje psihologa) te se raspravlja o nekom konkretnom problemu. Kraj je roditeljske radionice uvijek namijenjen za šarolika pitanja roditelja i konkretne probleme. Roditelji uglavnom rade na osvještavanju poteškoća s kojima se susreću njihova djeca, što se vrti u njihovim glavicama, što čuku kad čuju te kako s obzirom na to s njima komunicirati...
Ne znam stječeš li bolji uvid u to što se radi nakon ovog. Meni kao nestručnjaku nije lako opisati, tim više što moj D. općenito malo govori o tome što se gdje dogodilo i o svojim dojmovima, no napredak je bio vidljiv vrlo brzo. Dobro je ako na radionice mogu dolaziti oba roditelja (nije nužno, to je moje iskustvo).
Djeca radionice najčešće vole jer vole biti u drušvu sebi sličnih. Mi više ne idemo na radionice, ali se trudimo družiti s nekima od obitelji koje smo tamo upoznali. Zapravo, mogim roditeljima s kojima su u kontaktu nedostaju baš roditeljske radionice - puno smo tamo naučili i o sebi i o svojoj djeci.
da kažem ja nisam bila, tj. nismo mi išli , ali smo slučajno pričali s jednimakoji su išli
Da malo podignem temu. Jucer sam ih zvala i rekli su mi se javiti iza 15.9. za termin. Zena koja mi se javila na telefon je izrazila sumnju da li ce J. moci odraditi testove s obzirom na dob. Tada ce
imati 4,5g.
Jel netko bio s tako malim djetetom i kako je to izgledalo. Mi ne idemo tamo zbog darovitosti nego zbog problema u ponasanju i da nama kao roditeljima daju smjernice.
Nije mi jasno gdje se onda ide s tako malim djetetom ako postoje neki problemi.
ako dijete ide u vrtic - k vrtickom psihologu?
Moja je bila 1.put s 4,8g. zbog našeg nerazumijevanja njenih problema u ponašanju. Sve što je testiranje tada pokazalo (uz ogradu da je još mala pa se stvari mogu i same od sebe popraviti) važilo je i u kasnijoj dobi na kontrolama. Savjeti su bili zlata vrijedni, sagledali smo stvar iz novog kuta i primijenili upute. Dakle, nije prerano.
Joj cokolada ja se isto nadam tim savjetima. Mi ne znamo vise dalje i skroz smo se pogubili, jednostavno ne znamo nacin.
Zena me preko telefona pitala o cemu se radi i zasto trazimo pregled i ukratko sam joj objasnila i pitala ju jesmo li za njih ili da idemo negdje drugdje i rekla mi je, jeste za nas ste.