Autosjedalice se testiraju i odobravaju za pojedine kategorije djece prema njihovoj tezini u skladu s odlukom ECE R44. Ako je neka sjedalica odobrena za koristenje u odredjenom smjeru za odredjenu skupinu (u slucaju koji spominjete do 13kg u smjeru suprotno smjeru voznje) onda nitko, pa ni njen proizvodjac ne moze tvrditi da bi bila sigurna za dijete s vise kila od odobrene kilaze (dakle ni 13.1 kg).
Slobodno pisi proizvodjacu, ali on bi ksio zakon kada bi savjetovao da koristis autosjedalicu na nacin za koji ona nije dobila atest.
E, sad probat cu odgovoriti zasto se sjedalice obicno mogu voziti do 13 kg u smjeru suprotnom smjeru voznje. To je moje vidjenje i molim da me autosjedalicari isprave ako sam krivo shvatila.
Naime, do 13 kg sile u slucaju sudara nisu toliko jake i AS okrenutu suprotno smjeru voznje moze zadrzati u ispravnom polozaju pojas automobila ili njena obicna ISOfix baza.
Kad je u pitanju teze dijete to nije dovoljno i da se AS ne bi pomakla u sudaru (a prvenstveno se to odnosi na rotaciju u slucaju straznjeg udara) potrebno je na AS imati dodatni sustav fiksiranja:
- u slucaju AS koje se vezu pojasom, to su obicno tzv. sidrene trake koje se ucvrscuju u automobil.
- u slucaju AS s ISOFIX-om u ISOFIX bazi trebaju postojati posebni "amortizeri" koji sprjecavaju rotaciju sjedalice i apsorbiraju sile udarca.
Autosjedalice koje imaju takav ili slican sustav fiksiranja onda shodno tome dobiju i atest za iducu kategoriju po tezini tj. "suprotno smjeru voznje za 9-18 kg".
Btw. mislim da u Americi postoje i AS u kojima se djeca mogu naopacke voziti i do 20kg, ali ne znam da li je itko te AS pokusao uklopiti u sustav atesta koji vrijedi kod nas.


Odgovori s citatom

