Stavit ću čim dođem do podataka, danas nisam baš sva svojaNavečer, oko 10-11h
Stavit ću čim dođem do podataka, danas nisam baš sva svojaNavečer, oko 10-11h
U Kurikulumu su samo navedene teme o kojima bi se trebalo raspravljati. U preporučenoj literaturi ima puno toga više.
U 3. razredu izvoditi vježbe dodirivanjem koljena, bedara i sl.... to stoji u planu i programu
U 4. razredu prepoznati rodne stereotipe, razliku između spola i roda i raspravljati da si rođen kao muško, a u biti imaš način razmišljanja kao žensko
u 5. razredu tvrditi djeci da je mastrubacija sastavni dio spolnost
u 6. raspravljati o pornografiji i ulozi muškarca i žene u pornografiji,
u 7. dati primjer spolnog ponašanja i diskutirati o spolnom ponašanju
......
gle, meni je sve ovo neprihvatljivo i mislim da svaki roditelj ima pravo ovisno o sazrijevanju svog djeteta procjeniti da li, kada i na koji način mu prenjeti odgovarajuće informacije.
O programu srednje škole i raspravi o promiskuitetnom ponašanju i sl. neću ni komentirati.
I da, i mene je zasmetala činjenica da je predstavnica RODA istupila sa svojim osobnim stavom i prezentirala ga kao stav Udruge, iako očiti ipak ima drugačijeg mišljenja.
A o voditelju i komentarima.....neću.
Za one koji žele čuti drugačije mišljenje, danas u 17:30 na Katoličkom radiju gostuju i oni koji imaju nešto konkretno reći protiv uvođenja 4. modula Zdravstvenog odgoja.
Cilj: iskazati što je prihvatljiv, a što neprihvatljiv tjelesni dodir.
- spoznati što je prihvatljiv, a što neprihvatljiv tjelesni dodir; naučiti reći NE nedopustivom tjelesnom dodiru; naučiti „Pravilo donjeg rublja“,
- razvijati svijest o tome da je djetetovo tijelo samo njegovo, da ima pravo odlučivanja o dodirima koje želi i koje ne želi,
- razvijati samopoštovanje i samopouzdanje.
Što je tu loše, ja nikako ne mogu shvatiti.
A dala sam si truda pa otišla i Miletića poslušati. I još mi je malo mučno kad se toga sjetim.
Hm, ja mislim da je problematična preporučena literatura - izbor literature je u najmanju ruku - kontraverzan.
Možda najbolje da uzmete knjigu po knjigu s popisa, pa vidite slažete li se. Nema druge. Paušalnim za ili protiv radimo štetu sebi i svojoj djeci.
Ne znam kako će nastavnici tretirati, i hoće li davati npr. da se iz tih knjiga rade seminari, ili da se grupno čitaju - to možda treba pitati nadležne. A korpus znanja na kojem se temelji ovaj modul je svakako taj, i ja vjerujem da je provoditelj nastave odgovoran i dužan držati se preporučene literature. Koja je katastrofalna. Ali, prosudi sama... evo, samo o Užitku pročitaj i ove od Queer i Cesi... pa reci. U ime intelektualnog poštenja...
Cvijeto, zar smo dotle došli? Da pokušaj rasprave argumentima i čitanjem diskreditiramo brošurama koje su ispod svake civilizacijske razine? Kakve veze to ima jedno s drugim. Tebe poštujem kao forumašicu i intelektualkui mogu ti reći da me ovo baš lecnulo. Jer ako dođe do ovog stupnja nabacivanja, onda smo fakat u banani, i možemo odmah napravit barikade pa se nabacivat kamenjem "jedni" na "druge".
No dobro. Možda te ponijela zafrkancija na nekom drugom topicu, hoće to. Ja te stvarno pozivam na čitanje literature. I na iznošenje stava o njoj.
BTW, ja sam došla tu samo upozoriti gdje da se traži "što je tu loše". U literaturi. Pa tko voli, nek izvoli. Tko voli vjerovati liberalizmu na lijepe oči - isto može. Demkracija...
ovo ne da nije cinjenica nego je neistina, na osnovu cega uopce ovo pises?
na osnovu toga sto smo rekli da u rodi ne mislimo svi jednako?
pa to je bas nase bogatstvo
da zbog tog sto ne mislimo svi jednako, nista ni ne poduzimamo, da niti stavove ne zauzimamo, nista ne bi napravili
roda je potpisala pismo podrske ovom zdravstvenom odgoju DESET DANA PRIJE NEGO STO SAM JA TAJ ISTI STAV REKLA NA TEVEU
http://www.roda.hr/article/read/podr...aju-kurikuluma
svaka od nas u rodi ima svoje misljenje o porodima kod kuce, o dojenju petogodisnjaka, o literaturi u kurikulumu i na to imamo pravo, jer smo udruga kojoj je vazno da svaka clanica i clan mogu izreci svoj stav, bojazni i prijedloge
i to cemo uvijek s ponosom istaknuti
ja pretpostavljam da je voditeljevo prvo pitanje meni bilo upravo takvo jer za razliku od grozda i nepomirenih, vigilare i embrija, roda jest udruga koja zastupa vjeronazorski(svjetonazorski) neutralan stav
Mislim, to je literatura koja je obvezna npr na predmetu psihologija spolnosti.
I sta onda, da i psihologe eliminiramo iz skola?
i, nikad ne preslusavam ili citam svoje izjave, ali sam sto posto sigurna da sam rekla da se u rodi svi slazemo da zdravstveni odgoj treba i da spolno odgovorno ponasanje i spolna/rodna ravnopravnost trebaju biti dio kurikuluma
a da su bojazni nekih nasih clanica usmjerene prema preporucenoj literaturi i prema tempiranju tema
nijedna nasa clanica nije izrazila neslaganje sa onim izrecenim u emisiji, a andrejama nije clanca pa niti ne moze tvrditi sto je cinjenica a sto nije
Konkretno na hrv studijima.
Ima jos literature.
Npr. Kako.postici orgazam i uzivati u seksu.
Eto, to nisu naveli kao preporucenu litetaturu za ZO.
Bit ce da su ipak znali sto rade.
Mislim da je studij drugačiji od osnovne škole. Tu se možemo složiti, zar ne? I da je opseg, nivo, način prezentacije i teme koje se uče u osnovnoj školi drugačije od onih koji trebaju ljudima koji će se baviti drugim odraslim ljudima (između ostalog) u svom rasponu njihove seksualnosti - od "normalne", do poteškoća i patologije.
Ja imam osjećaj da sam upala u neku 1984-tu, Orwellovsku, i da su stvari naopačke.
Kao da netko stavit fakultetsku fiziku na popis literature za peti razred i svi kažu - super :/
Ako predaje fiziku u osnovnoj, morao je procitati I poloziti I onu sa faksa.
Mislim, to nije udzbenik za klince.
Cubana, meni se ovo više stvarno ne da. Hoće ljudi slijepo vjerovat, okej, i ja slijepo vjerujem u Boga i razumijem da ljudi vjeruju u nešto drugo. Nemerem. Neću se svadit. Vi ćete ić, mi ćemo bojkotirat, a ja i dalje hoću bit dobra s ljudima, s tobom, sa svemirom i nemam snage... eto... vjeruj mi![]()
2002. i 2003. godine bila sam cesica volonterka i radila sam na istraživanju što srednjškolci znaju i misle o pitanjima kao što su : nasilje u vezama, kontracepcija, spolna i rodna ravnopravnost i sl.
da mi je netko tada spomenuo da ćemo deset godina poslije se suočiti s netrpeljivošću prema našem radu pala bi u nesvjest. smatrala sam da imamo samo tehničkih poteškoća (malo tko je od nas bio psiholog i mučili smo se sa pitanjima kako obraditi rezultate i sl.).
izuzetno sam nesretna zbog prozivanja literature. mislim da postoji mogućnost nerazumjevanja, ako nismo dovoljno stručne, zašto to ne bi priznale, umjesto da pokušamo ocrniti knjige koje jednostavno ne razuumijemo.
ja sam recimo inženjerka feministica ali kad čitam neke teoretičarke feminizma imam osjećaj da je knjiga na kineskom-ja sam neznalica a ne knjiga.
U nista ja slijepo ne vjerujem.
Samo ne glumim da me smeta knjiga koju ce nastavnici citati, ako me smeta da ce mi dijete cuti da je ok I bezopasno po njega da se Joza i Stef drze za ruke.
Izidjite iz ormara vec jednom![]()
Javljam se kao predsjednica Upravnog odbora RODE i kažem kako je naša direktorica nastupila sa službenim stavom Udruge.
RODA nije, kako već 1000 puta rekosmo, borg, i svaka od nas ima neko svoje mišljenje/razmišljanje, ali onaj tko ide u ime RODE, zastupa udružni službeni stav, pa čak ako se on i ne poklapa sa razmišljanjima cjelokupnoga članstva.
Upravni odbor je izabran zato što se u njega ima povjerenja.
Pa ako naše članice i članovi imaju povjerenja u nas, ne znam zašto bi netko drugi sumnjao.
Posljednje uređivanje od apricot : 12.12.2012. at 17:52
Vjerujem (nadam se) kako se AndrejaMa zaletjela pa poistovjetila Rodu udrugu i Rodin forum.
Ali mi je fantasticno kako netko tako olako moze prozvati nasu izvrsnu direktoricu za predstavljanje svojih osobnih stavova kao udruznih.
Izvrsna i UO imaju moju potpunu podrsku (kao clanice, a ne kao forumasice) u ovome, kao i u svemu drugome sto radimo.
Zar ima i onih koji misle da je preporučena literatura za klince?
Ljudi, malo vjere u nastavnike koji vašoj djeci predaju, molim vas. Nismo s kruške pali i znamo raditi s djecom i na njima primjeren način razgovarati o mnogim temama. To što do sada nije postojao službeni ZO, ne znači da s djecom nismo prelazili i vrlo škakljive teme...Jer, djeca su po prirodi takva...znatiželjna! Ali, kako je rekla jedna moja osmašica: "Meni je o nekim stvarima lakše razgovarati s vama, nego s mojom mamom."
I vrlo dobar članak.
http://www.banka.hr/komentari-i-anal...utro-swaziland
pa onda evo još malo literature.
rezultati su, zapravo, jako dobri.
osim onog da su hrvatski učitelji najzadovoljniji na svijetu...to je laž! :DDD
http://dl.dropbox.com/u/42306319/pri...ak%20NCVVO.pdf
uf, ne da mi popravljati...krivi sam link dala.
http://dl.dropbox.com/u/42306319/PIR...ezentacija.pdf
Hvala, ovo su korisne informacije! Čestitke učiteljima na odličnom poslu! Ja sam više imala u vidu ne-čitanje književnosti u kasnijim razredima, ali možda sam i tu u krivu!
Pa ne mogu vjerovati!
Tražim je li i u jednom drugom programu i kurikulumu (prirodi, matematici, pid-u... ili vjeronauku) pod popis literature navedeno išta osim lektire, udžbenika pisanih za djecu (ne studente psihologije spolnosti) i priručnika za nastavnike, koji idu u paru sa udžbenicima, ali ne znam naći jer ne radim u OŠ, pa ne znam relevantna mjesta. Koliko sam našla - nije. Jer se pretpostavlja da ljudi znaju struku, a iz te struke podučavaju po određenoj programskoj špranci, uobličenoj u udžbenik - koji je pošten utoliko jer na svojih 50-60-100 stranica kaže što hoće reći. A ovaj kurikulum nema nikakav jednoznačan udžbenik, da ljudi znaju što da predaju, i da roditelji znaju što će se predavati. Nego se uvalilo knjiga kao za faks, pa neka kadar bira, a može izabrati od toga da je pornografija super, preko toga da je prostitucija isto okej, do toga da imaš pravo reći ne na snubljenje školskog kolege... Tako se podvaljuju kukavičja jaja.
Ja sam uvjerena da je napisan udžbenik s tezama iz literature da bi puno više hodalo za Grodzom - slagali se ili ne slagali s njima inače. Ali nije, pa mogu dobiti poene uvjerenih liberala.
Kak se to ne kuži? Svit se konča? Smak razuma? Pesticidi? Koji nam je?!
Hm, ne bih rekla da su tako jako dobri
Ono što ja tu vidim je da su hrvatski učenici u matematici generalno ispod prosjeka, a iznad prosjeka su rezultati u činjeničnom znanju, dok primjena naučenog i opet ulazi ispod prosjeka (matematika i prirodoslovlje). Što znači da je kod nas naglasak na memoriranju podataka, a primjena naučenog ostaje u drugom planu (ili se zanemaruje).
Dobri rezultati u čitanju jesu sami za sebe lijepi, ali u međunarodnom kontekstu, mislim da su naši učenici u prednosti zbog fonetskog jezičnog sustava.
Tako da bih ja cijelu tu prezentaciju uzela s rezervom. A učiteljima svaka čast, jer uspijevaju raditi uz loše programe i još lošije udžbenike.
http://www.hrsvijet.net/index.php?op...ost&Itemid=154
Zanimljiv film, pogledajte
Nisam protiv ZO, samo se nadam da kad moja djeca budu išla u školu da će maknuti rodnu ideologiju iz programa.
Ja ću se nadovezati na Ifigeniju i dati vam citate iz prve preporučene literature za modul spolno/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje, a zove se O užitku; Ifi ju je već spomenula...
str. 53. "Kada je riječ o spolnosti, pravilo je sljedeće: "ako je osjećaj dobar, nastavi to činiti!""
str.146. "Unatoč roditeljskim upadima i zabranama, seksualni je užitak važan element djetinjstva. Povijesno gledano, djetinjstvo se smatralo lukom zaštićenim od briga i odgovornosti odraslih (kao što su npr. lov, skupljanje plodova i slično), dakle, razdoblje u kojem se najbolje posvetiti užicima, seksualnim i ostalim. S obzirom da je reprodukcija u djetinjstvu neizvediva, u seksualnim se nasladam može uživati multidimenzinalno - oralno, analno, genitalno.... i tako dalje.... bez mogućnosti oplodnje."
str. 89. "Iako prodaja seksaq može ponekad uključiti i prisilu, poniženje te druge oblike fizičkog i emocionalnog nasilja koji degradiraju i štetni su za prostitutke, nema ničega samog po sebi lošeg u prakticiranju prostitucije. U stvari, kada se uzme u obzir sveprisutnost prostitucije u raznim kulturama i povijesnim epohama, moguće da u prodaji seksa ima više pozitivnog nego negativnog"
str.88. Pornografija ima didaktičku svrhu: ona poučava nove, spolno sazrijevajuće članove vrste seksualnoj anatomiji i funkcijama, a ta je vrsta represivno privatizirala genitalije i sve oblike seksualnog izričaja."
ako netko želi još, može... nema problema.... lako za prepisivanje
Pa onda idemo dalje...
Da li ste pregledali popis preporučene literature za spolno/rodni odgoj? Od njih SVIH ja mogu reći da mi je eventualno zadnja prihvatljiva ioako ni nju još nisam pročitala (mislim na HIV/AIDS).
Nadalje, kako to da jedan CESI koji se bori za prava žena, koja se bori protiv svake vrste nasilja nad ženom pa tako i prostitucije previdi tako važan detalj koji sam gore citirala i odobri tu knjigu kao preporučenu? Zar nije to netransparentno, u najmanju ruku licemjerno?
Kako to da štovani Hodžić, A. i Bijelić,N. ove godine u Izvještaju istraživanja o mišljenjima i stavovima prema homoseksualcima u srednjim školama u Zagrebu rekli: Učenike se podučava da je homoseksualni čin jednako prirodan i vrijedan kao i heteroseksualni -"jer je krajnje vrijeem da homoseksualnost uđe u škole, makar i pod nemogućim uvijetima!" I ok, donekle se slažem s time ali u smislu nenasilja odnosno tolerancije i priznavanja različitosti jedni prema drugima ali ne na ovakav način pogotovo jer se kriju pod krinkom imena QUEER ZAGREB (u pijevodu: nastran, čaknut, čudan, peder, homoseksualac, homić.....) ?!?!
Još jedna vrlo bitna stvar a koja je već spomenuta na ovom forumu je famozni članak 63. koji kaže da su moja djeca moja, a ne državna, ja sam odgovorna za njihov odgoj i za njihovo obrazovanje. Prisiljavanje djece na ovaj program je protuustavno.
Najčešća isprika AZOOa, CESI i drugih je "to je znanstveno" a zapravo je program vrlo pristran. Preliberalan definitivno za moj ukus, pogotovo u odabiru preporučene literature. pitam se gdje su oni malo tradicionalniji bili kada se radio plan i program odnosno kurikulum?
I još jedna stvar; nemojmo se zavaravati da je to "samo" preporučena literatuira i da neće doći u ruke mog ili tvog djeteta. Bez obzira bili mi katolici, židovi, muslimani, ateisti... mislim da smo istog mišljenja da se 4 modul mora promijeniti, da se preporučena literatura mora zaista isčitati ili da se da izbor, jer ionako je TEEN STAR 2008 kao pilot program u nekoliko zg škola dobio ocijenu od 89% i kao takav nije prošao već nakon 4 godine se uletava sa nečim ofrlje napravljenim bez reda i bez pameti...
Toliko od mene, ispričavam se na tipfelerima....
Ako vas zanimaju informacije o dotičnom institutu, potražite izvore na nekom od svjetskih jezika, po mogućnosti zaobidite portale tipa bitno.net i na drugim jezicima.
Od svega napisanog sa naslovom "znanstvenici homoseksualci (ma jeli to oni ozbiljno) empirijski (!!! Ovo je valjda za novela) dokazali sarlatanstvo rodnih ideologija!
Zvuči to vama ozbiljno?
Empirijski dokazali?
Cudnovati je jedino, da to nevjerovatno znanstveno otkriće nije već nominirano za nobela, te se ozbiljne novine nisu o tome raspisale nadugacko i nasiroko. A eto nisu. Ja to kao i mnoge druge interesantna stvari saznala na rodinom forumu.
Od svega navedenog je točno da je institut kao takav ukinut, te da su njegovi djelovi prešli u strukture fakulteta. Niti su rodne teorije time ukinute, niti je tu ista dokazano. Niti su te teorije, kao i suprotne dokazive nacinima kojima npr. dokazujes zakone gravitacije.
A eto za početak, koga zanima, neka se malo pozabavi sa rodnom teorijama. Literature ima dovoljno. Pa se eto moze nešto i naučiti. Ne bili se znalo, zašto si protiv nečega, ili za nešto.
Većina ovih napisa sto bi rodne teorije trebale biti, nema veze ni sa njima, a ni sa pamecu.
mlukacin, prvo, bilo bi ok da postujes temu
roditeljski o zdravstvenom odgoju
ako nisi imala takav roditeljski, zao mi je sto si propustila dosadasnje teme o ZO, ali ovdje si offtopik
jesi procitala knjigu ili se bojis citata?
nekad si promijenila misljenje o tebi vaznoj temi na temelju jedne recenice? pa cak i jedne knjige?
ili mislis da su samo profesori nase djece tako povrsni?
ali u neku ruku, kuzim te
i ja se nekad jedva suzdrzavam donijeti misljenje o osobi na temelju jednog posta
a knjigu o uzitku bi rado citala, ali je nemoguce naci
tako da nema neke bojazni da ce se svi profesori zavesti njome
Seni, odi na neku australsku stranicu i skini si neki dokument za izdavanje recimo vozačke dozvole... kao opciju odabira imaš spol: muško i žensko, a pod opcijom rod imaš devet odabira... zoo nešto nešto, queer... neda mi se sada tražiti jer sam više preumorna od svega ovoga. Nitko tko je imalo normalan ne može reći da je to u redu! Da li je to cilj kojim mi težimo? Ok, vjerujem u neku ruku da je to valjda neizbježno, ali to je za mene pakao na Zemlji; kako i piše u Bibliji. I dajte molim vas pustite crkvu i medije iz svega togam kupite si dio preporučene literature i isčitajte si jer način rada s time neće biti nimalo nejednak kao sa čitanjem lektire, koliko ja znam.
ivarice smatraš me prijetnjom pa me tjeraš?
To što sam rekla da nemam školsku djecu nužno ne znači da ja recimo ne sudjelujem u istim tim roditeljskim sastancima?
Nije baš dobro pretpostavljati, jer često pretpostavke zavaraju ljude
Moram biti iskrena da sam barem od tebe očekivala malo pametnij odgovor, ali eto... Napominjem, da zaista nije bitno da li ja mogu ili ti naći tu knjigu u knjižari već me zanima kako je CESI dao Amen na tu knjigu? Ako su je preporučili, morali su je pročitati kao i ostale? Ili im se sviđao samo naslov?
Ali nije ni bitno, ako će biti potrebno otvorit ću novi podforum s ostalim citatima iz drugih knjiga da ne smetam ovdje![]()
a vidim i da je apel i prije koji dan izašao na dosta portala pa tako ste već sve mogli i pročitati![]()
ajde linkaj taj dokument za izdavanje vozačke, baš me zanima.
da, samo sto je pitanje koliko ti znas (sto god pricala da znas, ipak uglavom lijepis forvarduse)
pa i u lektiri za sesti razred imas prizor masturbacije, eksplicitni, curica 12g, dosad nikom nije smetalo
valjda lektira jos nije dosla na red za provjeru?
ne znam zasto bi od mene ocekivala pametan odgovor, uvijek sam ista
To da li je to u redu ili nije je stvar osobnog stava.
Ako ti rodovi postoje, priznati su i koriste se negdje u svijetu...ja zelim da ih moje dijete zna, da zna za njih i da zna razlike a dalje je na meni kao roditelju da pojasni (sukladno svojim uvjerenjima i nacinu odgoja) sto ja smatram da je u redu a sto ne.
Mislis li da je izolacija djece od nekih sadrzaja ispravan nacin da ih naucis sto je ok a sto nije?
Ako ih ne upoznas sa sadrzajem koji ti smatras losim kako ces im objasniti razliku?
Nepoznate pojmove ne mozemo usporedjvati, a budi sigurna da ce se jednoga dana tokom svog zivota susresti sa time i sto onda? Moze dobiti krive impresije, nece znati tvoj stav o tome pa ce pod utjecajem drugih osoba oko sebe reci da je to ok, jesi li sigurna da to zelis?![]()
e da, zaboravih napomenuti da ovo sa australskom vozackom nije istina, ni na jednoj prijavi za vozacku ne traze nista osim spola
http://www.transport.wa.gov.au/media...pplication.pdf
Ni na jednom austrijskom dokumentu, kao i na dokumentima drugih država, ne postoji, ne postoji, ne postoji rubrika za rod.
Inače nagradno pitanje, sto su to rodne studije iliti gender?
Čitali ste relevantnu literaturu? (odmah da napomenem jutarnji, vecernji i bitno.net nisu, nisu, nisu literatura)
Upoznati ste temom, dubinski i temeljito, te postoje elementi s kojima se ne slazete?
australskom, ne austrijskom (kaze mlukacin)
sad ce kraj polugodista, redaju se roditeljski, zanima me sto tamo roditelji i razrednici govore
nisam topik otvorila kao cetvrtu temu o zdravstvenom odgoju, ne zelim moderatoricama opet iste muke i vama(nama) opet iste banove
Posljednje uređivanje od ivarica : 13.12.2012. at 07:33
A krivo sam pročitala. Priupitati ću sestru.
Marusupilami već napravila.