toga se i bojim. al ajde, kad dodje S. na red bit cu zen :cvijeta: :peterlin:
pikula, ne mogu vjerovati da i to postoji!
Ali kakve veze te slobodne aktivnsti imaju sa školom i zašto bi se trebale ticati škole i upisivati ili još gore bodovati? Milsim, ako imamo ovaj primjer koji si ti navela, da li bi to značilo da odlična ocjena onog učenika sa slobodnom aktivnošću vrijedi više od onoga koji se ne bavi ničime? Pa ocjenjuje se znanje, a ne koliko netko vremena grije stolicu.
To što netko radi u slobodno vrijeme ne znam zašto bi trebalo na bilo koji način utjecati na ocjene, odnosno na dojam o školskom uspjehu.
aj otvori
mislim, znam da se ne boduje pohadjanje necega, zato mi jos vise nebulozno upisivanje u svjedodzbe.
Sve o upisima u SŠ imate na stranici: https://www.upisi.hr/upisi/
Desno u zasivljenom dijelu imate link na "Odluku o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u srednje škole u školskoj godini 2013./2014."
Poglavlje X i XI govori o vrednovanju posebnih rezultata u prethodnom obrazovaju.
U biti, ja uopce ne vidim smisao uciteljskih akademija i profesorskih smjerova na fakultetima kad roditelji i ministar znaju puno bolje od nastavnika sto i kako treba.
čitat ću sutra (ako stignem)
ali ako te je na ovu temu potaknuo onaj papir što smo morali potisati, opusti se
većina djece ima uzorno vladanje
(valjda, moram priznati da nikad nisam pokkušala saznati kakvu ocjenu iz vladanja imaju druga djeca iz razreda)
Ovo s redarima me podsjetilo na jednog mog profu iz srednje skole koji bi zapisao redare i za sljedeci tjedan ako mu nisu dovukli u razred neku stolicu na kojoj je on sjedio. Jednu jedinu u cijeloj skoli valjda. Jedne je upisao do kraja godine, LOL.
leonisa, kriterije za vladanje donosi Uciteljsko vijece, to se nije sprdnula jedna uciteljica i izmislila. Nejasni su jer je to vladanje, tu nema crno-bijelo. Siva zona. Ocjenu iz vladanja potvrduje Razredno vijece, znaci opet ne moze uciteljica sama od sebe nakalemiti dobro ili lose vladanje. O svakom vladanju nizem od "uzornog" raspravlja se na Vijecu. U obzir se uzima i to ima li poboljsanja u ponasanju ili dijete uopce ne reagira na usmene opomene nastavnika.
I da, strecnulo me ono: "znam da imaju problema pri upisu u srednju skolu", a trebala si samo pogledati kriterije upisa u SŠ ove skolske godine.
Mislim (to ja izvlacim iz razgovora s kolegama) da su rijetke skole u kojima je raspodjela vladanja po Gaussovoj krivulji.
Probat cu iskopati postotak pojedinog vladanja u nasoj skoli pa napisem.
Ako je nešto nejasno i siva zona onda ne bi trebalo imati kriterije već bi trebalo ostaviti na prosudbu učiteljima/razrednicima.
Nespretno sam se izrazila. Nije to siva zona, u stilu da se ne zna tko pije, a tko placa. Vladanje se ne ocjenjuje jednostrano, uvijek se uzima u obzir siri kontekst kao npr. ucenikovo ponasanje prije i nakon odredenog postupka.
I ostavljeno je na prosudbu cijelom Razrednom vijecu.
Enela, ruku na srce često se ne zna ni tko pije ni tko plaća. Ako radiš u školi vjerovatno znaš da je to tako, a ako nije reci u kojoj si školi-odmah pakiram kofere!![]()
ni u jednom trenu nisam pomislila da je to djelo jedne uciteljice. izmedju ostalog, razgovarali smo s njom i znamo da su to pravila skole kojih se i oni i mi i djeca trebamo pridrzavati, svidjela se nama ili ne. da se mogu bolje srociti, mogu, vidjeli smo na primjeru kojeg je (mislim) jelka linkala.
nisam u ovom slucaju subjektivna i ne bojim se za vladanje mojeg djeteta, nego mi naprosto, napisano i procitano, nije bilo prihvatljivo.
razloge sam navela na prethodnoj stranici.
sami kriteriji uz tvoje pojasnjenje kako se o vladanju raspravlja su mi razumljivi i prihvatljivi.
nisu oni dodaci kriterijima "ako postoji samo jedan kriterij iz dobrog/loseg, nema uzornog/dobrog, jer, kao sto je nekoliko nas napisalo, neka djeca nemaju samoinicijativu jer su takva. i to nema veze s odgojem i postivanjem pravila.
ti dodaci su glupi i dovode do apsurda.
narocito jer ispada da je najvaznije ukalupiti, staviti ih u tablice. rasclaniti djetetovo ponasanje na x faktora i sortirati ga prema tablici uzorno/dobro/lose i onda prema formuli u dodatku "ako..." donjeti ocjenu.
tako ispada. ne znaci da je tako, ali tako ispada.
ako ces mi uzeti za zlo sto nisam uocila promjenu da se vise vladanje ne boduje od ove godine, onda fakat... od 2010. se bodovalo. do 2010. se nije. za 8 godina, ko zna hoce li. onda kad ce meni, mom djetetu biti bitno. mozda tada bude ko u svedskoj (mislim da je uciteljica navela tu zemlju ko primjer) gdje se i prilikom zaposlenja gleda ocjena iz vladanja iz osnovne i srednje i da je ona jednako bitna ko i iz znanja.
Ma nisam ti uzela za zlo, strecnulo me :D
Tko zna, mozda je skola imala problema pa je to tako formulirala, a mozda si jednostavno nije dala dovoljno truda.
Malo je offt, ali bilo je slucajeva kad su profesorima roditelji prijetili osobnim tuzbama ukoliko ne ukinu pedagosku mjeru (koja je u tom slucaju stvarno bila opravdana), tako da skole i nastavnici u tome plivaju kako misle da je najbolje.
Trampolina, sad si me zaintrigirala, zar se kod vas (pretpostavljam da radis u skoli) ocjena iz vladanja drugacije kroji? Stvarno me zanima kako.
Btw, i mi nastavnici bi voljeli znati sto ce i kako ce biti barem do kraja tekuce sk.god. Cesto o promjenama saznamo prije iz dnevnih novina nego sto su skole sluzbeno obavijestene.
ako ce biti strogi i stvarno ici po tim pravilima onda ce jako malo djece imati uzorno vladanje, sto je meni ok i realno
ako nece strogo primijenjivati pravila, onda ce vecina imati uzorno, manji broj dobro, a skoro nitko lose...sto je isto ok
nasa uciteljica je rekla i sama da je nemoguce neke stvari ocekivati od djece, recimo da ne trce po hodniku
ali mi se cini logicno da jednom i prestanu trcati
neka djeca ce to vrlo brzo usvojiti, vecini treba duze, a neka nece ni nakon sto opomena
tako i za sve ostalo
onaj primjer s pomaganjem samoinicijativno i na poticaj ja gledam tako da ako dijete vidi da nekom treba pomoc (znaci, po potrebi!) ili ga netko pita za pomoc da pomaze, a ne da mu uciteljica treba rec da pomogne ili posudi ili podijeli s kolegama
a ne da ide okolo ko jehovin svjedok i nudi pomoc
pa sjetite se samo primjera iz svojeg skolovanja, nikad mi nisu bili jasni ljudi koji se grcevito trude da slucajno netko ne bi nesto od njih prepisao. nije sad vazno prepisivanje i jel to ok ili ne, nego samo taj segment kad netko ne podnosi ideju da netko od njega prepisuje, ili ko nikad ne sapce drugima. ja bi rekla da takvi ljudi bas i nemaju razvijenu empatiju i kolegijalnost. i mislim da ce prije dobiti uzorno vladanje onaj tko zeli pomoc pa cak i u takvim stvarima nego netko tko ne zeli.
i sramezljivost tu uopce ne stvara problem, neko moze bit sramezljiv, ali ce pomoc ako vidi da treba, ili ga netko pita, a neka djeca nece iz principa jer su samoziva ili sebicna, a inace su samouvjerena i otvorena
Posljednje uređivanje od meda : 11.09.2013. at 22:21
Nije istina meda, sramežljivost itekako stvara probleme (meni do tko zna kojeg razreda). Osim toga, svako dijete svoja priča, a pokušava ih se staviti pod isti nazivnik ne kažem da ne treba, ali je dosta...zahtjevno).
Enela, kod nas su do prije dcije godine uglavnom svi bili uzorni, a u stvarnosti baš i nisu (ne znam jel se što promijenilo, bila sam leteća radi porodiljnog i roditeljskog). I zbilja živim u uvjerenju da je tako u većini škola, ajde baš mi je drago da imam krivu sliku.
eto nama prostora za nametanje ritalina i slicnih lijekova za djecu sa dijagnozom...
na zalost more djece stize u skolu nodgojeno, divlje i nisu svjesni svijeta oko sebe a u skolu se u hr krece stvarno kasno i u dobi kada bi djeca vec trebala imati osvjestnu kulturu ponasanja u grupi. sto da radi jedna uciteljica u razredu sa 30+ klinaca
hrvatsko skolstvo je izabralo model da se djecu stavlja u grupe prema kronoloskoj starosti a ne prema emocionalnoj i socijalnoj starosti, po meni je tu problem. pritisak "ne padanja razreda" je kulturoloski nametnut i po meni bi se ipak trebalo pozabaviti i time.
ako ih se vec ne moze razvrstati po socijalnoj i emocionalnoj zrelosti mozda bi rjesenje bilo unutar skole imati napredne i manje napredne razrede?
mene zanima na koji su nacin na pocetku skolovanja ucitelji upucivali djecu u to kakvo se ponasanje od njih kroz skolovanje ocekuje. da li je na nivou nek skole usvojen model ponasanja i kako je promoviran
kod nas je konkretno model kojim se pokusava suzbiti nasilje i uci ih se da ne diraju druge, da ako im neko kaze da ne zel kontakt s njima da se to postuje. podbadanje, vrijedjanje, tucnjave su zabranjeni (i to na nivou da ce dijet odltiti iz skol ako j agresivno. ako se roditelj postavi agresivno prema bilo kom iz skole dijete jemomentlno iskljuceno iz skole)
djecu se upucuje da budu tihi na satu, da ne progovore dok im se ucitljica ne obrati. po skoli se hoda, ne trci
imaju rzlicit sistme nagradjivanja, skupljaju bodove i popunjena knjizica sa bodovima donosi nagrade tipa 15 minuta igranja za kompjuterom ili smije na igranje van sa frendom kojeg odabere 15 ili 30 minuta u periodu kad se radi nesto samostalno a nije predavanje
i kad se krene tako sa 4 godine, kad su u skoli svaki dan 6 solarnih sati onda se od njih moze i traziti odredjno ponasanje jer im je objasnjeno sto je pozeljno ponasanje. ako ti ocekujes od djece da se sama po sebi ponasaju kako si je uciteljica zamislila a nemas izkoordiniran model na nivou skole i nikd im nije jasno i glasno izgovoreno sto se trazi to je stvarno veza sa jako losom komunikacijom koja j kao i svaka veza sa losom komunikacijom u startu osudjena na propast.
kako iza sebe imam vec sedam godina skolovanja lol, ne mogu reci da znam nabrojati na koje nacine su upucivali, ali je suludo reci da nisu
pa i vecina djece se ponasa ipak prema ocekivanjima, a ne zato jer citaju misli
evo npr moj se sad vratio s maturalca, prije maturalca profesorice su im rekle sto ocekuju od njih i rekle su im koja prijasnja ponasanja kojima su svjedocile na maturalcima nisu bila ok ili su bila opasna po zivot
mislim da ih je vise najvise taklo to sto im je rekla - na maturalcu vi ne prezentirate samo sebe, nego i svoju obitelj, odgoj, svoje profesorice, svoju skolu, svoj grad, sve ste to vi na maturalcu
sinoc kad se vratio, s iznimnim ponosom je rekao da su se ponasali sjajno, da su ih profesorice hvalile i rekle da bi svugdje s njima
a rijec je o tinejdzerima, nelobotomiranim
ma ja se slazem da je sam model tog ocjenjivanja vrlo krut i nedorecen, i ja bi prva to izbacila iz svjedodzbi, ne vidim smisla tome, ili je cisto pro forma, ili je nesto kao kazna, ne rjesava nikakav problem
ako sramezljivost utjece na ponasanje i ometa normalno funkcioniranje u grupi onda to bome je velik problem. al ne govorimo o takvoj vrsti sramezljivosti (ja bih prije rekla da je to vise introvertiranost)
ja uzorno vladanje prevodim kao savrseno socijalizirano ponasanje, a dijete koje ima problem nije takvo. mozemo mi razglabat o smislu ili besmislu procjenjivanja i ocjenjivanja djetetovog psihickog ustroja, al to je princip po kojem nasa skola funkcionira
Prema mom iskustvu to u nizim razredima u velikoj mjeri ovisi o ucitelju. Kriteriji su poznati (stavile su cure linkove) ali u pocetku skolovanja RODITELJI dobiju uputu o tome sto se od djece ocekuje. To se obradi na prva dva roditeljska sastanka, tako da ljudi znaju.
Ne znam ni ja kako se konkretno u razredu radi, ali kod mog starijeg sina obradjivali su na satu razrednog odjela ovo o cemu pises - kako reci NE ako ne zelis da te netko dodirne, kako pozvati prijatelje da se druzite, ucili su ih...
Kod mladjeg sina uciteljica nije uspijevala ukrotiti nekoliko ucenika koji su nepozeljno ponasanje donijeli od kuce. Ne mogu iskljucivo nju kriviti jer s istim klincima bilo je problema i u vrticu (bez uspjeha unatoc njihovoj solidnoj strucnoj sluzbi). U skoli osim ucitelja o formiranju ponasanja takodjer brine strucna sluzba, ali nisu sve skole jednako opremljene.
Uciteljica starijeg sina pozeljno ponasanje postizala je motiviranjem, a kod mladjega su u razredu bile popularnije sankcije i to je davalo puno losije rezultate. Ne znam odgovoriti na pitanje kakve upute imaju ucitelji za to, ali ne bi to zvanje trazilo dugogodisnje skolovanje da je to jednostavno i da to moze svatko.
Po mom iskustvu, uz časne iznimke (brojnije među učiteljima razredne nastave, nego predmetnim nastavnicima), učiteljima i nije osobito važno kakva su djeca jedna prema drugima. Puno je veći naglasak na tome da na satu bude mir i da se ne ometa rad učitelja, a o međuučeničkim odnosima se vodi računa uglavnom samo ako se dogodi neki incident.
[QUOTE=stray_cat;2478106]
kod nas je konkretno model kojim se pokusava suzbiti nasilje i uci ih se da ne diraju druge, da ako im neko kaze da ne zel kontakt s njima da se to postuje. podbadanje, vrijedjanje, tucnjave su zabranjeni (i to na nivou da ce dijet odltiti iz skol ako j agresivno. ako se roditelj postavi agresivno prema bilo kom iz skole dijete jemomentlno iskljuceno iz skole)
djecu se upucuje da budu tihi na satu, da ne progovore dok im se ucitljica ne obrati. po skoli se hoda, ne trci
/QUOTE]
stray, vjeruj mi i kod nas se djeci to cijelo vrijeme objasnjava. Ali. Veliko ali. U slucaju nasilnog djeteta ili roditelja nema bas nekog ucinkovitog rjesenja.
Ovo sto ti pises "to na nivou da ce dijet odltiti iz skol ako j agresivno. ako se roditelj postavi agresivno prema bilo kom iz skole dijete jemomentlno iskljuceno iz skole" kod nas nema. Da, postoji pedagoska mjera preseljenje u drugu skolu, ali ja se jos nisam srela s donosenjem iste. I to je bas ono sto pise: ped mjera za ucenika, ne roditelja. Kod nas dijete ne moze biti izbaceno zbog postupaka svojih roditelja. Nikako. Ne smije.
Nastavnici imaju stalna strucna usavrsavanja, a koliko to pojedinac primjenjuje u nastavi ovisi o njemu samome, ravnatelju i strucnoj sluzbi.
Ne mozes bas tako tvrditi da se nitko mlad ne zaposljava u skoli. Kad nastavnik ode u mirovinu, na njegovo mjesto dolazi novi nastavnik. Kod nas ih ima nekoliko ispod 30.
Iako, nema ti pravila. Ne mozes povuci paralelu mlad-dobar, a niti iskusan-dobar.
Drugi je problem sto ravnatelj ne moze dati otkaz nastavniku ako ovaj ne provodi kvalitetnu nastavu. Otkaz moze dobiti samo ako nastavnik napravi neko vece sr...
tesko da djeca ne znaju sto se od njih ocekuje, tim vise sto su straija bi im to trebalo biti jasnije
ali ako roditelj nije doma naucio dijete da se neke stvari smiju, a neke ne smiju, i da ne znaci ne, onda ne znam sta ocekuju od uciteljice, da djeci pise pismenu molbu, mail i sms da ju moraju poslusati?!?
meni je apsurdno da ja doma objasnjavam djetetu koja su konkretno ocekivanja nase uciteljice, ili da moram objasnjavati djetetu da ne treci po skoli ili da ne prica na satu ili druga skolska pravila, mislim da to tako ne ide. djeca koja ne slusaju ucitelje, ne slusaju ni roditelje, i tu je glavni problem.
Potpis na ovo. Iako meni nije apsurdno objašnjavati očekivanja učiteljice jer su to i moja očekivanja vezano za ponašanje... naravno neću joj reći da to učiteljica očekuje od nje, pa čak niti da ja osobno to očekujemo već da je to lijepo i prihvatljivo ponašanje kako su ih uostalom učile i tete u vrtiću i kako je učimo i doma.
pa to izbacivanje iz skole nije nikakvo rjesenje, u stilu brigo moja, prijedi na drugoga, pogotovo kod nas gdje su sve skole iste i rade po istom principu
ja ne mislim tako.
mislim da ih treba podsjecati.
vecina ih zna pravila i ne krsi ih zato sto ih ne zele postivati ili jer su neposlusna vec zanesena.
pa mi odrasli na roditeljskom znamo u trenu postati kokosinjac, ako se zaboravimo ili ako tema postan "vruca", kako onda ne bi djeca.
ili recimo, moja mala je vragolan. ona se vere i penje na sve sto moze, dosla je do toga da moze napraviti 1 korak o zid (onako ko u filmovima kad bruce lee izbjegava napad), i kad je pod mojim nadzorom, ja joj dopustam da ponekad skace po stepenicama, vjezba doskok i upozoravam je kad smo negdje drugdje ili kad nisma u mogucnosti paziti na nju i "reagirati" ako se nesto dogodi da to ne radi, ali mogu razumijeti da im se zalomi da u skoli potrce ili poskoce. to ne znaci da nisu odgojena ili da nisu doma naucila da se nesto smije ili ne smije vec da su djeca i da ih neke stvari treba podsjecati.
moju i dan danas treba vise puta podsjetiti da opere zube nego sto ne treba. o pijenju vode da ne govorim. vjerujem da ce je trebati i za neke stvari u skoli. i to mi je normalno i prihvatljivo, zato sluzi adaptacija.
odgovarala sam medi na gornji post.
e da, i vrtici su razliciti.
recimo u starom vrticu morali su dici ruku kad bi zeljeli nesto reci ili pitati. cak nam je bilo smijesno kako doma dize ruku.
a onda se preselila u drugi vrtic u kojem tete to nisu trazile (naime izmjenilo im se brdo teta u godini dana i cijela godina bila je jedan veliki kaos) i L. ako je zeljela doci do rijeci morala je zaboraviti na dignutu ruku i borit se glasom da je se cuje jer kad ih krene desetoro istovremeno tetetati, ona ruka se ni ne vidi.
zato mislim da je ok ocekivati na samom pocetku podsjecanje/upozoravanje/opominjanje kao dio adaptacije i usvajanja prihvatljivog i ocekivanog ponasanja.
nikako se ne bih s ovim složila.
mislim, kakva su to djeca što ne trče po hodniku i ne pričaju pod satom, di to ima? nizozemska se ne računa![]()
uglavnom, potpisujem leonisu. naravno da ih treba podsjećati.
e sad, druga stvar je što leo misli da će nakon jedne opomene nastavnika njena mala imati ocjenu loše vladanje![]()
pa to, treba im neko vrijeme da usvoje pravila, to je vrijeme adaptacije
nadam se da ne postoje ucitelji i skole ocekuju da im mi isporucimo gotov proizvod
skola ima svoja pravila, svaki ucitelj svoja, pa ne mogu ja znati kada je ucitelju ok da djeca skacu, a kada nije, i koju razinu zamora i kaosa je on sposoban podnijeti, tu on mora postaviti granice na svom teritoriju. ja jedino sto mogu je nauciti dijete da postuje moja pravila
nasa uciteljica je super, rekla je otvoreno roditeljima da ne moze ona djecu tjerati da jedu hranu u skoli, ako oni sami doma djeci daju junk umjesto rucka jer eto dijete nece jest
i ne odnosi se to onda samo na hranu, nego i na sva ostala pravila
dobila sam uzorno vladanje kceri, veli uciteljica, ako ovako nastavi do kraja, bit cemo svi prezadovoljni.
naravno, kad smo izasli van iz razreda samo sam vikala: lea ne trci, lea ne skaci, lea ne penji se na drvo, cekaj da se maknemo sa skolskog posjeda![]()
ovak napisano se slazemo meda![]()
Pa naravno da klinci trče po školi i pričaju pod satom, tog je uvijek bilo i biti će. Ali jedno je ako im se to dopusti i prihvati a jedno ako ih se upozorava da to ne rade. U prvom slučaju bi vjerojatno imali scenu stampeda iz Kralja lavova. Ovako sa upozorenjima imamo manji stampedo i ipak dio njih koji ne trči (već samo malo brže hoda). Ista stvar sa pričanjem pod satom: jato kokoški ili tek pokoji šaptač.
Pa ne kažu učitelji bez razloga da je u prvom razredu adaptacija do Božića... daklem više od 3 mjeseca klincima i učitelju treba da se postigne odgovarajuća razredna dinamika, da nauče što je prihvatljivo, a što ne...
Kako je cvijeta rekla - ne znaju to unaprijed. DOma ih odgajamo pojedinačno ili u maloj grupi, razred je drugo. Iako su oni već stekli neke smjernice u vrtiću, u školi je drugo - okviri su čvršći, ozbiljnije se radi i ozbiljnije se usmjerava. Od prvog dana.
A klinci će neki poslušati od prve, neki od treće, nekima treba i više. Uglavnom se s vremenom sve riješi. Nažalost, nema odgovarajućih sankcija za one prave ometače nastave, a uzroci za njihovo neprihvatljivo ponašanje vrlo često su izvan razreda, a ne u njemu. Slažem se da izbacivanje iz razreda nije rješenje, ali globa koju bi roditelji morali platiti (ako štajaznam klinac uništi školski inventar ili ozlijedi nekoga) mogla bi biti jezik koji takva ekipa razumije. Ne znam.... (iz mene govori ogorčenje majke čije dijete ima ometače u razredu i godinama većina mirnih trpi radi toga + ništa se ne poduzima).
referirala sam se na ovo od stray, da djeca trebaju ic u skolu od 4.godine da bi naucila postivati pravila odredene skole, jer kao sa 7 je kasno
postoje pravila u vrticu, postoje pravila doma, u drustvu, u parku, na cesti, dijete ne zivi samo u sumi s vukovima do skole. makar bi u sumi bolje naucilo postivati pravila nego u velikom broju danasnjih obitelji:maria71: