je li ta profesorica prof. eng. jezika ili razredna nastavnica koja je završila pedagošku s pojačanim engleskim?
podučavanje stranog jezika male djece početnika je jaaaako zeznuta stvar. i tu su ljudi s pedagoške kvalificiraniji, ali vrlo često s ne toliko dobrim znanjem jezika kao anglisti. i iskreno ne znam koja je opcija bolja. na Filozofskom se podučavanje young learners svodi na jedan izborni kolegij i 0 prakse, a kad ljudi izađu s fakulteta, navikli su na uporabu kompleksnih jezičnih struktura i jaaaako im se teško spustiti na djeci prihvatljiv nivo. mislim da je tu potrebno podosta prakse u kombinaciji s masu teorije da bi čovjek shvatio što je učinkovito i kako podučavati klince. možda je ta profesorica još u toj fazi. razredni nastavnici s pojačanim engleskim pak imaju masu prakse s malom djecom, ali im često šteka i izgovor i znanje, što je jako bitno u tim formativnim godinama jer, što su klinci stariji, to im je teže "pokupiti" ispravan izgovor.
a stvar je i ta da je kod young learnersa prije svega najbitnije razviti pozitivne stavove prema jezicima - otud petice bez prevelikog znanja. drilanje, učenje napamet, objašnjavanje gramatike i pusti zadaci fill in oblika nisu ispravan način početka učenja jezika. više bi me brinulo da mi dijete dobiva jedinice u prvim razredima OŠ nego da ima 5, a ne zna previše. najbitnije je da prof koristi communicative approach i da se tako rano većina stvari uči implicitno kroz igru i djeci zanimljive zadatke.
i ogromna je razlika u podučavanju prvašića početnika i petaša početnika. a velik je problem konstantno mijenjanje profesora.
i jedne stvari morate biti svjesni - roditelji često očekuju previše od učenja jezika u ranoj dobi jer su djeca, kao, "spužve" pa starci misle da će za par mjeseci progovoriti bez problema. no, činjenica je da teenageri i odrasli brže uče od djece jer već imaju razvijene određene strategije učenja. ali, in the long run, iako djeca, zbog kognitivne nerazvijenosti, uče sporije u početku, na kraju im je taj final attainment jezika punoooo veći nego kod onih koji su krenuli kasnije. o izgovoru da ne pričam (ako ih je podučavao netko čiji je izgovor ok, naravno). samo se malene ne uči onako kako smo svi mi navikli - to je davno napuštena metoda.